Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 19, 2024, 12:54:40 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Toch maar eens voorstellen!  (gelezen 8867 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
pipo-de-kloun
ApriliaMembers
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 86


V2²=V4

Netherlands
« Gepost op: Maart 18, 2014, 14:50:37 »

Beste medefanaten,

Inmiddels ben ik toch alweer een jaar of 3 actief op het forum, maar sinds dit jaar ook echt lid van de ARA. Hiertoe heb ik besloten nadat ik vorig jaar een geweldige ervaring heb gehad met de Rubberbutt.
Voor dit jaar ben ik van plan mee te rijden met een aantal toertochten, ga ik wederom meedoen met de Rubberbutt en heb ik mij opgegeven voor het hemelvaartweekend met de club. Tevens is het de bedoeling om het circuit op te gaan.

Mijn historie qua fietsen:

Aprilia RS50. Hiermee begon de liefde voor Aprilia. Nieuw gekocht van mijn zuurverdiende geld en trots als een aap met 7 lullen, geweldig! Met veel ongeduld heb ik gezorgd dat hij 500km werd ingereden en toen als de wiedeweerga de prop uit de uitlaat gehaald, ander sproeiertje en hij liep 90 km/u.
Dat was natuurlijk niet voldoende, dus een 75cc cilinder, 21mm dell'orto, andere uitlaat, koppeling en tandwielverhouding. Top was toen 140 km/u. Toen ik 19 werd heb ik hem verkocht, zodat de lokale politie een andere eigenaar kon gaan lastigvallen..

Honda Fireblade SC28 1992. Toen ik op mijn 21e mijn motorrijbewijs haalde(2008), zat ik nog middenin mijn studententijd en liet het budget helaas geen Italiaan toe. De drang om te motorrijden was echter niet te remmen, dus ging ik op zoek naar een leuke fiets om mee te beginnen. Een Fireblade leek mij leuk en ik heb hem voor een habbekrats kunnen kopen. Ik heb er 2 seizoenen met plezier op gereden, al was het met donker vizier, omdat ik liever niet herkend wilde worden vanwege de ‘retrolook’…

Honda Fireblade SC44 2001. Een vriend van mij haalde zijn rijbewijs vlak na mij en kocht een SC44. Ik vond dit een fijne motor en het budget was toereikend voor inruil, dus dat heb ik gedaan. Hiermee een jaar probleemloos mee gereden.

Aprilia RSV Mille 2004. Eindelijk was het dan zover. 3 jaar na het behalen van mijn rijbewijs was ik financieel bij machte om een Mille aan te schaffen. De eerste motor die ik aanschafte waar ik ook écht blij van werd. Supermooi design en de heerlijke twin. Soepeler dan ik had verwacht en ik ben er een betere motorrijder door geworden.
Bij aanschaf was er een probleem met de waterpomp. Er waren van de 5(?) schoepen van het pompwiel 2 deels weggevreten. Hoe en waarom is vooralsnog hoogst raadselachtig en volkomen onduidelijk, maar het probleem werd onder garantie opgelost door de dealer.
Aan het einde van het seizoen ging de Mille in de warme schuur, met een dekentje erover. Wel haalde ik de accu eraf, om deze aan de druppellader te hangen. Toen ik begin maart de accu terugplaatste was het starten en lopen, met 1 klein probleempje; de totale tellerstand stond op nul…
Beetje lastig te verklaren bij een fiets van 8 jaar oud, maar na wat research op interweb bleek dat dit vaker voorkomt bij dit model.
Verder heeft deze fiets mij geleerd om zonder achterrem te rijden, no problem.
Twee seizoenen van de Mille genoten en altijd met verhoogde hartslag opgestapt om met een gigantische glimlach rond te rijden. 2 keer ben ik met de motor op vakantie geweest, Sauerland en Schotland.
Toen ging ik begin 2013 naar een motorzaak om ‘even een RSV4 te bekijken’…

