Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 25, 2024, 01:47:11 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: moto reis  (gelezen 3628 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
ninja pinguin
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 95


Belgium
« Gepost op: Januari 20, 2014, 22:50:29 »

Waarschijnlijk hebben velen van jullie al een moto reis gemaakt naar de alpen of italie of mss verder


De meeste voorbereidingen voor mijn trip in mei zijn zowat gemaakt.
De enige vraag waar ik nu mee zit is een uitlaat.
In belgie maakt het geen fuck uit hoe luid je uitlaat is, want reed eens zonder uitlaat op mn mille
en de flikken zeiden gewoon niks
Ik zit met een akra demper en heb hiervoor een db killer ook is dit genoegt om door duitsland,oostenrijk,zwisterland en italie te rijden
of moet die zware kachelbuis erop 


Gelogd

People who ride Duc\'s live in big houses. People who fix Duc\'s live in bigger houses.
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: Januari 20, 2014, 22:57:27 »

Zit er een Ekeur op  , indien Yes  gewoon de DB killer erin  en rijden.

Als dit er niet opzit, zou ik toch de kachelpijp monteren.
In duitsland kunnen ze streng zijn .........
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
ninja pinguin
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 95


Belgium
« Antwoord #2 Gepost op: Januari 20, 2014, 23:16:22 »

Zit er een Ekeur op  , indien Yes  gewoon de DB killer erin  en rijden.

Als dit er niet opzit, zou ik toch de kachelpijp monteren.
In duitsland kunnen ze streng zijn .........


geen ekeur 
Gelogd

People who ride Duc\'s live in big houses. People who fix Duc\'s live in bigger houses.
rfverbruggen
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 66


Netherlands
WWW
« Antwoord #3 Gepost op: Januari 20, 2014, 23:36:10 »

Zeer verstandig om in Duitsland met e-keur en db-killer te rijden.

Tijdens mijn trip naar Italiƫ (2 jaar terug, met de Honda) reed ik zonder e-keur en db-killer, waarna ik heb mogen ruziƫn met de agenten over mijn klein rijbewijs en uiteindelijk de uitlaat. Volgens mij waren het wel fanatieke motorfans, aangezien ze me voor gek verklaarden dat ik op een racer naar Italiƫ reed en lieten me met een waarschuwing gaan.

Zou de gok niet nogmaals nemen Wink
Gelogd

Aprilia RSV Mille '00 Electric Blue | 16 - 43 gear | D.I.D. Gold | MRA Double Bubble

sunsetoriginals.com
FerBa
Stay Frosty
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.430


RSV Mille '00 (Nero)

Netherlands
« Antwoord #4 Gepost op: Januari 20, 2014, 23:53:17 »

Ik zou geen risico nemen, gewoon de standaard kachelpijp erop knallen!

Bovendien is het wat lekkerder als het wat stiller is met zo'n lange trip en des te lekkerder is het als je weer thuis bent en de pretpijp er weer op kan! Wink
Gelogd

I HEAR THUNDER, BUT THERE'S NO RAIN!
Twin-life! The good life!
ninja pinguin
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 95


Belgium
« Antwoord #5 Gepost op: Januari 21, 2014, 00:01:37 »

zal niks anders op zitten dan de kachelbuis eens beginnen afstoffen dan
Gelogd

People who ride Duc\'s live in big houses. People who fix Duc\'s live in bigger houses.
Erwin83
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 157


Netherlands
« Antwoord #6 Gepost op: Januari 22, 2014, 14:20:37 »

Ik zou het wel aandurven mƩt een DB killer, maar zonder e-keur.
Besef je wel, dat als je je misdraagt (snelheid, onnodig lawaai, andere capriolen) ze je Ć³Ć³k hiervoor op de bon gooien (of zelfs belemmeren dat je verder rijdt, in een heel extreem geval).

Verder gewoon netjes en vlot rijden, bagage netjes vastzetten en een goed motor-pak aan... trek je de aandacht niet, is er ook niks aan de hand.
En mocht je je gedragen, wees dan niet de slimmerd, maar zet je helm af, handschoen uit, handje geven, hoffelijk zijn    De politie is je vriend toch  police    .

Zonder DB-killer (die vraag komt ook nog wel eens voorbij) vind ik sowieso geen overweging. Daar word je zelf ook helemaal dol van op lange reisdagen .
Gelogd

Aprilia SL1000 Falc(uon)o  -   Honda CB350f
RSVisch
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 322


Netherlands
WWW
« Antwoord #7 Gepost op: Januari 22, 2014, 18:03:47 »

Ik rij altijd zonder e-keur en db killers in Duitsland. Ook toen ik 12 dagen op vakantie ging met de motor door Duitsland, Oostenrijk en Italiƫ.
Nergens problemen gehad. Ik heb voor de zekerheid wel altijd de db-killers mee. In Italiƫ vond de politie het zelfs gaaf Smiley Komt misschien wel door de Aprilia Smiley
Gelogd
robz
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.843


