Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 24, 2024, 18:38:54 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 2 [3]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: ALV nieuwe stijl  (gelezen 6866 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
robz
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.843


Pegaso Powerrrrrrrrrrrrrrrrr

San Marino
WWW
« Antwoord #30 Gepost op: December 02, 2014, 19:29:19 »

Met alle respect voor Maurice en zijn geweldige uitspanning lijkt me dit een slechte locatie voor een ALV.....

Gelogd
Rossifumi
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.048


Grazie Mille '01

Netherlands
« Antwoord #31 Gepost op: December 02, 2014, 23:19:42 »

ik merk uit voorgaande reacties dat leden de ARA in algemeen erg zakelijk beoordelen of beleven.

Een ALV is naar mijn mening ook iets zakelijk. Uiteraard het liefst met een luchtige touche, maar het is zo ongeveer het enige "evenement" dat niet puur voor de leuk georganiseerd wordt en een zeer duidelijk doel dient: het gezond voortbestaan van onze club.



*lang maar goed verhaal!*


Ik kan me op zich helemaal in je verhaal vinden. Maar ik vind het niet verstandig dat een poll wordt gebruikt voor iets dat eigenlijk op een ALV besproken zou moeten worden. Discussiëren op een forum is ook een stuk lastiger. Het kan soms onterecht onvriendelijk overkomen doordat je enkel tekst voorhanden hebt (heb ik weleens last van...), maar men kan de discussie ook ontlopen door simpelweg niks te posten. Zaken die tijdens een ALV niet aan de orde zijn.

Laat me duidelijk zijn dat ik zeker niet tegen de nieuwe opzet ben (ALV + borrel/diner). Ik denk dat die opzet juist erg goed is. Ik ben wel sterk tegen de voorgenomen locatie van de ALV en het feit dat men voornemens is om dit te besluiten op basis van een poll op het forum.
« Laatste verandering: December 02, 2014, 23:24:26 door Rossifumi » Gelogd

Happy Mille
e-Mille
ApriliaMembers
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 227


Loud pipes saves lives!

Netherlands
« Antwoord #32 Gepost op: December 03, 2014, 07:45:07 »

Ik ben pas een jaar lid dus nog niet eerder op een ALV geweest maar ik heb tegen gestemd om de eenvoudige reden dat ik vind dat je een ALV centraal bereikbaar moet houden voor elk lid. Dat zal ook de reden zijn waarom dit statutair is vastgelegd.

Er is geen stemoptie bij om wel vóór de nieuwe stijl te zijn waar het gaat om de ALV met een nieuwjaarsborrel te combineren alleen dan niet in Zuid-Limburg. Ik vind het namelijk wel een goed idee om het zakelijk aspect van een ALV daarna weer gezellig af te sluiten met een (Nieuwjaars)borrel.



Gelogd
ChrisK
ApriliaMembers
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 46

Netherlands
« Antwoord #33 Gepost op: December 03, 2014, 10:26:33 »

de poll op het forum bereikt meer leden dan een poll op de ALV en geeft daardoor een beter beeld wat de hele club vindt. Keuze voor de poll op het forum is ok.
De ALV is tot nu toe in het midden van het land gehouden, ik ben zelf een keer of vier geweest en zie wel dat er een vaste kern bezoekers is. Midden in het land is mi daarom geen garantie dat er dan daadwerkelijk meer leden komen, maar misschien was het in de andere jaren anders, dat weet ik niet.

Om de ALV voor iedereen bereikbaar te houden vindt ik midden in het land een betere keuze, persoonlijk vindt ik het geen probleem als de ALV bij Maurice gehouden wordt en zou dan ook voor de borrel en overnachting gaan.

Moet de ALV in het begin van het jaar gehouden worden? Zou ook gecombineerd kunnen worden met de zondag van het clubweekend, dan mag je toch wel voldoende leden verwachten?


