Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 23, 2024, 14:04:38 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: tips ter voorkoming van kramp.  (gelezen 31333 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Huertecilla
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: Juni 08, 2008, 08:50:21 »

Qi-gong-kogels

´Qi´ is een sleutelwoord.
Daar kun je en kramp mee voorkómen en je spieren effectiever gebruiken. Beheersing van ´qi´ is bij motorrijden haast vals spelen   Wink

Persoonlijk heb ik baat bij taichi voor concentratie, ontspanning en effectief spiergebruik: zo veel als nodig, zo weinig mogelijk.

 Peter
Gelogd
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #16 Gepost op: Juni 08, 2008, 09:07:15 »

ben alvast begonnen met sporten , om volgend jaar een goede conditie te hebben voor het weekje circuit rijden 
ja ik ga weer een poging doen om mee te gaan en dit keer moet het lukken want heb een wal functie 
Gelogd

if it runs , race it
Huertecilla
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: Juni 08, 2008, 14:52:08 »

ben alvast begonnen met sporten , om volgend jaar een goede conditie te hebben voor het weekje circuit rijden 
Verstandig. Ik heb een makkie want dat gaat dagelijks vanzelf: we zijn nu met de hooi-oogst bezig, over een maand twee keer een lading stro, verder train ik mijn zes paarden en uiteraard de rest van het boerderij-werk 

In totaal zo´n 30.000 kilo aan balen sjouwen plus stapelen, gedurende het jaar reorganiseren en dagelijks opvoeren is een goedkope sportschool  Wink

Gelogd
Sjaakie
WWW.CLEANCOOL.NL
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.054


Voor al uw problemen hebben wij een oplossing

Timor-Leste
WWW
« Antwoord #18 Gepost op: Januari 05, 2010, 21:26:39 »

Even een schop naar boven voor de neuwe forummers. Is toch wel een interressant verhaal van Good Old Rolfie
Gelogd

Ik praat niet te snel, je luistert te langzaam. Golfen is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken. Wie zijn billen brandt mag blij zijn dat ie niet andersom stond. Na regen komt regent, kijk maar in het woordenboek. Treinen rijden niet op tijd, maar op rails.
greyled
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 178


Netherlands
« Antwoord #19 Gepost op: Januari 05, 2010, 22:03:58 »

Ik gebruik de powerball om mijn polsen en onderarmen te trainen.
Door oefeningen met de Powerball te doen, heb ik geen last meer van kramp o.i.d.

linkje met uitleg werking/oefeningen.

http://www.powerball-europe.com/watishet.php?land=nl&actie=zet&waarbenje=watishet&pbeurope=5045264ddd821ce1a6878151cb16d4cc

grrr Symon

Gelogd
Redmer
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 494


Australia
« Antwoord #20 Gepost op: Januari 07, 2010, 15:27:05 »

Net 3 dagen enduro gereden voor het eerst in m'n leven en ben er achter dat circuitrijden voor watjes is maar dat ter zijde.

Een ervaren mederijden had 'pilletjes tegen kramp'; kennelijk extra ijzer.

Heb geen kramp gehad gelukkig (weet niet of het aan de pilletjes lag)... anderen (zonder pil) wel, handen schieten in een kramp.. best leuk met een bijna 60 pk enduro op een rotsig / heuvelachtig bospad.... not !

Eerste dag wel wat opkomende kramp in de kuiten gehad maar daarna (na de pilletjes) niet meer dus wellicht helpt het echt...
Gelogd

rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #21 Gepost op: Januari 08, 2010, 07:20:20 »

Net 3 dagen enduro gereden voor het eerst in m'n leven en ben er achter dat circuitrijden voor watjes is maar dat ter zijde.

Een ervaren mederijden had 'pilletjes tegen kramp'; kennelijk extra ijzer.

Heb geen kramp gehad gelukkig (weet niet of het aan de pilletjes lag)... anderen (zonder pil) wel, handen schieten in een kramp.. best leuk met een bijna 60 pk enduro op een rotsig / heuvelachtig bospad.... not !

Eerste dag wel wat opkomende kramp in de kuiten gehad maar daarna (na de pilletjes) niet meer dus wellicht helpt het echt...

