Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 30, 2024, 22:44:15 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: "Cored" standaard uitlaten  (gelezen 3691 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
ElSjiepo
Brokkenpiloot
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 413

Netherlands
« Gepost op: November 26, 2013, 22:18:35 »

Heren,

Ik wil deze winter een setje standaard uitlaatdempers gaan verbouwen tot mooie open uitlaten (gewoon omdat ik het een leuk projectje vind, omdat ik benieuwd ben naar het geluid, omdat mijn akra's helaas tamelijk beschadigd zijn etc): zoiets dus.

Nu heb ik reeds een setje standaard dempers op de kop getikt. Gasdichte popnagels gaat wel lukken (hoewel die in NL ook veel duurder zijn dan wat ik op internet lees van mensen die dit reeds gedaan hebben), maar ik ben nog op zoek naar demperwol (of "acousta-fil", dat ziet er ook handig uit) en geperforeerde buizen. Via eBay en dergelijke wel te vinden, maar de verzendkosten zijn dan enorm hoog (al snel 30-40 euro) in verhouding tot de prijzen van de onderdelen. Al met al kom ik snel op een totaal van tegen de 100 euro voor demperwol + geperforeerde buizen. Klopt niet helemaal met de genoemde 34 pond (40 euro) in de voorbeeldlink, is dan weliswaar 5 jaar geleden, maar 2,5x zo duur in 5 jaar vind ik ook moeilijk te geloven...

Kortom: heeft iemand een adresje voor deze onderdelen in Nederland voor redelijke prijzen en normale verzendkosten? Of is het een gevalletje vette pech en is het veel goedkoper in de VS of Engeland om dit soort projectjes te doen?

Thnx!

Gelogd
Zwijntje
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 630


Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: November 27, 2013, 09:49:45 »

Ik heb geen geprforeere bus maar plaat gebruikt van een mm. Deze plaat gebruikten we als plafond in de stallen. Wellicht dat een bouwmarkt een soortgelijk altenatief heeft. En ik heb dempingmatten van arrow gebruikt. Wel wat duurder maar gemakkelijk te gebruiken.
Gelogd

1990 Yamaha FZR600
1994 Yamaha FZR600 R, Wayne Rainey replica

2002 Aprilia RSV Mille R, 2003'R' Öhlins & radiale remmen, >04 RSV 2-2 uitlaat, SBK stuur
paul hol
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 28


Slecht motorweer bestaat niet, slechte kleding wel

Netherlands
« Antwoord #2 Gepost op: November 27, 2013, 11:22:55 »

Google maar eens op Bolski motoren.
Heeft demperwol, en gasdichte popnagels.
http://www.assumburg.nl/webshop/uitlaatonderdelen/

Gr Paul
Gelogd
ElSjiepo
Brokkenpiloot
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 413

Netherlands
« Antwoord #3 Gepost op: November 28, 2013, 13:21:46 »

Hoeveel demperwol heb ik dan nodig?

Op een calculator op internet kwam ik uit op 3 meter aan matten voor 2 dempers (met een binnenpijp erin van 2,5 inch) (lijkt mij persoonlijk erg veel, maar wat weet ik er nou van?), bij Bolski kom ik dan op ongeveer 9 matjes (waar dan een klein randje vanaf moet, want de pijpen zijn 50cm ipv 55cm. Mogelijk wil ik ze nog iets inkorten tot 45cm) = 90 euro. Toch wel weer aan de prijs vind ik... Of heeft iemand andere ideeen over de hoeveelheid?

Omdat de standaard dempers ovaal zijn, moet er denk ik een lading matjes om de pijp gewikkeld worden en de overige ruimte ("boven en onderin" de demper) opgevuld worden met losse plukken demperwol?
Gelogd
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #4 Gepost op: November 28, 2013, 21:02:35 »

Hoeveel demperwol heb ik dan nodig?

Op een calculator op internet kwam ik uit op 3 meter aan matten voor 2 dempers (met een binnenpijp erin van 2,5 inch) (lijkt mij persoonlijk erg veel, maar wat weet ik er nou van?), bij Bolski kom ik dan op ongeveer 9 matjes (waar dan een klein randje vanaf moet, want de pijpen zijn 50cm ipv 55cm. Mogelijk wil ik ze nog iets inkorten tot 45cm) = 90 euro. Toch wel weer aan de prijs vind ik... Of heeft iemand andere ideeen over de hoeveelheid?

