Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 26, 2024, 16:46:10 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 ... 4 5 [6]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: xenon  (gelezen 19951 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Brontolo
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.281


Aprilia Tuono 1000 R '06

Netherlands
« Antwoord #75 Gepost op: Januari 06, 2013, 22:06:37 »

Ik ben nu met m'n 2e setje stadslicht led's bezig.
De eerste set was echt baggerslecht van eBay "made in China". Wel goedkoop 2€ per 2 ofzo. De eerste led's gingen gelijk al uit na de eerste keer starten en zijn daarna nooit meer aangegaan.

De tweede set was iets duurder (10€) voor 2 5w5 bulbs. De exacte leverancier weet ik niet meer maar uit Duitsland. Deze zagen er wat degelijker uit en blijven nog heel.
Je moet maar eens zoeken op eBay naar 5w5 led. Op een "lamp" zitten vaak 5 HP led's.

Ik kom bijvoorbeeld vaak T10 w5w tegen, zijn dat dezelfde? Tevens vraag ik me af of ik witte of blauwe lampjes moet nemen. En hoe zit het met ballastjes? Of is het gewoon plug and play?
Gelogd

Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #76 Gepost op: Januari 06, 2013, 22:09:52 »

Ik ben nu met m'n 2e setje stadslicht led's bezig.
De eerste set was echt baggerslecht van eBay "made in China". Wel goedkoop 2€ per 2 ofzo. De eerste led's gingen gelijk al uit na de eerste keer starten en zijn daarna nooit meer aangegaan.

De tweede set was iets duurder (10€) voor 2 5w5 bulbs. De exacte leverancier weet ik niet meer maar uit Duitsland. Deze zagen er wat degelijker uit en blijven nog heel.
Je moet maar eens zoeken op eBay naar 5w5 led. Op een "lamp" zitten vaak 5 HP led's.

Ik kom bijvoorbeeld vaak T10 w5w tegen, zijn dat dezelfde? Tevens vraag ik me af of ik witte of blauwe lampjes moet nemen. En hoe zit het met ballastjes? Of is het gewoon plug and play?
T10 5w5 moet je hebben en het is gewoon plug and play.
Gelogd
klaaz
Administrator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 961


Likes french kisses & italian rides!

Netherlands
« Antwoord #77 Gepost op: Januari 07, 2013, 00:07:42 »

Ik heb even gekeken naar mijn Tuono uit 2006 en dat is H11. klik

Voor de geïnteresseerden een foto van het verschil tussen de normale lampen en de Philips DiamondVision 5000K.
Nu nog even een paar led steeklampjes scoren voor onderin de unit want de originele staan er voor geen meter bij.

Mmmm... da's fraai! Goed alternatief voor Xenon qua uitstraling. 
Gelogd

Panic, chaos and total disorder. My work here is done.
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #78 Gepost op: Januari 07, 2013, 00:17:17 »

Ik heb even gekeken naar mijn Tuono uit 2006 en dat is H11. klik

Voor de geïnteresseerden een foto van het verschil tussen de normale lampen en de Philips DiamondVision 5000K.
Nu nog even een paar led steeklampjes scoren voor onderin de unit want de originele staan er voor geen meter bij.

Mmmm... da's fraai! Goed alternatief voor Xenon qua uitstraling.  
Xenon heeft wel veel meer lichtopbrengst, dat wel. Maar zolang je toch alleen bij daglicht gaat rijden heeft dat niet zoveel voordelen. Zichtbaarheid is ook nagenoeg gelijk.
« Laatste verandering: Januari 07, 2013, 07:48:55 door Jesse J » Gelogd
minime
Aprili? JA!
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 759


Aprili? Ja!

Netherlands
« Antwoord #79 Gepost op: Januari 07, 2013, 08:51:18 »

Ik ben nu met m'n 2e setje stadslicht led's bezig.
De eerste set was echt baggerslecht van eBay "made in China". Wel goedkoop 2€ per 2 ofzo. De eerste led's gingen gelijk al uit na de eerste keer starten en zijn daarna nooit meer aangegaan.

De tweede set was iets duurder (10€) voor 2 5w5 bulbs. De exacte leverancier weet ik niet meer maar uit Duitsland. Deze zagen er wat degelijker uit en blijven nog heel.
Je moet maar eens zoeken op eBay naar 5w5 led. Op een "lamp" zitten vaak 5 HP led's.

