Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 19, 2024, 21:24:46 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 2 [3]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: 15 juni, 3 uurs race van oude motoren in Elst  (gelezen 21820 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #30 Gepost op: Juni 18, 2013, 08:50:23 »

grote snelheidsverschillen dat is altijd wat tricky......

maar ik ben benieuwd naar de verhalen van de coureurs... en van Jan!

Ja, en mooi foto's van dikke classics
Gelogd
Gertjan
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 782


RSV4 >> Italien rules....

Italy
« Antwoord #31 Gepost op: Juni 22, 2013, 16:09:09 »

Zoals jullie al begrepen hebben: de suzuki heeft de 3 uurs endurance uitgereden en dat was de doelstelling voor deze keer. Verder zat het tempo er ook gelijk goed in bij Jarno en mij, nu alleen nog werken aan de regelmatigheid van de ronden want dan komen we pas op het podium.

Hier een linkje van het evenement

www.sammotorsport.nl/de-drieeneenhalve-uren-van-elst.ashx

Gelogd

The most important things in live ..... aren't things.
andreb
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 431

Netherlands
WWW
« Antwoord #32 Gepost op: Juni 24, 2013, 11:15:49 »

Classic TT in Elst (Gld), 15 juni 2013

Hallo Allen,

Dat is een lange tijd geleden dat jullie van mij een verslag hebben ontvangen. Logisch ook, ik zou dit jaar niet gaan rijden... TĂłch heb ik afgelopen weekend weer eens lekker wat rondes gescheurd, en wel tijdens de Classic TT te Elst. Huh? Classic? Ja, ik zal vertellen hoe dit zo kwam....

Tijdens de 2e race van Mike te Oss werd mijn naam vaak genoemd door de speakers wanneer Mike aan het rijden was. "En hier komt Mike weer langs, hij heeft overigens ook nog een hele snelle zus. Helaas heeft zij er voor gekozen dit jaar niet aan de start te staan." Dat hoorde ik natuurlijk en ben gelijk naar de beste man toegelopen en heb gezegd dat ik hier niet vrijwillig voor gekozen heb maar dat een racende broer en zus toch een zware last is voor vaderlief... Later herstelde hij zich en deed een oproepje voor mij! "Iedereen die deze snelle dame weer terug wil hebben aan de start, ga even langs bij de tent van het Brouwers Racingteam." Haha, ik vond dit wel grappig.. Eens zien of er iemand is die mij inderdaad terug de baan op wil hebben! En inderdaad, even later stond Rolf daar. Rolf hebben we een aantal jaar geleden ontmoet bij een training in Frankrijk via het Aprilia forum. Hij vertelde mij dat er 15/16 juni een Classic TT in Elst was met een 3-uurs race, hij wist nog iemand die nog op zoek was naar een 2e rijder. "GAAF! Dat wil ik wel!" zei ik. Via Rolf ben ik in contact gekomen met Mark die een 2e rijder zocht, het klikte goed en we maakte gelijk plannen over hoe we het gingen aanpakken. Van het een kwam het ander en een paar weken later stond ik daar weer, in mijn "iets wat beschadigde" motorpak!

Tegenwoordig woon ik zelf in Nijmegen, vanwege mijn studie. Dan is Elst niet zo ver weg! Dus zaterdagmiddag sprong ik op de fiets en ben door de stromende regen naar Elst gefietst waar vaderlief de boel al had neergezet. Dat ik zeiknat geregend was boeide me niks, waar ik alleen aan kon denken was "racen racen racen racen, VANAVOND!!!!". De 3-uurs race was van 19:30 - 22:30, het laatste halfuur/uur rijd je dus in het pikke donker!

SĂşper gaaf natuurlijk dat ik weer kon rijden, iedereen kwam ook kijken! Rob, mijn monteurtje was er weer bij, Rico, de Goldwingman, mijn vriend Sietse, Joan, Hans en Jeanne, Boet en zijn vader ennn sorry als ik iemand vergeten ben. Het was super dat er zoveel mensen kwam kijken!

