Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Mei 01, 2024, 08:24:13 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 [2] 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Ruzie op de dijk.  (gelezen 8951 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
-Luca-
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 441


Twins, Basil...Twins!

Netherlands
« Antwoord #15 Gepost op: April 23, 2013, 22:40:37 »

Ik vind je opmerking over een hulpverlener een tik geven anders ook geen schoolvoorbeeld van een weloverwogen argument. Uitlokken of niet, je blijft van hulpverleners af. De Mille had, mijns inziens, een prima plek gevonden om in te halen, de filmer had een betere plek kunnen uitzoeken.

Verder vind ik het zelf bijzonder belangrijk om de hedendaagse tendens van botte cq loze argumenten niet door te laten dringen tot dit forum en daar reken ik ook het gebruik van een term als kortzichtig.
Maar goed, wellicht sta ik daar alleen in...
Gelogd

Lekker rijden is geen kwestie van snelheid, maar van gevoel...
RSVisch
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 322


Netherlands
WWW
« Antwoord #16 Gepost op: April 23, 2013, 22:45:49 »

Ik vind je opmerking over een hulpverlener een tik geven anders ook geen schoolvoorbeeld van een weloverwogen argument. Uitlokken of niet, je blijft van hulpverleners af. De Mille had, mijns inziens, een prima plek gevonden om in te halen, de filmer had een betere plek kunnen uitzoeken.

Verder vind ik het zelf bijzonder belangrijk om de hedendaagse tendens van botte cq loze argumenten niet door te laten dringen tot dit forum en daar reken ik ook het gebruik van een term als kortzichtig.
Maar goed, wellicht sta ik daar alleen in...

Als iemand denkt omdat hij zogenaamd "beschermd" is alles te kunnen maken zijn ze bij mij verkeerd. Maar daar sta ik wellicht ook alleen in Smiley
Gelogd
G Factory
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.085


No Vtwin No Fun Know Vtwin Know Fun

Netherlands
« Antwoord #17 Gepost op: April 23, 2013, 23:06:30 »

 With stupid
Gelogd

wat vandaag niet komt komt morgen komt morgen niet dan hoef je het vandaag niet te doen.
FastJ
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4.792


RSV4ever & Pegaso Powerrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #18 Gepost op: April 23, 2013, 23:21:19 »

Ik vind dat de motorrijders nog netjes reden. Misschien iets te hard maar die bus inhalen, op die plek, kon makkelijk en veilig.

Voor het afsnijden en dus opzettelijk in gevaar brengen van de motorrijders is geen enkel excuus. En dus ook op geen enkele manier goed te praten.

Maar dit is mijn mening.
With stupid

Misschien wil Bram M zijn tanden hierin zetten, heeft toch even tijd over  Wink
Gelogd

Je kunt alleen spijt hebben van dingen die je niet doet.
Kiek um goan!
bmack
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.612


Netherlands
« Antwoord #19 Gepost op: April 24, 2013, 07:22:52 »

Mijn tanden er in zetten tenminste als je mij bedoeld
Ik blijf bij mijn mening als iemand mij moedwillig afsnijd dan maakt die bij mij geen vrienden
Gelogd

“Your time is limited, don’t waste it living someone else’s life.
mjvanderlaan
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.548


Netherlands
WWW
« Antwoord #20 Gepost op: April 24, 2013, 07:56:38 »

Ik blijf bij mijn mening als iemand mij moedwillig afsnijd dan maakt die bij mij geen vrienden
With stupid amen!
Gelogd

Wees niet bang om snel voorwaarts te gaan, wees alleen bang om stil te staan ;-)
apriliafanatic
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 150


Netherlands
« Antwoord #21 Gepost op: April 24, 2013, 09:29:13 »

Ik denk dat jij dat filmpje nog maar eens moet gaan kijken. Dat "inhaal" moment van de filmer is bedoeld om naast de auto te trekken om even de aandacht te krijgen van de auto om zijn ongenoegen te tonen van het moment daarvoor! Want het enige gevaarlijke aan dat moment is dat het busje de motorrijder afsnijd. Als de auto ruimte had gegeven was er niets aan de hand geweest. Er ligt een ruime bocht naar links en hij is overzichtelijk.

