Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 24, 2024, 03:38:34 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Afstellen RSV door Bas bij Roke  (gelezen 7366 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Gerrit
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.480


Netherlands
« Gepost op: April 08, 2014, 21:03:39 »

Vorige week vrijdag had ik een afspraak bij Bas gemaakt om mijn RSV uit 2001 weer eens te laten afstellen. De vorige keer is best lang geleden, ik weet niet eens meer wanneer dat is geweest.

Voor mijn doen vertrek ik midden in de nacht om even voor 8 uur bij Roke aan te komen. Ik word door Aad hartelijk ontvangen en nog voordat ik aan mijn koffie kan beginnen komt Bas me tegemoet, al even vriendelijk.

Ik besluit om even een kijkje te nemen en ik zie dat Bas zeer geroutineerd aan de slag gaat en precies weet wat hij moet doen. Mijn RSV staat veel te rijk, dat had ik nou ook weer niet verwacht. Ook stond de lucht toevoer helemaal dicht en dat hoort dus niet bij mijn model. Mmm dat is de vorige keer dus verkeerd gedaan. Toen Bas vroeg waar dat is gebeurd moest ik het antwoord schuldig blijven, ik dacht bij Roke maar uit mijn wat chaotische administratie komt een bonnetje van M2000 naar voren....

Ook is de Gashandle sensor niet goed (staat al op 1 in rust stand terwijl die op 0 hoort te staan). Bas zet alle settings goed, TPS, luchttoevoer en de co waarden worden goed gezet.

Mijn motor heeft de afgelopen 13 seizoenen al het een en ander meegemaakt maar het frame en de ophanging zijn keurig recht waardoor het aansluiten van de slangenwinkel op de uitlaten kan plaatsvinden zonder de kuip te demonteren. Bas ziet wel direct dat beide clipons krom zijn, nu hij mij erop wijst zie ik het ook. Ik ken mezelf en vanaf nu ga ik me daar telkens aan ergeren dus direct afgesproken dat Bas binnenkort nieuwe monteert.

Ook zit er een flinke ratel in bij stationair draaien, dat doet hij zolang ik me kan herinneren al zal dat vast niet altijd zo geweest zijn. Bas geeft aan: speling op het koppelingshuis. Kan dat kwaad vraag ik? Het hoort niet maar ze doen het bijna allemaal wel een beetje al is die van mij wel erg lawaaiig.

Na een uur geduldig en precies afstellen is het tijd voor een proefrit. Als Bas terugkomt spreekt hij zijn zorg uit over de speling op het koppelingshuis. Hij rammelt ook bij lage toeren. Nou kan ik wel bijdehand doen (ik rij nooit lage toeren) maar ik besluit om het advies serieus te nemen en een afspraak wordt gemaakt om de motor even een paar dagen achter te laten eind april om de speling op het koppelingshuis toch maar op te losssen. Mogelijk kan er een ringetje geplaatst worden en anders moet er een nieuw huis op. We zullen het zien. Uiterlijk is mijn Mille dan mischien niet meer nieuw, technisch wil ik hem spitzen klasse hebben want ik heb geen zin om onderweg in het buitenland met regen met pech te staan op iets wat ik had kunnen voorkomen.

Als ik daarna vertrek is er toch weer de wow factor, de motor reageert nu veel soepeler op het gas, tis nu net of er  weer meer peekaas in zitten. Ongelooflijk voor een motor van 13 jaar oud. Ik rij binnendoor naar huis en rij nog even mijn persoonlijke circuit heen en weer om pas aan het einde van de ochtend zeer tevreden weer thuis te komen.

Die Mille doe ik nooit meer weg heb ik ooit gezegd en tot nu toe blijft het zo.

Pluim voor Roke! Tot eind April.
Gelogd

Groet,

Gerrit-IJsselstein
Gerrit
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.480


Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: April 08, 2014, 21:09:33 »

Bij thuiskomst had Corine nog een fijne vraag hoe oud dat aftandse ding nou is en of het nou niet eens tijd wordt om voor een nieuwe te sparen.