Voordat de race begon moesten we uiteraard de motor keuren, inschrijven en een nummertje trekken. Ze doen hier niet aan kwalificeren maar iedereen trekt een nummertje en vanaf die plek vertrek je bij de wedstrijd. Dan is er 45 minuten de tijd om even in te rijden, iedere rijder dus ruim 20 minuten. Eerlijk gezegd was ik best zenuwachtig dus ik zei tegen Mark dat hij wel eerst mocht. De laatste 20 minuten mocht ik, mijn hart bonkte in mijn keel, zweet handjes, pfff.. maar toen ik wegreed uit te pitsstraat ging alles weer bijna vanzelf. Tuurlijk, ik moest wel even inkomen maar ik had ook al bijna 10 maanden niet meer gereden! Direct na de warming up begon de wedstrijd, Mark begon de wedstrijd en iedere 15/20 minuten gingen we wisselen. Hierbij ging het niet om wie als eerste over de finish kwam na die 3 uur, maar wie er het meest constant gereden heeft. Net voordat Mark binnenkwam werd er een rode vlag gegeven, er was namelijk iemand die olie had gelekt. Zo konden we rustig wisselen en kon ik na de rode vlag de wedstrijd weer hervatten. Het was trouwens op een stratencircuit, dus ik kon niet tot het uiterste gaan. Dat zou echt te gevaarlijk zijn. Halverwege het circuit was een gaaf stukje genaamd "de jump", ik hoorde iedereen hier al over en was benieuwd hoe dit eruit zou zien.. Met de fiets was het niet zo spectaculair, totdat ik de gang er met de motor aardig in had... Beide wielen los van het asfalt! Na 15/20 minuten was er wéér een rode vlag precies toen we weer wilde wisselen, dat was dus mooi makkelijk.. Rustig tanken en Mark de baan weer op. Uiteindelijk begon het wat donker te worden en ik heb nog nooit in het donker gereden dus was wel benieuwd hoe dat dan zou zijn. Ik kan nu vertellen dat het heel gek is en je heel goed moet opletten, stoeprandjes en oneffenheden op het asfalt zijn bijna niet meer te zien. Dus zo aan het einde van de wedstrijd moet de focus zéker niet verzwakken want dan lig je ernaast. Uiteindelijk mocht ik de wedstrijd finishen. De race was om 23:00u afgelopen want ze hadden de wedstrijd verlengd met een halfuur vanwege de rode vlaggen.

Heb een super leuk weekend gehad, na 10 maanden eindelijk weer op de motor. Dat smaakt naar meer..... Bedankt Rolf dat je me in contact hebt gebracht met Mark. En Mark super bedankt voor het leuke weekend en de gave wedstrijd, heb er Ă©cht van genoten om rond te scheuren op jouw Honda VF 750.

Ik hoop ook dat jullie genoten hebben van mijn verslag, hopelijk volgen er dit jaar of volgend jaar nog meer! Kijk voor meer foto's op onze website: www.brouwersracingteam.nl

Groetjes,
Kim Brouwers
Gelogd
robz
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.843


Pegaso Powerrrrrrrrrrrrrrrrr

San Marino
WWW
« Antwoord #33 Gepost op: Juni 24, 2013, 13:43:29 »

leuk zo'n verslag!!
Gelogd
Brontolo
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.281


Aprilia Tuono 1000 R '06

Netherlands
« Antwoord #34 Gepost op: Juni 24, 2013, 15:03:25 »

With stupid Erg leuk....ogen dicht en je beleeft het zo mee!
Gelogd

rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #35 Gepost op: Juni 24, 2013, 18:35:36 »

Kim, gaaf verslag ik heb hem ook per mail ontvangen, top.
Je ziet maar weer wat al die bakkies koffie opleverd hebben, ik blijf gewoon koffie drinken bij jullie, tot het volgende evenement.  

Was ook heel gaaf jou daar rond te zien gaan, was een top evenement. Geen last gehad van snelle jarno en gertjan.  Cool
Gelogd
Pagina's: 1 2 [3]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
'Performance luchtfilters' vs. originele Danduy 3 10067 Laatste bericht September 08, 2010, 00:00:46
door Kefke
KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen « 1 2 3 4 5 » FastJ 65 50103 Laatste bericht Juni 01, 2009, 19:44:08
door robz
Motorrijdersgroet « 1 2 3 4 5 » jackske 66 44031 Laatste bericht Februari 27, 2015, 18:45:40
door Azesje
Vers van de pers: Aprilia nieuws voor beurs Big Chris 4 5222 Laatste bericht Februari 25, 2011, 23:18:00
door plutomille
ZAC 18/9 « 1 2 » breed 17 16272 Laatste bericht April 25, 2009, 20:47:25
door breed

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!