Ik kom bijvoorbeeld vaak T10 w5w tegen, zijn dat dezelfde? Tevens vraag ik me af of ik witte of blauwe lampjes moet nemen. En hoe zit het met ballastjes? Of is het gewoon plug and play?

Ballasten heb je alleen bij xenon.

Zelf heb ik altijd 6000K kleurtempetatuur. Dat is licht dat duidelijk witter is dan halogeen maar niet bling bling blauw.

Overigens heb je op een Tuono imho niet genoeg plek om alles netjes in te bouwen...
Gelogd
Brontolo
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.281


Aprilia Tuono 1000 R '06

Netherlands
« Antwoord #80 Gepost op: Januari 07, 2013, 11:57:06 »

Ballasten heb je alleen bij xenon.

Ik was in de war met weerstandjes. Roll Eyes
Gelogd

klaaz
Administrator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 961


Likes french kisses & italian rides!

Netherlands
« Antwoord #81 Gepost op: Maart 06, 2013, 14:24:43 »

Ik heb even gekeken naar mijn Tuono uit 2006 en dat is H11. klik

Voor de geïnteresseerden een foto van het verschil tussen de normale lampen en de Philips DiamondVision 5000K.
Nu nog even een paar led steeklampjes scoren voor onderin de unit want de originele staan er voor geen meter bij.

Mmmm... da's fraai! Goed alternatief voor Xenon qua uitstraling. 

Wel, ik heb ze er ook in en ze zijn echt vele malen witter dan standaard halogeen, beetje blauwig ook. Zeer tevreden!  Nu snel even een tweetal stadslichtjes scoren en nog een diamondvision voor de middelste lamp ;-) Dit bespaart mij de moeite van het inbouwen van Xenon aangezien ik vooral voor de uitstraling ga. 
Gelogd

Panic, chaos and total disorder. My work here is done.
Brontolo
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.281


Aprilia Tuono 1000 R '06

Netherlands
« Antwoord #82 Gepost op: Maart 06, 2013, 15:28:30 »

Wel, ik heb ze er ook in en ze zijn echt vele malen witter dan standaard halogeen, beetje blauwig ook. Zeer tevreden!  Nu snel even een tweetal stadslichtjes scoren en nog een diamondvision voor de middelste lamp ;-) Dit bespaart mij de moeite van het inbouwen van Xenon aangezien ik vooral voor de uitstraling ga. 

Laat mij aub even weten waar je de andere lampjes vandaan haalt. Ik heb zelf via eBay 2 stadslichtjes gekocht maar die doen het volgens mij niet. Misschien heb ik ze toevallig allebei verkeerd om geplaatst. Schijnt dat led lampjes gevoelig zijn voor polariteit. Dat hoorde ik pas nadat ik alles weer gemonteerd had dus moet de boel weer demonteren en even kijken of ze het echt niet doen.

Ik wist trouwens niet dat er nog een lamp in het midden zat, waar dan? Of is dat alleen bij de RSV4 het geval? Ik heb een T uit 2006.
Gelogd

AeroX
RSV R 2008
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.846


Mille, er is geen betere

Netherlands
WWW
« Antwoord #83 Gepost op: Maart 07, 2013, 20:08:55 »

Ik heb even gekeken naar mijn Tuono uit 2006 en dat is H11. klik

Voor de geïnteresseerden een foto van het verschil tussen de normale lampen en de Philips DiamondVision 5000K.
Nu nog even een paar led steeklampjes scoren voor onderin de unit want de originele staan er voor geen meter bij.

Mmmm... da's fraai! Goed alternatief voor Xenon qua uitstraling. 

Wel, ik heb ze er ook in en ze zijn echt vele malen witter dan standaard halogeen, beetje blauwig ook. Zeer tevreden!  Nu snel even een tweetal stadslichtjes scoren en nog een diamondvision voor de middelste lamp ;-) Dit bespaart mij de moeite van het inbouwen van Xenon aangezien ik vooral voor de uitstraling ga. 

Zag er goed uit gisteren   



Wel, ik heb ze er ook in en ze zijn echt vele malen witter dan standaard halogeen, beetje blauwig ook. Zeer tevreden!  Nu snel even een tweetal stadslichtjes scoren en nog een diamondvision voor de middelste lamp ;-) Dit bespaart mij de moeite van het inbouwen van Xenon aangezien ik vooral voor de uitstraling ga. 

