Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Mei 01, 2024, 04:08:43 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Ruzie op de dijk.  (gelezen 8948 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Jeffrey
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 86


Netherlands
« Gepost op: April 23, 2013, 11:12:49 »

Zoals de titel al zegt...iemand van hier op 3:01 ?
  Grin
http://www.youtube.com/watch?v=XMwk9cl57oY
Gelogd
Henk RS 250
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.255


Italy
« Antwoord #1 Gepost op: April 23, 2013, 12:07:41 »

Dat soort stazi braverikken doet je bloed koken. je maakt het best vaak mee.
die gast rijdt zonder gordel, maar wel het vingertje naar anderen. wat een voorbeeld voor die smartfoon verslaafde dochter.
hij rijdt ook motor, maar mag van moeder de vrouw geen aprilia of ducati??? Grin

heb toevallig wel zo'n kleur mille, al is dit een 2002
« Laatste verandering: April 23, 2013, 12:21:10 door Henk RS 250 » Gelogd

you're only supposed to blow the bloody doors off!
bmack
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.612


Netherlands
« Antwoord #2 Gepost op: April 23, 2013, 15:44:17 »

Denk toch dat r een paar deuken in die bus zou zitten van zo n rand mong***
Gelogd

“Your time is limited, don’t waste it living someone else’s life.
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #3 Gepost op: April 23, 2013, 17:02:43 »

En daarom rij ik niet meer op de weg, moet ook wel zeggen dat de inhaalpoging aan het begin vlak voor een scherpe bocht naar rechts nu niet bepaald slim was....
Je blijft altijd de zwakkere op de motor , gebruik je verstand, de gemiddelde automobilist doet dat niet .
Gelogd
dennis
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 625


Netherlands
« Antwoord #4 Gepost op: April 23, 2013, 17:47:08 »

Jammer, video is verwijderd Cry
Gelogd

rs250 '98> rsv1000 '00> 1000r factory '05.......
bmack
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.612


Netherlands
« Antwoord #5 Gepost op: April 23, 2013, 18:05:46 »

Staat ook op dumpert
Gelogd

“Your time is limited, don’t waste it living someone else’s life.
dennis
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 625


Netherlands
« Antwoord #6 Gepost op: April 23, 2013, 18:55:06 »

http://www.dumpert.nl/mediabase/6539333/7b37f8c0/mot_op_de_dijk.html

Kinderachtig mannetje , beetje eigen rechter spelen door die motorrijders af te snijden, dat is wel goed zeker
« Laatste verandering: April 23, 2013, 18:59:48 door dennis » Gelogd

rs250 '98> rsv1000 '00> 1000r factory '05.......
Emiel
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 556


Italy
« Antwoord #7 Gepost op: April 23, 2013, 19:09:46 »

Tja.. valt van beide partijen iets te zeggen. De inhaalpoging op dat moment was ook niet de meest verstandige keuze, neemt niet weg dat die mafkees in dat busje hem af moet snijden. Blijft altijd opletten, zeker op dit soort smallere wegen
Gelogd

Fast toy
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #8 Gepost op: April 23, 2013, 19:25:57 »

Ik vind dat de motorrijders nog netjes reden. Misschien iets te hard maar die bus inhalen, op die plek, kon makkelijk en veilig.

Voor het afsnijden en dus opzettelijk in gevaar brengen van de motorrijders is geen enkel excuus. En dus ook op geen enkele manier goed te praten.

Maar dit is mijn mening.
Gelogd
apriliafanatic
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 150


Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: April 23, 2013, 21:08:08 »

Ik vind dat die motorrijder een zwaar belabberd inhaalmoment koos. Hij heeft deze situatie zelf gecreëerd, omdat hij bij zijn maat wilde blijven. Ik zeg een VRO voor hem, als zijn leven hem lief is.

