Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 28, 2024, 05:11:59 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 [2] 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: experiment trajectcontrole  (gelezen 10686 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
RSV-Jac
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: Juni 11, 2013, 14:59:59 »

Dacht ook dat je bij trajectcontrole vaak van voren geflitst wordt en motoren hier sowieso weinig last van hebben.
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #16 Gepost op: Juni 11, 2013, 15:58:57 »

Dacht ook dat je bij trajectcontrole vaak van voren geflitst wordt en motoren hier sowieso weinig last van hebben.
als de camera's achter de borden hangen, hoe willen ze dan van voren een foto maken???
Gelogd
robz
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.843


Pegaso Powerrrrrrrrrrrrrrrrr

San Marino
WWW
« Antwoord #17 Gepost op: Juni 11, 2013, 17:23:07 »

Ik dacht dat de trajectcontrole niet werkte met een lus in de weg, maar met camera's die je nummerbord fotograferen en dan bij het andere poortje weer een keer. De afstand is bekend en de tijd die je er over doet geeft een snelheid En dan krijg je een boete als je dus te snel van het ene naar het andere poortje bent gereden en niet van de lus in de grond, want die zijn voor de matrixborden.
Dit klopt volgens mij helemaal, lussen in de weg zijn voor drukte, gladheid, file etc.
Echter elke camera pakt een rijbaan, de vluchtstrook is volgens mij zonder


als dit zou kloppen had ik wel een dikke prent gehad..... niet dus
als jou redenatie het systeem zou zijn volstaat het om regelmatig van baan te wisselen..

nee, de lussen in de weg geven het exacte meetmoment en de camera legt vast. en omdat de lussen versmallen bij elke baanwisseling kun je daar veilig overheen....
Gelogd
Pegasonno
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 340


Jarratel aandrijving

Netherlands
WWW
« Antwoord #18 Gepost op: Juni 11, 2013, 20:14:53 »

Met z'n 3en naast elkaar rijden
Net wie van de 3 en wil de echte prent opstaan

Studerende zoon voor een schoolproject bij de politie lansgaan

Gelogd
duke nukem
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Berichten: 401


Ik rie op mien mammoet in 't rond

Netherlands
WWW
« Antwoord #19 Gepost op: Juni 11, 2013, 20:29:22 »

Nou ja, ik heb een traject controle boete op de A10 west wel eens 'ge-WOB-bt' en toen kreeg ik toch echt een foto meegestuurd van mijn auto van achteren met mijn eigen persoon achter het stuur  Grin. Er hangen dus camera's en die maken foto's.
Gelogd

FerBa
Stay Frosty
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.430


RSV Mille '00 (Nero)

Netherlands
« Antwoord #20 Gepost op: Juni 11, 2013, 22:53:32 »

Voor degene die er ook regelmatig overheen rijden(en het misschien nog niet weten), de A4 heeft tussen Leidschendam en Zoeterwoude-Rijndijk(en vice versa)ook trajectcontrole sinds enige tijd en is op dit moment een van de grootste staatskasspekkers.
Gelogd

I HEAR THUNDER, BUT THERE'S NO RAIN!
Twin-life! The good life!
alfafranky
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 659


tuono v4 !! wat een machine

Netherlands
« Antwoord #21 Gepost op: Juni 11, 2013, 23:06:24 »

wist ik niet pas nog gereden met de fiets niks gehad !!! constant 150 vanaf  hoofddorp richting Leidschendam !! gebruik wel de lus ontwijk methode ! With stupid
Gelogd

V4 rules
tripakis
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 668


RSV 2007

Netherlands
« Antwoord #22 Gepost op: Juni 11, 2013, 23:38:48 »

Lus ontwijk methode werkt volgens dit schrijven niet, want gebeurt toch echt met camera's  