Dan kan je zeggen dat de filmer een slecht moment kiest om er naast te komen, maar ook dat ben ik niet met je eens. Je kan namelijk makkelijk overzien of er al een auto aankomt of niet.

Ik vind je reactie daarom behoorlijk kortzichtig. Terwijl je als motorrijder leert vooruit te kijken Tongue

Ik vind het nog netjes dat de motorrijder zo`n figuur niet op zijn hoofdje tikt. Soms is het in mijn ogen namelijk niet eens zo raar dat een hulpverlener een bonkie krijgt van iemand. Uitlokken is namelijk ook een vak en dan je ronse kop verschuilen achter je uniformpje  

Over 1 punt zijn we het eens; Motorrijders afsnijden doe je niet, dat is levensgevaarlijk.
Deze actie is art 5. waardig, hij was immers niet aan het inhalen. Ik weet niet wat er in het hoofd van die automobilist omging, misschien frustratie, niet gezien, geen kennis van bochtlijnen, kinderachtig, misschien had hij ruzie met zijn dochter,  ....weet ik veel. De filmer is terecht boos, volledig met je eens. Maar doet dat ertoe?

Over het punt dat de filmer een goed moment kiest om ernaast te komen, verschillen we mijlenver van mening. Maar dat mag. Kortzichtig.....doe met mijn mening wat je wil. Kun je nog zover vooruit kijken, maar in dit geval gebeurde het allemaal recht voor zijn neus.

Als je ernaast wil komen om hem ergens op te wijzen  , doe dat dan op een recht stuk dan heb je geen last van hellingshoek/centrifugaal krachten die de kans op onderuitgaan vergroten. Daarmee verklein je de kans om door een van die paaltjes door midden te worden gesneden.

Die bestuurder heeft al meerdere malen afgesneden/geblokkeerd, is het dan verstandig om in een buitenbocht waar vaak veel rommel ligt, ernaast te gaan rijden? Huh
Op het moment dat je een stuurcorrectie maakt, vanwege een "afsnijactie" (het wijd uitkomen van de bocht door het busje), zit je al in de bocht/kleine hellingshoek en zul je moeten remmen en sturen tegelijkertijd.

Ik blijf erbij, als motorrijder kun je nooit vertrouwen op het verkeersgedrag van andere weggebruikers. Je hebt alleen invloed op je eigen rijgedrag.

Ik rij iedere dag 9 uur lang onder extreme omstandigheden, waarbij ik me niet aan de regels hoef te houden (vrijstelling). Ik doe dat met de insteek dat er op ieder moment een automobilist opduikt die mij dood wil/gaat rijden, anders leef ik niet lang. Ik heb meerdere situaties gehad waarbij iemand mij met 200+, doelbewust van de motor wilde rijden. Over het hele uniform gebeuren wil ik niet eens beginnen, dat verhaaltje ken ik onderhand wel.

De uitkomsten van dergelijke verkeerssituaties (paaltjes i.c.m. bocht) waarbij ongevallen gebeuren (voorwiel kwijt door los zand enz), zijn ook heel zwart wit:
1. leven (al dan niet invalide) of
2. dood.

Het gedrag van de automobilist gaat hij daarmee niet veranderen. Die was toch al overtuigd van zijn gelijk (hoe fout het ook was).

Ik wil niemand veroordelen, absoluut niet. Ik beweer ook niet dat de filmer niet kan rijden, maar qua inzicht valt er nog wel een en ander te winnen. Motorrijden is Ă©Ă©n groot leerproces, iedere rit kan beter. Hij was in deze situatie, in gevaar zonder dat hij het zelf door had. (google anders een situatiebewustzijn/situational awareness).

Dit soort filmpjes vind ik persoonlijk heel erg nuttig/leerzaam. Dit soort topics houd je scherp. Iedereen trekt verschillende conclusies/heeft verschillende inzichten.
« Laatste verandering: April 24, 2013, 09:38:26 door apriliafanatic » Gelogd
Brontolo
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.281


Aprilia Tuono 1000 R '06

Netherlands
« Antwoord #22 Gepost op: April 24, 2013, 09:32:43 »

With stupid Geef je groot gelijk. Maakt geen moer uit wie er nou fout is. Leermomentjes voor beide partijen lijkt me.

