Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 18, 2024, 01:07:16 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Garantie Aprilia  (gelezen 4381 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Terpje80
ARA Newbie
*
Offline Offline

Berichten: 7


« Gepost op: Mei 25, 2014, 22:30:07 »

Hallo mensen,

Is er ook iemand die weet of ik rechtstreeks met de importeur van aprilia in contact kan komen?
Ik heb namelijk een probleem met mijn shiver... De fiets is nu bijna 2 jaar oud en het viel me laatst op dat de remleiding voor tegen de voorvork aankwam en daardoor een beschadiging had veroorzaakt. Dus ik naar de dealer en die een garantieclaim bij aprilia neergelegd maar goed afgewezen dus omdat het niet aannemelijk is volgens hun dat dit net gebeurt is....

Nou wilde de dealer als coulance het probleem wel oplossen. Dus hebben ze de vork bijgewerkt en de beschadigde plek naar binnen gedraaid. Maar ze hebben nu 2 gaten in mijn spatbord geboord en de remleidingen met tyribs daar aan vastgemaakt. Ik vind het nergens naar lijken. Daarnaast heb ik ook veel last van roest en begint het aluminium van de carter te oxideren waardoor de lak eraf barst. Hebben ze zonder mijn toestemming heel lelijk bijgewerkt en ik kreeg te horen van ja dat krijg je als je door de pekel rijd. Maar mijn motor weet niet eens wat pekel is... Staat in de winter altijd binnen...

Wie heeft tips voor me?

Groeten Stefan


* 20140516_181835[2].jpg (36.7 KB, 480x640 - bekeken 436 keer.)

* 20140524_153514[1].jpg (34.57 KB, 480x640 - bekeken 444 keer.)

* 20140524_153508[1].jpg (35.69 KB, 480x640 - bekeken 440 keer.)

* 20140524_153500[1].jpg (38.58 KB, 480x640 - bekeken 430 keer.)
Gelogd
mccoyman
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 395


Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: Mei 26, 2014, 07:03:05 »

Hetis hier heel gebruikelijk je eigen eerst even voor te stellen.
Dan zijn er vast mensen die er meer over kunnen vertellen.. Grin
Gelogd

Never drive faster than your guardian angel can fly
Jeroen_Sp
Full ARA Member
***
Offline Offline

Berichten: 231

Netherlands
« Antwoord #2 Gepost op: Mei 26, 2014, 07:48:44 »

Meteen de importeur bellen (is volgens mij ook die van piaggio). Ik heb het voor mijn vespa ook een keer gedaan. Kwam er met de dealer niet uit. Toen de importeur gebeld en binnen een dag was het geregeld. Die oplossing van je dealer lijkt inderdaad nergens op, echt een beun de haas oplossing.
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #3 Gepost op: Mei 26, 2014, 21:03:25 »

Is het wel een aprilia dealer ??

En om dit nu gelijk als eerste posting te doen, stel je eerst eens voor
Gelogd
Jordi
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 297

Netherlands
WWW
« Antwoord #4 Gepost op: Mei 27, 2014, 22:39:01 »

Vage remleiding/banjobout, is die wel van de shiver origineel?

Sorry, niks gezegd, remleiding van gt is afwijkend van de normale.
« Laatste verandering: Mei 27, 2014, 22:42:58 door Jordi » Gelogd

Rsv Mille '99 (circuit)
Terpje80
ARA Newbie
*
Offline Offline

Berichten: 7


« Antwoord #5 Gepost op: Mei 29, 2014, 06:18:58 »

Allen bedankt voor de reacties... probleem remleiding spatbord worden oogelost. Krijg een nieuw spatbord. Masr wat de roest betreft.. dealer zegt dat dit een gebrek aan onderhoud is... tsja wat moet je daar nu weer mee. En wat dat voorstellen betreft... zal ik zo gelijk even doen.

Motoport leek is geen aprilia dealer meer maar omdat ik mijn machine daar nieuw gekocht heb doen hun nog wel de garantie dingen
Gelogd
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #6 Gepost op: Mei 29, 2014, 10:30:37 »

Allen bedankt voor de reacties... probleem remleiding spatbord worden oogelost. Krijg een nieuw spatbord. Masr wat de roest betreft.. dealer zegt dat dit een gebrek aan onderhoud is... tsja wat moet je daar nu weer mee. En wat dat voorstellen betreft... zal ik zo gelijk even doen.

