Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 19, 2024, 22:07:40 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Stickers plakken -> Hulp welkom  (gelezen 3927 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Chriz86
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 310


4 Wheels move the body, 2 Wheels move the soul

Netherlands
« Gepost op: Januari 25, 2014, 09:10:10 »

Beste Aprilianen,

Mijn kappen (Mille 2002 Zwart) zijn opnieuw gespoten en ik heb een nieuwe replica-stickerset liggen.
Aanstaande dinsdag gaan de spuiter en ik samen de stickers plakken, vervolgens komt er nog blanke lak over.

Ik heb wel stickers geplakt, maar nooit een hele motor en niet zulke dure stickers, dus vind het best een beetje spannend.  Undecided

Zijn er mensen met ervaringen hiermee die je wilt delen?? Graag!!
Het plakken gaat dinsdagavond gebeuren, in Hoevelaken.
Mocht je in de buurt zijn en willen helpen, dan is dat helemaal geweldig natuurlijk!!!!  angel
« Laatste verandering: Februari 14, 2014, 23:51:55 door Chriz86 » Gelogd
2 Fast 2 See
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.699

Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: Januari 25, 2014, 09:59:59 »

Heb het eens laten doen door niet nader te noemen motorzaak, was een uur bezig met 2 stickers en scheurde de 3e ook nog kapot. En wel even volle uurloon rekenen.
Nadat ze de nieuwe sticker binnen hadden, de doos met stickers er weg laten halen en bij reclamebedrijfje dat laten doen die ook auto's en reclameborden bestickerd e.d.
Was binnen half uurtje klaar met alle stickers en het zit er nu mooi strak op. En was maar gering bedrag kwijt.

Kleine stickers doe ik zelf, maar ik krijg het niet zo strak als het reclamebedrijf... Dus grote (hoeveelheden) stickers laat ik wel doen, ga me er anders alleen maar aan ergeren als het niet goed is
« Laatste verandering: Januari 25, 2014, 10:01:38 door 2 Fast 2 See » Gelogd

Aprilia RSV Mille '03 / Oldskool Airinlet / BMC Airfilter / Lots of CARBON!! / 16 JT - 42 Supersprox Stealth / D.I.D. Goldchain / MIVV GP Carbon demperset / Bagster bagagesysteem / LED Clear Taillight & LED knipp's/ '04+ Spiegels met knipp's / Officiële Biaggi, Edwards, Haga & Camier Handtekeningen
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #2 Gepost op: Januari 25, 2014, 10:09:08 »

Regelmatig stickers geplakt.

Je hebt nodig; plantenspuit, rubber spatel,fohn en tijd.

Doe een kleine waternevel op de kap,  leg de sticker hierop.  Door de nevel kan je hem glijden/ bewegen in de juiste positie.
als je blij bent met de spatel vanuit het midden vocht eronder uit drukken. Bij ongemakkelijke hoeken en gaten kan de sticker
verwarmen met de fohn.

Laat alles even een paar dagen drogen voordat je de blanke lak erover doet.

« Laatste verandering: Januari 25, 2014, 12:24:00 door black bee » Gelogd

if it runs , race it
Chriz86
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 310


4 Wheels move the body, 2 Wheels move the soul

Netherlands
« Antwoord #3 Gepost op: Januari 25, 2014, 12:03:45 »

Thanx!!! Ik lees ook veel over waternevel met een beetje afwasmiddel  erbij. Is dat aan te raden? Het lijkt me zo vet worden...
Gelogd
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #4 Gepost op: Januari 25, 2014, 12:04:46 »

Een vriend van mij heeft een reclamebedrijfje en maakt/brengt stikkr reclames proffesioneel aan.
Dit is geen sluik reclame , maar als je er niet uitkomt, geef ik zijn email. Misschien kan hij tijd vrijmaken en een ara prijsje berekenen
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #5 Gepost op: Januari 25, 2014, 12:07:26 »

Tip van het water werkt. Wel eerst de motor 200% schoon en vetvrij maken. Elk vuiltje blijft eronder...
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
Bert77
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 612


Netherlands
« Antwoord #6 Gepost op: Januari 25, 2014, 12:11:23 »

www.youtube.com/watch?v=ev-7oUgY01k
Als bij stap 2iets water nevelt kun je hem gemakkelijker los krijgen mocht het niet naar wens zijn
Gelogd
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: Januari 25, 2014, 12:25:35 »

Afwasmiddel is niet nodig 

Heb op deze manier ook dikke bertha gedaan met de hulp van michael van stikkur.nl 
Gelogd

if it runs , race it
GERBEN
ApriliaMembers
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 207


met een witte blijf je zitte

Netherlands
« Antwoord #8 Gepost op: Januari 25, 2014, 12:26:25 »

