Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 28, 2024, 22:55:26 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: 02 optimizer Shiver/ Dosoduro  (gelezen 6295 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Gepost op: Mei 26, 2013, 18:06:39 »

Is er hier iemand die ervaring heeft met het plaatsen van een Potmeter in de bekabeling van de Lambdasensor?
Er worden (zoals ik heb gelezen op het AF1 forum) goede resultaten mee bereikt.

http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?267779-Motocorasaro-o2-optimiser-The-improved-FatDuc-alternative

Het lijkt mij niet zo moeilijk om er zelf een te maken. Het enige wat ik wil weten is het stelbereik van de potmeter.
Gelogd
motorgirl
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Vrouw
Berichten: 1.255


Risico's zijn er om genomen te worden.

Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: Mei 26, 2013, 19:00:47 »

wat zou dit voor zin moeten hebben (voor de blondjes onder ons )
Gelogd

Motorgirl

Suzuki GSX 600F (rood)
RSV 2002 (grijs)
RSV 2002 (rood)
RSV 2007 Bol D'or (rood, zwart, paars)
Shiver GT 2012 (grijs)
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #2 Gepost op: Mei 26, 2013, 19:43:42 »

Betere gasreponse en bijna geen KFR (Konstant Fahr Rucklen) meer.
« Laatste verandering: Mei 26, 2013, 20:19:25 door Jesse J » Gelogd
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #3 Gepost op: Mei 26, 2013, 20:05:02 »

Voor de knutselaars onder ons:


* foto (3).JPG (58.23 KB, 800x394 - bekeken 574 keer.)
Gelogd
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #4 Gepost op: Mei 26, 2013, 20:08:23 »

Maar je kan hem natuurlijk ook gewoon kopen voor veel geld.

http://www.af1racing.com/store/Scripts/prodView.asp?idproduct=56000

Of www.fatduc.com
« Laatste verandering: Mei 26, 2013, 21:35:21 door Jesse J » Gelogd
TuonoPeet
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.682


Italy
« Antwoord #5 Gepost op: Mei 26, 2013, 20:23:48 »

Voor de knutselaars onder ons:

dit kan je voor een euro maken....de connectoren zal het probleem zijn......de potmeter in de ene stand geeft ongeveer 20/32x100%=62%, in de andere stand 20/37x100%=54% van het oorspronkelijke sensorsignaal
(het signaal van de o2 sensor is me niet bekend en ik ga er van uit dat de sensor laagohmig is en de ecu hoogohmig is en hier goed mee om kan gaan)
ik vermoed dat het lijkt alsof het mengsel te arm is, dus hij gaat meer inspuiten.........
« Laatste verandering: Mei 26, 2013, 20:42:43 door TuonoPeet » Gelogd

Als het mooi weer is en het dondert toch dan is er een Appie in de buurt..........
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #6 Gepost op: Mei 26, 2013, 21:21:56 »

Voor de knutselaars onder ons:

dit kan je voor een euro maken....de connectoren zal het probleem zijn......de potmeter in de ene stand geeft ongeveer 20/32x100%=62%, in de andere stand 20/37x100%=54% van het oorspronkelijke sensorsignaal
(het signaal van de o2 sensor is me niet bekend en ik ga er van uit dat de sensor laagohmig is en de ecu hoogohmig is en hier goed mee om kan gaan)
ik vermoed dat het lijkt alsof het mengsel te arm is, dus hij gaat meer inspuiten.........
Klopt, de 750 twin loopt veel te arm bij vrijwel alle toerentallen. Met de potmeter kan je hem iets rijker laten lopen. Niet armer dus veel kwaad kan het nooit.

De connectoren heb gevonden;

Connectors are TE (formerly Tyco) connectivity "superseal 1.5 series" part number 282088-1 and 282106-1 (one of each)

contacts are 282110-1 and 282109-1 (4 of each)

wire seals are 281934-2 (8 needed)

« Laatste verandering: Mei 26, 2013, 21:27:42 door Jesse J » Gelogd
TuonoPeet
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.682


Italy
« Antwoord #7 Gepost op: Mei 26, 2013, 21:43:45 »

plaatje gevonden......500 mv bij ideaal mengsel....

zou je willen aanraden om de potmeter na het instellen te vervangen door een vaste weerstand, (geeft minder problemen )
veel te rijk mengsel kan ook sorus geven.....oliefilm in cilinder wordt zwaarder belast, katalisator kortere levenduur ...(Garantie vervalt etc)
test ff of er nog een sensorstoring gegeven wordt als je de draad lostrekt

have fun....


