Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 28, 2024, 21:45:18 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Shiver rijders met Mille/Tuono-ervaringen?  (gelezen 6713 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Chriz86
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 310


4 Wheels move the body, 2 Wheels move the soul

Netherlands
« Gepost op: Juli 24, 2014, 09:29:33 »

Hallo,

Ik heb zelf een Mille 2002 en overweeg overstap naar een Shiver.

Ik rijd graag binnendoorweggetjes en stoor me er soms aan dat de Mille eigenlijk niet wendbaar genoeg is, te zwaar is en te krachtig.
Dat ligt niet aan de fiets; deze is fantastisch. Maar, met de Mille rijd ik vaak gewoon 'te zacht'; hij is niet bedoeld voor dergelijke ritjes.
De Mille komt beter tot zijn recht op snelheid; circuit, lange doordraaiers, snelweg. Heerlijk 

Ik heb hem nu 3,5 jaar en wil wel weer eens wat nieuws. Ik ben gaan kijken naar een Shiver. Ik heb er wel eens op gezeten bij een dealer, maar nooit gereden.

De Shiver trekt mijn aandacht omdat:
- Hij erg vet is om te zien en redelijk bijzonder; je ziet het niet veel 
- Het vermogen ruim voldoende is volgens mij.
- Hij rechtop zit met een lekker breed stuur.
- Voor korte trips hij ook voldoende is; je kan er prima een tailpack op knopen denk ik.

- Ik heb me ook georiĂ«nteerd op een Pegaso; maar denk dat ik toch meer een Shiver zoek; iets strakker en sportiever denk ik. (Hoewel ik de Pegaso Strada dan wel heel vet vind  )
- Ik heb ook gekeken naar een Tuono. Ik heb echter het idee dat een Shiver eigenlijk meer bij mij pas ivm lagere gewicht/vermogen.
  Ik ben dat blok wel gewend van mijn Mille natuurlijk. Mocht een Shiver dus tegenvallen dan wordt het daarna wellicht toch een Tuono...


Zijn er hier Shiverrijders die eerst met een Mille of Tuono gereden hebben en die hun ervaringen willen delen?
(ik heb via de search wel wat gevonden al hier, maar wellicht leuk om eens wat nieuwe reacties te zien)
Gelogd
Zwijntje
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 630


Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: Juli 24, 2014, 11:19:51 »

ik heb geen ervaring met een shiver, maar ik weet wel hoe een tuono rijd tov een mille. omdat je op een mille meer ligt en de druk op de  polsen hoog is, is het lastig op rustig tempo te manoeuvreren, je bent dan echt aan het duwen en trekken om hem soepel een bocht om te laten gaan. een tuono is in dat opzicht een verademing, door het hoge stuur gebruik je je armen veel minder en door de zithouding  het allemaal veel relaxter, veel rustiger. makkelijk manoevreerbaar op lage snelheid.
Gelogd

1990 Yamaha FZR600
1994 Yamaha FZR600 R, Wayne Rainey replica

2002 Aprilia RSV Mille R, 2003'R' Ă–hlins & radiale remmen, >04 RSV 2-2 uitlaat, SBK stuur
TuonoPeet
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.682


Italy
« Antwoord #2 Gepost op: Juli 24, 2014, 11:34:46 »

Bram (bmack) heeft een mille gehad, een shiver en is nu aan een tuono bezig  Grin , als iemand het weet.....
Gelogd

Als het mooi weer is en het dondert toch dan is er een Appie in de buurt..........
DvY
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 140


Op naar de lente !!

Netherlands
« Antwoord #3 Gepost op: Juli 24, 2014, 12:50:22 »

Ikzelf heb een Dorsoduro gereden, hetzelfde blok ongeveer als de Shiver, en deze beviel mij erg goed.
Het enige nadeel was de radius wat je kon rijden op 1 tank benzine.
Ook heb ik heel even een 2003 tuono gehad maar vond zelf dit niet fijn rijden.
Zit positie qua benen kwam bij mij niet uit.
Ook was ik sneller op mijn DD dan op de tuono in de bochten.