RSV4R 2010: Neem van mij aan, dat als je absoluut niet van plan bent om een RSV4 aan te schaffen, dan moet je er ook zéker niet op gaan testrijden! Ik deed dit tegen beter weten in tóch en wel in Slagharen. Hier stond al een tijdje een RSV4 te koop en ik dacht dat er gehandeld kon worden. Na een beetje pingelen werd mij een testrit aangeboden en ‘toevallig’ had ik mijn helm in de auto liggen!
Pfff, ongelooflijk, zoveel power had ik nog nooit meegemaakt. Kwartiertje gereden en toen teruggegaan, wetende: ‘Ik moet deze fiets hebben!’
Helaas kwamen we er niet helemaal uit qua prijs en inruil van de Mille.
Op de terugreis van Slagharen naar Groningen ben ik nog even bij Motoport Assen langs gegaan en daar stond de fiets die ik wilde hebben. Wit met een aantal rode accenten. Van de eerste eigenaar en in showroomstaat, Pajic-uitlaat en goeie km-stand. Met de eigenaar van de zaak gesproken en tijdens een erg prettig gesprek zijn we tot een deal gekomen.
Na ontvangst was ik weer zo trots als de spreekwoordelijke aap. Enorm veel bekijks met deze fiets, mede door het feit dat hij klonk als een MotoGP fiets.. Alle superlatieven over het stuurgemak en bruikbaar vermogen bleken waar te zijn.
Met deze motor heb ik ongeveer 4.000 km gereden waaronder ruim 1.200 voor deelname aan de Rubberbutt 2013 (330 Groningen-Heerlen, +-550 tijdens de tocht, en 330 Heerlen-Groningen). Onze versie van de tocht was iets ingekort door een ongeval van FuturistieRosso, die er gelukkig geen lichamelijke schade aan overhield.
In augustus ging ik met 3 vrienden richting Sauerland voor een weekje sturen. Toen we op de A31 in Duitsland reden, ging de Appie helaas stuk. Zie link:
http://www.aprilia-riders.nl/forum/index.php?topic=21960.0
Met de dealer ben ik onder garantie tot een goede oplossing gekomen en het verhaal werd vervolgd…

RSV4 aPRC 2011: Deze werd bij Motoport Assen ingeruild met nog geen 5.000km op de teller. Deal gesloten en een testrit gemaakt. Vooral de quickshifter werkt verslavend, ik blijf accelereren, héérlijk!! Zelf heb ik een handgemaakte demper uit Italië laten komen met E-keur en certificaat. Ziet er supermooi uit. Wat echter wel duidelijk werd, is dat het E-keur bij lange na niet van toepassing is zonder db-killer; wat een geweldig geluid. Bij hoogtoerig doorschakelen, wensen omstanders elkaar een gelukkig nieuwjaar toe…
Verder zijn er andere hendeltjes gemonteerd en een kleinere kentekenplaathouder icm LED-knippers.
Hiermee ga ik nog een hoop fijne kilometers maken en deelnemen aan een hoop clubactiviteiten.

Met andere woorden, tot snel!
Groeten, Rian


* RSV4 aPRC.jpg (326.48 KB, 1032x580 - bekeken 617 keer.)
Gelogd
pipo-de-kloun
ApriliaMembers
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 86


V2²=V4

Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: Maart 18, 2014, 14:51:55 »

Voorgaand spul:


* RS50.jpg (240.4 KB, 1599x1162 - bekeken 573 keer.)

* Fireblade.jpg (105.13 KB, 800x600 - bekeken 586 keer.)

* 1.jpg (137.22 KB, 960x642 - bekeken 579 keer.)
Gelogd
pipo-de-kloun
ApriliaMembers
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 86


V2²=V4

Netherlands
« Antwoord #2 Gepost op: Maart 18, 2014, 14:52:50 »

Het echte spul:


* 2.jpg (131.81 KB, 816x612 - bekeken 584 keer.)

* 3.jpg (114.25 KB, 960x720 - bekeken 603 keer.)
Gelogd
Brontolo
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.281


Aprilia Tuono 1000 R '06

Netherlands
« Antwoord #3 Gepost op: Maart 18, 2014, 15:07:04 »

He he....het zal tijd worden!

Welkom bij de ARA Rian en we zien elkaar weer tijdens de Butt.....of misschien wel eerder bij een andere rit.
Gelogd

ElSjiepo
Brokkenpiloot
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 413

Netherlands
« Antwoord #4 Gepost op: Maart 18, 2014, 15:13:14 »

Welkom terug dan maar!