Laat mij aub even weten waar je de andere lampjes vandaan haalt. Ik heb zelf via eBay 2 stadslichtjes gekocht maar die doen het volgens mij niet. Misschien heb ik ze toevallig allebei verkeerd om geplaatst. Schijnt dat led lampjes gevoelig zijn voor polariteit. Dat hoorde ik pas nadat ik alles weer gemonteerd had dus moet de boel weer demonteren en even kijken of ze het echt niet doen.

Ik wist trouwens niet dat er nog een lamp in het midden zat, waar dan? Of is dat alleen bij de RSV4 het geval? Ik heb een T uit 2006.

Klaazzzzzz heeft een RSV4 
Gelogd

Aprilia RS 125 [2004]
Yamaha R6 [1999]
Aprilia RSV Mille R [2005]
Aprilia RSV Mille R [2007]
klaaz
Administrator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 961


Likes french kisses & italian rides!

Netherlands
« Antwoord #84 Gepost op: Maart 11, 2013, 12:44:45 »

Wel, ik heb ze er ook in en ze zijn echt vele malen witter dan standaard halogeen, beetje blauwig ook. Zeer tevreden!  Nu snel even een tweetal stadslichtjes scoren en nog een diamondvision voor de middelste lamp ;-) Dit bespaart mij de moeite van het inbouwen van Xenon aangezien ik vooral voor de uitstraling ga. 

Laat mij aub even weten waar je de andere lampjes vandaan haalt. Ik heb zelf via eBay 2 stadslichtjes gekocht maar die doen het volgens mij niet. Misschien heb ik ze toevallig allebei verkeerd om geplaatst. Schijnt dat led lampjes gevoelig zijn voor polariteit. Dat hoorde ik pas nadat ik alles weer gemonteerd had dus moet de boel weer demonteren en even kijken of ze het echt niet doen.

Ik wist trouwens niet dat er nog een lamp in het midden zat, waar dan? Of is dat alleen bij de RSV4 het geval? Ik heb een T uit 2006.

Middelste lamp idd alleen bij de RSV4.

Lampjes hebben ze in alle soorten en maten bij de lokale autoshop AVA in Groningen. Andere grotere autoshops zullen ze ook wel hebben lijkt me. Bij AVA mocht ik gewoon even verschillende uitproberen voor de deur, aardige lui daar :-) En ja, ze zijn gevoelig voor de stroomrichting want een led is in feite een weerstand, heeft geen gloeidraad ;-)

Bij de RSV4 kun je de stadslampjes eenvoudig vervangen, dat is bij de RSV1000R lastiger. Even je topkuip los maken en een stukje naar voren trekken, dan kan je er al bij :-) Wel even je zijpanelen eraf halen natuurlijk!
Gelogd

Panic, chaos and total disorder. My work here is done.
Brontolo
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.281


Aprilia Tuono 1000 R '06

Netherlands
« Antwoord #85 Gepost op: Maart 11, 2013, 13:49:37 »

Thanks! Ik heb een Tuono dus hoef gelukkig niet zoveel te demonteren. Ik zal vanavond eens kijken of ik de lampjes die ik heb a/d praat krijg. Grin
Gelogd

Technieker
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 837


Netherlands
« Antwoord #86 Gepost op: Maart 13, 2013, 13:27:01 »

Mooi Topic over xenon!
Wellicht dat jullie mij kunnen helpen:

jaartje geleden xenon gemonteerd die na een tijdje uitviel die uit. Exacte tijd van het uitvallen weet ik niet. Set er weer uit gehaald en weer op een ouderwetse lamp gereden, geen probleem.

Tijd later weer gemonteerd, kniper kniper uit... met en zonder lopende motor. Rechtstreeks op de accu gaat wel goed.

Iemand een idee waar het fout gaat?
Gelogd

Echte mannen eten geen honing maar kauwen op bijen
Pagina's: 1 ... 4 5 [6]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Winterproject RSV 2002 « 1 2 ... 12 13 » Technieker 192 51283 Laatste bericht Juni 10, 2010, 12:05:22
door Technieker
Klustopic Capo lummelke « 1 2 » lummelke 21 11138 Laatste bericht April 26, 2010, 07:48:39
door wout750
Nieuw lid op het Ara forum « 1 2 » mjvanderlaan 28 11696 Laatste bericht Maart 23, 2007, 19:29:07
door apriliavalerossi
Daniello stelt zich voor (back again!) « 1 2 » Daniello 26 7313 Laatste bericht December 04, 2012, 20:56:00
door ginafje
mening/tips ?? RSV_Frank 4 1995 Laatste bericht Mei 12, 2008, 15:45:43
door RSV_Frank

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!