De lange doordraaiers en snelweg waren zeker meer weggelegd voor de mille's en tuono's.
Gelogd

BBer in wording!
Chriz86
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 310


4 Wheels move the body, 2 Wheels move the soul

Netherlands
« Antwoord #4 Gepost op: Juli 24, 2014, 13:02:48 »

Thanks heren!! Hier heb ik wat aan  Super info en dat al binnen een dag. Zo snel houd ik het niet bij (portemonnee-kwestie).
Ik zie obv de tip van Peter hier ook een interessant topic, nog heel recent ook:

http://www.aprilia-riders.nl/forum/index.php?topic=22601.0

Dit bevestigd wel een beetje mijn vermoeden: prima fiets, maar duidelijk minder vermogen, uiteraard minder comfort op de snelweg, en de vering wordt duidelijk beter na een upgrade.


Gelogd
e-Mille
ApriliaMembers
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 227


Loud pipes saves lives!

Netherlands
« Antwoord #5 Gepost op: Juli 24, 2014, 15:25:37 »

Ik heb ook gelezen dat ze corrossie-gevoelig zijn en dat dus meer TLC nodig hebben...
Gelogd
bmack
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.612


Netherlands
« Antwoord #6 Gepost op: Juli 24, 2014, 18:12:04 »

Tja zoals peet zei van mille naar shiver en weer terug naar Tuono
Mijn ervaring mille was hard werken in bv de Eiffel en kreeg last van mijn rug proefrit gemaakt met shiver en IND verkocht
Maar...... Ik weet jouw rijgedrag niet maar was een geweldige stuurfiets maar vond boven de 140 moet je niets meer verwachten van een shiver
Als je alleen rijd bv woon werk verkeer en af en toe een sportief bochtjes pakt dan is de shiver de ideale fiets verwacht je iets meer dan zou ik zeggen neem een Tuono  je kan er rustig mee rijden sportief super houding maar zoals ik zeg ik weet jouw rijgedrag niet
Is het duidelijk mmm nee haha 1 tipje ga er gewoon eens 1 huren voor een week
Succes als je nog vragen hebt hoor ik het wel
Gelogd

“Your time is limited, don’t waste it living someone else’s life.
Chriz86
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 310


4 Wheels move the body, 2 Wheels move the soul

Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: Juli 30, 2014, 11:03:50 »

Thanx voor de reacties!!
Zo'n fiets een keer huren voor een paar dagen was mijn idee inderdaad ook. Maar dat is nog niet zo gemakkelijk, een Shiver huren...

Dat een Tuono een goede keuze is begrijp ik. heerlijk krachtig blok en lekker sturen Smiley, maar ik ben juist zo benieuwd naar die Shiver.
Toch een wat ondergeschoven kindje binnen het portfolio. Ik vind dat wel wat hebben.
Ik moet toch eerst even mijn vakantie afwachten zodat ik duidelijk inzichtelijk heb hoeveel centjes er beschikbaar zijn, dus dan kan misschien eens  bij een goede dealer proefrijden en evt. aanschaffen.
Gelogd
Poulusma
ApriliaMembers
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 65


Netherlands
« Antwoord #8 Gepost op: Augustus 18, 2014, 13:18:13 »

Ik moet zeggen dat ik na ruim 2 jaar sturen met de Shiver nog bijzonder tevreden ben!!
Maar na de 140 niets meer verwachten vind ik niet helemaal waar, het is inderdaad geen superbike maar tot aan de 180 vind ik hem aardig doortrekken.
Ik alleen ervaring met de Tuono V4 ( een testritje bij Roke met de apriliadag) maar daar heb ik niet echt van het vermogen gebruik kunnen maken.
Dus echt met meer vermogen heb ik geen ervaring.
Na de Hyperpro update en het monteren van Dunlop SportSmarts heb ik zoveel meer vertrouwen gekregen in de motor.
En wees eerlijk, als je niet van snelwegen houd is een Shiver wat dat betreft meer dan genoeg. Ook al is er bij mij de wens met de tijd over te stappen op een V4 Tuono heb ik voorlopig nog wel genoeg schik van mijn Shiver!!
Gelogd
Chriz86
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 310


4 Wheels move the body, 2 Wheels move the soul

Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: Augustus 19, 2014, 19:47:45 »

Bedankt Poulusma. Das ook een beetje mijn vermoeden; dat ik niet meer vermogen nodig heb eigenlijk; zou genoeg moeten zijn wat een Shiver biedt.
Ik ga er toch maar eens naar op zoek, liefst een wat oudere Shiver met wat gebruikersporen voor weinig :p
Gelogd
Mille Merckel
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.954


Netherlands
« Antwoord #10 Gepost op: Augustus 20, 2014, 19:20:06 »

mijn vrouwjte heeft al jaren een Shiver en ik rijd een Tuono. Zoals hierboven enkele ervaringen worden omschreven kan ik mij aardig in vinden. ook mijn 'onze' Shiver bevalt goed, verder geen problemen en een zeer gelaxte zithouding omdat de voetsteunen lager zijn dan bij de Tuono.
Een groot voordeel van de Shiver is dat er van Aprilia een rek met sporttassen te koop is en dat is werkelijk super!




