Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Mei 01, 2024, 00:44:11 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: "fading" voorrem  (gelezen 4075 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
RSVrobin
Gast
« Gepost op: Januari 21, 2013, 12:57:20 »

iemand ervaring of een oplossing voor het volgende;

Ik rijd al sinds ik mijn Mille 02 heb rond met het volgende probleem; Bij intensief gebruik gaat de remkracht van mijn voorrem snel achteruit. Ook de slag die ik moet maken met de handle wordt steeds groter.
Na n paar rondjes circuit moet ik de versteller op de handle helemaal op standje 6 zetten om de handle niet tegen mijn stuur aan te knijpen.
Ik heb inmiddels wel al nieuwe blokjes besteld; misschien dat het deels aan de "Goldfren"-ebay remblokjes ligt. Maar dat zou nog niet verklaren waarom de slag zo groot wordt.
Nu heb ik het systeem al een paar keer ontlucht, en met een tie-wrap een nachtje vast gezet..
Ook het niveau van de vloeistof (Putoline dot4) blijft netjes constant. (wel hangt er af en toe een druppeltje onder het reservoir)..

Wat is hier mis? (ik lees dat men over het algemeen wel positief is over de Mille voorrem)..


Alvast bedankt maar weer!

 
Gelogd
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: Januari 21, 2013, 13:10:52 »

ik heb ook altijd met goldfren op het circuit gereden en nooit last gehad van fading  ( mille uit 200)
maak je ook gebruik van je motorrem want dat is echt een sterk punt van de mille hierdoor kan je laat remmen

kijk voor de lol eens je washers na , misschien is het handig om nieuwe te monteren want dit zou de druppel kunnen veroorzaken 
tevens raad ik je aan om RBF660 in je remleidingen te doen deze kunnen een hogere temp aan en de standaard remleidingen vervangen
door stalen zeker als je vaker het circuit op gaat
Gelogd

if it runs , race it
FastJ
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4.792


RSV4ever & Pegaso Powerrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #2 Gepost op: Januari 21, 2013, 17:14:49 »

iemand ervaring of een oplossing voor het volgende;

Ik rijd al sinds ik mijn Mille 02 heb rond met het volgende probleem; Bij intensief gebruik gaat de remkracht van mijn voorrem snel achteruit. Ook de slag die ik moet maken met de handle wordt steeds groter.
Na n paar rondjes circuit moet ik de versteller op de handle helemaal op standje 6 zetten om de handle niet tegen mijn stuur aan te knijpen.
Ik heb inmiddels wel al nieuwe blokjes besteld; misschien dat het deels aan de "Goldfren"-ebay remblokjes ligt. Maar dat zou nog niet verklaren waarom de slag zo groot wordt.
Nu heb ik het systeem al een paar keer ontlucht, en met een tie-wrap een nachtje vast gezet..
Ook het niveau van de vloeistof (Putoline dot4) blijft netjes constant. (wel hangt er af en toe een druppeltje onder het reservoir)..

Wat is hier mis? (ik lees dat men over het algemeen wel positief is over de Mille voorrem)..


Alvast bedankt maar weer!

 
Het meest voor de hand liggend is veroudering van de remvloeistof. Voor circuitgebruik is het zeer sterk aan te bevelen meerdere keren per seizoen de remvloeistof te vervangen. Dat zou ik als eerste doen.
Gelogd

Je kunt alleen spijt hebben van dingen die je niet doet.
Kiek um goan!
Mille Merckel
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.954


Netherlands
« Antwoord #3 Gepost op: Januari 21, 2013, 18:14:46 »

goeie tips allemaal!
Check ook meteen of het voorwiel goed vrijloopt, anders word het remsysteem te warm vanwege de wrijving (heb ik een keer gehad).
In principe moet je prima uit de voeten kunnen met standaard remmekes.
Gelogd

Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit te werken.
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #4 Gepost op: Januari 21, 2013, 19:17:18 »

goeie tips allemaal!
Check ook meteen of het voorwiel goed vrijloopt, anders word het remsysteem te warm vanwege de wrijving (heb ik een keer gehad).
In principe moet je prima uit de voeten kunnen met standaard remmekes.
Lucht in het systeem / oude remolie ( te veel water erin)
Als de remmekes heet worden gaat het water koken ..   gasbelletjes.

