Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 19, 2024, 19:24:30 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: APRILIA LEGT TIJDELIJK PRODUCTIE STIL  (gelezen 5222 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Brontolo
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.281


Aprilia Tuono 1000 R '06

Netherlands
« Gepost op: Oktober 16, 2013, 12:40:07 »

Aprilia heeft haar productie voor het tweede deel van oktober grotendeels stilgelegd. Tegenvallende verkoopcijfers en een zwakke Italiaanse economie hebben de Italiaanse fabrikant uit Noale hiertoe gedwongen. 360 werknemers zijn tenminste tot het eind van de maand met verlof naar huis gestuurd.

Het zal niemand zijn ontgaan dat het nog steeds niet goed gaat met de Europese motormarkt. Ook dit jaar kreeg Europa weer harde klappen te verwerken, niet in de laatste plaats door de ingeklapte Italiaanse markt, die in de periode januari tot augustus met maar liefst 31% terug is gevallen van 170.148 naar 120.260 units ten opzichte van dezelfde periode in 2012.

In de zwakke Italiaanse markt heeft vooral Aprilia harde klappen te verduren gekregen. Volgens onze Italiaanse collega's van Moto.it zijn er in de periode januari tot september slechts 3.498 Aprilia scooters en motoren geregistreerd, waarmee het merk tot de 11e plaats in de ranglijst is afgezakt.

Het best verkochte Aprilia model dit jaar is de Scarabeo 100, hoewel het model in de algehele rangschikking pas op de 36e plaats is terug te vinden. Voor wat de motorfietsen betreft is de nieuwe Caponord 1200 Aprilia's best verkochte model, maar ook daarvan zijn er slechts 194 verkocht, wat het model op de 59e plaats in de verkoopcijferlijst plaatst.

De tegenvallende verkoopcijfers hebben Aprilia nu doen besluiten de productie voor de rest van de maand gedeeltelijk stil te gaan leggen. De maatregel heeft momenteel alleen invloed op de medewerkers van de fabriek in Scorzè, de medewerkers van de fabriek in Noale blijven momenteel nog buiten schot, hoewel het niet ondenkbaar is dat in de toekomst meer werknemers met onbetaald verlof naar huis zullen moeten worden gestuurd.

Bron: Moto.it / MotorFreaks

Update 17-10-2013: Roberto Colaninno, CEO van Piaggio heeft gisteren in een meeting met de vakbonden aangegeven dat "Aprilia te groot is in vergelijking met de markt", aldus een regionale krant. Het personeel ziet dit als een aankondiging van inkrimping en dus van gedwongen ontslagen. De bonden geven al aan hiermee niet akkoord te gaan.

Bron: nieuwsmotor.nl
« Laatste verandering: Oktober 17, 2013, 19:24:37 door Rossifumi » Gelogd

rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: Oktober 16, 2013, 13:37:34 »

Oei, slecht nieuws...
Gelogd
Rossifumi
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.048


Grazie Mille '01

Netherlands
« Antwoord #2 Gepost op: Oktober 16, 2013, 17:34:21 »

Tsja, om eerlijk te zijn verbaast me dit niks. Ik heb het al vaker gezegd, als er niet snel iets verandert in de aanpak van Aprilia, dan is straks het hele merk weg. Al hoeft daar nu natuurlijk helemaal nog geen sprake van te zijn

Het probleem is mijn inziens hoe Aprilia hun klanten benadert (of beter, het gebrek daar aan). Zie hoe bijvoorbeeld hoe Aprilia dat in NL aanpakt. Dealers moeten heel veel direct via Aprilia in Italië regelen en als je niet (o.a?) Guzzi in je winkel wilt hebben dan mag je in het geheel geen Aprilia meer verkopen. Zo zijn ze o.a. Motor2000 kwijt geraakt en ook Motostore Barendrecht is er mee genokt. En zelfs Roké (dé Aprilia dealer in NL) ademt geen Aprilia. Er staat wel wat, maar het Triumph aanbod is vele malen groter. Ook bij Goedhart staan er maar een paar fietsen. En dat zijn wel de plekken waar iemand uiteindelijk z'n nieuwe Aprilia moet kopen. En NL is niet het enige land waar het op dat vlak slecht geregeld is. In de VS lijkt het precies hetzelfde te zijn. Daar leunt het merk half op AF1 racing.

