Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 28, 2024, 19:45:43 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 13   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Linksysteem en achterburg lagers vervangen en kleppen stellen  (gelezen 54396 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Pegasonno
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 340


Jarratel aandrijving

Netherlands
WWW
« Antwoord #45 Gepost op: December 31, 2012, 21:11:24 »

Grijns, merk ik ook met m'n "gratis" ringetjes

Heelveel interesse en toezegging van heeel veel bier op de rubberk*tt

Globaal al dik over de 100 ringetjes. 't gaat op werken lijken With stupid

gr onno
Gelogd
whitebee
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 399


Netherlands
WWW
« Antwoord #46 Gepost op: Januari 01, 2013, 12:59:51 »

En de prijs, niet geheel onbelangrijk 

Hollander zeker?  Wink
Gelogd

JJ Suspension; Feel the difference
Henk RS 250
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.255


Italy
« Antwoord #47 Gepost op: Januari 01, 2013, 14:18:14 »

die achterbruglagers zijn bij duke slechter dan de mijne,  verbaasde me ook dat alles met 36000 km's al verrot is
heb op mijn werk alles van straalcabines tot industriele wasmachines.
heb de achterbrug gestraald met kunststof granulaat op 2 bar straaldruk.
daarna f uurtje in de metalas
handig als je op een motortestlaboratorium werkt Grin
« Laatste verandering: Januari 01, 2013, 15:46:45 door Henk RS 250 » Gelogd

you're only supposed to blow the bloody doors off!
duke nukem
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Berichten: 401


Ik rie op mien mammoet in 't rond

Netherlands
WWW
« Antwoord #48 Gepost op: Januari 02, 2013, 21:43:26 »

Tsja, 'k heb dat allemaal niet op 't werk  . De ketting zit er ook nog om en die is nog maar net 1000 km oud, dat maakt het ook wat onhandig met schoonmaken. Maar heb 'm zo mooi mogelijk opgepoetst met alu en chrome poets en het ziet er prima uit angel. Overigens zitten de nieuwe lagers en keerringen er ook weer in. Nu nog even wachten op de nieuwe bussen en dan kan de achterbrug er weer onder. De linkplates heb ik licht opgeschuurd met natte scotch brite en het valt mee met het invreten dus die kunnen gewoon weer terug (tenzij die van JJ Suspension een hele leuke prijs heeft Grin).







Gelogd

dennis
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 625


Netherlands
« Antwoord #49 Gepost op: Januari 02, 2013, 21:51:32 »

Ziet er inderdaad keurig uit
Gelogd

rs250 '98> rsv1000 '00> 1000r factory '05.......
whitebee
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 399


Netherlands
WWW
« Antwoord #50 Gepost op: Januari 02, 2013, 23:01:14 »

krijg de foto niet op het forum, kan iemand dat voor mij regelen?
Gelogd

JJ Suspension; Feel the difference
Henk RS 250
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.255


Italy
« Antwoord #51 Gepost op: Januari 02, 2013, 23:06:02 »

ziet er mooi uit allemaal zeg

@whitebee, probeer linkje via tinypic



ditissum
« Laatste verandering: Januari 03, 2013, 03:58:31 door Henk RS 250 » Gelogd

you're only supposed to blow the bloody doors off!
Pegasonno
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 340


Jarratel aandrijving

Netherlands
WWW
« Antwoord #52 Gepost op: Januari 03, 2013, 19:03:41 »

Als iets gratis is dan........

Even een upgrade over de ringen. In planning denk ik in het midden of eind volgende week de ringen te gaan draaien. Wel onder voorbehoud i.v.m. aankomend sterfgeval in familie.

De aantallen lopen aardig op en er komen ook diverse aanvragen van gasten op het forum. Ik zit nu ergens tussen de 200 en 250 ringen dus of ik het helemaal gratis kan houden weet ik niet maar ik doe m'n best.

Met alle toezeggingen van bier ben ik over 3 jaar nog dronken

gr onno
Gelogd
whitebee
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 399


Netherlands
WWW
« Antwoord #53 Gepost op: Januari 03, 2013, 21:01:17 »

ziet er mooi uit allemaal zeg

@whitebee, probeer linkje via tinypic



ditissum

Bedankt Henk,

Dit zijn inderdaad de linkplates voor de Mille >04 en tuono >06. ze zijn gemaakt van 7075 aluminium en hard geanodiseerd in de kleur zwart, het beste van 2 werelden, verkoopprijs 85 euro als ARA-lid krijg je 10 euro korting.

Groeten,

John
Gelogd

JJ Suspension; Feel the difference
ElSjiepo
Brokkenpiloot
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 413

Netherlands
« Antwoord #54 Gepost op: Januari 04, 2013, 10:52:50 »

Die zien er ook wel knap uit!

Nou zit ik nog met het verschil, maar aangezien ik geen technische opleiding oid heb gehad leg ik 'm even aan jullie voor: 7075 aluminium is sterker dan 6061 waar die van AF1 van gemaakt zijn. Echter, 6061 aluminium word o.a. gebruikt voor constructie van vliegtuigvleugels en -rompen en daar komen redelijke krachten op lijkt me. Lijkt me dan ook dat de link plates van AF1 sterk genoeg zijn voor op de Appie's?

Zijn die link plates van JJ incl verzenden €85 of excl verzenden? Verschil in prijs komt dan op 25-35 euro, dus dat is ook wel weer te overzien, maar ik blijf een zuunige Hollander natuurlijk...
Gelogd
duke nukem
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Berichten: 401


Ik rie op mien mammoet in 't rond

Netherlands
WWW
« Antwoord #55 Gepost op: Januari 04, 2013, 13:16:54 »

ziet er mooi uit allemaal zeg

@whitebee, probeer linkje via tinypic



ditissum

Bedankt Henk,

Dit zijn inderdaad de linkplates voor de Mille >04 en tuono >06. ze zijn gemaakt van 7075 aluminium en hard geanodiseerd in de kleur zwart, het beste van 2 werelden, verkoopprijs 85 euro als ARA-lid krijg je 10 euro korting.