Aftands ding??? Mijn trots zul je bedoelen!
Gelogd

Groet,

Gerrit-IJsselstein
FerBa
Stay Frosty
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.430


RSV Mille '00 (Nero)

Netherlands
« Antwoord #2 Gepost op: April 08, 2014, 23:12:31 »

Kun je nagaan wat een "beetje afstellen"  al niet kan doen! Grin

Bij thuiskomst had Corine nog een fijne vraag hoe oud dat aftandse ding nou is en of het nou niet eens tijd wordt om voor een nieuwe te sparen.

Aftands ding??? Mijn trots zul je bedoelen!

Eerst volgende keer is je meissie natuurlijk aan de beurt om een soortgelijke opmerking te ontvangen! Grin
Gelogd

I HEAR THUNDER, BUT THERE'S NO RAIN!
Twin-life! The good life!
malle eppie
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 702


Netherlands
« Antwoord #3 Gepost op: April 09, 2014, 08:43:02 »

Nooit meer wegdoen!
Al die avonturen/herinneringen die aan die motor kleven. Zou je eeuwig spijt van krijgen.
En het uiterlijk, dat heeft patina  Grin
Gelogd
robz
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.843


Pegaso Powerrrrrrrrrrrrrrrrr

San Marino
WWW
« Antwoord #4 Gepost op: April 09, 2014, 12:43:09 »

Bij thuiskomst had Corine nog een fijne vraag hoe oud dat aftandse ding nou is en of het nou niet eens tijd wordt om voor een nieuwe te sparen.

Aftands ding??? Mijn trots zul je bedoelen!

ik ben de mijne weer aan het terugbouwen voor de weg..
want inderdaad... hele fijne machine!
Gelogd
Brontolo
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.281


Aprilia Tuono 1000 R '06

Netherlands
« Antwoord #5 Gepost op: April 09, 2014, 13:01:36 »

Bij thuiskomst had Corine nog een fijne vraag hoe oud dat aftandse ding nou is en of het nou niet eens tijd wordt om voor een nieuwe te sparen.

Aftands ding??? Mijn trots zul je bedoelen!

Wat zei je? "Ik doe jou toch ook niet weg voor een nieuwe omdat je al wat ouder bent!". Grin
Gelogd

Deefski
RSV Mille, er is geen betere!
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.872


Je kunt beter jezelf overwinnen, dan 1000 vijanden

Kazakhstan
« Antwoord #6 Gepost op: April 10, 2014, 07:03:16 »

Mille? Er is geen betere!

Bij mijn laatste beurt hadden ze te weinig tijd en het minimaal noodzakelijke gedaan. Blijft een top tent, alleen nu veel te druk.  
Gelogd

The following are actual submissions on a series of quizzes, tests, and essays.
The moon is a planet just like the earth, only it is even deader.""
"Water is composed of two gins, Oxygin and Hydrogin. Oxygin is pure gin. Hydrogin is gin and water."
FastJ
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4.792


RSV4ever & Pegaso Powerrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: April 10, 2014, 07:41:01 »

Bij thuiskomst had Corine nog een fijne vraag hoe oud dat aftandse ding nou is en of het nou niet eens tijd wordt om voor een nieuwe te sparen.

Aftands ding??? Mijn trots zul je bedoelen!

ik ben de mijne weer aan het terugbouwen voor de weg..
want inderdaad... hele fijne machine!
En de Pegaso wordt omgebouwd voor op het circuit?
Gelogd

Je kunt alleen spijt hebben van dingen die je niet doet.
Kiek um goan!
robz
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.843


Pegaso Powerrrrrrrrrrrrrrrrr

San Marino
WWW
« Antwoord #8 Gepost op: April 10, 2014, 19:33:16 »

Bij thuiskomst had Corine nog een fijne vraag hoe oud dat aftandse ding nou is en of het nou niet eens tijd wordt om voor een nieuwe te sparen.