Bij race gebruik; minstens Ieder jaar gewoon de remolie vervangen.

Dus 1 remolie vervangen
2 goed ontluchten
Daarnaast is het raadzaam om eest de klauwen  (rem cilinders) schoon te maken . Blokken eruit, alles goed schoonmaken. Pinnen gladmaken en invetten en alles weer monteren.

Heb je dan nog problemen ,  heb je ergens bij de remcilinder lekkage .
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
RSVrobin
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: Januari 23, 2013, 14:12:33 »

Bedankt voor alle tips!
Ga het nog eens goed nakijken.. Olie verversen doe ik eigenlijk elk jaar wel. Maar zal nu die RBF660 eens proberen.
en blackbee, die 'washers' waar je het over hebt; zijn dat de koperringen tegen de banjobouten van de remslang?

In maart ga ik m weer vol testen op Zolder 
Gelogd
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #6 Gepost op: Januari 23, 2013, 14:42:59 »

ja dat zijn die koperringen  , als je ze gaat vervangen doe ze dan ook meteen bij de remklauwen , volgens mij wordt er zelfs geadviseerd om ze iedere keer
dat je ze los haalt te vervangen maar dat is iets te veel van het goede maar als je problemen hebt doordat er druppels ontstaan zullen te toch niet helemaal meer goed sluiten
Gelogd

if it runs , race it
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: Januari 23, 2013, 21:29:19 »

ja dat zijn die koperringen  , als je ze gaat vervangen doe ze dan ook meteen bij de remklauwen , volgens mij wordt er zelfs geadviseerd om ze iedere keer
dat je ze los haalt te vervangen maar dat is iets te veel van het goede maar als je problemen hebt doordat er druppels ontstaan zullen te toch niet helemaal meer goed sluiten
Koper ringetjes kan je wel een 2e keer gebruiken, indien nodig.
Even heel ligt ontstane randjes wegschuren.
Daarna uitgloeien door het ringetje goed heet te stoken (totdat hij opgloeid) en langzaam laten afkoelen.
Hierdoor wordt het koper weer zacht en geschikt voor hergebruik.
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
RSVrobin
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: Januari 24, 2013, 15:55:28 »

ja dat zijn die koperringen  , als je ze gaat vervangen doe ze dan ook meteen bij de remklauwen , volgens mij wordt er zelfs geadviseerd om ze iedere keer
dat je ze los haalt te vervangen maar dat is iets te veel van het goede maar als je problemen hebt doordat er druppels ontstaan zullen te toch niet helemaal meer goed sluiten
Koper ringetjes kan je wel een 2e keer gebruiken, indien nodig.
Even heel ligt ontstane randjes wegschuren.
Daarna uitgloeien door het ringetje goed heet te stoken (totdat hij opgloeid) en langzaam laten afkoelen.
Hierdoor wordt het koper weer zacht en geschikt voor hergebruik.


Ha! Leuk weetje!
Handig als het een keer nodig is, of gewoon voor de lol eens proberen.. thnx!
Gelogd
FastJ
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4.792


RSV4ever & Pegaso Powerrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: Januari 24, 2013, 16:38:15 »

ja dat zijn die koperringen  , als je ze gaat vervangen doe ze dan ook meteen bij de remklauwen , volgens mij wordt er zelfs geadviseerd om ze iedere keer
dat je ze los haalt te vervangen maar dat is iets te veel van het goede maar als je problemen hebt doordat er druppels ontstaan zullen te toch niet helemaal meer goed sluiten
Koper ringetjes kan je wel een 2e keer gebruiken, indien nodig.
Even heel ligt ontstane randjes wegschuren.
Daarna uitgloeien door het ringetje goed heet te stoken (totdat hij opgloeid) en langzaam laten afkoelen.
Hierdoor wordt het koper weer zacht en geschikt voor hergebruik.


