Hallo!
Peter hier, ik kom uit Heerhugowaard.
Niet helemaal nieuw op dit forum maar al lange
tijd niet meer op geweest en ondertussen weer
een andere Aprilia op stal!
Dus hoog tijd voor een update.
Enige tijd geleden m'n eerste motor gekocht en meteen een 1000,
meningen daarover verschillen of het wel verstandig is om direct op
een 1000 te stappen. En je kunt meteen wel raden aan welke kant
van deze discussie ik sta
Het was een rsv mille van 1999, en het reed fantastisch, ik was verder weinig
gewent kwa motor maar dit was echt heerlijk. Wel beetje groot en log maar
daar wen je snel aan en algauw gooi je hem de bochten in alsof het je kinderfietsje
was
en heb er ook heeeel veel plezier mee beleeft. Bijv. de eerste keer het gas
opentrekken als je van je lesmotor naar dit monster ga,
ik werd er echt bang
van en schrok van het enorme vermogen en trekkracht en het perongelukke wheelie
waar het in resulteerde. (ja, dit terug lezend is een beginner op een 1000 zetten
niet verstandig) magoed ik mocht rijden van de nederlandse wet, dus hup!
De standaard demper moest er maar gauw vanaf want het klonk voor geen meter,
dus ik blij andere pijp. Na een maat van me eens flink de stuipen op het lijf gejaagt te
hebben door naast hem bij het stoplicht een vlotte draai aan het gashendel te geven,
en hem daarmee zo'n beetje permanente gehoorbeschadiging te bezorgen,
was ik tevreden met mijn monsterlijk aankoop.
Maar niet alles is geweld, asociaal en onfatsoenlijk. hiermee heb ik heerlijk gereden en
getourt op een schappelijk tempo door het land. Met daarbij het nodige rijervaring op gedaan.
Tot de noodlottige dag dat een tegenligger mij over het hoofd had gezien bij het afslaan.
Resultaat: motor tegen de zijkant van de aanhanger m'n been er tussen, afgeketst richting
de stoep en vervolgens de sloot in. Een nare en rare ervaring, met je motorpak en helm gaan zwemmen.
Letsel viel mee, niets gebroken maar wel flinke last van alles wat uitsteekt.
Schade aan de motor: total loss maar dat is te verwachten na een duik.
Na dit te hebben geregeld met de verzekering gelukkig i.i.g. de dag waarde van de motor
terug en met wat eigen geld erbij een RSV mille gekocht van 2004. En bij het opstappen
was het als vanouds. (in tegenstelling tot de honda cbr1000 van 2006, mooie fiets en eigelijk
niets op aan te merken, maar ik krijg gewoon niet weer dat gevoel van vertrouwen.)
Het gevoel van de Aprilia klopte gewoon, het sturen, schakelen, koppelen, remme, alles voelde
gewoon weer net zo perfect en geraffineerd als de vorige maar dan nog beter en het was wat lichter.
Gewoon weer een Top machine!
Ik heb er ondertusse alweer 2 jaar mee rond gereden, en werd door me vriendin
over gehaald om te gaan circuit rijden. Ze was er zelf al even mee bezig en heeft
samen met der pa een r6 waarmee ze vaak op assen of zandvoort te vinden zijn.
Dus ik ook rijden, wat een fantastisch gevoel en beleving is dat!!! dus hup meteen
weer in schrijven! Daar sloeg helaas weer het noodlot toe (geen circuit ervaring en
geen techniek) onderuit op zandvoort, wederom geen letsel maar wel een motorfiets
stuk. Op dit moment ben ik nog aan het opbouwen en hij is bijna af.
Hoop snel weer te kunnen rijden! Dan ook maar eens een tour-tocht met ARA mee!
Tot ziens!
Gr. Peter