Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 29, 2024, 09:39:28 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Ducati Clubrace 2014 -> 16-18 mei 2014  (gelezen 24403 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
FastJ
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4.792


RSV4ever & Pegaso Powerrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #60 Gepost op: Mei 12, 2014, 22:37:05 »

bevestiging inschrijving binnen, rijnummer 163...  trainen in ducati T5

trackday had ik begin maart al betaald maar ben op een of andere manier op de reservelijst terecht gekomen Huh

aangezien ik iemand van hier heb horen juichen dat hij reserve stond maar nu een plekje heeft ben ik benieuwd naar de gouden tip hoe dit te bereiken... Cool

er schijnt een extra race te zijn? wie doet daar aan mee?
Was een plekje vrijgekomen in de snelste groep op vrijdag …..
Gelogd

Je kunt alleen spijt hebben van dingen die je niet doet.
Kiek um goan!
robz
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.843


Pegaso Powerrrrrrrrrrrrrrrrr

San Marino
WWW
« Antwoord #61 Gepost op: Mei 14, 2014, 16:42:12 »

Ik kom sowieso vrijdagochtend,

heb 1 VW  bus en 1 partytent.....
Gelogd
malle eppie
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 702


Netherlands
« Antwoord #62 Gepost op: Mei 16, 2014, 08:26:14 »

Veel plezier de komende dagen!

Lijkt zowaar een droog weekend te worden. Is wel eens anders geweest met de DCR...
Gelogd
robz
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.843


Pegaso Powerrrrrrrrrrrrrrrrr

San Marino
WWW
« Antwoord #63 Gepost op: Mei 16, 2014, 15:50:28 »

Het is heerlijk weer

Dat betekent dus lekker in het zonnetje zitten want rijden was er voor deze jongen helaas niet bij vandaag agv wat organisatorische missers ...  Dan is een zonnetje wel fijn als je er toch bent.

Dus wel alle tijd om even verslag uit te brengen we staan breed opgesteld rechts van de tunnel op de paddock en hebben een mooi kamp. Iedereen heeft lekker gereden vandaag op wat technisch malheur na bij jarno en wat pech voor gertjan

motoren zijn reeds gekeurd dus morgen voor het eggie....
als je in de buurt bent... de koffie staat klaar

Gelogd
robz
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.843


Pegaso Powerrrrrrrrrrrrrrrrr

San Marino
WWW
« Antwoord #64 Gepost op: Mei 17, 2014, 23:36:45 »

morgen nico p2 en jarno p3  naast arie vos op p1  in een mixed veld van superbike revival en thunderbikes...

helaas is de versnellingsbak vd clubracert  overleden.... dus geen start voor kj

Gelogd
Heuveltje
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.361


ZAC #4

Netherlands
« Antwoord #65 Gepost op: Mei 18, 2014, 20:38:38 »

Het was weer een super gezellig weekend  (als vanouds), de resultaten zijn niet zo mooi Undecided. Verschillende crashes (gelukkig zonder echt letsel). Daarentegen wel iemand van de ARA op podium achter Arie Vos Shocked maar dat mag hij zelf vertellen Wink

Mijn relaas Wink

Op donderdagavond na werk heb ik nog een training gegeven dus kon ik pas om 19.30 vertrekken. Bij Jan (van Dam) de bus geruild (waarbij we nog even naar zijn zaak moesten voor extra spullen) als een dolle naar Assen geknald omdat om 23 uur het hek dicht ging. Zo'n verhoogde LT met een dubbel as aanhangwagen kan makkelijk een cruise snelheid van 125 halen, denk wel dat er een aantal mensen geschrokken zijn toen ik voorbij kwam met de combinatie Om 23.05 was ik bij het welkomscentrum die dankzij Martin nog ff op mij gewacht hebben Al met al geen relaxt begin van het weekend. Nadat ik onze plek gevonden had nog ff een biertje gedaan met de aanwezigen en het bedje in de bus genomen, het uitpakken maar wachten tot de volgende morgen.

