Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 25, 2024, 02:37:44 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Overstap van Mille naar Shiver?  (gelezen 4210 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Aapriliaap
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 52

Netherlands
« Gepost op: Mei 08, 2014, 15:58:24 »

Ik speel met de gedachte om volgend jaar eens wat anders aan te schaffen en te proberen..... rij nu een 2001 RSV Mille. Een geweldige bike maar minder geschikt om soms even lekker relaxed te toeren, zeker met duo-passagier.
De Shiver is een mogelijke opvolger... wat ik mij afvroeg.. zijn er meer leden hier die deze overstap hebben gemaakt en zo ja... hoe is dit bevallen. Natuurlijk zijn het totaal andere fietsen (appels met peren vergelijken) en is het heel persoonlijk maar ben toch benieuwd... een proefrit maken kan natuurlijk... maar hoe kijk je terug op de overstap enkele maanden later?
Gelogd
mccoyman
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 395


Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: Mei 08, 2014, 16:27:00 »

Ik heb samen met mijn vriendin ook naar de shiver gekeken.
Alleen is bij ons de keus gevallen op de tuono.
Voor je gevoel mis je net even wat koppel, voelt het alllemaal wat goedkoper aan en zijn de mappings het net niet.
Gelogd

Never drive faster than your guardian angel can fly
bmack
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.612


Netherlands
« Antwoord #2 Gepost op: Mei 08, 2014, 18:24:19 »

Heb die overstap ook gedaan van een Edwards naar een shiver
Veel probleempjes mee gehad maar allemaal netjes opgelost
Super fiets niets op aan te merken alleen de vering wat slap is maar heb er zelfs mee op circuit gereden
In de eifel rijd je elke supersport in de bochten eruit
Maar.....
1 nadeel als je van een duizend af komt mis je serieus je vermogen het is een leuke fiets als je lichter hebt gereden en je dan naar een 750 stapt
Mijn conclusie werd alsnog een aanschaf van een Tuono je kan er mee sporten maar ook releaxed mee toeren
Gelogd

“Your time is limited, don’t waste it living someone else’s life.
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #3 Gepost op: Mei 19, 2014, 09:16:19 »

Ik vind met name de feedback van de vering van de Shiver veel minder. Je kan de Shiver best pushen alleen veel vertrouwen krijg je niet van de voorkant. Er is bij de Shiver duidelijk bezuinigd op de vering. Dit vind ik erg jammer want de Shiver is in de basis een erg fijne motor. Het 750cc blok loopt erg mooi en wil ook best nog vooruit. Als je een snelle, sportieve rijder bent kun je beter voor een Tuono gaan.
Gelogd
Brontolo
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.281


Aprilia Tuono 1000 R '06

Netherlands
« Antwoord #4 Gepost op: Mei 19, 2014, 09:48:07 »

Of je vering upgraden.
Gelogd

Jordi
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 297

Netherlands
WWW
« Antwoord #5 Gepost op: Mei 20, 2014, 11:55:56 »

Of je vering upgraden.

Verschil in nieuwprijs is een slordige 4000 euro, lijkt me dan een betere optie.

Ben zelf in het verleden ook overgestapt van een mille naar een shiver, natuurlijk is er een fors verschil in vermogen, maar heb de overgestap gemaakt omdat ik op straat niet continu de drang wil hebben om rijbewijs-kwijt-snelheden te rijden. Bij ritjes met de cl...andere mensen op 1000cc motoren zul je op momenten wel wat meer vermogen willen hebben om boven de 200 nog een beetje mee te komen, maar heb het verder nooit gemist en altijd met een glimlach van de motor afgekomen....
Gelogd

Rsv Mille '99 (circuit)
Rossifumi
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.048


Grazie Mille '01

Netherlands
« Antwoord #6 Gepost op: Mei 21, 2014, 20:24:15 »

WĂ t?! Gaat mijn oude Mille weer naar een andere eigenaar?  Undecided

Anyway, persoonlijk vind ik de Shiver een erg interessante fiets. Zeker als je met duo wilt rijden. Want daar is een Mille en dus ook een Tuono niet voor geschikt (stepjes zitten veel te hoog).

Power is natuurlijk wel minder. Maar hoeveel heb je daadwerkelijk nodig? Ik heb nu van Roké een Triumph Bonneville meegekregen met op papier 68pk en daar heb ik daarnet dikke pret op gehad. Remmen zijn k*t, zadel is k*t, etcetera. Er valt een hoop op aan te merken, maar voor gewoon leuk sportief in de rondte sturen is het eigenlijk hartstikke leuk. En daarmee vergeleken is een Shiver veel strakker/beter.