Omdat de standaard dempers ovaal zijn, moet er denk ik een lading matjes om de pijp gewikkeld worden en de overige ruimte ("boven en onderin" de demper) opgevuld worden met losse plukken demperwol?
Je mag de wol niet zomaar samendrukken. Dan gaat de werking verloren.
Bij een ovale demper zal je inderdaad de extra dikte moeten vullen . Mij lijkt  het beste als je 2 lagen rondom aanbrengt , de extra dikte onder de 1e laag en tussen de beide lagen aan te brengen.
Bovenstaand is geen ervaring maar common sense ......
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
G Factory
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.085


No Vtwin No Fun Know Vtwin Know Fun

Netherlands
« Antwoord #5 Gepost op: November 28, 2013, 21:25:40 »

Star Twin heeft een machine om demperwol te wikkelen, je kan vragen wat dat kost.
Gelogd

wat vandaag niet komt komt morgen komt morgen niet dan hoef je het vandaag niet te doen.
sjaakblaak
tuono r 2007 diablo
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 76


Netherlands
« Antwoord #6 Gepost op: November 30, 2013, 08:21:58 »

deze heb ik toendertijd gebruikt..

http://www.motozoom.nl/webshop/meerinfo.cfm?isSpecifiek=0&specialShopsCode=&alleenAanbiedingen=0&bestelnummer=70019038&foundPrefix=&SID=18044774&SToken=2AA37EE785167B93

 
Gelogd
ElSjiepo
Brokkenpiloot
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 413

Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: November 30, 2013, 21:06:37 »

En met 1 zo'n pakketje kan je precies 1 demper doen? Of heb je dan nog extra wol nodig?

Als ik er vanuit ga dat die wol niet strak moet zitten en niet uitzet door de warmte, heb ik voor de eerste wikkeling een matje (dikte 5mm, zoals die van motozoom) van ongeveer 24-25cm nodig. Als de volgende wikkeling met het andere matje (7mm dikte) er dan omheen gaat (+/-28-29cm), is er nog net genoeg over voor een derde wikkling, maar dan zit de demper nog steeds niet vol volgens mijn berekeningen... Of mis ik hier nu iets?

Kan iemand aangeven (in centimeters ofzo) hoe veel lengte matjes (incl dikte) hij heeft gebruikt voor de 2 dempers?
Gelogd
Edou
Oer-Mille
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 182


Netherlands
« Antwoord #8 Gepost op: November 30, 2013, 21:38:51 »

Ik had aan 1 matje genoeg, ik zou zeggen koop er 2 en zie hoe ver je komt! Je kan zo bijbestellen. Soms moet je niet gaan rekenen maar er gewoon aan beginnen!
Gelogd
Rob.NL
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 633


Twente

Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: December 07, 2013, 09:36:54 »

Heb dit jaar ook standaard uitlaten omgebouwd tot cored pipes.
Ze zijn te koop, dus als je interesse hebt ...(pb me maar) 
Gelogd

ZX9R 2000
ZX9R 2003
RSV 1000 R Factory 2005
Jorrit
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 239


met (kans op) regen stap ik niet op de motor.

Netherlands
« Antwoord #10 Gepost op: December 28, 2013, 01:03:00 »

praktisch zelfde ook gedaan
check

http://youtu.be/SsQ4NWMfbo4

(is een oud type weet ik, spoel maar vooruit Grin)
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Japanner met turbo « 1 2 ... 5 6 » emille 86 51680 Laatste bericht Februari 24, 2014, 20:19:29
door driverx111
KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen « 1 2 3 4 5 » FastJ 65 50262 Laatste bericht Juni 01, 2009, 19:44:08
door robz
Navigatie « 1 2 » Huertecilla 15 9234 Laatste bericht Augustus 21, 2013, 20:46:40
door MrKneedown
Dynamo vervangen RSV06 bij 10k op de klok, nu nog afstellen........waar? RSV-Rene 11 8668 Laatste bericht Augustus 06, 2009, 06:59:24
door B-Art
ZAC geluid shit breed 9 9001 Laatste bericht April 22, 2008, 16:34:54
door Heuveltje

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!