Enduro nog iets heftiger trail, daar gebruik je hele andere spieren als normaal. We hebben ooit eens een dag les gehad in trail en ik was 3 dagen gesloopt Wink

Redmer opvallend is een circuit rijder die voor het eerst aan een Enduro rit meedoen het slechter doen als een Enduro rijder die voor het eerst op een circuit stapt. Zeker het uitbreken en glijden zijn de enduro rijder veel meer op bedacht dan de gemiddelde circuitrijder
« Laatste verandering: Januari 08, 2010, 07:23:12 door rolf » Gelogd
Redmer
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 494


Australia
« Antwoord #22 Gepost op: Januari 08, 2010, 10:19:55 »

Enduro nog iets heftiger trail, daar gebruik je hele andere spieren als normaal. We hebben ooit eens een dag les gehad in trail en ik was 3 dagen gesloopt Wink

Redmer opvallend is een circuit rijder die voor het eerst aan een Enduro rit meedoen het slechter doen als een Enduro rijder die voor het eerst op een circuit stapt. Zeker het uitbreken en glijden zijn de enduro rijder veel meer op bedacht dan de gemiddelde circuitrijder

Yep, is erg wennen op losse ondergrond.. eerste dag was regen, na een paar dagen regen, en da's hier dus tropische regen.. een groot modderbad !! Rest van de dagen was iets droger maar nog steeds, die losse ondergrond.. blijft erg wennen. En 650 km in 3 dagen... ben nog steeds gesloopt !
Gelogd

-Luca-
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 441


Twins, Basil...Twins!

Netherlands
« Antwoord #23 Gepost op: April 30, 2011, 19:16:01 »

Ik rijd zo'n 1400 km per week op m'n Mille, en ik merk dat ik toch last krijg van de spier die van m'n nek naar m'n rechterschouder loopt.
Iemand tips om dat tegen te gaan?
Ik sport zo'n 5 uur per week dus conditioneel en qua spieren zit het wel ok...
Gelogd

Lekker rijden is geen kwestie van snelheid, maar van gevoel...
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #24 Gepost op: Mei 01, 2011, 10:08:04 »

kan ook een verkrampte houding zijn, probeer te ontspannen.
Gelogd
-Luca-
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 441


Twins, Basil...Twins!

Netherlands
« Antwoord #25 Gepost op: Mei 01, 2011, 10:28:23 »

kan ook een verkrampte houding zijn, probeer te ontspannen.

Ga ik proberen, dank voor de tip.
Zou inderdaad wel zo kunnen zijn, hoor, ben namelijk nog steeds diep onder de indruk van het acceleratievermogen van de Mille, dus wellicht dat ik onbewust inderdaad op spanning sta daardoor...
Gelogd

Lekker rijden is geen kwestie van snelheid, maar van gevoel...
MrKneedown
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 431


Netherlands
« Antwoord #26 Gepost op: Mei 01, 2011, 11:14:38 »

ik kreeg oogkramp van het lezen,tjee...krijg alleen krampen  van fietsen,gelukkig heb ik daarvoor zelf iets bedacht,niet meer fietsen.
Gelogd
-Luca-
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 441


Twins, Basil...Twins!

Netherlands
« Antwoord #27 Gepost op: Mei 03, 2011, 09:26:59 »

Was een goede tip, Rolf.
Vanochtend onderweg naar het werk merkte ik dat ik heel erg de neiging heb om m'n schouders op te trekken.
Probeer nu er goed aan te denken om m'n schouders te ontspannen en ik denk dat dat wel kan gaan werken...
Gelogd

Lekker rijden is geen kwestie van snelheid, maar van gevoel...
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #28 Gepost op: Mei 03, 2011, 18:41:42 »

bekend probleem, het zijn er meer als er reageren. Trouwens geldt met auto rijden net zo, goede en ontspannen zithouding geeft meer genot. Enne ik ben geen fysio, ook ik moest mijn houding op de motor en in de auto verbeteren na nek en arm klachten en een vriend van mij met een ergotherapeut is gaan samenwonen die dit adviseerde. Ze wist de bekende vinger op de pijnelijke plek te leggen
Gelogd
hanske
Gast
« Antwoord #29 Gepost op: Mei 10, 2013, 12:50:24 »

Ik rijd zo'n 1400 km per week op m'n Mille, en ik merk dat ik toch last krijg van de spier die van m'n nek naar m'n rechterschouder loopt.
Iemand tips om dat tegen te gaan?
Ik sport zo'n 5 uur per week dus conditioneel en qua spieren zit het wel ok...

200+ km/h zorgt voor de nodige tegendruk. Dan heb je nergens last van  Evil
Gelogd
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
25 mei assen « 1 2 3 » breed 38 25543 Laatste bericht Mei 31, 2009, 21:32:24
door robz
Nieuw jaar, nieuwe bescherming? (Motorkleding Topic) « 1 2 3 4 » ARAssociate 49 28503 Laatste bericht Mei 02, 2010, 01:42:09
door Rossi 46
Omdat er nog steeds domme motorrijders zijn « 1 2 ... 8 9 » Sjaakie 129 48765 Laatste bericht Juli 08, 2014, 05:26:46
door Edward
CPZ 29 september « 1 2 ... 5 6 » Blijhoofd 83 28646 Laatste bericht Oktober 01, 2011, 18:15:58
door black bee
Geluidsregels Assen bij circuittraining voor amateurs « 1 2 » malle eppie 17 9967 Laatste bericht Mei 18, 2008, 21:54:14
door RSV1000 racer

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!