* ResizeofO2SensorOperation.jpg (96.27 KB, 603x511 - bekeken 503 keer.)
Gelogd

Als het mooi weer is en het dondert toch dan is er een Appie in de buurt..........
bmack
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.612


Netherlands
« Antwoord #8 Gepost op: Mei 27, 2013, 20:17:58 »

Denk dat je dan beter voor dit kan gaan
http://www.marcomoto.nl/products/Memjet-Evo-Aprilia.html
Gelogd

“Your time is limited, don’t waste it living someone else’s life.
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: Mei 28, 2013, 04:57:02 »

Denk dat je dan beter voor dit kan gaan
http://www.marcomoto.nl/products/Memjet-Evo-Aprilia.html
Deze komt tussen de inlaattemperatuursensor en de ECU de FatDuc zit tussen de O2 (lambda)-sensor en de ECU. Dit werkt idd ook om hem wat rijker te maken. Het grootste verschil is dat je hierbij de hele MAP rijker maakt, bij alle toerentallen dus. Wat je eigenlijk wil is dat hij alleen bij lage en middentoerentallen rijker wordt. Want hier zit het probleem n.l. Te arm lopen bij deellast.
Met de FatDuc verrijk je alleen in het toerengebied waar de Lambdasensor werkt en dat is bv niet bij vollast maar voornamelijk bij deellast.
Gelogd
Poulusma
ApriliaMembers
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 65


Netherlands
« Antwoord #10 Gepost op: Juni 05, 2013, 15:08:25 »

Misschien een optie om naar Jeroen v/d Meer in Uithoorn te gaan.
Daar heb ik mijn Shiver ook af laten stellen met een Wiseco unit ertussen.
Werkt best mooi, je kan hem ook bij regelen als je je killers erin doet of eruit haalt.
Dit apparaatje ziet je injectie als een carburateur.
Ik heb nou al wat ritjes hiermee gemaakt en moet zeggen dat het allemaal net wat soepeler gaat!!
Loopt mooier door!
Gelogd
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #11 Gepost op: Augustus 04, 2014, 00:13:19 »

Morgen deze http://www.ebay.nl/itm/Aprilia-Shiver-SL750-Tuning-Exhaust-fuel-injection-Optimiser-/141339735208?pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item20e88134a8&_uhb=1

Op een Shiver monteren en afstellen. Ik post de resultaten hier.


* image.jpg (68.73 KB, 600x800 - bekeken 418 keer.)
Gelogd
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #12 Gepost op: Augustus 04, 2014, 16:08:08 »

Ok hij zit erop.
Was echt maar 3 minuten werk. Ik heb de kabel weggewerkt en de potmeter in de neutraalstand laten staan.

Toen een stukje gereden in S (sport) mapping: Wat een verschil! Weg is het inhouden tussen de 3000 en 4000 tpm. De gasreactie is veeeeel soepeler en de Sport-mapping is nu ook (fatsoenlijk) in de stad te gebruiken. Geen gehik meer bij deellast. Ook het ploffen in de uitlaat (bij gas los) is weg (beetje jammer  Grin ).

Hierna heb ik de T (Tour) mapping nog getest en hier hetzelfde verhaal. Alleen nu is de gasreactie helemaal super smoooooth. Ideaal voor in de regen denk ik. R mapping heb ik niet getest maar deze is niet meer nodig denk ik.

Ik kan iedereen deze mod aanraden (voor Shiver en Dorso). Gewoon doen!


* image.jpg (319.82 KB, 918x1632 - bekeken 440 keer.)
« Laatste verandering: Augustus 04, 2014, 17:09:13 door Jesse J » Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Internationaal Appie treffen in Duitsland « 1 2 ... 16 17 » Deefski 253 82021 Laatste bericht Juni 22, 2008, 21:16:05
door Bonetec
Re: Waar ben je ooit mee begonnen en waar ben je mee verder gegaan????? « 1 2 ... 7 8 » zeeslot 111 44124 Laatste bericht December 13, 2014, 08:56:42
door Capo dei Capi
Eerste keer Zolder: Erg leuke dag gehad. « 1 2 » Danduy 19 7508 Laatste bericht September 14, 2011, 08:36:24
door Deefski
Radiator Falco = Radiator Mille? Benn 6 6858 Laatste bericht Mei 16, 2010, 23:04:24
door Kefke
RSV 4 motor van het jaar 2009 « 1 2 » Sjaakie 28 18227 Laatste bericht Mei 03, 2009, 16:43:12
door Henk RS 250

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!