Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 28, 2024, 10:39:05 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Koppeling kapot  (gelezen 2481 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Gerrit
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.480


Netherlands
« Gepost op: Mei 01, 2014, 15:30:49 »

Al jaren hoor ik bij stationair een geratel. Ik dacht aan wat speling op de versnellingsbak of koppeling of zoiets want zodra ik de koppeling intrek is het geratel over.

In de loop der jaren heb ik er mee leren leven, de motor rijdt verder goed tenslotte.

Een paar weken terug was ik bij Bas van Roke om de CO te laten nakijken en afstellen (dat was dus ook hard nodig, zie andere topic) en Bas gaf in eerste instantie aan dat alle Milles wel wat geluid maken. Bij nader inzien was die van mij wel wat erg luidruchtig en na een proefrit stelde Bas vrij stellig voor om toch maar even te kijken. Het idee was speling op het koppelingshuis en dat kan mogelijk met wat opvullingen opgelost worden.

Afgelopen maandag was het zover. Ik had de motor vorige week al gebracht, omdat het voor Bas niet fijn is om te moeten werken aan een motor die net een rit achter de rug heeft. De hete olie en motordelen aan je handen is niet fijn.

Maandag avond krijg ik het bericht dat alles weer klaar is. Ik blij en gisteren naar Roke getogen om de motor weer op te halen.

Bij aankomst weet Aad al direct te melden dat er wat aan de hand was en hij roept Bas erbij. Ik loop even mee om te kijken om de schrik van mijn leven te krijgen. Bas heeft er een enorme klus aan gehad. Wat bleek zie je op de foto. Het betreffende koppelingsonderdeel was in stukken uiteen en had koppelingshuis en de koppelingkorf aangetast. Het koppelinghuis zat vol met krassen (maar ach zit aan de binnenkant, kan verder geen kwaad). De zoektocht om alle afgebroken stukken te vinden heeft aardig wat tijd gekost natuurlijk. Maar ik ben ontzettend blij dat het gelukt is om alles te vinden, het zal je maar gebeuren dat het er wat achterblijft dat alsnog tot een vastloper leidt.

Dit had Bas nog niet eerder gezien. Een primeur dus, maar een waar je niet echt blij van wordt.

Kopplingskorf en defecte plaatje vervangen en de boel is weer in elkaar gezet. Dat heeft een motorfiets opgeleverd die motorisch als een zonnetje klinkt en loopt.

Ik ben weer klaar voor het seizoen. Hemelvaart, RubberButt en Fabrieksbezoek. Ik ben van de partij hoor. Met een motorfiets zonder geratel en die gaat als de brandweer. Kan niet wachten van ongeduld.

Groet,

Gerrit

PS Dus, als je geratel hoort dan begin je maar alvast zorgen te maken. :-)


* Koppeling Gerrit 30 apr 2014.jpg (21.02 KB, 240x320 - bekeken 275 keer.)
Gelogd

Groet,

Gerrit-IJsselstein
Brontolo
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.281


Aprilia Tuono 1000 R '06

Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: Mei 01, 2014, 15:39:20 »

Shocked Shocked Shocked Shocked

Zo dan!!!! Heb jij effe geluk gehad!! Fijn dat alles weer naar behoren werkt.
Gelogd

TuonoPeet
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.682


Italy
« Antwoord #2 Gepost op: Mei 01, 2014, 17:04:15 »

Is dat die plaat die aan de achterzijde v/d korf zit? met al die veren erin?  Shocked
Gelogd

Als het mooi weer is en het dondert toch dan is er een Appie in de buurt..........
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #3 Gepost op: Mei 01, 2014, 17:43:07 »

En toch nog met een werkende koppeling heen gereden ....  Huh Huh Huh
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
TuonoPeet
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.682


Italy
« Antwoord #4 Gepost op: Mei 01, 2014, 17:52:28 »

Dat is de transmissieschokdemper, heb hem al gevonden, er zullen nog wel zaken klem tussen gezeten hebben waardoor hij nog steeds voorwaarts kon....zo'n oude rotax stopt er niet zomaar mee  hopelijk
Gelogd

Als het mooi weer is en het dondert toch dan is er een Appie in de buurt..........
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #5 Gepost op: Mei 01, 2014, 20:49:51 »

gerrit, mazzelaar dat je bent. Een technisch leek rijd er gewoon mee tot een beurtje en een monteur krijgt een vastloper.
Gelogd
Gerrit
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.480


Netherlands
« Antwoord #6 Gepost op: Mei 01, 2014, 21:46:59 »

Rolf, het was best even schrikken. Als je bedenkt wat er had kunnen gebeuren. Pfffff!
Gelogd

Groet,

Gerrit-IJsselstein
Jeroen_Sp
Full ARA Member
***
Offline Offline

Berichten: 231

Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: Mei 02, 2014, 07:46:59 »

Net optijd dus! Goed geluk gehad.

Maar de hamvraag: wanneer rateld het te veel? Zoals je aangeeft zijn deze blokken niet bepaald stil.
Gelogd
Gerrit
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.480


Netherlands
« Antwoord #8 Gepost op: Mei 02, 2014, 18:44:45 »

Als ze in de auto naast je verstoord omkijken, dan rammelt het echt te erg. Hahaha.
Gelogd

Groet,

Gerrit-IJsselstein
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Ultramod Mille_Moret 3 5186 Laatste bericht Februari 09, 2014, 17:47:04
door relaxteb
UPDATE Vervroegde Sinterklaas? Tuono ABS 2014 is per direct leverbaar! « 1 2 » R1-ner 15 10040 Laatste bericht Juli 17, 2013, 17:17:46
door The Marshall
Toch maar eens voorstellen! pipo-de-kloun 14 8918 Laatste bericht Maart 19, 2014, 16:14:30
door e-Mille
Vers van de pers: Aprilia nieuws voor beurs Big Chris 4 5232 Laatste bericht Februari 25, 2011, 23:18:00
door plutomille
Ernstige ongelukken door afbrekend linksysteem RSV/Tuono [VERVANGENDE LINKS p4] « 1 2 ... 23 24 » Grrrsv 351 122490 Laatste bericht April 14, 2011, 17:06:25
door steegie

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!