Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 29, 2024, 01:17:38 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 2 [3] 4 5   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Ducati 1098 Hoofdremcilinder (achterrem)  (gelezen 20984 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #30 Gepost op: Juli 05, 2013, 18:39:29 »

Wat is de lengte van de remleiding achter?
Zou die van een duc ook passen als je deze samen met de rempomp kunt kopen?
De originele lengte min 1 tot 2 cm. Is goed.
Ik heb de originele lengte genomen maar dat is eigenlijk iets te lang.

Of de Ducati remleiding past weet ik niet.
Gelogd
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #31 Gepost op: Juli 30, 2013, 15:35:32 »

Weer een paar maanden verder en nog steeds op druk! 

Eind Augustus nog een keer het circuit op als ultieme test.
Gelogd
El Pollo Diablo
És rodó, i dura molt
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 395


Netherlands
« Antwoord #32 Gepost op: Augustus 18, 2013, 17:22:42 »

Goed man, ik ga de mod ook maar eens doorvoeren. Waar zou ik een dergelijke remleiding kunnen kopen denk jij Jesse?
Gelogd

Tuono 1000R "Mark 42", met dikke Leovince titanium dempers, BMC, Map 2
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #33 Gepost op: Augustus 18, 2013, 17:35:52 »

Goed man, ik ga de mod ook maar eens doorvoeren. Waar zou ik een dergelijke remleiding kunnen kopen denk jij Jesse?
Er zijn genoeg adressen hiervoor. Ik ben gewoon naar de lokale Motoport gegaan en daar hebben ze uit de catalogus van BF Goodridge er een bij gezocht.

Bij de originele remleiding is een van de aansluitingen 90 Gr. Gebogen. Bij de Ducati remcilinder moet deze gewoon recht zijn. Dat is het grootste verschil.
Gelogd
duke nukem
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Berichten: 401


Ik rie op mien mammoet in 't rond

Netherlands
WWW
« Antwoord #34 Gepost op: Mei 29, 2014, 11:31:59 »

He Jesse, doet ie het nog steeds? Zo ja, dan ga ik er ook maar eens aan beginnen, ik ben die vuile gloeie stinkrem goed zat met dat ontluchten telkens  .

Heb je een typenummer voor de rempomp? Is dit de goeie? --> http://www.ebay.nl/itm/Genuine-Ducati-Spare-Parts-Rear-Brake-Master-Cylinder-1098-1198-SF-Desmosedici-/171324373031?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item27e3ba7827&_uhb=1
Gelogd

duke nukem
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Berichten: 401


Ik rie op mien mammoet in 't rond

Netherlands
WWW
« Antwoord #35 Gepost op: Mei 29, 2014, 11:33:48 »

EDIT: Lees dat ie nog steeds werkt --> http://www.aprilia-riders.nl/forum/index.php?topic=20158.30
Gelogd

Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #36 Gepost op: Mei 29, 2014, 12:10:18 »

Ja, hij doet het nog steeds.  

Ik denk dat je de goede remcilinder hebt. Hij ziet er precies hetzelfde uit iig.
Ook ben ik op zoek gegaan naar het nr. Voor de remleiding maar kon hem niet meer vinden. Ik had trouwens sowieso een die eigenlijk te lang is. Die van mij heeft de originele lengte.
« Laatste verandering: Juni 04, 2014, 11:28:51 door Jesse J » Gelogd
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #37 Gepost op: November 18, 2014, 19:27:49 »

Weer een seizoen verder  en nog steeds prima!
In al die tijd heb ik nooit hoeven ontluchten. Deze remcilinder is een structurele oplossing. Dat durf ik nu wel te zeggen.
Deze winter komt er weer verse remvloeistof in.
Gelogd
motormenn
ApriliaMembers
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 38


mijn Mille is zwart

Netherlands
« Antwoord #38 Gepost op: November 20, 2014, 22:47:54 »

Weer eens een remreactie.
Warmte is het probleem. De uitlaat pijp van een Mille loopt over de volle lengte langs de master cilinder. Dat is bij de Ducati niet het geval. Ook de plaats bij een Duc is wat verder weg van de uitlaat. De leiding aansluiting speelt ook mee.  Een vooral een lang en breed hitteschild is erg effectief. Ik rij zo al diverse jaren rond zonder remproblemen en gebruik mijn achterrem toch regelmatig. Brengt stabiliteit in de motor bij hard remmen. Grtjs Motormenn.
Gelogd

petter
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #39 Gepost op: November 21, 2014, 13:27:53 »

Weer eens een remreactie.
Warmte is het probleem. De uitlaat pijp van een Mille loopt over de volle lengte langs de master cilinder. Dat is bij de Ducati niet het geval. Ook de plaats bij een Duc is wat verder weg van de uitlaat. De leiding aansluiting speelt ook mee.  Een vooral een lang en breed hitteschild is erg effectief. Ik rij zo al diverse jaren rond zonder remproblemen en gebruik mijn achterrem toch regelmatig. Brengt stabiliteit in de motor bij hard remmen. Grtjs Motormenn.
Het lijkt me niet handig om weer een discussie te starten over de oorzaak van de remproblemen. Er is al zeer veel over geschreven en we komen er toch niet uit. Met mijn vorige Mille's (00,01,02) had ik ook nooit problemen. Wellicht zijn er verschillende oorzaken of is het een combinatie van meerdere. n.l;

