Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 19, 2024, 05:55:37 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: RSV 2004  (gelezen 4091 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
PsychicP
ARA Newbie
*
Offline Offline

Berichten: 1


« Gepost op: April 22, 2014, 20:21:17 »

Hallo!

Peter hier, ik kom uit Heerhugowaard.
Niet helemaal nieuw op dit forum maar al lange
tijd niet meer op geweest en ondertussen weer
een andere Aprilia op stal!
Dus hoog tijd voor een update.

Enige tijd geleden m'n eerste motor gekocht en meteen een 1000,
meningen daarover verschillen of het wel verstandig is om direct op
een 1000 te stappen. En je kunt meteen wel raden aan welke kant
van deze discussie ik sta  Grin

Het was een rsv mille van 1999, en het reed fantastisch, ik was verder weinig
gewent kwa motor maar dit was echt heerlijk. Wel beetje groot en log maar
daar wen je snel aan en algauw gooi je hem de bochten in alsof het je kinderfietsje
was Smiley en heb er ook heeeel veel plezier mee beleeft. Bijv. de eerste keer het gas
opentrekken als je van je lesmotor naar dit monster ga,  ik werd er echt bang
van en schrok van het enorme vermogen en trekkracht en het perongelukke wheelie
waar het in resulteerde. (ja, dit terug lezend is een beginner op een 1000 zetten
niet verstandig) magoed ik mocht rijden van de nederlandse wet, dus hup!
De standaard demper moest er maar gauw vanaf want het klonk voor geen meter,
dus ik blij andere pijp. Na een maat van me eens flink de stuipen op het lijf gejaagt te
hebben door naast hem bij het stoplicht een vlotte draai aan het gashendel te geven,
en hem daarmee zo'n beetje permanente gehoorbeschadiging te bezorgen,
was ik tevreden met mijn monsterlijk aankoop.

Maar niet alles is geweld, asociaal en onfatsoenlijk. hiermee heb ik heerlijk gereden en
getourt op een schappelijk tempo door het land. Met daarbij het nodige rijervaring op gedaan.
Tot de noodlottige dag dat een tegenligger mij over het hoofd had gezien bij het afslaan.
Resultaat: motor tegen de zijkant van de aanhanger m'n been er tussen, afgeketst richting
de stoep en vervolgens de sloot in. Een nare en rare ervaring, met je motorpak en helm gaan zwemmen.
Letsel viel mee, niets gebroken maar wel flinke last van alles wat uitsteekt.
Schade aan de motor: total loss maar dat is te verwachten na een duik.

Na dit te hebben geregeld met de verzekering gelukkig i.i.g. de dag waarde van de motor
terug en met wat eigen geld erbij een RSV mille gekocht van 2004. En bij het opstappen
was het als vanouds. (in tegenstelling tot de honda cbr1000 van 2006, mooie fiets en eigelijk
niets op aan te merken, maar ik krijg gewoon niet weer dat gevoel van vertrouwen.)
Het gevoel van de Aprilia klopte gewoon, het sturen, schakelen, koppelen, remme, alles voelde
gewoon weer net zo perfect en geraffineerd als de vorige maar dan nog beter en het was wat lichter.

Gewoon weer een Top machine!

Ik heb er ondertusse alweer 2 jaar mee rond gereden, en werd door me vriendin
over gehaald om te gaan circuit rijden. Ze was er zelf al even mee bezig en heeft
samen met der pa een r6 waarmee ze vaak op assen of zandvoort te vinden zijn.
Dus ik ook rijden, wat een fantastisch gevoel en beleving is dat!!! dus hup meteen
weer in schrijven! Daar sloeg helaas weer het noodlot toe (geen circuit ervaring en
geen techniek) onderuit op zandvoort, wederom geen letsel maar wel een motorfiets
stuk. Op dit moment ben ik nog aan het opbouwen en hij is bijna af.
Hoop snel weer te kunnen rijden! Dan ook maar eens een tour-tocht met ARA mee!