Aftands ding??? Mijn trots zul je bedoelen!

ik ben de mijne weer aan het terugbouwen voor de weg..
want inderdaad... hele fijne machine!
En de Pegaso wordt omgebouwd voor op het circuit?

1 project tegelijk..... dat duurt waarschijnlijk toch al tot 2016.. Roll Eyes
Gelogd
PatrickRSV
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 32


Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: Mei 03, 2014, 11:17:02 »

Ik ben ook bij Roke geweest om te kijken toen een maat van mij daarheen ging..door alle goede verhalen, maar vond de monteurs zeer onpersoonlijk. Weinig info, en ff een achtervering 2 slagen losdraaien moesten we zelf doen terwijl hij ernaast stond.

« Laatste verandering: September 26, 2014, 20:35:21 door PatrickRSV » Gelogd

RSV 1000R

BMW R100rt Caferacer
PatrickRSV
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 32


Netherlands
« Antwoord #10 Gepost op: September 26, 2014, 20:37:59 »

Vandaag bij Roke geweest met mijn eigen motor voor een afstel beurtje.
Heb al zoveel gelezen, maar had niet verwacht zo,n verschil te voelen!

Compleet andere motor, sneller op het gas, meer power, minder bokken, bizar!
Het voelt alsof hij 20pk extra heeft en het is echt een wheelie-monster nu, puur op het gas.

Super tevreden!
Gelogd

RSV 1000R

BMW R100rt Caferacer
mjvanderlaan
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.548


Netherlands
WWW
« Antwoord #11 Gepost op: September 29, 2014, 08:03:47 »

waar moet je dan heen Mijdrecht of Woerden? Of maakt het niet uit?
Gelogd

Wees niet bang om snel voorwaarts te gaan, wees alleen bang om stil te staan ;-)
kakketoe
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 333


Laat die Zomer maar komen !

Netherlands
« Antwoord #12 Gepost op: September 29, 2014, 09:23:08 »

waar moet je dan heen Mijdrecht of Woerden? Of maakt het niet uit?

Mijdrecht 

Woerden is alleen voor bromfietsen......
Gelogd
Gerrit
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.480


Netherlands
« Antwoord #13 Gepost op: Oktober 01, 2014, 21:39:10 »

Ik ben dit jaar veel vaker voor een kort ritje erop uit geweest. Wat een lol op een perfect afgestelde Mille. Afgelopen zondag nog naar Goedhart geweest voor het feestje.  Nog even in de winkel gekeken naar de racers maar ach de Mille is voor op de weg vlot zat en hij maakt lekker veel herrie. Hulde aan Bas van Roke.
Gelogd

Groet,

Gerrit-IJsselstein
duke nukem
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Berichten: 401


Ik rie op mien mammoet in 't rond

Netherlands
WWW
« Antwoord #14 Gepost op: Oktober 03, 2014, 20:12:23 »

Die van mij moet ook nog steeds een keer worden afgesteld... Zijn ze lang bezig? En doen ze trouwens ook synchroniseren? En wat kost het?
Gelogd

Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
UPDATE Vervroegde Sinterklaas? Tuono ABS 2014 is per direct leverbaar! « 1 2 » R1-ner 15 10020 Laatste bericht Juli 17, 2013, 17:17:46
door The Marshall
Clubkarten & Nieuwjaarsborrel 9 januari 2009! = VOL! 40 Pers! « 1 2 ... 44 45 » 2 Fast 2 See 669 182224 Laatste bericht Januari 10, 2009, 08:08:49
door Sjaakie
Thomas' moeder Aprilia Red Rose Classic 50 « 1 2 » *Thomas* 16 25428 Laatste bericht Juli 25, 2009, 10:04:12
door *Thomas*
BEEST van Itakura!!!! RS 125 SP 1996 (OM) « 1 2 ... 5 6 » Itakura 82 45083 Laatste bericht Maart 28, 2010, 20:47:03
door Itakura
Na veel prutsen een perfect werkende achterrem... « 1 2 3 4 5 » ldeijkva 63 39549 Laatste bericht Januari 25, 2015, 13:26:42
door Snijboon

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!