Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 28, 2024, 14:12:39 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: experiment trajectcontrole  (gelezen 10690 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
robz
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.843


Pegaso Powerrrrrrrrrrrrrrrrr

San Marino
WWW
« Gepost op: Juni 08, 2013, 17:58:13 »

We kennen het allemaal, de nieuwste belastingmaatregel om de staatskas te vullen. Zelf ben ik met de auto al n paar keer de sjaak geweest voor bonnen van 23 euro ofzo.. meer hinderlijk dan pijnlijk en dat dan omdat je 5 km te hard rijd ofzo....

Anyway.... ik heb me op weg naar het hemelvaartweekend begin mei ns laten verleiden tot een experiment, het rijden over de witte streep...... angel

Het viel me op dat er alleen camera,s hangen en geen radarkasten. Metingen moeten dus wel vanuit lussen in het asfalt komen. Deze lussen zijn door n motorrijder te omzeilen..   Nu doe ik dit van nature al, lussen omzeilen, maar begin mei heb ik eens consequent 120-140 aangehouden op de a2 op deze wijze.

Tot nu toe gaat het goed.... Hebben jullie ervaring met deze materie?
Gelogd
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: Juni 08, 2013, 21:24:33 »

We kennen het allemaal, de nieuwste belastingmaatregel om de staatskas te vullen. Zelf ben ik met de auto al n paar keer de sjaak geweest voor bonnen van 23 euro ofzo.. meer hinderlijk dan pijnlijk en dat dan omdat je 5 km te hard rijd ofzo....

Anyway.... ik heb me op weg naar het hemelvaartweekend begin mei ns laten verleiden tot een experiment, het rijden over de witte streep...... angel

Het viel me op dat er alleen camera,s hangen en geen radarkasten. Metingen moeten dus wel vanuit lussen in het asfalt komen. Deze lussen zijn door n motorrijder te omzeilen..  Nu doe ik dit van nature al, lussen omzeilen, maar begin mei heb ik eens consequent 120-140 aangehouden op de a2 op deze wijze.

Tot nu toe gaat het goed.... Hebben jullie ervaring met deze materie?
Tja Rob , als je deze test een wetenschappelijk karakter wilt geven zal je de test moeten uitbreiden met het bewijs dat via het midden van de rijstrook er wel detectie plaatsvind  
Of is dit je oproep  , zijn er forummers die voor de motor  een prent hebben gekregen door de traject controle.

Ik heb inderdaad wel meer gelezen dat een systeem met lussen kan worden omzeild door een motor.
Ik heb ook enduro motoren gehad. Deze waren niet meer dan 125kg  , hoog op de poten en veel magnesium (of te wel weinig magnetisch metaal)
Regelmatig met die dingen heel lang voor rood licht staan wachten ....   Of te wel de detectie werkte niet
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #2 Gepost op: Juni 08, 2013, 21:52:10 »

Inderdaad rij bij rotterdam trajectcontrole ook over de witte streep, puur voor mijn gevoel.

Inderdaad zeker bij de vroegere lussen vaak gewacht omdat deze niet werkte bij een verkeerslicht
Gelogd
RFKANGOO
Full ARA Member
***
Offline Offline

Berichten: 162

Netherlands
« Antwoord #3 Gepost op: Juni 08, 2013, 22:28:25 »

Als een verkeerslicht niet werkt dan kun je de gemeente erover aanschrijven. Zij moeten er dan naar kijken of die misschien niet te zwaar staat afgestelt.

En bij en trajectcontrole heb ik me ook af zitten vragen of je op de motor gedetecteerd word als je precies midden tussen 2 rijstroken in rijd. Of misschien een stukje vluchtstrook??
Ben benieuwd naar dit experiment.
Weet je wel zeker dat de trajectcontrole nog aan staat??
Deze wil van tijd tot tijd wel eens uitgeschakelt worden. (om weet ik wat voor reden)
« Laatste verandering: Juni 08, 2013, 22:32:13 door RFKANGOO » Gelogd
duke nukem
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Berichten: 401


Ik rie op mien mammoet in 't rond

Netherlands
WWW
« Antwoord #4 Gepost op: Juni 08, 2013, 22:49:05 »

Was het van Amsterdam naar Utrecht? De andere kant op staat nog niet aan namelijk. Interessant onderzoek!
Gelogd

rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #5 Gepost op: Juni 09, 2013, 10:32:54 »

Nou uit ervaring allebei de kanten staan aan
Gelogd
duke nukem
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Berichten: 401


Ik rie op mien mammoet in 't rond

Netherlands
WWW
« Antwoord #6 Gepost op: Juni 09, 2013, 11:30:58 »

Nou ja, ik rijd altijd op de A2 Utrecht - Amsterdam en vice versa, maar het stuk A2 tussen Utrecht - Amsterdam staat zekerste weten niet aan. Ze staan er af en toe zelfs ook nog te flitsen bij de Shell bij Breukelen. Ik rijd er iniedergeval tot nog toe meestal gewoon 150.
Gelogd

robz
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.843


Pegaso Powerrrrrrrrrrrrrrrrr

San Marino
WWW
« Antwoord #7 Gepost op: Juni 09, 2013, 11:35:29 »

van amsterdam naar utrecht uitgetest...