Trajectcontrole controleert op twee plaatsen die een zekere afstand uit elkaar liggen, en bepaalt de gemiddelde snelheid op basis van de tijd tussen het passeren van de meetpunten. Als de meetpunten bijvoorbeeld een kilometer uit elkaar liggen dan zal een voertuig dat 120 km/u rijdt het traject in 30 seconden afleggen. Alle voertuigen die er korter over doen hebben sneller gereden. Wanneer een voertuig de toegestane snelheid voor de voertuigklasse overschrijdt (een snelheidsovertreding), wordt het beeld van het voertuig onmiddellijk naar een centrale verstuurd waar een bekeuring kan worden verstuurd.
Traditioneel wordt een snelheidscontrole uitgevoerd door het plaatsen van radars of laserguns. Deze technieken meten de snelheid van een voertuig op een enkele plaats, en nemen een foto van elk voertuig dat sneller beweegt dan een ingestelde limiet. Gevolg is dat te snel rijdende bestuurders die op de hoogte zijn van de locaties van de controle deze kunnen omzeilen door een korte snelheidsaanpassing. Dit zorgt ervoor dat deze controles niet het volle gewenste preventieve effect hebben. Bovendien geeft het plotseling remmen een onrustig verkeersbeeld en kan het gevaar opleveren voor andere weggebruikers. Alle foto's worden handmatig verwerkt, dit kost veel tijd. Voor onbemande controles geldt bovendien dat de foto's moeten worden opgehaald.
Trajectcontrole werkt op een andere manier: elk voertuig wordt aan het begin en aan het einde van het traject gefotografeerd met een digitale camera. Een computeranalyse van de foto identificeert elk voertuig en is in staat om hetzelfde voertuig bij de tweede post wederom te herkennen. De afstand tussen de posten wordt gedeeld door het tijdsverschil voor elk voertuig, waardoor de gemiddelde snelheid over het traject bekend is. Pas na het vaststellen van een snelheidsovertreding wordt het kenteken gelezen (ANPR). Uit het kenteken wordt afgeleid wat de voertuigklasse is en wordt de maximumsnelheid voor het voertuig opgezocht. Op sommige trajecten vindt de controle met meer dan twee cameraposten plaats, voor ieder deeltraject wordt dan apart de gemiddelde snelheid bepaald. De hoogst gemeten snelheid bepaalt dan of er een bekeuring volgt en hoe hoog die is, er wordt over het gehele traject maximaal één bekeuring uitgeschreven.
Trajectcontrole kan niet door "even remmen" worden omzeild; men moet zich echt over het hele traject gemiddeld aan de maximumsnelheid houden. De meervoudige meting maakt het voor de automobilisten nog moeilijker om een snelheidsoverschrijding in een deel van het traject te compenseren met een lagere snelheid in de rest van het traject. Tevens is het mogelijk om vrachtverkeer op zijn eigen maximumsnelheid te controleren.

« Laatste verandering: Juni 11, 2013, 23:41:16 door tripakis » Gelogd
emille
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.826


Weer eens wat anders

Netherlands
« Antwoord #23 Gepost op: Juni 12, 2013, 09:15:05 »

Ja maar de camera's zullen toch een signaal moeten krijgen dat ze een foto moeten maken en dat gebeurt dus d.m.v. de lussen in de weg  Wink
Gelogd

Aprilia RSV Mille oranje/paars 1999
Aprilia RSV Mille matzwart 2001
Aprilia RSV Mille R geel 2001
Aprilia RSV Mille/Tuono zwart 2002
Aprilia Shiver 750 zwart 2008
Aprilia RSV Mille R geel 2003
duke nukem
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Berichten: 401


Ik rie op mien mammoet in 't rond

Netherlands
WWW
« Antwoord #24 Gepost op: Juni 12, 2013, 10:59:25 »

Volgens mij werkt dat gewoon op bewegings detectie.
Gelogd

robz
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.843


Pegaso Powerrrrrrrrrrrrrrrrr

San Marino
WWW
« Antwoord #25 Gepost op: Juni 12, 2013, 14:25:28 »

wist ik niet pas nog gereden met de fiets niks gehad !!! constant 150 vanaf  hoofddorp richting Leidschendam !! gebruik wel de lus ontwijk methode ! With stupid


grappig hoe in dit topic er maar mensen zijn die blijven beweren dat het niet kan... ik benhet met jou eens frank ik ontwijk standaard lussen. heb met de motor dus ook nog nooit n prentgehad..

dus doe er wat mee of niet eigen keus!  Smiley
Gelogd
Pegasonno
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 340


Jarratel aandrijving

Netherlands
WWW
« Antwoord #26 Gepost op: Juni 12, 2013, 20:38:03 »

Lus ontwijk methode werkt volgens dit schrijven niet, want gebeurt toch echt met camera's  

Trajectcontrole controleert op twee plaatsen die een zekere afstand uit elkaar liggen, en bepaalt de gemiddelde snelheid op basis van de tijd tussen het passeren van de meetpunten. Als de meetpunten bijvoorbeeld een kilometer uit elkaar liggen dan zal een voertuig dat 120 km/u rijdt het traject in 30 seconden afleggen. Alle voertuigen die er korter over doen hebben sneller gereden. Wanneer een voertuig de toegestane snelheid voor de voertuigklasse overschrijdt (een snelheidsovertreding), wordt het beeld van het voertuig onmiddellijk naar een centrale verstuurd waar een bekeuring kan worden verstuurd.
Traditioneel wordt een snelheidscontrole uitgevoerd door het plaatsen van radars of laserguns. Deze technieken meten de snelheid van een voertuig op een enkele plaats, en nemen een foto van elk voertuig dat sneller beweegt dan een ingestelde limiet. Gevolg is dat te snel rijdende bestuurders die op de hoogte zijn van de locaties van de controle deze kunnen omzeilen door een korte snelheidsaanpassing. Dit zorgt ervoor dat deze controles niet het volle gewenste preventieve effect hebben. Bovendien geeft het plotseling remmen een onrustig verkeersbeeld en kan het gevaar opleveren voor andere weggebruikers. Alle foto's worden handmatig verwerkt, dit kost veel tijd. Voor onbemande controles geldt bovendien dat de foto's moeten worden opgehaald.
Trajectcontrole werkt op een andere manier: elk voertuig wordt aan het begin en aan het einde van het traject gefotografeerd met een digitale camera. Een computeranalyse van de foto identificeert elk voertuig en is in staat om hetzelfde voertuig bij de tweede post wederom te herkennen. De afstand tussen de posten wordt gedeeld door het tijdsverschil voor elk voertuig, waardoor de gemiddelde snelheid over het traject bekend is. Pas na het vaststellen van een snelheidsovertreding wordt het kenteken gelezen (ANPR). Uit het kenteken wordt afgeleid wat de voertuigklasse is en wordt de maximumsnelheid voor het voertuig opgezocht. Op sommige trajecten vindt de controle met meer dan twee cameraposten plaats, voor ieder deeltraject wordt dan apart de gemiddelde snelheid bepaald. De hoogst gemeten snelheid bepaalt dan of er een bekeuring volgt en hoe hoog die is, er wordt over het gehele traject maximaal één bekeuring uitgeschreven.
Trajectcontrole kan niet door "even remmen" worden omzeild; men moet zich echt over het hele traject gemiddeld aan de maximumsnelheid houden. De meervoudige meting maakt het voor de automobilisten nog moeilijker om een snelheidsoverschrijding in een deel van het traject te compenseren met een lagere snelheid in de rest van het traject. Tevens is het mogelijk om vrachtverkeer op zijn eigen maximumsnelheid te controleren.