De vrije training
1e sessie overgeslagen, dus de 2e sessie lekker gereden al zat er behoorlijk snelheidsverschil in en enkele deelnemers dachten dat de race al begonnen was  Tijden iets van 1.59. Doelstelling voor de volgende sessie was een 1.58 maar dat zat er helaas niet in veel gele vlaggen en nog meer gepruts op de baan, daarbij was mijn achterband ook ver heen (4e circuitdag ). Laatste sessie relaxt mijn rondjes gereden en met name gekeken waar ik de volgende dag tijd kon pakken. Toch nog een 1.58 eruit gekregen Cool. 's Avonds nog even de bandjes gewisseld voor een set van een dag oud.

Kwalificatie
Samen met Philippe (Triumph 675) de baan op en het ging meteen lekker met rondjes van 1.58 in verkeer. Op het laatst van de sessie kreeg ik, los van de snellere jongens die mij voorbij kwamen, nog even vrij baan en kon ik een 1.56,9 en 1.56,5 klokken  Dus mijn weekend kon niet meer stuk.
Q2 was een grote ramp, het hele stuk van duikesloot tot zo'n beetje de ramshoek was 1 groot grintpad Shocked. In de volgende ronde verloor ik ook nog mijn tankdop dus ben meteen naar binnen gegaan Sad. 's Avonds nog even bij Dennis voorbij voor een andere tankdop :friends:om de volgende dag te kunnen racen. Lang leve de ARA spirit

Racedag
Uiteindelijk stond ik 27e bij de start kwam ik goed van mijn plek en schoot meteen een rij naar voren maar helaas bij het schakelen naar 2 was ik te nonchalant Embarrassed en schoot ie in de vrij dus iedereen vloog mij voorbij incl. Jack  Shocked nadat ik ff goed gevloekt heb toch maar weer geprobeerd een ritme op te bouwen en de rijders voor mij terug te pakken Evil. Helaas zaten er 2 moto 3 mannetjes in de weg (en ik hun) iedere keer kwamen ze binnendoor voorbij waarbij ik ze bocht uit weer pakte. In ronde 2 was er een flinke crash waarbij 5 motoren betrokken waren dus een flinke periode code geel in die bochtencombinatie. Nadat ik Jack terug gepakt had in een flink gevecht met Rob beland Grin nadat hij mij voorbij kwam GT uit probeerde ik hem gelijk in de strubben terug te pakken maar daar hield het lijntje mooi dicht dus dan maar in de Ruskenhoek voorbij Wederom kwam Rob terug en hield de deur goed dicht. Toen hij ook nog zijn voorganger pakte dacht ik het niet meer te kunnen bijtrekken (maar toch geprobeerd Grin). 2 ronden later was ik de voorganger voorbij en kon het gaatje dichtrijden naar Rob. Plan was om hem in de laatste ronde in de GT uit te remmen maar doordat er snellere mannen voorbij kwamen liet Rob de deur wel erg lang open staan in de Strubben en er maar meteen gebruik van gemaakt angel. In de ult en Mandeveen een verdedigende lijn aangehouden en super laat (stuiterend achterwiel) geremd in de GT en daarna hopen dat hij niet op vermogen mij nog voor de finish zou pakken met zijn RSV4. Dus ik kom al juichend over start finish op P15 kijk ik achter mij; geen Rob

Wederom een weekend om niet te vergeten,
Thanks Matties 
Gelogd

ZAC#4
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #66 Gepost op: Mei 18, 2014, 22:02:59 »

Mooi verhaal 

Ben benieuwd naar de andere verhalen.
Gelogd
robz
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.843


Pegaso Powerrrrrrrrrrrrrrrrr

San Marino
WWW
« Antwoord #67 Gepost op: Mei 19, 2014, 12:28:13 »

Vrijdagochtend vroeg vertrokken naar Assen. Bus vol met zooi eten en drinken een matras om op te pitten en gemotiveerde coureur.  Altijd mooi om de zon op te zien komen en wat was het lekker weer!