Verder doet Aprilia er veel te weinig aan om alle (spook)verhalen, welke nog altijd om Italiaanse merken rondzweven, te ontkrachten. Je moet dat als fabrikant echt actief doen, anders verandert er nooit wat. De importeur (wat eigenlijk geen echte importeur is, maar onderdeel van Aprilia zelf) heeft ook amper voorraad. Niet aan motoren en ook niet aan onderdelen. Er zijn ook dit jaar weer personen geweest die midden in de zomermaanden hebben moeten wachten op een nieuwe dynamo. Dáág seizoen. Terwijl het een bekend probleem is, er bestaat zelfs een coulance regeling voor. Zoiets kan en mag echt niet gebeuren.

Het mag verder algemeen bekend zijn dat het internet een steeds grotere rol speelt in het aankooptraject van een koper. Je moet daar als fabrikant dus ook actief mee bezig zijn. Maar Aprilia niet. Neem anders voor de gein eens een kijkje op de site Aprilia.nl. Erg weinig info, onduidelijke menu's waardoor je niet snel op de juiste plek komt en er staan zelfs foto's van de RSV4 Factory van 2 (!!) jaar geleden. Op zo'n manier neem je jezelf toch niet serieus? En kijk daarna even op de site van Ducati. Of KTM. Die snappen het een heel stuk beter. En een goede site kost echt geen bergen geld. Al helemaal niet als je het zo regelt dat je internationaal hetzelfde format gebruiken kan. Kijk bijvoorbeeld eens naar de site van Aprilia Duitsland, die is heel anders.

Kortom, Aprilia heeft de huidige malaise aan zichzelf te danken. Dat terwijl het aan de fietsen echt niet ligt. Hoewel het wel erg jammer is dat men nooit echt enthousiast is geweest over de Shiver. En dat er nooit een Shiver 1200 gekomen is. Ik merk ook dat andere motorrijders altijd met "respect" over Aprilia praten. Veel mensen vinden het een gaaf merk. En men koopt ze wel. Gebruikt. Want lekker goedkoop door de hoge afschrijving. Tsja, daar schiet je als fabrikant natuurlijk niets mee op.

Eigenlijk doen wij als ARA nog het meest ons best om Aprilia te promoten. Maar ook op dat vlak is de steun van de importeur onvoldoende. Ik kan dat moeilijk begrijpen.
« Laatste verandering: Oktober 16, 2013, 19:20:23 door Rossifumi » Gelogd

Happy Mille
RSVisch
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 322


Netherlands
WWW
« Antwoord #3 Gepost op: Oktober 16, 2013, 18:11:00 »

 With stupid mooi gesproken.
Gelogd
Zwijntje
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 630


Netherlands
« Antwoord #4 Gepost op: Oktober 16, 2013, 18:48:17 »

 With stupid
Inderdaad, eeuwige zonde.  Undecided
Gelogd

1990 Yamaha FZR600
1994 Yamaha FZR600 R, Wayne Rainey replica

2002 Aprilia RSV Mille R, 2003'R' Ă–hlins & radiale remmen, >04 RSV 2-2 uitlaat, SBK stuur
rfverbruggen
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 66


Netherlands
WWW
« Antwoord #5 Gepost op: Oktober 16, 2013, 19:57:32 »

 With stupid

Zeer jammer dat een merk als Aprilia hier niet meer tijd en moeite in steekt. Zou het bij bijvoorbeeld Ducati dan liggen aan de "Duitse" overname?
Gelogd

Aprilia RSV Mille '00 Electric Blue | 16 - 43 gear | D.I.D. Gold | MRA Double Bubble

sunsetoriginals.com
VORIAN
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 207


gaazzzzzzzzzzz!!

Netherlands
« Antwoord #6 Gepost op: Oktober 16, 2013, 20:03:34 »

Geheel mee eens! Helaas blijven in deze tijden de duizend-in-een-dozijn merken vaak beter overeind, wat logisch is. De smaakmakers vallen vaak ten prooi aan de tanende economie. En jammer dat RSV modellen tegenwoordig onitaliaans 4 cilinders tellen. Leuke 1200 trein voor de toekomst?
Gelogd

Aprilia RSV-R 2006.
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: Oktober 16, 2013, 20:57:36 »

We moeten niet vergeten dat de Aprilia hoofdzakelijk motoren heeft voor het hoogste (lees duurste) segment van de markt.

