Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 24, 2024, 23:42:45 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 [2] 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Tijdens rijden ineens gerammel  (gelezen 9839 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Hansie
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 694


Ook ik van jou!


« Antwoord #15 Gepost op: Juni 10, 2013, 07:44:52 »

Ik heb het recent ook gehad met mijn falco.

Mijn vliegwiel was nog goed, de jouwe ook schat ik, is van dik en hard staal gemaakt.
Als je het boutrestant eruit kunt draaien (zal wel los zitten zonder loctite...)  3 nieuwe M8 bouten en loctite.
Hoeft niet alles uit elkaar verder, heb ik wel gedaan en meteen de sprag wat strakker gezet.

Alle spullen heb ik verder nog liggen : vliegwieltrekker,inbus 14 en de goede loctite behalve de verfstripper, heb ik al uitgeleend aan mijn zwager.

Belangrijk om alle boutstukken te bewaren en kijken of je de totale bout hebt, zo'n stukje in je oliecitcuit wil je niet.
(met een weegschaal kun je een complete bout vs de stukken checken).
Ik heb meteen olie/oliefilter gedaan maar zat verder niks in bij mij.

Howto staat verder wel op het www ergens.
Je hebt iig een nieuwe stator nodig.
Succes!

PS Woon in Best.  Grin
Gelogd

Stock=boring!
Tommzz
ApriliaMembers
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 26


Netherlands
« Antwoord #16 Gepost op: Juni 10, 2013, 08:26:31 »

Ik heb het recent ook gehad met mijn falco.

Mijn vliegwiel was nog goed, de jouwe ook schat ik, is van dik en hard staal gemaakt.
Als je het boutrestant eruit kunt draaien (zal wel los zitten zonder loctite...)  3 nieuwe M8 bouten en loctite.
Hoeft niet alles uit elkaar verder, heb ik wel gedaan en meteen de sprag wat strakker gezet.

Alle spullen heb ik verder nog liggen : vliegwieltrekker,inbus 14 en de goede loctite behalve de verfstripper, heb ik al uitgeleend aan mijn zwager.

Belangrijk om alle boutstukken te bewaren en kijken of je de totale bout hebt, zo'n stukje in je oliecitcuit wil je niet.
(met een weegschaal kun je een complete bout vs de stukken checken).
Ik heb meteen olie/oliefilter gedaan maar zat verder niks in bij mij.

Howto staat verder wel op het www ergens.
Je hebt iig een nieuwe stator nodig.
Succes!

PS Woon in Best.  Grin

Ik zou graag dan een keer langs komen om het vliegwieltrekker,inbus 14 en de goede loctite van je te lenen.
Stuur me maar een pm met je adres en wanneer je tijd hebt.

Tevens wil ik iedereen bedanken voor de reacties.
Het vliegwiel moet bij mij wel los aangezien er nog een afgebroken bout in zit die ik nog los moet draaien.
Kan ik gelijk een nieuwe start koppeling monteren  Grin
Ik heb via Droeftoeter een nieuwe ontsteking + kap geregeld dus dat zit al goed.

Ik houd jullie op de hoogte!
Gelogd
Hansie
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 694


Ook ik van jou!


« Antwoord #17 Gepost op: Juni 10, 2013, 08:36:21 »

PMd!
Gelogd

Stock=boring!
The kapitein
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.148


Dit forum is het helemaal !

Netherlands
WWW
« Antwoord #18 Gepost op: Juni 10, 2013, 22:01:59 »

Hou ons op de hoogte.

Succes met de reparatie.

Marco.
Gelogd

Tommzz
ApriliaMembers
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 26


Netherlands
« Antwoord #19 Gepost op: Juni 11, 2013, 18:19:18 »

Vandaag eens bezig geweest met het vliegwiel demonteren.



Na enige tijd warm stoken en steeds weer aandraaien van de bout kwam hij eindelijk los



Ik heb alleen per ongeluk de magneten ook een beetje warmgestookt waardoor hier ook de lijm ofzo onder weg kwam 

Dus een tip voor iedereen die dit ooit van plan is. Goed op het midden richten  Cheesy

Nu nog wachten totdat het vervangende exemplaar binnen komt en dan kan die er weer op.

Ik twijfel alleen een beetje over het veertje van de startkoppeling, ik vind dat deze erg slap aan voelt.
Ik heb alleen nog geen geratel bij het starten.

Wat zouden jullie doen?
Gelogd
duke nukem
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Berichten: 401


Ik rie op mien mammoet in 't rond

Netherlands
WWW
« Antwoord #20 Gepost op: Juni 11, 2013, 20:33:06 »

Lekker bezig! Wat betreft de startkoppeling; zet er een nieuwe op of kort de veer in, je hebt 't nu toch open liggen! Die veer hoort de tonnetjes namelijk enigzins strak bij elkaar te houden (maar niet té strak, wat is te strak? Dat zoek je maar lekker zelf uit hehehe Grin).
Gelogd

Droeftoeter
Gast
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 1.258


2001 SL1000 Falco en een 2003 Tuono

Netherlands
« Antwoord #21 Gepost op: Juni 11, 2013, 21:57:59 »

De lageroppervlakken van het lagerhuis en starterstandwielen zouden geen sporen mogen dragen van een slippende startkoppeling. Regelmatige inslagen, in de vorm van kleine streepjes in de breedte op het lageroppervlak, zijn normaal. Dit zou je juist moeten zien. Als de lageroppervlakken onregelmatig en geschaafde zijn ingesleten dan ben ik bang dat je nog niet klaar bent. Je zult dan alles moeten vervangen. Maar daar ga ik eigenlijk niet vanuit.