In Assen aangekomen mezelf eerst gemeld bij het welcome center echter daar was ik niet bekend..... Roll Eyes  Nu  was ik al vanaf maart in communicatie met de organisatie omdat de site van de DCR vastliep middenin mijn aanmelding echter ondanks toezeggingen is het toch niet goed gegaan. Ik kon in het weekend wel rijden echter op vrijdag was er geen plek. Beetje raar verhaal natuurlijk als je in maart je trackday al betaald hebt!  Ze hebben zelfs voor  mij nog mensen a contant plekken verkocht begreep ik.  Beetje jammer..... Cry
Even schakelen want had best de smoor in. Ben maar wat gaan pitten en boekje lezen. Overigens misschien best wel eens OK, maar niet waarvoor je komt.

Zaterdagochtend mocht ik dan . Eerste sessie en gelijk kwalificeren. Jippie. Het is wat slalommen tussen oude superbikes maar ik ben niet eens ontevreden met een 2.00 wat voor mij in de ochtend nog niet zo bar is. Ik monteer een nieuwe slick voor de middagsessie vastbesloten daar eens wat secondes af te rijden. Maar dan. In de eerste ronde van de 2e sessie zijn er wat schrik momenten..... ik rij door een poedernevel die wordt opgeworpen door mijn voorgangers. Dit poeder ligt ruim uitgestrooid over verschillende oliesporen.  Shocked En natuurlijk op plekken waar je dat liever niet hebt.... Haarbocht in, Ruskenhoek, Meeuwenmeer.... afijn het duurt een paar rondjes voordat ik bedacht heb ik hoe ik langs en door de sporen poeder ga rijden maar dan is het al te laat, sessie beeeindigd agv een valpartij.... Tot zover mijn kwalificatie, Jarno & Nico hadden het beter gedaan en mochten naast Arie op de eerste startrij.

Maar ach wat maakt het uit, we zien het morgen wel in de wedstrijd!  En tot mijn grote vreugde blijk ik naast jack en Martin en achter frank te staan. Inspiratie volop dus en dat heb ik altijd een beetje nodig.  Natuurlijk geen geweldige start maar tot mijn verbazing zie ik in de strubben Frank rijden! Een paar plekjes maar. Dat motiveert! Martin op vermogen ingehaald op veenslang en op naar Frank. Na een paar ronden uitgeremd bij GT, vervolgens Jack ingehaald ik meen bij Haarbocht.  Komt even later Frank weer voorbij bij ruskenhoek (mooie pass) Nog even doorgezet. Frank terug gepakt (vergeten waar) Ik zie een groepje van drie man langzaam dichterbij komen. Dat motiveert. Maar mn (tennis) arm begint op te spelen... met zo weinig rij km waarschijnlijk even te fanatiek gedaan de eerste paar rondjes. Hmm hoe ga ik dat doen. Die gekke limbo zit natuurlijk op mn staart. Ik probeer mn arm wat ontspanning te geven op bepaalde stukken waar hij toch lastig in kan halen en gas te geven op de stukken waar de RSV4 de meerdere is. Met deze tactiek hoop ik de finish te halen. Cool

Dan opeens blauwe vlaggen!  Te verwachten natuurlijk gezien het snelheidsverschil en i.d.d. de heer A. Vos glijdt soepel voorbij. Lijkt geen enkele moeite te kosten. Mooi gezicht. even later weer blauwe vlaggen. K#t. Dat moet nico zijn, of jarno. Ik wil geen spelbreker zijn dus zet de poort wat open. Nico glijd binnendoor.... EN Frank! Shocked Dat is niet de bedoeling! Ik probeer aan te haken op veenslang maar heb de nieuwe ruskenhoek toch nog niet echt door... Ook Jarno komt voorbij. Das een leuk sleepie bedenk ik me nog. Ik kruip kort erop want ik moet natuurlijk nog een poging doen bij Frank. Terwijl ik me zit te bedenken waar ik mijn poging op Frank ga wagen glijd mijn voorganger plots weg op het achterwiel! Oeff.. das niet fijn als je zo kort zit,  ik stuur tussen man en machine door vol de grindbak in. Ik probeer nog wat bij te remmen met mn achterrem echter zonder merkbaar resultaat.... Mn stuur gaat steeds harder slaan totdat het voorwiel vasthapt en ik over het stuur kieper. End of Race!