Ik plak zo heel af en toe wel eens stickers op auto's mijn ervaringen zijn: het oppervlak moet schoon zijn ( evt poetsen !)
                                                                                                  een emmer met een lauwwarm sopje ( veel afwasmiddel)( emmer super goed schoonmaken ieder zandkorreltje zie je zitten!)
                                                                                                  beide delen goed nat maken met het sopje ( ik gebruik hiervoor een schone poetsdoek )
                                                                                                  hierna sticker aanbrengen en op de goede plaats leggen met dezelfde poetsdoek of een droge het water onder de sticker
                                                                                                  vandaan wrijven (ik gebruik hiervoor geen spatel omdat dit toch hele lichte krasjes geeft in de sticker)
                                                                                                  op rondingen e.d. kun je idd een fohn gebruiken (wel oppassen dat het niet te warm word)
                                                                                                  evt kleine belletjes verdwijnen na verloop van tijd

Voor de rest succes en maak er geen haast klus van !!
Gelogd
Chriz86
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 310


4 Wheels move the body, 2 Wheels move the soul

Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: Januari 26, 2014, 14:28:44 »

Thanx voor de Tips!


Ik ga er gewoon rustig mee beginnen. Mocht ik er niet uitkomen, maak ik graag gebruik van je referentie, TuonoGR66 !
Gelogd
Chriz86
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 310


4 Wheels move the body, 2 Wheels move the soul

Netherlands
« Antwoord #10 Gepost op: Januari 26, 2014, 14:35:10 »

Overigens, naast de link van Bert77 bestaan er nog een aantal erg handige sites:

« Laatste verandering: Januari 26, 2014, 14:41:26 door Chriz86 » Gelogd
Chriz86
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 310


4 Wheels move the body, 2 Wheels move the soul

Netherlands
« Antwoord #11 Gepost op: Februari 01, 2014, 08:59:44 »

Nou, dat is niet helemaal gelukt... De spuiter
 wilde graag kleur spuiten, half uur.drogen, sticker erop en direct blanke lak.
Ik denk dat je beter kleur.goed.Droog.kunt.hebben, er komt immers nog lucht uit de lak, dan stickers, 24 uur drogen en dan blanke.lak.

Hij doet een beetje moeilijk hierover.Misschien dak hem alles maar laat spuiten en de stickers boven op de blanke lak doe. Of hem niet blanke lak laat doen maar alleen kleur, kan ik zelf.stickers plakken en daarna blanke lak laten doen...
Wat denken jullie?
Gelogd
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #12 Gepost op: Februari 01, 2014, 09:17:57 »

Zelf blanke lak spuiten lijkt mij geen optie.

De lak moet inderdaad goed uitharden voordat de stikkers geplaatst worden.
Na het plakken van de stikkers moeten deze ook "drogen" ,zodat de lucht eronder uit kan.

Ik zou de basis laten spuiten.
alles meenemen.
paar dagen wachten
stikkers plakken
paar dagen wachten
en dus weekje later de spullen terugbrengen voor de blanke lak

wat kan zijn bezwaar daar tegen zijn ?
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #13 Gepost op: Februari 01, 2014, 09:20:53 »

De spuiter
 Hij doet een beetje moeilijk hierover.
Huh  er zijn meer "spuiters"
of is het de combi "prijsje" en het werk dat hij moet doen ...
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
Chriz86
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 310


4 Wheels move the body, 2 Wheels move the soul

Netherlands
« Antwoord #14 Gepost op: Februari 01, 2014, 16:22:15 »

Ja, hij wil liever niet eerst kleur en dan over een paar weken blanke lak spuiten...

Maar heb hem net ff ge appt dat ie ze mag afmaken qua  spuiten en dan zonder blanke lak afleveren. Als ie dan geen blanke lak wil doen zoek ik we l een ander daarvoor..
Gelogd
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Nieuw jaar, nieuwe bescherming? (Motorkleding Topic) « 1 2 3 4 » ARAssociate 49 28483 Laatste bericht Mei 02, 2010, 01:42:09
door Rossi 46
tips ter voorkoming van kramp. « 1 2 » rolf 29 31320 Laatste bericht Mei 10, 2013, 12:50:24
door hanske
Forumhandleiding voor nieuwkomers « 1 2 » zeeslot 20 15248 Laatste bericht Februari 17, 2014, 15:37:52
door Brontolo
Motorrijdersgroet « 1 2 3 4 5 » jackske 66 44031 Laatste bericht Februari 27, 2015, 18:45:40
door Azesje
ketting aanspannen - regelen - uitlijnen (alle types) Danduy 3 6849 Laatste bericht Augustus 23, 2011, 16:00:23
door lummelke

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!