Hoi'kes, ik ben Dice uit La Belgique
Ik surf intussen al enkele weken op dit forum om wat info te vergaren
Heb namelijk zeer recent een nieuwe Aprilia RS 125cc 2-takt gekocht, en ben in afwachting van levering. Heb gekozen voor de "witte" versie daar ik altijd al zwarte wagens koop
Vroeger heb ik reeds een Ducati monster en 848 gehad, maar allen terug verkocht èn bovendien mijn voorlopig rijbewijs niet afgewerkt, waardoor ik nu beperkt ben tot een 125cc om geldig te kunnen rijden
En heb momenteel niet de tijd en ambitie om m'n motor rijbewijs te behalen!
Vroeger sleutelde ik zelf wat aan mijn brommers (periode Honda Camino jaren '90), maar heb nu geenszins het lef om aan een RS te sleutelen ... Dat zou niet goed komen
Heb aan dealer gevraagd om originele begrenzer te verwijderen en onmiddellijk nadien zal ik de RS naar Vandevelde Tuning brengen waar Mike de cilinder onder handen zal nemen;
Cilinder bewerken
Cilinder kop vervangen voor een VHM binnen kop die ik zelf op maat uit draai
Een bij passende bougie
Een vlakke schuif carburateur
Pakking set
Arbeidsloon alles demonteren en monteren
Afstellen motor
Door dit alles beloofd men mij een stabiele en aangename RS met +\- 34pk
Ik ben benieuwd naar het resultaat en naar de rijeigenschappen in het algemeen!
Uiteraard sta ik open voor mooie voorstellen en goede ideeën om de RS te verbeteren qua prestaties, steeds rekening houdende dat ik steeds aangewezen ben op een goede monteur..