Terwijl ik samen met de marshalls mijn motor richting de vangrails duw gaat er nog iemand onderuit op hetzelfde plekje.. deze coureur blijft eerst even liggen maar komt gelukkig weer bij. Bovenop de pechkar wordt ik als een romeinse veldheer zittend op mijn motor over de paddock gereden. Minzaam groetend naar bekenden wordt ik thuisgebracht. Interessante ervaring.  Roll Eyes Motor lijkt weinig schade te hebben anders dan wat polyester. Werk aan de winkel!  Samenvattend een beetje rommelig weekend maar wel lekker gebattled met Frank!  Smiley





Gelogd
Chriz86
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 310


4 Wheels move the body, 2 Wheels move the soul

Netherlands
« Antwoord #68 Gepost op: Mei 19, 2014, 14:53:23 »

Mooie verhalen! Leuk om er zo wat van mee te krijgen wat er gebeurt in Drenthe

Het weekend kende behalve het plezier dus ook minder mooie momenten. fijn dat er in ieder geval niemand gewond is geraakt en er geen grote schade is.
Gelogd
Brontolo
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.281


Aprilia Tuono 1000 R '06

Netherlands
« Antwoord #69 Gepost op: Mei 19, 2014, 15:08:17 »

Wil 1 van de deelnemers of meerdere deelnemers een stukje schrijven voor het digitale clubblad?
Beter om nu het hele gebeuren nog vers is wat te schrijven dan over een maand.

Willen de mensen die nog foto's gemaakt hebben dit ook even laten weten in dit topic?
Zodra de nieuwe site draait krijg je te horen waar het artikel en/of de foto's naar toe kunnen.
Gelogd

rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #70 Gepost op: Mei 19, 2014, 16:33:30 »

Leuk verhaal  Rob,  zag het helemaal voor me  Grin
Gelogd
Zwijntje
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 630


Netherlands
« Antwoord #71 Gepost op: Mei 19, 2014, 16:51:50 »

Leuke verhalen 
Mooi is dat, die onderlinge strijd  Grin
Gelogd

1990 Yamaha FZR600
1994 Yamaha FZR600 R, Wayne Rainey replica

2002 Aprilia RSV Mille R, 2003'R' Öhlins & radiale remmen, >04 RSV 2-2 uitlaat, SBK stuur
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #72 Gepost op: Mei 19, 2014, 18:01:38 »

mooie verhalen weer. Gaaf om te lezen
Gelogd
breed
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.368


.......

Timor-Leste
« Antwoord #73 Gepost op: Mei 19, 2014, 20:06:24 »

Donderdag avond al naar assen gereden. Stond op kampje met Bert, Jarno S. en Eric, die donderdag al een extra dagje had geboekt om wat te trainen na ruim een jaar niet gereden te hebben.
Ik was voor vrijdag ingedeeld in de langzaamste T4 groep, was iets "niet goed gegaan met de indeling" maar ik kon s'ochtends zonder problemen ruilen naar T2. In welcome center was Rob net binnen die een wat mindere administratieve ervaring had.
Vrijdag de trackday proberen relaxed te rijden maar dat lukte de 1e 2 sessies totaal niet. Erg verkrampt en de nekklachten speelde weer op, samen met hoge rondetijden. Knop omgezet om eerst ontspannen te rijden en dat lukte redelijk. In ieder geval bijna geen klachten.
Jammer van de val van GertJan.

