Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 19, 2024, 05:50:53 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Efi codes Caponord 2001  (gelezen 3087 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Koopie
Gast
« Gepost op: November 11, 2013, 08:53:57 »

Hallo allemaal,

ik hoop dat iemand mij raad kan geven over mijn Caponord van 2001. 4 weken geleden was ik lekker aan het toeren met een paar maten toen plotseling mijn Capo tijdens het rijden afsloeg en mij liet staan. Ondanks herhaaldelijk proberen te starten wilde de motor niet direct weer aanslaan. Na een pauze van 10 minuten nogmaals geprobeert en gelukkig sloeg ie toen aan. We hebben onze weg weer vervolgd, na een uur een korte koffie pauze, en na de pauze nog een half uur probleemloos verder kunnen rijden. Plotseling het zelfde probleem. Na veel pijn en moeite de motor weer aangekregen en onze weg weer een stukje kunnen vervolgen. Enekel minuten laten weer het zelfde probleem en begin het EFI lampje te knipperen. De motor sloeg na een keine pauze gelukkig weer aan en ben ik zeer rustig naar huis gereden. (Gelukkig was ik bijna thuis) Enkele dagen laten de stekkertjes onder de buddy aangesloten op elkaar om de EFI code uit te lezen. EFI 36, bobine kapot. Dus andere bobine gekocht alsmede ook nieuwe bougies. Helaas wilde motor niet meer aanslaan en bleef EFI code 36 bestaan. Alle bougies 1 voor 1 er uit gehaald om te controleren of alle bobines en bougies vonk gaven. Ja dus. Na een speurtocht op het internet kwam ik ook iet verder om het probleem te achterhalen. Wat ik wel ergen had gelezen is dat de mesling gewist kan worden door na het aansluiten van de stekkers onder de buddy de motor op contact te zetten en de noodstopknop in te drukken. Helaas bracht deze actie mij meer en meer in verwarring omdat ik steeds meer en andere codes te zien kreeg. De volgende stappen resulteerden in de volgende codes. Stekker aangesloten en op contact. Mode knop ingedrukt geeft code 36. Noodstopknop aan geeft code -1. Vervolgens noodstopknop geeft code 11. Mode indrukken geeft code 36. Noodstopknop aan...uit geeft weer code 11. (Ik heb echter ook al de codes 23, 42 en 43 voorbij zien komen maar die blijven nu weer achterwege.) Graag jullie tips en trucs

Gelogd
henzel
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 77

Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: November 17, 2013, 09:35:16 »

Ik kan je melden dat de motor wel ff moet lopen om de efi 36 melding te wissen.
Kijk eens op het Af1 (amerikaans) forum lees je veel info.
Gelogd
Koopie
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: November 17, 2013, 13:53:24 »

Vrijdag een afspraak staan bij Motor Oost om de Capo even aan de computer te hangen om te kijken wat er nog meer aan de hand is. Het  vervolg zal ik hier wel plaatsen.
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Toch maar eens voorstellen! pipo-de-kloun 14 8904 Laatste bericht Maart 19, 2014, 16:14:30
door e-Mille
KNMV- Cup, Juniorcup, SV-cup en CRT-C « 1 2 ... 10 11 » Bitaktus_Snellus 154 59819 Laatste bericht Oktober 12, 2011, 14:06:37
door Bitaktus_Snellus
REACTIES ARA Ruilbeurs - 22 januari 2010! « 1 2 ... 10 11 » 2 Fast 2 See 164 53061 Laatste bericht April 15, 2010, 11:52:30
door emille
Rondetijden « 1 2 ... 35 36 » zeeslot 539 164426 Laatste bericht Maart 25, 2015, 10:09:52
door Zoeperman

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!