ChrisK
Gelogd
Rossifumi
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.048


Grazie Mille '01

Netherlands
« Antwoord #34 Gepost op: December 03, 2014, 11:17:34 »

de poll op het forum bereikt meer leden dan een poll op de ALV en geeft daardoor een beter beeld wat de hele club vindt. Keuze voor de poll op het forum is ok.
De ALV is tot nu toe in het midden van het land gehouden, ik ben zelf een keer of vier geweest en zie wel dat er een vaste kern bezoekers is. Midden in het land is mi daarom geen garantie dat er dan daadwerkelijk meer leden komen, maar misschien was het in de andere jaren anders, dat weet ik niet.

Om de ALV voor iedereen bereikbaar te houden vindt ik midden in het land een betere keuze, persoonlijk vindt ik het geen probleem als de ALV bij Maurice gehouden wordt en zou dan ook voor de borrel en overnachting gaan.

Moet de ALV in het begin van het jaar gehouden worden? Zou ook gecombineerd kunnen worden met de zondag van het clubweekend, dan mag je toch wel voldoende leden verwachten?


ChrisK

Aan zoiets zat ik ook te denken. De winter is wellicht sowieso geen handig moment voor een ALV van een motorclub. Bijna niemand rijdt op dat moment, dus de beleving en het gevoel bij de club staat op dat moment bij velen ook op een laag pitje. Wellicht leuk om jaarlijk een ALV-rit te houden...
Gelogd

Happy Mille
bmack
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.612


Netherlands
« Antwoord #35 Gepost op: December 03, 2014, 11:35:55 »

Ind doe eens gek laat de leden eens in de groep gooien welke opties ze zouden willen zien
met meerdere dingen zoals een alv, evenementen , sleuteldagen, navigatie dag voor niet alleen 1 merk, nieuwjaarsborrel, enz
zo bereik je veel meer mensen en hou de leden op de hoogte zeker nu we geen clubblad meer hebben , zou een digitale versie uitkomen maar ik heb hem nooit ontvangen.
Dus mijn idee zou zijn laat de leden meer spreken en niet iedereen heeft tijd om naar een vergadering te komen maar door hier aan tegeven kunnen ze toch hun stem laten horen of een optie zou zijn 2 alv in een jaar en dan op gescheiden plaatsen in het land waardoor je wel misschien meer mensen aantrekt ook met sleuteldagen probeer ze te spreiden in het land we zijn een landelijke club toch .
Gelogd

“Your time is limited, don’t waste it living someone else’s life.
G Factory
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.085


No Vtwin No Fun Know Vtwin Know Fun

Netherlands
« Antwoord #36 Gepost op: December 03, 2014, 11:59:23 »

Kijk nu is de poll toch nog ergens goed voor want er begint toch echt een discussie los te komen.
Het is goed om te lezen dat de leden nu met ideeën komen.
Het digitale clubblad wordt gelijk gelanceerd met de nieuwe website en wij verwachten deze maand de lancering hiervan.
Gelogd

wat vandaag niet komt komt morgen komt morgen niet dan hoef je het vandaag niet te doen.
bmack
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.612


Netherlands
« Antwoord #37 Gepost op: December 03, 2014, 12:18:37 »

Misschien een optie om mee te nemen in de nieuwe website soort van ideeën bus waar de leden hun ideeën in kunnen plaatsen en iets voor de sponsoren want die moeten we tenslotte ook niet vergeten.
Gelogd

“Your time is limited, don’t waste it living someone else’s life.
Big Chris
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.816


Gaat vreemd ;-)

Thailand
« Antwoord #38 Gepost op: December 03, 2014, 12:57:08 »

de poll op het forum bereikt meer leden dan een poll op de ALV en geeft daardoor een beter beeld wat de hele club vindt. Keuze voor de poll op het forum is ok.
De ALV is tot nu toe in het midden van het land gehouden, ik ben zelf een keer of vier geweest en zie wel dat er een vaste kern bezoekers is. Midden in het land is mi daarom geen garantie dat er dan daadwerkelijk meer leden komen, maar misschien was het in de andere jaren anders, dat weet ik niet.