Motoport leek is geen aprilia dealer meer maar omdat ik mijn machine daar nieuw gekocht heb doen hun nog wel de garantie dingen

Roest blijft lasting.
Als de motor altijd binnen staat (vochtvrij) roest er geen enkele motor.

De roest aanslag op jouw motor zit niet alleen op de carter deksels, maar op diverse plaatsen. Zelfs bij de balhoofd moer.

Zoals ik het op de foto kan beoordelen , verwacht ik dat de motor regelmatig buiten staat ( onbeschermd in de regen).

Of je wast de motor met zeer aggresieve schoonmaak middelen.

Ik begrijp dus de reactie van de dealer wel.

Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
Terpje80
ARA Newbie
*
Offline Offline

Berichten: 7


« Antwoord #7 Gepost op: Mei 29, 2014, 15:17:19 »

Klopt ook.. ik gebruik de motor veel voor woon werkverkeer en ja dan rijd je ook door de regen.. En als het regent staat de motor op het werk idd buiten. Maar dan nog vind ik het onacceptabel dat de motor zo roest.... En ik was en poets de motor met meguiars wat ik ook voor de auto gebruik...
Gelogd
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #8 Gepost op: Mei 30, 2014, 08:23:01 »

Klopt ook.. ik gebruik de motor veel voor woon werkverkeer en ja dan rijd je ook door de regen.. En als het regent staat de motor op het werk idd buiten. Maar dan nog vind ik het onacceptabel dat de motor zo roest.... En ik was en poets de motor met meguiars wat ik ook voor de auto gebruik...
De was van Meguiars is prima spul.
En het is altijd vervelend als je de motor netjes onderhoud en er toch roest ontstaat.
Die roest aanslag op bouten en moeren blijft lastig als de motor in de regen staat.
Daar kom je niet met je was.
Maak je de motor ook schoon met autochampo ?  De agressieve schoonmaak middelen zoals "powerclean (of hoe heet dat spul uit de supermarkt voor de keukens) zit vol met zout. Zeker niet gebruiken.

De bouten en moeren kan je vervangen , maar de aanslag carterdeksels is lastig.
succ 6 met de afhandeling 
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
Poulusma
ApriliaMembers
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 65


Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: Juni 04, 2014, 06:47:42 »

Klopt ook.. ik gebruik de motor veel voor woon werkverkeer en ja dan rijd je ook door de regen.. En als het regent staat de motor op het werk idd buiten. Maar dan nog vind ik het onacceptabel dat de motor zo roest.... En ik was en poets de motor met meguiars wat ik ook voor de auto gebruik...

Misschien moet je een Riwax gebruiken!
Dat gebruik ik altijd, nooit problemen mee!!  Afro
En de wax op de auto en motor blijven langer mooi dan met Mequiars!!
Gelogd
Big Chris
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.816


Gaat vreemd ;-)

Thailand
« Antwoord #10 Gepost op: Juli 22, 2014, 17:35:12 »

Aprilia heeft geen importeur. Dealers kopen motoren rechtstreeks bij de fabriek. Voorheen deed Nimag de import onder Moto Tricolore, maar daarmee is Nimag gestopt. Piaggio Benelux doet marketing voor het merk Aprilia in de Benelux.
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
temperatuur 2004 Mille « 1 2 » cees 23 16581 Laatste bericht Juni 25, 2010, 21:41:00
door rsvjan
Na veel prutsen een perfect werkende achterrem... « 1 2 3 4 5 » ldeijkva 63 39491 Laatste bericht Januari 25, 2015, 13:26:42
door Snijboon
15 juni, 3 uurs race van oude motoren in Elst « 1 2 3 » rolf 35 21815 Laatste bericht Juni 24, 2013, 18:35:36
door rolf
Reisverslag Noorwegen « 1 2 3 » johansc 42 35470 Laatste bericht Augustus 26, 2009, 20:33:15
door arius
Ook nieuw... « 1 2 » irish wolfie 23 19425 Laatste bericht Maart 09, 2013, 14:25:36
door Jesse J

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!