Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 29, 2024, 03:10:57 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: bougie vervangen en schroefdraad cilinder slecht...wat te doen??  (gelezen 2572 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Jolafa
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 14


« Gepost op: Februari 21, 2014, 21:07:23 »

Vanavond mijn bougies vervangen...althans, dat was de bedoeling.
Drie gingen perfect zonder moeite...de 4e (rechts onder) draaide al niet gemakkelijk uit (bougiesleutel en handkracht)
Bij het indraaien (wederom met bougiesleutel en handkracht maar ging zwaar) kon ik 3 wentelingen draaien en toen stokte het draaien.
Ik heb hem niet doorgedraaid en er weer (met moeite) uit gehaald. Ik zag dat het draad in de kop slecht zo niet zwaar beschadigd was de eerste paar wentelingen....verder op is het nog prima en goed.
Probleem is echter dat ik de bougie er niet fatsoenlijk op/in gedraaid krijg op zo'n manier dat ie wel recht naar beneden draait.
Iemand een suggestie wat ik kan doen om de eerste wentelingen weer (goed gangbaar) te maken?
Het lastige is dat er bijna geen ruimte is....drukken kan maar dan kun je geen kracht genoeg zetten om te draaien....draaien kan ook maar dan pakt ie niet....ook niet op de verkeerde draad.
Help!!
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #1 Gepost op: Februari 22, 2014, 07:51:20 »

Hoe krijg je dat nu voor elkaar, waar is het beschadigde draad gebleven . Een bougie is van zachter materiaal gemaakt.
Met koper papier om de bougie zou je iets kunnen bereiken maar als het slechts de eerste 2 windingen zijn heb je nog genoeg vlees voor de bougie
Gelogd
B-Art
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.488


Italy
WWW
« Antwoord #2 Gepost op: Februari 22, 2014, 08:11:26 »

Heb het ook een keer gehad, heb de draad toen na getapt en daarna met een slangetje aan de stofzuiger de spaantjes uit de cylinder gezogen  Grin

Werkt prima 
Gelogd

Aprilia slijtage/aftermarket onderdelen:


15% korting op slijtagedelen!
Jolafa
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 14


« Antwoord #3 Gepost op: Februari 22, 2014, 10:04:12 »

Dank voor de reacties.
Hoe krijg ik het voor elkaar???
Geen idee en het is me nog nooit eerder gebeurt......draaide hem er uit (wat al moeilijk ging) en toen zag ik al dat draad gekarteld was.
Je zou inderdaad denken dat draad van de cilinder sterker is....niet dus....bougie mankeert niets aan maar draad cilinder is gekarteld....brrr...thriller hoor Cry
Natappen lijkt mij ook de beste optie....weet je zo wat voor draad en maat het is?
Heb je er nog iets voor uit moeten bouwen? Er is bijna geen ruimte om iets te doen en de tap moet er recht in gezet worden....dan kom je weer tegen het frame denk ik en kun je weer niets....had je daar een speciale set voor?
Gelogd
Henk RS 250
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.255


Italy
« Antwoord #4 Gepost op: Februari 22, 2014, 10:12:15 »

Als het heel erg beschadigd is zou ik nieuwe helicoils monteren, geen risico's nemen met schroefdraad enzo, als er een kooltje ofzo aan het schroefdraad zit bij monteren kan dat de boel idd beschadigen.
Kijk f of je ruimte hebt met het tappen en plaatsen van de helicoils.
Desnoods laat je het blok eronderuit zakken op een schaarhef plateautje of iets dergelijks.
Succes

Voor leden hebben we zaterdag 1 maart een sleuteldag, daar worden dit soort problemen ook besproken en opgelost, word nu lid en al je problemen worden opgelost
« Laatste verandering: Februari 22, 2014, 10:14:41 door Henk RS 250 » Gelogd

you're only supposed to blow the bloody doors off!
Jolafa
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 14


« Antwoord #5 Gepost op: Februari 22, 2014, 11:52:19 »

Een sleuteldag? Interessant....waar is dat?'Hoe word ik lid?
Ik ben niet van het sleutelen (dat laat ik liever aan mensen over die echt weten wat ze doen) maar kan wel heel goed koffie schenken?
Is er een how to voor het monteren van een helicoil en waar koop ik de helicoil?Wink
Denk (en hoop) nog steeds dat het met natappen goed komt.
Welke tapset met welk schroefdraad moet ik gebruiken?
Gelogd
Henk RS 250
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.255


Italy
« Antwoord #6 Gepost op: Februari 22, 2014, 12:00:53 »

Kijk f op de startpagina bij lid worden

Leden hebben ook toegang tot het ledendeel van het forum waar alle details staan voor evenementen en zaken betreffende de clubleden
daar vind je ook alles over de sleuteldag
Gelogd

you're only supposed to blow the bloody doors off!
Jolafa
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 14


« Antwoord #7 Gepost op: Februari 22, 2014, 18:08:26 »

Yeah
Schroefdraad opnieuw getapt en bougie weer geplaatst....opgelost
Best wel scary om de eerste paar windingen te tappen als er niets meer zit....moet uiteindelijk wel recht en precies in het goede uitkomen maar het is gelukt.
Thanks allemaal...het was starten en Vrooommm
Gelogd
Mich69
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 41


Netherlands
« Antwoord #8 Gepost op: Februari 22, 2014, 22:47:23 »

Doe volgende keer ff een kloddertje kopervet op de draad van je bougie! Soepel er in en er uit.  Grin
Gelogd
B-Art
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.488


Italy
WWW
« Antwoord #9 Gepost op: Februari 22, 2014, 23:52:16 »

Top 
Gelogd

Aprilia slijtage/aftermarket onderdelen:


15% korting op slijtagedelen!
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Reisverslag Franse Alpen 2011 Els 11 10352 Laatste bericht Augustus 19, 2011, 15:31:28
door Berthebike
KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen « 1 2 3 4 5 » FastJ 65 50192 Laatste bericht Juni 01, 2009, 19:44:08
door robz
REACTIES: NIEUWJAARSBORREL & CLUBKARTEN! « 1 2 ... 22 23 » 2 Fast 2 See 338 103787 Laatste bericht Maart 02, 2011, 22:31:30
door Deefski
ZAC 18/9 « 1 2 » breed 17 16313 Laatste bericht April 25, 2009, 20:47:25
door breed
Reisverslag Noorwegen « 1 2 3 » johansc 42 35533 Laatste bericht Augustus 26, 2009, 20:33:15
door arius

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!