Wat de vering betreft moet je even opletten. Het is inderdaad bekend dat die standaard niet goed is, maar op MF zijn best wat eigenaren die er Hyperpro veren in hebben laten zetten en dat schijnt enorm te schelen. Let daarbij wel even op het bouwjaar want de voorvork is niet altijd dezelfde.

Daarbij klinkt de Shiver met open uitlaten echt gaaf!
Gelogd

Happy Mille
Aapriliaap
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 52

Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: Mei 22, 2014, 15:31:04 »

WĂ t?! Gaat mijn oude Mille weer naar een andere eigenaar?  Undecided


Nee, nog niets staat vast... en sowieso pas volgend jaar! Reden is dat de kmstand van je 'ex' inmiddels bijna 40k is.. en zoals velen van ons weten wordt het verkopen met een kmstand met meer dan 50k lastiger... daarnaast wil ik graag wat nieuwers rijden en en zowel qua looks als prijs is de Shiver bijzonder interessant. Ook is het een vrij grote fiets...wel handig met mijn lengte.. een Dorso was ook een optie.. maar voor een duo wat minder... 

In ieder geval iedereen bedankt voor de reacties! Met betrekking tot het vermogen ben ik benieuwd wat ik ga missen... ik haal bij lange na niet het maximale uit de Mille. Een proefrit zal meer duidelijkheid geven! 



Gelogd
RFKANGOO
Full ARA Member
***
Offline Offline

Berichten: 162

Netherlands
« Antwoord #8 Gepost op: Mei 22, 2014, 19:54:38 »


In ieder geval iedereen bedankt voor de reacties! Met betrekking tot het vermogen ben ik benieuwd wat ik ga missen... ik haal bij lange na niet het maximale uit de Mille. Een proefrit zal meer duidelijkheid geven! 






Het ligt er ook een beetje aan of je veel alleen rijdt of met een groep(je).
Mijn vorige motor (cbr600) was een prima motor en had meer dan genoeg vermogen om lekker mee te rijden. Ging ik echter met een vlotte groep rijden dan moest ik me een bult schakelen om het 1000cc+ geweld bij te houden. (van gs1200 tot gsx1000r)
Nu met de tuono gaat dat gewoon veel makkelijker en hoef je juist niet tot de max te rijden.

Maar goed het is jouw keuze. Probeer de keuze enkel wat moeilijker te maken.
Gelogd
Athome
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 29

Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: Mei 27, 2014, 21:25:06 »

Wat de vering betreft moet je even opletten. Het is inderdaad bekend dat die standaard niet goed is, maar op MF zijn best wat eigenaren die er Hyperpro veren in hebben laten zetten en dat schijnt enorm te schelen. Let daarbij wel even op het bouwjaar want de voorvork is niet altijd dezelfde.

Daarbij klinkt de Shiver met open uitlaten echt gaaf!

Ik heb op mijn 2009 Shiver ook Hyperpro zitten. Het wordt gewoon een andere motor. Het missen van vertrouwen waar eerder over gesproken werd is dan echt weg. Een investering van 400 euro, dat wel maar zeer zeker de moeite waard. Ook op de gewone weg.
Vanaf modeljaar 2010 wordt het met Hyperpro wat lastiger. Aprilia schijnt dan zijn vorken bij 3 verschillende leveranciers te betrekken en HyperPro zou (vraag dit na) niet voor alle versies vervangingsveren hebben.

Ik heb niet de ervaring van een Millle naar een Shiver maar wel van een VFR750 naar een Shiver. De zit op een VFR is een stuk minder extreem dan een Mille maar toch vond ik de overstap naar de Shiver een verademing. Ontspannen rechtop met een fijn breed stuur. Dit geeft het gevoel van controle
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
UPDATE Vervroegde Sinterklaas? Tuono ABS 2014 is per direct leverbaar! « 1 2 » R1-ner 15 10033 Laatste bericht Juli 17, 2013, 17:17:46
door The Marshall
Motorrijdersgroet « 1 2 3 4 5 » jackske 66 44066 Laatste bericht Februari 27, 2015, 18:45:40
door Azesje
Plannen voor C-licentiecursus? « 1 2 ... 10 11 » rsvfrank 150 58028 Laatste bericht September 30, 2010, 04:53:40
door rsvfrank
S.O.S. Tekenen deze petitie « 1 2 3 » Sjaakie 41 23899 Laatste bericht Juli 21, 2009, 17:47:33
door Patrickg
ONK WEGRACES WEER OP TV ! ! Luuk Pruijn 2 2554 Laatste bericht April 24, 2013, 06:38:08
door Luuk Pruijn

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!