Om de ALV voor iedereen bereikbaar te houden vindt ik midden in het land een betere keuze, persoonlijk vindt ik het geen probleem als de ALV bij Maurice gehouden wordt en zou dan ook voor de borrel en overnachting gaan.

Moet de ALV in het begin van het jaar gehouden worden? Zou ook gecombineerd kunnen worden met de zondag van het clubweekend, dan mag je toch wel voldoende leden verwachten?


ChrisK

Aan zoiets zat ik ook te denken. De winter is wellicht sowieso geen handig moment voor een ALV van een motorclub. Bijna niemand rijdt op dat moment, dus de beleving en het gevoel bij de club staat op dat moment bij velen ook op een laag pitje. Wellicht leuk om jaarlijk een ALV-rit te houden...

Niet handig, dan krijg je een gebroken boekjaar. Het kalenderjaar is juist ideaal omdat je dan per (motor)seizoen de resultaten kan zien. Ook is het voor de penningmeester fijner om de jaarrekening te maken als er toch niet wordt gereden  Grin
Gelogd
klaaz
Administrator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 961


Likes french kisses & italian rides!

Netherlands
« Antwoord #39 Gepost op: December 04, 2014, 12:21:27 »

Ik haak ook even aan. De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik nog nimmer een ALV heb bezocht en ook de meeste evenementen aan me voorbij laat gaan. Ook voor mij geldt, tijd en afstand. In dit geval zelfs een extreme afstand want ik moet letterlijk vanuit het Noorden naar het Zuiden rijden om deze ALV nieuwe stijl bij te kunnen wonen. Blijven overnachten is een leuke optie maar het kost ook mij in feite twee dagen en dat gaat me te ver.

Ik begrijp dat we te maken hebben met een boekjaar en het feit dat de penningmeester zijn werkzaamheden liever in de winter doet en zomers liever op de motor zit. Maar ik vind de suggestie om de ALV dit in (begin van) het motorseizoen te doen geen verkeerde. Ik heb echter geen idee wat dit boekhoudkundig voor gevolgen heeft. Kan de jaarafsluiting niet gewoon via e-mail worden gecommuniceerd moet de mogelijkheid er via email input op te geven wanneer gewenst?

Het organisatie en evenementen deel van de ALV kan dan in het begin van het seizoen worden besproken tijdens een gecombineerd leden evenement centraal in Nederland. Met een strakke planning kan dit onderdeel toch in een uur of twee/drie worden afgerond? Op tijd in de ochtend beginnen en aansluitend een gezamenlijke lunch. Als we dan (per windstreek) een mooie rit (terug) organiseren zijn we weliswaar niet als Ă©Ă©n groep op pad maar zijn we wel allemaal betrokken en hebben op de koop toe een mooie rit terug naar onze eigen woonomgeving.

Breek die ALV gewoon op in een officieel en niet officieel deel zou ik zeggen. Dat is pas nieuwe stijl! 

Gelogd

Panic, chaos and total disorder. My work here is done.
Brontolo
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.281


Aprilia Tuono 1000 R '06

Netherlands
« Antwoord #40 Gepost op: December 10, 2014, 22:30:09 »

Er is een nieuw topic betreffende de ALV en de Nieuwjaarsborrel dus dit topic gaat op slot.
Gelogd

Pagina's: 1 2 [3]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Reisverslag Noorwegen « 1 2 3 » johansc 42 35506 Laatste bericht Augustus 26, 2009, 20:33:15
door arius
ZAC geluid shit breed 9 8987 Laatste bericht April 22, 2008, 16:34:54
door Heuveltje
KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen « 1 2 3 4 5 » FastJ 65 50149 Laatste bericht Juni 01, 2009, 19:44:08
door robz
Motorrijdersgroet « 1 2 3 4 5 » jackske 66 44062 Laatste bericht Februari 27, 2015, 18:45:40
door Azesje
ZAC 18/9 « 1 2 » breed 17 16294 Laatste bericht April 25, 2009, 20:47:25
door breed

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!