Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Mei 01, 2024, 16:13:00 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 2 3 [4]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: RSV Mille '02 - Spuiten/Coaten/Opknappen Winter 2013  (gelezen 18967 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
duke nukem
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Berichten: 401


Ik rie op mien mammoet in 't rond

Netherlands
WWW
« Antwoord #45 Gepost op: Maart 10, 2014, 10:31:59 »

Vandaag spul erop gedaan en stukje gereden. 

Hij zweet heeeeeeel lichtjes een beetje olie bij het oliefilter vandaan (ondanks dat ik er een nieuwe O-ring in heb zitten).
Voorrem voelt niet heel geweldig, nog beter ontluchten dus.

Foto:


Echt supervet, goed gedaan man! Je brommer lijkt exact op de mijne trouwens. En dat glimmende zwart staat ook erg goed trouwens!

Gelogd

Chriz86
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 310


4 Wheels move the body, 2 Wheels move the soul

Netherlands
« Antwoord #46 Gepost op: Maart 11, 2014, 10:10:58 »

Thanx, had al gezien dat jouwe inderdaad wel erg lijkt op die van mij, had je gouden velgen al gezien tijdje terug.
Mijne is inderdaad glimmend, en ook de velgen zijn metallic.

Ik vond dat matte erg vet, maar houd ook wel van het 'ekstermateriaal', dus vandaar. 
Bij mij was dat matte erg lelijk geworden. De vorige eigenaar heeft het staan poetsen ofzo geloof ik..... :
Gelogd
FerBa
Stay Frosty
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.430


RSV Mille '00 (Nero)

Netherlands
« Antwoord #47 Gepost op: Maart 16, 2014, 15:10:06 »

Netjes Chris!
Gelogd

I HEAR THUNDER, BUT THERE'S NO RAIN!
Twin-life! The good life!
Jeroen_Sp
Full ARA Member
***
Offline Offline

Berichten: 231

Netherlands
« Antwoord #48 Gepost op: Maart 17, 2014, 08:51:18 »

is erg mooi geworden! Dat glans zwart vind ik persoonlijk mooier als dat matte.
Gelogd
Chriz86
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 310


4 Wheels move the body, 2 Wheels move the soul

Netherlands
« Antwoord #49 Gepost op: Maart 21, 2014, 15:51:20 »

Ik overweeg op mijn velgen nog een mooie sticker te plakken, ik heb de volgende op het oog, in het zwart dan.
Dit is wel voor een 'R'. Ik zou dan die 'R'gewoon van de sticker afknippen, omdat ik een gewone cheap-ass Mille heb uiteraard  Tongue

Iemand ervaring met deze stickers??

http://www.ebay.nl/itm/Aprilia-Rsv-Mille-R-Wheel-Rim-Stickers-Choice-of-Colour-/300546505535?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item45f9f7bb3f&_uhb=1

Gelogd
Chriz86
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 310


4 Wheels move the body, 2 Wheels move the soul

Netherlands
« Antwoord #50 Gepost op: Mei 02, 2014, 14:52:45 »

Tada:



Gelogd
Chriz86
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 310


4 Wheels move the body, 2 Wheels move the soul

Netherlands
« Antwoord #51 Gepost op: Juni 16, 2014, 16:01:32 »

Van't weekend de uitlaat opengemaakt om demperwol te vervangen. Ik heb wat fotomateriaal en tekst, wellicht handig voor anderen.

Je boort de oude popnagels eruit, gewoon een klein stukje inboren, totdat de kop meedraait eigenlijk. Dan is deze namelijk los van het onderliggende deel:


Het onderliggende deel, in het gat zelf dus en daaronder, kan je dan met een goed gedoseerd tikje losslaan. Niet te zacht natuurlijk. Zorg wel dat je uitlaat op een stuk doek ligt ofzo natuurlijk, anders gaat het stuk. Ikzelf legt er liefst even een dik kleed onder of een paar oude T-shirts.




Vervolgens kan je het spul uit elkaar trekken (ik moest even met een rubber hamertje en wat bescherming een paar keer tikken om het los te krijgen):





Ik heb bij de lokale dealer 1 kg demperwol gekocht (2 zakjes van 500g van Laser). Dit bleek NET niet genoeg, ik heb nog ca. 200 gram nodig, dus ik ga vragen of ik er nog een half zakje bij mag.


Ik heb de bocht aan het omhulsel vastgemaakt, en het achterste stuk van de demper eraf gelaten, en vervolgens vanaf die kant de wol erin gedaan.
Misschien zijn er handigere manieren(?) Het is wel belangrijk het goed aan te duweren. Ik deed dit voor het achterste deel met een stuk draadeind van 10 mm, maar daarna vond ik zo'n roerhoutje voor verf de meest handige manier, en toen ik vervolgens dichterbij het einde kwam vond ik de achterkant van een schroevendraaier ook erg goed werken:


En dan moet het natuurlijk weer in elkaar. Ik heb de popnagels al wel, maar mis zoals gezegd nog een handje demperwol, dus even wachten wanneer ik tijd heb om dit te gaan halen.
Gelogd
duke nukem
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Berichten: 401


Ik rie op mien mammoet in 't rond

Netherlands
WWW
« Antwoord #52 Gepost op: Juni 20, 2014, 21:52:43 »

Goed bezig, ik heb het ook gedaan een paar maanden geleden en dat was ook wel nodig! DB killer er zelf in gezet=
Gelogd

Chriz86
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 310


4 Wheels move the body, 2 Wheels move the soul

Netherlands
« Antwoord #53 Gepost op: Juni 23, 2014, 15:23:53 »

DB-killer had ik bij Startwin vandaan. Evt. had ik het ook wel zelf kunnen regelen denk ik, maar dit is mijn eerste DB-killer. Das toch spannend  Tongue
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 [4]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen « 1 2 3 4 5 » FastJ 65 50267 Laatste bericht Juni 01, 2009, 19:44:08
door robz
ZAC 18/9 « 1 2 » breed 17 16343 Laatste bericht April 25, 2009, 20:47:25
door breed
RIP Marcel Aprilia 2000) « 1 2 3 » scarfaces 39 26050 Laatste bericht April 08, 2009, 11:28:07
door zeeslot
HOW TO ; Bougies vervangen RSV Mille « 1 2 » Kogeltje 16 16825 Laatste bericht Februari 21, 2014, 20:56:26
door Jolafa

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!