Tot ziens!

Gr. Peter


* RSV Woonkamer.jpg (131.61 KB, 1000x750 - bekeken 371 keer.)

* RSV Sloot1 .jpg (96.59 KB, 800x533 - bekeken 356 keer.)

* RSV Sloot.jpg (104.13 KB, 800x533 - bekeken 388 keer.)
Gelogd
Brontolo
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.281


Aprilia Tuono 1000 R '06

Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: April 23, 2014, 05:14:12 »

Hey Peter! Leuke voorstelronde, jammer van alle schade.
Succes met opbouwen en graag tot ziens bij een ARA evenement!
Gelogd

Zwijntje
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 630


Netherlands
« Antwoord #2 Gepost op: April 23, 2014, 16:29:57 »

Leuk verhaaltje zo 
welkom bij de club! 
Gelogd

1990 Yamaha FZR600
1994 Yamaha FZR600 R, Wayne Rainey replica

2002 Aprilia RSV Mille R, 2003'R' Öhlins & radiale remmen, >04 RSV 2-2 uitlaat, SBK stuur
e-Mille
ApriliaMembers
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 227


Loud pipes saves lives!

Netherlands
« Antwoord #3 Gepost op: April 23, 2014, 17:49:33 »

Hoi Peter, welkom (terug) 
Gelogd
SanderR
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 77


Rsv2003 Colin Edwards

Netherlands
« Antwoord #4 Gepost op: April 23, 2014, 20:07:27 »

Mooi intro! minder mooie foto zo'n mille in de sloot Tongue

Welkom back!
Gelogd

Cordiali Saluti
GerrsvMille
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 201

Aprilia WSBK

Netherlands
« Antwoord #5 Gepost op: April 24, 2014, 21:25:10 »

welkom (terug)

blijft pijnlijk, een rsv in de sloot  Cry
Gelogd

Grtz Gerben

Eens een Mille, altijd een Mille
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #6 Gepost op: April 25, 2014, 09:36:13 »

Welcome back, flink intro verhaal Grin
succes met het herstel en misschien een keer tot ziens op Cpz of Assen.
Gelogd
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: April 28, 2014, 22:20:37 »

Wat een verhaal.   welkom terug hier op het forum..

Gr. Jesse
Gelogd
Aapriliaap
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 52

Netherlands
« Antwoord #8 Gepost op: April 29, 2014, 08:50:16 »

Welkom terug!
Gelogd
FerBa
Stay Frosty
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.430


RSV Mille '00 (Nero)

Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: Mei 01, 2014, 22:56:25 »

Welkom terug! Hopelijk heb je na het opbouwen wat langer plezier zonder schade!
Gelogd

I HEAR THUNDER, BUT THERE'S NO RAIN!
Twin-life! The good life!
ElSjiepo
Brokkenpiloot
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 413

Netherlands
« Antwoord #10 Gepost op: Mei 02, 2014, 06:28:31 »

Welkom hier! Succes met de reparatie gewenst. Balen als je circuit-avontuurtje zo eindigt (ik kan er over meepraten...).
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Verslag ZAC Zolder 1 juli 2009 emille 14 8779 Laatste bericht Juli 05, 2009, 07:18:04
door cees
Toch maar eens voorstellen! pipo-de-kloun 14 8865 Laatste bericht Maart 19, 2014, 16:14:30
door e-Mille
Off Topic « 1 2 ... 174 175 » zeeslot 2618 468633 Laatste bericht April 01, 2011, 20:03:42
door B-Art
Verplichte vermogensbegrenzer op motoren « 1 2 ... 5 6 » Sjaakie 89 38177 Laatste bericht Augustus 20, 2008, 13:35:04
door aprilia.racing
Barman is klaar met motorrijden. « 1 2 3 » Barman 40 23672 Laatste bericht Juni 11, 2009, 18:05:59
door zeeslot

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!