Ha! Leuk weetje!
Handig als het een keer nodig is, of gewoon voor de lol eens proberen.. thnx!
Al geinformeerd wat ze nieuw kosten? Met de remmerij ben ik er voorzichtig met hergebruik... better safe than sorry
Gelogd

Je kunt alleen spijt hebben van dingen die je niet doet.
Kiek um goan!
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #10 Gepost op: Januari 24, 2013, 21:39:25 »


Al geinformeerd wat ze nieuw kosten? Met de remmerij ben ik er voorzichtig met hergebruik... better safe than sorry
100% geef ik je gelijk en is altijd het beste.
Maar als het moet , kan hergebruik ook.
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
RSVrobin
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: Januari 25, 2013, 17:23:08 »


Al geinformeerd wat ze nieuw kosten? Met de remmerij ben ik er voorzichtig met hergebruik... better safe than sorry
100% geef ik je gelijk en is altijd het beste.
Maar als het moet , kan hergebruik ook.


Tuurlijk zal ik nieuwe kopen! Maar toch n leuk weetje dat als het ooit echt nodig is; ik ze zo kan recyclen.
Gelogd
Sproeier
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 50


RSV 1000 R '03

Netherlands
« Antwoord #12 Gepost op: Februari 26, 2013, 20:22:05 »

Even ter info ik weet niet of dit bij jou het geval is, maar ik had afgelopen seizoen ook last van een minder wordende voorrem. Eerst duurde het best een tijd voor dat hij ''slap'' werd. later ging dit steeds sneller. Dit gebeurde in 3/4 maanden. Tot ik op gegeven moment elke keer als ik ging rijden moest ontluchten. En er ontsnapte geen vloeistof, kon nergens een lek vinden en potje bleef op niveau. Wel pompte ik er bubbeltjes in zag ik. Ik heb een andere 2de hands rempomp gemonteerd en nu is alles weer prima (ook direct nieuwe blokjes en de boel goed schoon gemaakt). De seals waren denk ik lek. Ik had nog gezocht om een revisieset maar kon deze niet vinden, dus toen maar andere rempomp.

Gelogd
RSVrobin
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: Februari 27, 2013, 20:14:45 »

Dank voor het mee-denken allemaal!
Heb inmiddels de olie, blokken, koperringen en slangetje tussen reservoir-en-pomp vervangen. Ook was het 90graden-hoek-verloop tussen reservoir en pomp niet helemaal lekker. (bekrast zolang ik m heb). Deze heb ik vervangen door n exemplaar uit n oude achterrempomp die ik nog had.

Nog heel even wachten op beter weer, dan weet ik of het geholpen heeft!
(nieuwe pomp kan altijd nog)..

 

 
 
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
25 mei assen « 1 2 3 » breed 38 25617 Laatste bericht Mei 31, 2009, 21:32:24
door robz
HOW TO tandwiel en ketting vervangen? « 1 2 ... 18 19 » teddek 270 110152 Laatste bericht Juli 02, 2014, 21:34:49
door Zwijntje
HOWTO: achterrem ontluchten RSV Mille « 1 2 » Chakotay 19 16225 Laatste bericht Mei 21, 2013, 13:50:12
door Bart-Jan
Nieuw jaar, nieuwe bescherming? (Motorkleding Topic) « 1 2 3 4 » ARAssociate 49 28590 Laatste bericht Mei 02, 2010, 01:42:09
door Rossi 46
Ook nieuw... « 1 2 » irish wolfie 23 19488 Laatste bericht Maart 09, 2013, 14:25:36
door Jesse J

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!