Fijne brommert historie. Die RSV4 ziet er ook héél goed uit hoor!
Gelogd
robz
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.843


Pegaso Powerrrrrrrrrrrrrrrrr

San Marino
WWW
« Antwoord #5 Gepost op: Maart 18, 2014, 17:13:50 »

Mooi verhaal èn goede plannen!

Je mening over de RSV4 en idd de quickshifter kan ik alleen maar bevestigen  Grin
Gelogd
AeroX
RSV R 2008
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.846


Mille, er is geen betere

Netherlands
WWW
« Antwoord #6 Gepost op: Maart 18, 2014, 18:16:44 »

Welkom vanuit Hoogezand 

Mooie fietsen hoor!!
Laatst nog in Assen bij je oude RSV4 staan kwijlen 
Gelogd

Aprilia RS 125 [2004]
Yamaha R6 [1999]
Aprilia RSV Mille R [2005]
Aprilia RSV Mille R [2007]
klaaz
Administrator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 961


Likes french kisses & italian rides!

Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: Maart 18, 2014, 18:25:14 »

Welkom vanuit Hoogezand 

Mooie fietsen hoor!!
Laatst nog in Assen bij je oude RSV4 staan kwijlen 

Mooi verhaal!

Jeroen, niet te lang kwijlen he, houden ze niet van in Assen! 
Gelogd

Panic, chaos and total disorder. My work here is done.
pipo-de-kloun
ApriliaMembers
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 86


V2²=V4

Netherlands
« Antwoord #8 Gepost op: Maart 18, 2014, 19:03:52 »

Thx guys!

Vwb die 'oude' RSV4 in Assen, die is voorzien van een splinternieuw blok, dus geen hele gekke deal denk ik..
Gelogd
MeeleesJan
Tuono v4
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 38


Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: Maart 18, 2014, 19:32:29 »

Hallo Rian
V4 is echt wel verslavend.
Gelogd

Als je heel hard rijd,dan ben je overal maar heel even.
B-Art
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.488


Italy
WWW
« Antwoord #10 Gepost op: Maart 18, 2014, 21:16:46 »

Mooi verhaal  welkom, en gave RSV4 

Grtz, Bart
Gelogd

Aprilia slijtage/aftermarket onderdelen:


15% korting op slijtagedelen!
SanderR
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 77


Rsv2003 Colin Edwards

Netherlands
« Antwoord #11 Gepost op: Maart 18, 2014, 21:47:41 »

Strakke motor! 
Gelogd

Cordiali Saluti
AeroX
RSV R 2008
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.846


Mille, er is geen betere

Netherlands
WWW
« Antwoord #12 Gepost op: Maart 18, 2014, 21:56:46 »

Welkom vanuit Hoogezand 

Mooie fietsen hoor!!
Laatst nog in Assen bij je oude RSV4 staan kwijlen 

Mooi verhaal!

Jeroen, niet te lang kwijlen he, houden ze niet van in Assen! 

 
Gelogd

Aprilia RS 125 [2004]
Yamaha R6 [1999]
Aprilia RSV Mille R [2005]
Aprilia RSV Mille R [2007]
GerrsvMille
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 201

Aprilia WSBK

Netherlands
« Antwoord #13 Gepost op: Maart 19, 2014, 09:39:00 »

welkom op het ARA forum, we zullen elkaar vast wel een keer treffen
Gelogd

Grtz Gerben

Eens een Mille, altijd een Mille
e-Mille
ApriliaMembers
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 227


Loud pipes saves lives!

Netherlands
« Antwoord #14 Gepost op: Maart 19, 2014, 16:14:30 »

Hoi Rian, welkom (terug)!
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Olie specificatie Bikeman 1 5677 Laatste bericht Maart 10, 2009, 19:59:26
door koekeroe
Mooie motorgadgets zeeslot 9 12873 Laatste bericht Augustus 26, 2008, 20:55:11
door klaaz
HOW TO ; Bougies vervangen RSV Mille « 1 2 » Kogeltje 16 16731 Laatste bericht Februari 21, 2014, 20:56:26
door Jolafa
Bevrijdingsrit ROTS -5 mei- RSVrobin 6 4044 Laatste bericht Mei 05, 2012, 13:57:30
door Arie
Rondetijden « 1 2 ... 35 36 » zeeslot 539 163333 Laatste bericht Maart 25, 2015, 10:09:52
door Zoeperman

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!