Verhaal klopt maar is niet volledig. De camera moet worden getriggerd om een foto te maken. Hiervoor zijn diverse  methoden mogelijk. Dit zijn o.a. bewegings detectie, radar detectie, puls detectie en lus detectie.

Bewegings detectie: is niet plaats nauwkeurig
Radar detectie: toepasbaar en wordt volgens mij ook gebruikt
Puls detectie: wordt meestal gebruikt voor vekeerstelling in de stad ed
Lus detectie: toepasbaar en wordt denk ik samen met radar detectie het meest gebruikt.

triggertijd en foto worden door de software gekoppeld en tijd gemeten tussen begintijd en eindtijd. Te snel foto en bij behorende data bewaard en verwerkt.
Resultaat krijg je thuis. Andere fotos worden na een dag gewist zeggen ze (of een maand tegenwoordig maar dat weet ik niet zeker)

Camera kan niet zelfstandig foto's maken zoals gesuggereerd in het verhaal.

Conclusie: Rob kan best gelijk hebben op de lus controle. Bij radar gewoon een prent.

grz Onno
« Laatste verandering: Juni 12, 2013, 20:43:14 door Pegasonno » Gelogd
robz
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.843


Pegaso Powerrrrrrrrrrrrrrrrr

San Marino
WWW
« Antwoord #27 Gepost op: Juni 12, 2013, 20:44:21 »

Het viel me op dat er alleen camera,s hangen en geen radarkasten. Metingen moeten dus wel vanuit lussen in het asfalt komen. Deze lussen zijn door n motorrijder te omzeilen..

ik ben natuurlijk niet helemaal gaan gokken... ik had idd gezien dat er geen radar was.
Gelogd
Gerrit
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.480


Netherlands
« Antwoord #28 Gepost op: Juni 13, 2013, 21:00:15 »

Na 1900 en voor 600 kun je 130 op de a2 vanaf afslag hilversum tot utrecht.

Richting adam werkt het niet. Zeker weten, dus.
Gelogd

Groet,

Gerrit-IJsselstein
duke nukem
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Berichten: 401


Ik rie op mien mammoet in 't rond

Netherlands
WWW
« Antwoord #29 Gepost op: Juli 11, 2013, 10:46:57 »

Hoe staat het met dit experiment? Ik rijd nu ook continu op de plek van de camera's over de witte streep merk ik  Grin. Ik vroeg me alleen nog wat af, want ik doe dit dan precies op de plek waar die witte kleine streep dwars over de weg staat, waarschijnlijk om het mikpunt van de camera te markeren? Ik kan me zo even niet bedenken of je die lussen echt ziet zitten. En de 15e gaat de richting Utrecht - Amsterdam ook in werking...... 
Gelogd

Pagina's: 1 [2] 3   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Clubweekend Heerlen, 11-13 september « 1 2 ... 12 13 » Mille Merckel 185 44536 Laatste bericht September 22, 2009, 22:23:15
door FerBa
Klaar: Tomba's Falco project :D « 1 2 ... 15 16 » Tomba la bomba 227 48286 Laatste bericht Juli 30, 2009, 14:11:33
door Zattara
Japanner met turbo « 1 2 ... 5 6 » emille 86 51601 Laatste bericht Februari 24, 2014, 20:19:29
door driverx111
Koekblik? « 1 2 ... 19 20 » zeeslot 285 57140 Laatste bericht April 19, 2013, 14:32:48
door Erwin83
Wie gereden vandaag..? « 1 2 ... 308 309 » Mieltje 4631 802548 Laatste bericht Maart 23, 2015, 07:51:57
door Edward

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!