Je wilt toch gewoon in dezelfde toestand als je weg ging weer thuis komen. Heb gewoon effe wat meer geduld, kies je momenten en probeer op de motor zeker niet je gram te halen.
Je bent je eigen kreukelzone.
Gelogd

FastJ
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4.792


RSV4ever & Pegaso Powerrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #23 Gepost op: April 24, 2013, 09:50:22 »

Mijn tanden er in zetten tenminste als je mij bedoeld
Ik blijf bij mijn mening als iemand mij moedwillig afsnijd dan maakt die bij mij geen vrienden
Nee bedoelde die Bram die sinds gisteren zijn beroep niet meer mag uitoefenen.
Gelogd

Je kunt alleen spijt hebben van dingen die je niet doet.
Kiek um goan!
apriliafanatic
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 150


Netherlands
« Antwoord #24 Gepost op: April 24, 2013, 10:03:26 »

Mijn tanden er in zetten tenminste als je mij bedoeld
Ik blijf bij mijn mening als iemand mij moedwillig afsnijd dan maakt die bij mij geen vrienden
Nee bedoelde die Bram die sinds gisteren zijn beroep niet meer mag uitoefenen.

Hij was flink over de rooie trouwens bij Pauw en Witteman. Hij zat er zelfs van te zweten. Dat heb ik bij hem nog nooit gezien.
Gelogd
Deefski
RSV Mille, er is geen betere!
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.872


Je kunt beter jezelf overwinnen, dan 1000 vijanden

Kazakhstan
« Antwoord #25 Gepost op: April 25, 2013, 09:25:23 »

@RSVisch : hulpverlener, tikkie, ...? Boos zijn is 1 ding, maar ik denk niet dat dit de sfeer/cultuur is hoe wij met elkaar om willen gaan (op of buiten het forum). Binnen de ARA absoluut niet.

 angel
Gelogd

The following are actual submissions on a series of quizzes, tests, and essays.
The moon is a planet just like the earth, only it is even deader.""
"Water is composed of two gins, Oxygin and Hydrogin. Oxygin is pure gin. Hydrogin is gin and water."
Bartus
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 66

Netherlands
« Antwoord #26 Gepost op: April 25, 2013, 10:31:41 »

Ik vind dat die motorrijder een zwaar belabberd inhaalmoment koos. Hij heeft deze situatie zelf gecreëerd, omdat hij bij zijn maat wilde blijven. Ik zeg een VRO voor hem, als zijn leven hem lief is.

Hij kiest een verkeerd inhaalmoment. Ik heb een aantal betere momenten gezien. Die had hij beter kunnen kiezen. Als je dan toch in een bocht wil inhalen, pak dan een bocht naar links. Dan pak je de bocht binnen door en is hij er binnen no-time voorbij, omdat je dan een kortere lijn rijdt (rechtdoor) tijdens het inhalen, dus sneller inhaalt en minder kans hebt (door het rechtdoor rijden geen hellingshoek) om uit te glijden.

In de buitenbocht ligt vaak grind/los zand en dergelijke (de buitenbocht ligt doorgaans hoger i.v.m. afvloei van regenwater wat zand vanuit de berm meeneemt de weg op, naar de binnenbocht, moet je maar net weten). Tevens staan er borden waarmee je jezelf lekker in twee stukken kunt hakken als onderuit gaat. Geloof me, ik heb ze gezien zonder hoofd.

Dit inhaalmoment was kansloos en ronduit ongelukkig. Op het circuit haal je bij voorkeur ook binnendoor in en niet in de buitenbocht (mits de weg breed genoeg is dan).

Hij moet er rekening mee houden dat automobilisten er op uit zijn ons dood te rijden en dus marges pakken. Het gaat er niet om dat hij wel of geen gelijk heeft. Het gaat erom of wil blijven leven of niet. Dit had verkeerd af kunnen lopen.

Ik denk dat jij dat filmpje nog maar eens moet gaan kijken. Dat "inhaal" moment van de filmer is bedoeld om naast de auto te trekken om even de aandacht te krijgen van de auto om zijn ongenoegen te tonen van het moment daarvoor! Want het enige gevaarlijke aan dat moment is dat het busje de motorrijder afsnijd. Als de auto ruimte had gegeven was er niets aan de hand geweest. Er ligt een ruime bocht naar links en hij is overzichtelijk.