Het veertje is goed op spanning als de rollen in hun kooi liggen als je het lager optilt. Het mag niet zo zijn dat de onderste rollen los van de kooi in de veer hangen. Ik heb hier nog een goede liggen, mocht je foto's nodig hebben dan hoor ik het wel. Mocht de veer te lang zijn dan zou ik heb inkorten zodat de rollen weer aanliggen.
Gelogd

Vini,Moto,Endo
(We came, We rode it, we crashed it)
Hansie
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 694


Ook ik van jou!


« Antwoord #22 Gepost op: Juni 12, 2013, 07:28:24 »

Dag Tom, alles gelukt dus!
Ik had dezelfde situatie (met 70.000km) en geen probleem.
Vond het wel wat losjes en dus de lange veer ongeveer 8mm ingekort.
Bij mij werkt alles nog steeds top (6000km verder inmiddels) maar geen garantie wat jouw situatie is natuurlijk.
Gelogd

Stock=boring!
roow
Full ARA Member
***
Offline Offline

Berichten: 140

Netherlands
« Antwoord #23 Gepost op: Juni 12, 2013, 17:28:38 »

Vandaag eens bezig geweest met het vliegwiel demonteren.



Na enige tijd warm stoken en steeds weer aandraaien van de bout kwam hij eindelijk los



Ik heb alleen per ongeluk de magneten ook een beetje warmgestookt waardoor hier ook de lijm ofzo onder weg kwam 

Dus een tip voor iedereen die dit ooit van plan is. Goed op het midden richten  Cheesy

Nu nog wachten totdat het vervangende exemplaar binnen komt en dan kan die er weer op.

Ik twijfel alleen een beetje over het veertje van de startkoppeling, ik vind dat deze erg slap aan voelt.
Ik heb alleen nog geen geratel bij het starten.

Wat zouden jullie doen?
Bekende bout 
Gelogd
duke nukem
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Berichten: 401


Ik rie op mien mammoet in 't rond

Netherlands
WWW
« Antwoord #24 Gepost op: Juni 12, 2013, 17:47:06 »

Bekende ratel ook, Kraftwerk is da bomb jonge  Cool
Gelogd

Hansie
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 694


Ook ik van jou!


« Antwoord #25 Gepost op: Juni 13, 2013, 07:44:06 »

Citaat
Bekende bout

Haha, ja hij leeft voort binnen de club!
Gelogd

Stock=boring!
Bart-Jan
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 472


TUONOSTRUCK

Netherlands
« Antwoord #26 Gepost op: Juni 13, 2013, 10:59:49 »

Zie voor een officiele how to van KTM: http://cpmodem.smugmug.com/gallery/2439722_nemt7#!i=70503211&k=4WRXr&lb=1&s=A
Gelogd

ride the lightning!
El Pollo Diablo
És rodó, i dura molt
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 395


Netherlands
« Antwoord #27 Gepost op: Juni 13, 2013, 21:06:21 »

Bekende ratel ook, Kraftwerk is da bomb jonge  Cool
Hee, dat spul heb ik ook  Cool
Gelogd

Tuono 1000R "Mark 42", met dikke Leovince titanium dempers, BMC, Map 2
Tommzz
ApriliaMembers
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 26


Netherlands
« Antwoord #28 Gepost op: Juni 25, 2013, 22:42:58 »

Na een lange tijd wachten kreeg ik eindelijk salaris en kon er verder worden gewerkt aan de motor Grin

Ik had eerst het veertje van de startkoppeling ingekort, zo stom als ik was legde ik deze in het vliegwiel neer..
Toen ik dat besefte trok ik hem snel weg daar. Dit had als gevolg dat het veertje dus danig was uitgerekt (rollen bleven zitten in het vliegwiel door de magneten)
Ik durfde het dus niet aan deze opnieuw in te korten. 
Dus maar de KTM variant gekocht.


Nu viel me op dat hier geen randje omheen zit wat op de mille wel zit. Tevens kreeg ik hem niet lekker in de houder.
Toen heb ik maar alle rollen eruit gehaald in het in de startkoppeling gestopt wat in de mille zat 

Toen de ontsteking en al er weer op gezet met loctite 648. Tevens ook de boutjes van startkoppeling houder gemonteerd met loctite 648 zodat deze niet meer los lopen   Lips Sealed

En na een middagje sleutelen hadden we dit als resultaat.



Als het goed is komt over morgen men olie binnen en dan kan die weer gestart worden! 

En aan alle die me hebben geholpen: Mijn dank is groot!
Gelogd
Hansie
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 694


Ook ik van jou!


« Antwoord #29 Gepost op: Augustus 05, 2013, 21:37:52 »

Zou je ipv grote dank de geleende spullen  (inbus, spanbout en loctite) ook weer terug kunnen brengen, wel net zo netjes.
Mogen gewoon door de brievenbus.
Gelogd

Stock=boring!
Pagina's: 1 [2] 3   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Na veel prutsen een perfect werkende achterrem... « 1 2 3 4 5 » ldeijkva 63 39554 Laatste bericht Januari 25, 2015, 13:26:42
door Snijboon
ketting aanspannen - regelen - uitlijnen (alle types) Danduy 3 6853 Laatste bericht Augustus 23, 2011, 16:00:23
door lummelke
Ook nieuw... « 1 2 » irish wolfie 23 19445 Laatste bericht Maart 09, 2013, 14:25:36
door Jesse J
Dynamo vervangen RSV06 bij 10k op de klok, nu nog afstellen........waar? RSV-Rene 11 8649 Laatste bericht Augustus 06, 2009, 06:59:24
door B-Art
Caponord Benzine slang vervangen ACTIE « 1 2 3 4 5 » Stanleybobly 68 35086 Laatste bericht November 06, 2013, 23:50:20
door Stanleybobly

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!