Zaterdag kwalificatie met wederom prachtig weer.
Na afloop bleken we uiteindelijk een soort ara startopstelling te hebben: ik stond tussen Rob en Martin en schuin achter Frank, allemaal rond P30.
Helaas kon KJ niet verder vanwege de clubracer die niet meer wilde Cry

Zondag: raceday; Prachtig weer. 11:45 aantreden. En dan de start: rode licht uit en ik zie Frank wat schokken en schudden en denk bij mezelf in het voorbijgaan: die zit te vloeken  Cool. Goede start maar bij aanremmen haarbocht vliegen die kleine moto3 mannetjes met nog kleinere brommers voorbij. Daarna in mandeveen en haarbocht een flinke klapper met 4 of 5 motoren dus 2 ronden geel. Na een ronde of 4 komt rob en frank voorbij, proberen aan te pikken, lukt krap 2 ronden maar ze rijden net een tik te hard. Lichaam begint ook wat te protesteren.
Ergens in ronde 7 of 8 een blauwe vlag en Arie V. komt langszeilen voor meeuwenmeer, gaaf om te zien. Niet veel later volgen Nico en ook Jarno. En dan de laatste ronde, zie ik bij uitkomen van de Bult een hoop stof en zie ik iemand liggen bij mandeveen en Rob door het grint schieten en in mijn ooghoek vallen.
Bleek dat Jarno die andere was, helaas geen podium.
In GT net nog zo'n moto3 vlieg achte me weten te houden.
Uiteindelijk ben ik gefinished op P19 in het totale veld en snelste ronde 2 sec boven pr.
Heerlijk gereden en gebatteld. Gelukkig weinig lichamelijke klachten achteraf. Top weekend  
« Laatste verandering: Mei 19, 2014, 20:10:26 door breed » Gelogd

ZAC #65  DCR #365
Gertjan
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 782


RSV4 >> Italien rules....

Italy
« Antwoord #74 Gepost op: Mei 19, 2014, 20:09:41 »

Dan nu mijn verhaal.

Na 3 jaar afwezigheid bij de DCR ivm. aanschaf RSV4 mocht dit jaar voor het eerst de RSV4 weer meedoen.
Tijdens het inschrijven in maart viel mijn blik op een nieuwe klasse: de Superbike revival en ik dacht een nieuwe uitdaging, met de Classic Endurance Suzuki meedoen!

Vooraf op 5 mei met een ZAC wedstrijd meegedaan om alles uit te testen en met een goede opbouw en juiste afstellingen was ik klaar voor de DCR.
Met schitterend weer op de vrijdag gestart met de trainingen en in de 2e sessie alweer 2 seconden van de snelste tijd van 5 mei eraf zonder het gevoel te hebben flink te pushen.
Echter in de 3e sessie bij het aanremmen voor de strubben ging het mis, de linker voetsteun brak spontaan af en dan ben je kansloos met je volle gewicht op de stepjes.
Ik kwam met de linker schouder hard in aanraking met het asfalt en lag met de motor vlak voor de grindbak stil en voelde dat de klap pijnlijk was.
Na controle in het medisch centrum terug met de schouder in de sling de rest van het weekend als toeschouwer aanwezig en genoten van het totale evenement ondanks de domper van het zelf niet kunnen meedoen.

Vanmorgen toch in het ziekenhuis foto's laten maken en daar kreeg ik bevestigd wat ik eigenlijk al wel wist, mijn sleutelbeen gebroken, dus een paar weekjes rustig aan en dan weer hard aan de conditie werken........... Azn
Gelogd

The most important things in live ..... aren't things.
Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Reisverslag Noorwegen « 1 2 3 » johansc 42 35397 Laatste bericht Augustus 26, 2009, 20:33:15
door arius
Reisverslag Franse Alpen 2011 Els 11 10315 Laatste bericht Augustus 19, 2011, 15:31:28
door Berthebike
KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen « 1 2 3 4 5 » FastJ 65 49982 Laatste bericht Juni 01, 2009, 19:44:08
door robz
Even Voorstellen « 1 2 » sammy 16 9967 Laatste bericht Juli 19, 2013, 21:35:01
door sammy
bijtunen van een Tuono van 2003 « 1 2 » sanka 15 8051 Laatste bericht Mei 28, 2010, 22:06:30
door Nald

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!