Hij kiest een verkeerd inhaalmoment. Ik heb een aantal betere momenten gezien. Die had hij beter kunnen kiezen. Als je dan toch in een bocht wil inhalen, pak dan een bocht naar links. Dan pak je de bocht binnen door en is hij er binnen no-time voorbij, omdat je dan een kortere lijn rijdt (rechtdoor) tijdens het inhalen, dus sneller inhaalt en minder kans hebt (door het rechtdoor rijden geen hellingshoek) om uit te glijden.

In de buitenbocht ligt vaak grind/los zand en dergelijke (de buitenbocht ligt doorgaans hoger i.v.m. afvloei van regenwater wat zand vanuit de berm meeneemt de weg op, naar de binnenbocht, moet je maar net weten). Tevens staan er borden waarmee je jezelf lekker in twee stukken kunt hakken als onderuit gaat. Geloof me, ik heb ze gezien zonder hoofd.

Dit inhaalmoment was kansloos en ronduit ongelukkig. Op het circuit haal je bij voorkeur ook binnendoor in en niet in de buitenbocht (mits de weg breed genoeg is dan).

Hij moet er rekening mee houden dat automobilisten er op uit zijn ons dood te rijden en dus marges pakken. Het gaat er niet om dat hij wel of geen gelijk heeft. Het gaat erom of wil blijven leven of niet. Dit had verkeerd af kunnen lopen.
« Laatste verandering: April 23, 2013, 21:18:13 door apriliafanatic » Gelogd
RFKANGOO
Full ARA Member
***
Offline Offline

Berichten: 162

Netherlands
« Antwoord #10 Gepost op: April 23, 2013, 21:15:07 »

Het gaat volgens mij niet om de motorrijder die filmt maar om diegene die ervoor rijd.
Die word op 1:00 afgesneden als die op een recht stuk er voorbij wil.
Gelogd
apriliafanatic
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 150


Netherlands
« Antwoord #11 Gepost op: April 23, 2013, 21:27:25 »

Het gaat volgens mij niet om de motorrijder die filmt maar om diegene die ervoor rijd.
Die word op 1:00 afgesneden als die op een recht stuk er voorbij wil.

Ja idd, daar keek ik overheen. Een goed gekozen inhaalmoment ja. De reactie daarop was ook heel goed, niet in halen. Mogelijk heeft de bestuurder van de bus hem niet eens gezien en wilde ook een ideale lijn rijden.

Als ik het over een gebrek aan inzicht heb, dan heb ik het over de filmer. Die actie in de buitenbocht (naast de bus rijden) is ronduit gevaarlijk.
Tijdens het stoppen spreekt de bestuurder van de bus, de filmer aan. Hij zegt dat de filmer een verkeerd moment koos om in te halen.
« Laatste verandering: April 23, 2013, 21:29:01 door apriliafanatic » Gelogd
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #12 Gepost op: April 23, 2013, 21:35:34 »

Het gaat volgens mij niet om de motorrijder die filmt maar om diegene die ervoor rijd.
Die word op 1:00 afgesneden als die op een recht stuk er voorbij wil.

Ja idd, daar keek ik overheen. Een goed gekozen inhaalmoment ja. De reactie daarop was ook heel goed, niet in halen. Mogelijk heeft de bestuurder van de bus hem niet eens gezien en wilde ook een ideale lijn rijden.

Als ik het over een gebrek aan inzicht heb, dan heb ik het over de filmer. Die actie in de buitenbocht (naast de bus rijden) is ronduit gevaarlijk.
Tijdens het stoppen spreekt de bestuurder van de bus, de filmer aan. Hij zegt dat de filmer een verkeerd moment koos om in te halen.
Ok, mijn commentaar ging ook over de Mille. Niet over de filmer.
Over het verkeerde inhaalmoment van de filmer: op dat moment had de bus al verschillende afsnij- acties gedaan.
Gelogd
RFKANGOO
Full ARA Member
***
Offline Offline

Berichten: 162

Netherlands
« Antwoord #13 Gepost op: April 23, 2013, 21:36:41 »

Ach zoiets zal altijd een welles nietes verhaal blijven tussen de motorrijder en de auto/bus bestuurder.