Gelogd

Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit te werken.
motorgirl
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Vrouw
Berichten: 1.255


Risico's zijn er om genomen te worden.

Netherlands
« Antwoord #11 Gepost op: September 04, 2014, 21:04:36 »

Hoi,

Ik heb 8 jaar Mille ervaring en na een mankement erachter gekomen dat ik pijn in mijn nek kreeg en winterhanden. Hierna 2 jaar geleden overgestapt op de Shiver GT. Stuk relaxter rijden. Handvatverwarming en beschermkappen aan het stuur voor de rijwind. Toevallig vanmiddag een proefrit gemaakt op een Ducati Streetfighter. Ook weer last van mijn polsen. Ik kom er steeds meer achter dat ik mijn Shivert steeds meer ga waarderen. Snel het snelheidsgevoel. Toch enigszins windbescherming en heerlijke stuureigenschappen. Wel wil ik de shiver eigenaren een tip geven. Doe iets aan de achter en voorvering. Dat scheelt de wereld. Voor 300 € extra heb je een heerlijke fiets. Inmiddels 18600 km verder in die 2 jaar.
Gelogd

Motorgirl

Suzuki GSX 600F (rood)
RSV 2002 (grijs)
RSV 2002 (rood)
RSV 2007 Bol D'or (rood, zwart, paars)
Shiver GT 2012 (grijs)
Chriz86
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 310


4 Wheels move the body, 2 Wheels move the soul

Netherlands
« Antwoord #12 Gepost op: September 05, 2014, 11:22:04 »

Dankje! Goede informatie. En als ik mag vragen, met 8 jaar Mille heb je die ook zeker gewaardeerd. Wat is hetgeen dat je mist aan je Mille?
Gelogd
motorgirl
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Vrouw
Berichten: 1.255


Risico's zijn er om genomen te worden.

Netherlands
« Antwoord #13 Gepost op: September 07, 2014, 18:05:32 »

De smoel van de mille blijft het mooiste . Je hebt iets minder vermogen met  de Shivert, maar dat mag de pret niet drukken.
Gelogd

Motorgirl

Suzuki GSX 600F (rood)
RSV 2002 (grijs)
RSV 2002 (rood)
RSV 2007 Bol D'or (rood, zwart, paars)
Shiver GT 2012 (grijs)
IvoG
ApriliaMembers
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 26


Netherlands
« Antwoord #14 Gepost op: Oktober 10, 2014, 07:53:33 »

Ik ben op dit moment in het bezit van een Mille maar heb hiervoor ook nog een Tuono en een Dorsoduro gehad. De dorso is in mijn ogen 1 van de best sturende fietsen voor het korte werk en behoorlijk comfortabel vanwege de kleinere kniehoek. Op de dijkweggetjes kun je met de bochtensnelheid en (heel) laat remmen de supersporters goed achter je houden..!! Op de snelweg ben je net als met de shiver behoorlijk windgevoelig maar zonder dat je echt aan je stuur moet trekken boven de 140. Enig minpunt is inderdaad de actieradius (na 100km gewoon tanken) maar nogmaals zou niet weten hoe het met de shiver zit.

Puur even ter info..  Wink
Gelogd
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Even Voorstellen « 1 2 » sammy 16 9967 Laatste bericht Juli 19, 2013, 21:35:01
door sammy
RIP Marcel Aprilia 2000) « 1 2 3 » scarfaces 39 25895 Laatste bericht April 08, 2009, 11:28:07
door zeeslot
HOW TO: van gewone restricted airinlet naar oldskool derestricted airinlet « 1 2 » 2 Fast 2 See 26 18578 Laatste bericht Oktober 14, 2014, 16:24:11
door mona-toetje
Na veel prutsen een perfect werkende achterrem... « 1 2 3 4 5 » ldeijkva 63 39327 Laatste bericht Januari 25, 2015, 13:26:42
door Snijboon
HOW TO ; Bougies vervangen RSV Mille « 1 2 » Kogeltje 16 16750 Laatste bericht Februari 21, 2014, 20:56:26
door Jolafa

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!