- warmte. Zou goed kunnen bijdragen aan het probleem echter de mastercilinder wordt nooit heter dan het kookpunt van de remvloeistof. En het standaard gemonteerde hitteschild (vanaf 2006?) en dure race- remvloeistof werkt ook niet in alle gevallen.
- trillingen. Er zou cavitatie kunnen optreden door de directe montage op het blok. Ik weet wel wat van cavitatie (scheepsschroeven) maar dit is lastig te bewijzen.
- ontluchten. Het is zeer belangrijk dat op de juiste manier ontlucht wordt.
- positie mastercilinder. Bij verticale montage (RSV4 rearsets) werkt de MC vaak wel goed.
- positie aansluitingen. Ducati MC's werken wel goed. Deze hebben andere aansluitingen
- kwaliteit gebruikte Brembo MC's laat te wensen over. Ducati 1098 MC's verschillen inwendig van die van Aprilia.

Zou dus allemaal kunnen. Maar dit topic gaat over een mogelijke oplossing en niet de oorzaak van het probleem. Mij heeft het iig geholpen.
« Laatste verandering: November 22, 2014, 10:30:28 door Jesse J » Gelogd
Snijboon
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 79

Netherlands
« Antwoord #40 Gepost op: November 27, 2014, 22:24:01 »

Wie weet waar ik een betaalbare pomp kan vinden want wil zelf ook graag een werkende achter rem
Bedankt voor de hulp
Gelogd
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #41 Gepost op: November 28, 2014, 07:43:31 »

http://m.motorparts-online.com/home/onderdeel?id=55724

http://m.motorparts-online.com/home/onderdeel?id=145365

http://m.motorparts-online.com/home/onderdeel?id=145366

http://m.motorparts-online.com/home/onderdeel?id=205368
« Laatste verandering: November 28, 2014, 10:00:59 door Jesse J » Gelogd
Snijboon
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 79

Netherlands
« Antwoord #42 Gepost op: November 28, 2014, 16:39:15 »

Snap er niets van want had ook op deze site gekeken en vond niets.
Misschien toch iets verkeerd gedaan.

Zal eens kijken welke er het beste uit ziet en kijken wat ik precies dan nog nodig ben om hem zo ver te krijgen dat het gaat werken

Bedankt tot nu toe in elk geval.
Gelogd
TomTuono
ARA Newbie
*
Offline Offline

Berichten: 9


« Antwoord #43 Gepost op: November 29, 2014, 15:41:43 »

Heb ook bijna direct na aanschaf van mijn Tuono deze remcilinder erop gezet en moet zeggen dat het uitstekend werkt. 7000km verder en nog steeds een rem. Tip welke ik had gekregen was om de originele remleiding om te draaien, dus de haakse koppeling welke normaal aan de hoofdremcilinder zit nu aan de klauw te bevestigen en andersom (zodat je leiding als het ware je wiel in gaat). Dit past precies bij de Tuono (2007). Zit wel een aardig scherpe bocht in dan bij de remklauw, maar dit geeft geen problemen.
« Laatste verandering: November 29, 2014, 20:34:32 door TomTuono » Gelogd
Tuonojack
ApriliaMembers
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 225

Netherlands
« Antwoord #44 Gepost op: November 29, 2014, 16:12:55 »

Heb ook bijna direct na aanschaf van mijn Tuono deze remcilinder erop gezet en moet zeggen dat het uitstekend werkt. 7000km verder en nog steeds een rem. Tip welke ik had gekregen was om de originele remleiding om te draaien, dus de haakse koppeling welke normaal aan de hoofdremcilinder zit nu aan de klauw te bevestigen en andersom (zodat je leiding als het ware je wiel in gaat). Dit pas precies bij de Tuono (2007). Zit wel een aardig scherpe bocht in dan bij de remklauw, maar dit geeft geen problemen.

Foto's 👍
Gelogd

Tuono Factory 07, Akra`s, AF1 linkplates, gsxr zijstandaard, Osco.
Kawa W650, Yamaha TW125
Pagina's: 1 2 [3] 4 5   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Reisverslag Noorwegen « 1 2 3 » johansc 42 35533 Laatste bericht Augustus 26, 2009, 20:33:15
door arius
Reisverslag Franse Alpen 2011 Els 11 10352 Laatste bericht Augustus 19, 2011, 15:31:28
door Berthebike
KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen « 1 2 3 4 5 » FastJ 65 50191 Laatste bericht Juni 01, 2009, 19:44:08
door robz
Toch maar eens voorstellen! pipo-de-kloun 14 8918 Laatste bericht Maart 19, 2014, 16:14:30
door e-Mille
Even Voorstellen « 1 2 » sammy 16 10019 Laatste bericht Juli 19, 2013, 21:35:01
door sammy

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!