Pegaso Powerrrrrrrrrrrrrrrrr

San Marino
WWW
« Antwoord #8 Gepost op: Januari 22, 2014, 23:15:23 »

gewoon db killer mee en gaaaaaaan!
Gelogd
ProDrive
ApriliaMembers
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 56


Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: Januari 23, 2014, 10:51:26 »

Ik heb afgelopen jaar de Dolomieten gereden 16 Passen in 4 dagen  zonder problemen.Alles zonder Db killers maar ik had ze wel bij me!
En rij rustig door de dorpen Etc dan val je ook niet zo op!
Gelogd
ninja pinguin
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 95


Belgium
« Antwoord #10 Gepost op: Januari 23, 2014, 12:32:04 »

nog andere zaken waar ik best op letĀæ?
Gelogd

People who ride Duc\'s live in big houses. People who fix Duc\'s live in bigger houses.
Erwin83
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 157


Netherlands
« Antwoord #11 Gepost op: Januari 23, 2014, 16:26:39 »

Genoeg pauzes inlassen en genoeg eten+drinken (water en/of fris bedoel ik dan  angel), zodat je scherp blijft in je helm.

Voor lange snelwegritten houd ik altijd de 1uurs regel aan: uur rijden, even benen strekken, uur rijden, tanken en pauze. Dat past ook mooi bij de actieradius van m'n appie (240km gaat het lampje aan).
In het begin denk je "nu al pauzeren??", later op de dag leef je toe naar je pauze 

Mijn langste dag tot nu toe: direct naar Lunas (motorcamping) via de tolweg. Alles deed pijn 's avonds maar het bier was welverdiend.
Gelogd

Aprilia SL1000 Falc(uon)o  -   Honda CB350f
rfverbruggen
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 66


Netherlands
WWW
« Antwoord #12 Gepost op: Januari 23, 2014, 16:46:29 »

Genoeg pauzes inlassen en genoeg eten+drinken (water en/of fris bedoel ik dan  angel), zodat je scherp blijft in je helm.

Voor lange snelwegritten houd ik altijd de 1uurs regel aan: uur rijden, even benen strekken, uur rijden, tanken en pauze. Dat past ook mooi bij de actieradius van m'n appie (240km gaat het lampje aan).
In het begin denk je "nu al pauzeren??", later op de dag leef je toe naar je pauze 

Mijn langste dag tot nu toe: direct naar Lunas (motorcamping) via de tolweg. Alles deed pijn 's avonds maar het bier was welverdiend.

Helemaal mee eens. Eten, drinken en voldoende pauze zorgen dat je fit op de motor zit!

Wij hanteerden de regel: +/- 1 uur of 100km. En dan kom je met 1e keer pauze, 2e keer tanken + pauze netjes uit.
Gelogd

Aprilia RSV Mille '00 Electric Blue | 16 - 43 gear | D.I.D. Gold | MRA Double Bubble

sunsetoriginals.com
ninja pinguin
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 95


Belgium
« Antwoord #13 Gepost op: Januari 23, 2014, 22:36:44 »

1ste dag vertrekken in de middag en savonds in luxemburg
2de dag via duitsland na zwisterland (in zwisterland slapen)
3de dag de stelvio pas berijden
4de dag italie blijven rusten
5de dag terug richting huis
6de dag de nurburgring

en de persoon die mee gaat met me rijdt een cb 750 bol d'or rc 04 van 1982 cafe racer

Gelogd

People who ride Duc\'s live in big houses. People who fix Duc\'s live in bigger houses.
rfverbruggen
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 66


Netherlands
WWW
« Antwoord #14 Gepost op: Januari 24, 2014, 15:38:08 »

Onze reis bestond toen uit:

1e dag naar Zwitserland, Gotthardpass (ongeveer 750 km)
2e dag de Gotthardpass naar Garda meer, Italie (ongeveer 400 km)

Vakantie aan het Gardameer, met nog wat kleine tourtjes.

7e dag Garda meer, Italie naar Saarbrucken, Duitsland (ongeveer 750 km)
8e dag naar huis. (ongeveer 400 km)

Dus jullie planning ziet er qua afstanden reƫel uit!
Gelogd

Aprilia RSV Mille '00 Electric Blue | 16 - 43 gear | D.I.D. Gold | MRA Double Bubble

sunsetoriginals.com
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Reisverslag Noorwegen « 1 2 3 » johansc 42 35508 Laatste bericht Augustus 26, 2009, 20:33:15
door arius
BEEST van Itakura!!!! RS 125 SP 1996 (OM) « 1 2 ... 5 6 » Itakura 82 45090 Laatste bericht Maart 28, 2010, 20:47:03
door Itakura
Telemarketing « 1 2 » Sjaakie 29 21837 Laatste bericht Mei 02, 2008, 14:45:17
door rrvm1971
Ultramod Mille_Moret 3 5179 Laatste bericht Februari 09, 2014, 17:47:04
door relaxteb
Reisverslag Franse Alpen 2011 Els 11 10347 Laatste bericht Augustus 19, 2011, 15:31:28
door Berthebike

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!