Heb zelf zoiets meegemaakt tijdens een file waar de auto's over 1 rijstrook reden en ik er links (stapvoets) langs reed.
Niemand die er een probleem van maakt op 1 bestuurder na. Die moest um er ook zo nodig voor gooien.
Gelogd
RSVisch
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 322


Netherlands
WWW
« Antwoord #14 Gepost op: April 23, 2013, 22:28:28 »

Ik vind dat die motorrijder een zwaar belabberd inhaalmoment koos. Hij heeft deze situatie zelf gecreëerd, omdat hij bij zijn maat wilde blijven. Ik zeg een VRO voor hem, als zijn leven hem lief is.

Hij kiest een verkeerd inhaalmoment. Ik heb een aantal betere momenten gezien. Die had hij beter kunnen kiezen. Als je dan toch in een bocht wil inhalen, pak dan een bocht naar links. Dan pak je de bocht binnen door en is hij er binnen no-time voorbij, omdat je dan een kortere lijn rijdt (rechtdoor) tijdens het inhalen, dus sneller inhaalt en minder kans hebt (door het rechtdoor rijden geen hellingshoek) om uit te glijden.

In de buitenbocht ligt vaak grind/los zand en dergelijke (de buitenbocht ligt doorgaans hoger i.v.m. afvloei van regenwater wat zand vanuit de berm meeneemt de weg op, naar de binnenbocht, moet je maar net weten). Tevens staan er borden waarmee je jezelf lekker in twee stukken kunt hakken als onderuit gaat. Geloof me, ik heb ze gezien zonder hoofd.

Dit inhaalmoment was kansloos en ronduit ongelukkig. Op het circuit haal je bij voorkeur ook binnendoor in en niet in de buitenbocht (mits de weg breed genoeg is dan).

Hij moet er rekening mee houden dat automobilisten er op uit zijn ons dood te rijden en dus marges pakken. Het gaat er niet om dat hij wel of geen gelijk heeft. Het gaat erom of wil blijven leven of niet. Dit had verkeerd af kunnen lopen.

Ik denk dat jij dat filmpje nog maar eens moet gaan kijken. Dat "inhaal" moment van de filmer is bedoeld om naast de auto te trekken om even de aandacht te krijgen van de auto om zijn ongenoegen te tonen van het moment daarvoor! Want het enige gevaarlijke aan dat moment is dat het busje de motorrijder afsnijd. Als de auto ruimte had gegeven was er niets aan de hand geweest. Er ligt een ruime bocht naar links en hij is overzichtelijk.

Dan kan je zeggen dat de filmer een slecht moment kiest om er naast te komen, maar ook dat ben ik niet met je eens. Je kan namelijk makkelijk overzien of er al een auto aankomt of niet.

Ik vind je reactie daarom behoorlijk kortzichtig. Terwijl je als motorrijder leert vooruit te kijken Tongue

Ik vind het nog netjes dat de motorrijder zo`n figuur niet op zijn hoofdje tikt. Soms is het in mijn ogen namelijk niet eens zo raar dat een hulpverlener een bonkie krijgt van iemand. Uitlokken is namelijk ook een vak en dan je ronse kop verschuilen achter je uniformpje 
« Laatste verandering: April 23, 2013, 22:32:47 door RSVisch » Gelogd
Pagina's: [1] 2 3   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Motorvakantieverhalen 2007 « 1 2 » rocketeer 15 17054 Laatste bericht November 22, 2008, 12:34:06
door john deere
1e Shiver & Dorsoduro meeting: zaterdag 30 mei « 1 2 ... 8 9 » Grandia 126 32694 Laatste bericht Juni 01, 2009, 11:28:47
door 5h1v3r
30 augustus 2008: 4e ARA RS-meeting « 1 2 3 » jackske 37 10703 Laatste bericht Augustus 30, 2008, 22:05:31
door nitro-kevin
Bevrijdingsrit ROTS -5 mei- RSVrobin 6 4089 Laatste bericht Mei 05, 2012, 13:57:30
door Arie

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!