Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 24, 2024, 17:08:20 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Geen Aprilia , wel een Tweetakt  (gelezen 15382 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Henk RS 250
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.255


Italy
« Gepost op: December 22, 2013, 11:13:31 »

 Ben beetje vreemd gegaan, als tweetakt fan en raceliefhebber kon ik dit niet laten staan.


Eerste projectje is het blok uit elkaar en waar nodig reviseren, foto's van demontage volgen zsm.

De kroonplaten zijn van een mij onbekend merk, HM ofzo, de balhoofdpen moet afgedraaid om de lagers te laten passen en af te stellen.


De voorrem is een spondon 300 mm , passende remklauwen zoeken, electronische ontsteking en complete bedrading maken, enz enz,
Als een vreemd merk op dit forum mag wil ik wel de voortgang en sleuteltips posten  
Gelogd

you're only supposed to blow the bloody doors off!
Heuveltje
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.361


ZAC #4

Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: December 22, 2013, 11:19:43 »

Gaaf project, ga ik zeker volgen

De meeste zijn liefhebbers van techniek daarom rijden ze niet zo'n moderne Jap
Gelogd

ZAC#4
TuonoPeet
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.682


Italy
« Antwoord #2 Gepost op: December 22, 2013, 11:38:13 »

Zie ik nu een wat oudere Yamaha?Huh?ik herken hem niet... Spondon/Yamaha  was groot in de UK vroeger naar ik meen.........ben trouwens jalours op je sleutelplek.. mazzelaar
Gelogd

Als het mooi weer is en het dondert toch dan is er een Appie in de buurt..........
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #3 Gepost op: December 22, 2013, 11:57:55 »

Heel gaaf, ik ben jaloers
Gelogd
Henk RS 250
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.255


Italy
« Antwoord #4 Gepost op: December 22, 2013, 12:05:21 »

Sleutelplek was van de verkoper Grin
is idd een yamaha rd 350, heb iets met vroege jaren 70 tweetakten.
Na de proefrit op die tuono v4 maar besloten om het wat wegmotoren bij mijn 2003 mille te laten.
Nix tegen zo'n ding, het rijdt geweldig maar die dingen zijn zo griezelig goed en snel, dit kost me het rijbewijs Grin
Gelogd

you're only supposed to blow the bloody doors off!
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #5 Gepost op: December 22, 2013, 13:47:03 »

Leuk projectje Henk 

Als lezer van het forum heb ik geen enkel probleem met het "vreemde" merk projectje  en het posten op het forum...

ps
in plaats van de kroonplaten af te draaien kan je ook het balhoofd aanpassen door er een verloopstuk op te lassen.
Zo te zien is er al wat laswerk aan verricht.
De truuk is alleen om het eea parallel te houden...
Voor fietsen heb je een balhoofdfrees

Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
Henk RS 250
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.255


Italy
« Antwoord #6 Gepost op: December 22, 2013, 14:52:14 »

Laswerk is voor buis om kuip en toerenteller op te monteren
Zal f checken, plan was om borststuk van de pen in te korten en draad in de pen door te tappen zodat er niets aan het frame veranderd hoeft
Bovenste kroonplaat heeft een stelbout en klem vandaar aanpassen van de balhoofdpen.
Ga jou mogelijkheid ook bekijken
Bedankt voor feedback
« Laatste verandering: December 22, 2013, 14:54:49 door Henk RS 250 » Gelogd

you're only supposed to blow the bloody doors off!
Capo dei Capi
Global Moderator
Full ARA Member
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 189


Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: December 22, 2013, 15:47:10 »

Hoi Henk,

Je hebt de RD350 daadwerkelijk gekocht! Leuk! Gefeliciteerd en veel sleutelplezier. Ik ben benieuwd naar de voortgang foto's.

Groeten,
John
Gelogd

The Italian Dream
rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #8 Gepost op: December 22, 2013, 16:23:03 »

Leuk project! 
Gelogd
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: December 22, 2013, 21:25:57 »

Gaaf project!

Mooi zeg ,die expansiepijpen 

Wordt het een Europese ,witte/rode of amerikaanse , gele/zwarte uitvoering?

Gelogd
Chriz86
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 310


4 Wheels move the body, 2 Wheels move the soul

Netherlands
« Antwoord #10 Gepost op: December 23, 2013, 08:42:46 »

Gaaf ding!! ben benieuwd naar de ontwikkelingen in dit project. 
Gelogd
Apriliavalerossi
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 25


« Antwoord #11 Gepost op: December 27, 2013, 21:45:20 »

Ben ook benieuwd naar je projectie… keep on posting zou ik zeggen..
Gelogd
ginafje
ZEEUWS-VLAANDEREN
ApriliaMembers
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 212


Slow is Wise , Fast is Nice

Netherlands
« Antwoord #12 Gepost op: December 27, 2013, 22:22:51 »

Mooi Project Henk  ik ruik nu al de Castrol geur (heerlijk ).
Wil zelf altyd nog eens starten met een Laverda SF racer replica te bouwen
Gelogd
Henk RS 250
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.255


Italy
« Antwoord #13 Gepost op: December 28, 2013, 13:52:26 »

Mooie tijd om te beginnen dus


Frame bijna gestript, achtervork as met smeernippels

tank en zitje f snel los gepast

Cilinders en koppen gedemonteerd, lichte scuffing in rechter cilinder, zuigers vies maar onbeschadigd, blok heeft recent gelopen, ruikt redelijk vers allemaal

een van de uitlaten, prachtig stukje laswerk
Gelogd

you're only supposed to blow the bloody doors off!
ginafje
ZEEUWS-VLAANDEREN
ApriliaMembers
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 212


Slow is Wise , Fast is Nice

Netherlands
« Antwoord #14 Gepost op: December 29, 2013, 10:45:28 »

Henk hier nog een mooie site http://www.bikeexif.com/yamaha-rd350 met tips ivm remmen en vering ,heb vroeger zelf wel met RD 400 blokken gesleuteld  :rtfm:deze zijn toch iets betrouwbaarder als de 250 en 350 blokken .
Maar Henk toch een mooi project,zou zeggen neem je frame mee met tank en zit naar de beurs,wie weet of je nog mensen tegen komt die nog van alles in de schuur hebben liggen!!

Gr Ronny  


* yamaha-rd350.jpg (127.28 KB, 625x469 - bekeken 381 keer.)
Gelogd
Pagina's: [1] 2 3   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
REACTIES: NIEUWJAARSBORREL & CLUBKARTEN! « 1 2 ... 22 23 » 2 Fast 2 See 338 103597 Laatste bericht Maart 02, 2011, 22:31:30
door Deefski
HOW TO: van gewone restricted airinlet naar oldskool derestricted airinlet « 1 2 » 2 Fast 2 See 26 18672 Laatste bericht Oktober 14, 2014, 16:24:11
door mona-toetje
uitje met de Tuono... in de sneeuw! « 1 2 » P-TĂ€ 22 12166 Laatste bericht Maart 01, 2011, 16:21:47
door P-TĂ€
15 juni, 3 uurs race van oude motoren in Elst « 1 2 3 » rolf 35 21857 Laatste bericht Juni 24, 2013, 18:35:36
door rolf
ONK WEGRACES WEER OP TV ! ! Luuk Pruijn 2 2554 Laatste bericht April 24, 2013, 06:38:08
door Luuk Pruijn

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!