Dan kan je zeggen dat de filmer een slecht moment kiest om er naast te komen, maar ook dat ben ik niet met je eens. Je kan namelijk makkelijk overzien of er al een auto aankomt of niet.

Ik vind je reactie daarom behoorlijk kortzichtig. Terwijl je als motorrijder leert vooruit te kijken Tongue

Ik vind het nog netjes dat de motorrijder zo`n figuur niet op zijn hoofdje tikt. Soms is het in mijn ogen namelijk niet eens zo raar dat een hulpverlener een bonkie krijgt van iemand. Uitlokken is namelijk ook een vak en dan je ronse kop verschuilen achter je uniformpje 

sorry dat ik het zeg maar dit vind ik echt een achterlijke reactie, even goed praten dat een hulpverlener een tik krijgt?Huh Die mensen doen gewoon hun werk, wees blij want iemand moet de rotzooi opruimen als er weer een motorrijder met ze teenslippers en korte broek aan denkt dat hij een gp coureur is.

Ik heb het al meerdere malen gezien dat mensen bij een ongeluk beginnen te schelden op de hulpverleners omdat het zo lang duurt of dat men het denkt beter te weten. Die mensen doen gewoon hun werk.

Door dit soort denkwijzes krijg je ook al die rare acties langs de voetbalvelden etc. Jij gedraagt je niet zoals ik dat wil klap erop.......


Op het filmpje ben ik het wel met jou en de meesten eens, rijd defensief je blijft een zwakkere verkeersdeelnemer.
Gelogd
RSVisch
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 322


Netherlands
WWW
« Antwoord #27 Gepost op: April 25, 2013, 13:15:18 »

@RSVisch : hulpverlener, tikkie, ...? Boos zijn is 1 ding, maar ik denk niet dat dit de sfeer/cultuur is hoe wij met elkaar om willen gaan (op of buiten het forum). Binnen de ARA absoluut niet.

 angel


Als iemand ruzie zoekt dan hou ik me niet in, of het nu een hulpverlener is of niet. Op het moment van het filmpje is hij voor mij geen hulpverlener maar eerder iemand die iemand in gevaar brengt. Mensen kunnen fouten maken, maar dit doet hij opzettelijk.
Nu zal ik in het geval van het filmpje zelf ook geen tik uitgedeeld hebben. Hij zit er wel heel dicht bij.
« Laatste verandering: April 25, 2013, 13:19:27 door RSVisch » Gelogd
vriesfde
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 155


Netherlands
« Antwoord #28 Gepost op: April 25, 2013, 17:37:20 »

@RSVisch : hulpverlener, tikkie, ...? Boos zijn is 1 ding, maar ik denk niet dat dit de sfeer/cultuur is hoe wij met elkaar om willen gaan (op of buiten het forum). Binnen de ARA absoluut niet.

 angel

Hulpverlener?
Hij had een bordje brandweer achter zijn vooruit....nog maar de vraag of hij daadwerkelijk een (hulp)brandweerman is. Ik zelf geloof het laatste niet, een echte hulpverlener wil niet ongelukken veroorzaken.
(Afgezien van pyromanen die fikkies stoken om ze naderhand als brandweerman te blussen)



Gelogd

'99 RSV Mille
Henk RS 250
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.255


Italy
« Antwoord #29 Gepost op: April 25, 2013, 18:35:58 »

geef mensen zo'n brandweer bordje of desnoods een verkeersregelaar hesje, verder commentaar overbodig anders word ik gedist, ontvriend of nog erger Grin
Gelogd

you're only supposed to blow the bloody doors off!
Pagina's: 1 [2] 3   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Motorvakantieverhalen 2007 « 1 2 » rocketeer 15 17054 Laatste bericht November 22, 2008, 12:34:06
door john deere
1e Shiver & Dorsoduro meeting: zaterdag 30 mei « 1 2 ... 8 9 » Grandia 126 32696 Laatste bericht Juni 01, 2009, 11:28:47
door 5h1v3r
30 augustus 2008: 4e ARA RS-meeting « 1 2 3 » jackske 37 10705 Laatste bericht Augustus 30, 2008, 22:05:31
door nitro-kevin
Bevrijdingsrit ROTS -5 mei- RSVrobin 6 4089 Laatste bericht Mei 05, 2012, 13:57:30
door Arie

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!