stelselmatig over demiddenstreep rijden bij poorten. ook poorten zonder camera want die hebben wel lussen. per ongeluk n lusje meepakken omdat de veiligheid dat vereist is geen probleem.

tot nu toe geen prenten dus... Smiley
Gelogd
duke nukem
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Berichten: 401


Ik rie op mien mammoet in 't rond

Netherlands
WWW
« Antwoord #8 Gepost op: Juni 09, 2013, 12:30:22 »

Op dat stuk staat ie wel aan ja  Tongue. Maar ik zou er nog even mee wachten, want de boetes kunnen soms ook langer duren voor ze op je deurmat vallen. Maar misschien ga ik dat ook eens proberen. Maar dan wel met 115 ofzo, anders wordt de boete ietsie te duur  Grin. En rijd je dan de snelheid op de teller of GPS snelheid?
Gelogd

robz
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.843


Pegaso Powerrrrrrrrrrrrrrrrr

San Marino
WWW
« Antwoord #9 Gepost op: Juni 09, 2013, 13:15:01 »

zal het eerlijk melden als ik n prent krijg....

ik heb op teller gereden, maar die wijkt niet veel af...
Gelogd
Aapriliaap
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 52

Netherlands
« Antwoord #10 Gepost op: Juni 10, 2013, 13:17:55 »

Ik zal het ook eens proberen... eindelijk net zo snel van kantoor naar huis als op de heenweg. Trajectcontrole Utrecht - Amsterdam staat nog niet aan. Problemen met de leverancier, is nl een andere dan de leverancier die de trajectcontrole Amsterdam - Utrecht heeft geleverd.... lucky us! Wink
Gelogd
duke nukem
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Berichten: 401


Ik rie op mien mammoet in 't rond

Netherlands
WWW
« Antwoord #11 Gepost op: Juni 10, 2013, 14:28:39 »

Precies ja, dat heb ik ook ergens gelezen. Zolang die zwarte folie over het bord van 'Traject controle' zit, blaas ik over de A2  Grin.

Maar het is verder gewoon een verschrikkelijk triest en belerend systeem, het heeft geen fuck meer te maken met veiligheid. 30% mee boetes in 2013 dan in 2012 is de prognose, en het gros van die boetes komen van traject controles en het gros daarvan zijn van die kleine k*t overtredingen.
Gelogd

robz
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.843


Pegaso Powerrrrrrrrrrrrrrrrr

San Marino
WWW
« Antwoord #12 Gepost op: Juni 10, 2013, 21:32:24 »

precies,  en daarom leek t me leuk deze op 2 wielen te vermijden.. Smiley
Gelogd
arkiecbr
ApriliaMembers
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 196


RSV Mille

Netherlands
« Antwoord #13 Gepost op: Juni 11, 2013, 13:20:22 »

Ik dacht dat de trajectcontrole niet werkte met een lus in de weg, maar met camera's die je nummerbord fotograferen en dan bij het andere poortje weer een keer. De afstand is bekend en de tijd die je er over doet geeft een snelheid En dan krijg je een boete als je dus te snel van het ene naar het andere poortje bent gereden en niet van de lus in de grond, want die zijn voor de matrixborden.
Gelogd

Twins..... Hell yeah
mccoyman
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 395


Netherlands
« Antwoord #14 Gepost op: Juni 11, 2013, 14:41:18 »

Ik dacht dat de trajectcontrole niet werkte met een lus in de weg, maar met camera's die je nummerbord fotograferen en dan bij het andere poortje weer een keer. De afstand is bekend en de tijd die je er over doet geeft een snelheid En dan krijg je een boete als je dus te snel van het ene naar het andere poortje bent gereden en niet van de lus in de grond, want die zijn voor de matrixborden.
Dit klopt volgens mij helemaal, lussen in de weg zijn voor drukte, gladheid, file etc.
Echter elke camera pakt een rijbaan, de vluchtstrook is volgens mij zonder
Gelogd

Never drive faster than your guardian angel can fly
Pagina's: [1] 2 3   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Clubweekend Heerlen, 11-13 september « 1 2 ... 12 13 » Mille Merckel 185 44536 Laatste bericht September 22, 2009, 22:23:15
door FerBa
Klaar: Tomba's Falco project :D « 1 2 ... 15 16 » Tomba la bomba 227 48287 Laatste bericht Juli 30, 2009, 14:11:33
door Zattara
Japanner met turbo « 1 2 ... 5 6 » emille 86 51610 Laatste bericht Februari 24, 2014, 20:19:29
door driverx111
Koekblik? « 1 2 ... 19 20 » zeeslot 285 57144 Laatste bericht April 19, 2013, 14:32:48
door Erwin83
Wie gereden vandaag..? « 1 2 ... 308 309 » Mieltje 4631 802784 Laatste bericht Maart 23, 2015, 07:51:57
door Edward

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!