Een leuke RSV of Tuono kost al snel  16.000 of meer.

Daarbij is het natuurlijk met het verbruik van 1 op 13 ook geen economische  woonwerk / low budget machine.
Tel daar de afschrijving bij op en je hebt een minder interessante motor in economisch slechte tijden.

De Honda's / Yamaha / Triumph .....   hebben veel praktische modellen voor ca de helft van de prijs ....

Zoals al genoemd loop je ook niet bij elke dealer tegen een Appie aan.
Dus de gelegenheids klant vang je ook niet.

Het merk is dus exclusief aan het worden.
De 2 cilinders zijn uit productie  en zijn eigenlijk al een beetje historische machines aan het worden.

Zal je denken  , er zijn er nog zoveel  ....
Dacht ik 30 jaar geleden ook over de oude kever / VW bus enz.  Naar de sloop ermee ..
Had ik er maar 100 bewaard   haha

Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
Deefski
RSV Mille, er is geen betere!
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.872


Je kunt beter jezelf overwinnen, dan 1000 vijanden

Kazakhstan
« Antwoord #8 Gepost op: Oktober 17, 2013, 08:29:09 »

"never let a good crisis go to waste"

Hopelijk met de fabrieksstop en de voordurende (afnemende) crisis kan het roer wat drastischer om. Vaak nodig voor veranderingen (website, service, etc).
Ik ben wel erg te spreken over de uitgebreide productrange en de RSV4 lijn is echt een goede zet. De service kan inderdaad beter en je moet de huidige garages/dealers in staat stellen de locale / nationale reputatie hoog te houden.

We blijven van het merk houden !

Ciao ciao  
Gelogd

The following are actual submissions on a series of quizzes, tests, and essays.
The moon is a planet just like the earth, only it is even deader.""
"Water is composed of two gins, Oxygin and Hydrogin. Oxygin is pure gin. Hydrogin is gin and water."
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: Oktober 17, 2013, 09:27:16 »

Het zou zo maar eens kunnen dat Aprilia zich uit de motogp terugtrekt.
Het Aspar crt team gaat nu met Honda productie racers rijden terwijl een deal met aprilia al vrijwel rond was...
Gelogd
B-Art
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.488


Italy
WWW
« Antwoord #10 Gepost op: Oktober 17, 2013, 12:18:20 »

Het zou zo maar eens kunnen dat Aprilia zich uit de motogp terugtrekt.
Het Aspar crt team gaat nu met Honda productie racers rijden terwijl een deal met aprilia al vrijwel rond was...


Las het idd net ook  Embarrassed
Gelogd

Aprilia slijtage/aftermarket onderdelen:


15% korting op slijtagedelen!
Poulusma
ApriliaMembers
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 65


Netherlands
« Antwoord #11 Gepost op: Oktober 17, 2013, 12:53:53 »

Tsja, om eerlijk te zijn verbaast me dit niks. Ik heb het al vaker gezegd......

Ik ben het helemaal met je eens kerel!
Jammer maar helaas...
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
temperatuur 2004 Mille « 1 2 » cees 23 16588 Laatste bericht Juni 25, 2010, 21:41:00
door rsvjan
Na veel prutsen een perfect werkende achterrem... « 1 2 3 4 5 » ldeijkva 63 39498 Laatste bericht Januari 25, 2015, 13:26:42
door Snijboon
15 juni, 3 uurs race van oude motoren in Elst « 1 2 3 » rolf 35 21818 Laatste bericht Juni 24, 2013, 18:35:36
door rolf
Ook nieuw... « 1 2 » irish wolfie 23 19430 Laatste bericht Maart 09, 2013, 14:25:36
door Jesse J
Vrijdag 6 Januari 2012 - ARA Nieuwjaarsborrel & Clubkarten(Ook voor forumleden!) « 1 2 ... 10 11 » 2 Fast 2 See 161 56998 Laatste bericht Februari 02, 2012, 22:45:11
door Rossifumi

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!