Groeten,

John

Passen deze dan niet op een Mille van 2002? 




Die zien er ook wel knap uit!

Nou zit ik nog met het verschil, maar aangezien ik geen technische opleiding oid heb gehad leg ik 'm even aan jullie voor: 7075 aluminium is sterker dan 6061 waar die van AF1 van gemaakt zijn. Echter, 6061 aluminium word o.a. gebruikt voor constructie van vliegtuigvleugels en -rompen en daar komen redelijke krachten op lijkt me. Lijkt me dan ook dat de link plates van AF1 sterk genoeg zijn voor op de Appie's?

Zijn die link plates van JJ incl verzenden €85 of excl verzenden? Verschil in prijs komt dan op 25-35 euro, dus dat is ook wel weer te overzien, maar ik blijf een zuunige Hollander natuurlijk...

Dat ligt er dan maar net aan hoe ze gebruikt worden, dus of er, en hoe groot, trek-, duw- of zijdelingse krachten op komen te staan. Op een kartonnen doosje kun je ook staan, mits je 'm juist neerzet. Maar in dit geval zal het er wel beter van worden, dezelfde constructie, maar sterker materiaal; lijkt me beter.

En de ARA prijs, is dat dan 75 euro?
Gelogd

duke nukem
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Berichten: 401


Ik rie op mien mammoet in 't rond

Netherlands
WWW
« Antwoord #56 Gepost op: Januari 04, 2013, 18:37:19 »

Als iets gratis is dan........

Even een upgrade over de ringen. In planning denk ik in het midden of eind volgende week de ringen te gaan draaien. Wel onder voorbehoud i.v.m. aankomend sterfgeval in familie.

De aantallen lopen aardig op en er komen ook diverse aanvragen van gasten op het forum. Ik zit nu ergens tussen de 200 en 250 ringen dus of ik het helemaal gratis kan houden weet ik niet maar ik doe m'n best.

Met alle toezeggingen van bier ben ik over 3 jaar nog dronken

gr onno


Sjeuzes dat zijn er een hoop, blijkbaar was het weer nodig. Echt supergaaf dat je dit doet trouwens! 
Gelogd

whitebee
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 399


Netherlands
WWW
« Antwoord #57 Gepost op: Januari 04, 2013, 21:25:49 »

Wij gebruiken uitsluitend 7075 aluminium voor alle onze toepassingen (meestal) Overkill?? wij denken van niet, better safe than sorry in dit geval denk ik.

Deze linkplates passen niet op de 2002 Mille doordat deze andere afmetingen hebben en daardoor de overbrenging van het linksysteem dan niet meer klopt en je problemen krijgt met je geometrie.

Prijs voor ARA-leden is inderdaad 75 euro en dan stuur ik ze nog op ook, afhalen mag ook natuurlijk. Het is toch herfst/lente met deze temperaturen. Wink

Groeten,

John
Gelogd

JJ Suspension; Feel the difference
ElSjiepo
Brokkenpiloot
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 413

Netherlands
« Antwoord #58 Gepost op: Januari 04, 2013, 22:57:31 »

Doe mij maar een setje van die link plates dan. Waar kan ik betalen (en worden ze voor €85 ook opgestuurd of word het totaal dan €91,75? Ben geen ARA-lid...), verzendgegevens achterlaten etc?

Heb nog een tijdje zitten zoeken op 't web, maar afgezien van deze en die van AF1, kan ik niks vinden (behalve oude groupbuys op forums voor zelfgemaakte titanium of RVS plaatjes). De randjes van de 'ogen' in deze plaatjes lijken me dan de zwakste schakel te worden, dus zocht plaatjes zonder inkeping, maar dat zal wel alleen in mijn verbeelding zo zijn. Neem aan dat ze anders die inkeping wel achterwege zouden laten en dikkere randen om de gaten zouden maken... Zat ook nog te denken om extra sterke bouten te halen, maar dan is er wel weer iets anders wat 'zwak' is en kapot 'kan gaan'... of is het toch verstandig om die boutjes te halen? Kost ten slotte ook weer niet de hele wereld.
Gelogd
Droeftoeter
Gast
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 1.258


2001 SL1000 Falco en een 2003 Tuono

Netherlands
« Antwoord #59 Gepost op: Januari 04, 2013, 23:27:46 »

Heh, als ik dit zie hem ik meteen zin om de boel weer uit elkaar te halen . Ziet er knap uit, alles lekker schoon en weer in het vet. Bijna zonde om weer in elkaar te zetten. Van het voorjaar doe ik de Falco ook weer ff. 1x per jaar opnieuw controleren, schoonmaken en in het vet zetten is echt geen overbodige luxe.
Gelogd

Vini,Moto,Endo
(We came, We rode it, we crashed it)
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 13   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Ultramod Mille_Moret 3 5166 Laatste bericht Februari 09, 2014, 17:47:04
door relaxteb
Reisverslag Noorwegen « 1 2 3 » johansc 42 35393 Laatste bericht Augustus 26, 2009, 20:33:15
door arius
Circuit door de jaren heen zeeslot 10 10647 Laatste bericht Augustus 07, 2009, 15:31:34
door sanka
Olie specificatie Bikeman 1 5680 Laatste bericht Maart 10, 2009, 19:59:26
door koekeroe
25 mei assen « 1 2 3 » breed 38 25450 Laatste bericht Mei 31, 2009, 21:32:24
door robz

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!