Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 23, 2024, 13:39:38 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Domme acties die we wel eens gedaan hebben  (gelezen 4346 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Heuveltje
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.361


ZAC #4

Netherlands
« Gepost op: September 27, 2014, 10:50:58 »

Laatste tijd toch wel weer een aantal verhalen gehoord over crashes door domme acties 

Dus ik denk ga een topic openen waar iedereen zijn acties kwijt kan waarbij het (redelijk) goed afgelopen is ter lering van anderen angel
Gelogd

ZAC#4
Heuveltje
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.361


ZAC #4

Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: September 27, 2014, 11:02:17 »

Zal zelf beginnen, een paar jaar geleden op het circuit tijdens de ZAC. Stond P5 op de grid en aangezien ik een goede starter ben had ik al een podium in mijn hoofd . Dus dramatische start waarbij ik de motor bijna liet afslaan en daarna een enorme wheelie maakte, uiteindelijk als 35e Shocked de eerste bocht in.
Wat ik precies in mijn hoofd haalde weet ik niet maar uit pure frustratie ging ik als een achterlijke  Evil door het veld, binnendoor, buitenom, 2 tegelijk inhalen waarbij ik de 1e ronde iets van 10 plekken goedmaakte. Tja eigenlijk zou je moeten weten dat dit niet goed kan gaan en dat deed het ook niet dus richting Haarbocht (1e bocht na start/finish) wilde ik wederom 2 coureurs tegelijk uitremmen. Helaas wilde 1 van de coureurs de ander inhalen waardoor er geen plaats meer voor mij was, al remmend heb ik deze nog geprobeerd te ontwijken maar heb ik deze nog getoucheerd .
Omdat ik zo hard remde was mijn achterwiel al los van de grond en ben ik met iets van 180km/u voorover eraf gevlogen, met een koprol mijn val redelijk kunnen breken maar uiteindelijk 150 meter verderop tot stilstand gekomen waarbij mijn motor nog eens 150 meter verderop in de banden lag Shocked. Schade: verbrijzeld sleutelbeen, ribben gekneusd en duim gebroken en iets van € 3500 schade aan motor en kleding

Les geleerd, blijf nu veel rustiger bij de start angel
Gelogd

ZAC#4
jorika1986
ApriliaMembers
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Vrouw
Berichten: 43


Netherlands
« Antwoord #2 Gepost op: September 29, 2014, 14:25:30 »

Als Ridder Floris proberen op je motor te springen. Motor op middenbok gezet en springen! doe je 1 keer... Auw benzinetank, en motor die natuurlijk van de middenbok vloog.
Gewoon dom dus!   
Gelogd

Hoofdsponsor van het CJIB
Henk RS 250
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.255


Italy
« Antwoord #3 Gepost op: September 29, 2014, 14:44:17 »

Jaren geleden, erg veel jaren.
Had toen een Kawasaki zx 10 (Appies waren er toen nog niet), wilde f vlot de bocht om, een erg leuke buurvrouw stond in te tuin.
Het werd f vlot de bocht uit, niet gezien dat de bocht vol troep lag Embarrassed Sad
Gelogd

you're only supposed to blow the bloody doors off!
George
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 333

Netherlands
« Antwoord #4 Gepost op: Oktober 01, 2014, 06:57:32 »

Paar jaar geleden. De weg kwijt in Duitsland. Dus overal zitten gapen waar ik heen moest. Dus totaal niet erop letten wat er op het wegdek gebeurde. Rem af voor een stoplicht, rem ik dus op een stuk krant met de voorkant!!!! En dan maar lopen klungelen om hem rechtop te houden......
Maar met het zweet op de rug hield ik hem rechtop!!!
Gelogd

Drive like a devil..........Feel like a GOD!!
MrKneedown
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 431


Netherlands
« Antwoord #5 Gepost op: Oktober 01, 2014, 08:18:21 »

  Bij een motorzaak met  even stoerdoen ,starten en gaan met die banaan,bocht om en..standaard nog uit...au,daarlig je danonder toeziend oog van 20 toeschouwers lol
Gelogd
Gerrit
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.480


Netherlands
« Antwoord #6 Gepost op: Oktober 01, 2014, 21:30:45 »

Ok dan.

Ik denk een jaar of 3 terug rij ik met Robz tijdens de Hemelvaart naar Frankrijk.
Op een zeker moment rij ik voorop ergens in Luxemburg en we sjeezen door wat bochten en ik nader een T-splitsing. Ik rem af naar stilstand en ik kijk op de Zumo. Links of Rechts?

Ondertussen merk ik dat de motor iets naar rechts kantelt en ik steek mijn rechterbeen uit. Ik kijk daarbij op de Gps om het vervolg van de route te bekijken.

En dan he! Mijn voet raakt de grond niet en voor ik het weet is het kantelpunt al voorbij en ik donder eraf, motor hard op grond naar rechts en ik vlieg naar de zijkant waarbij ik net een paal schamp.

Wat bleek, het liep daar erg schuin af, naar rechts, daarom duurde het zolang voordat de grond kwam maar toen was t al te laat.

Schade aan knipperlicht was met ductape op te lossen, krassen had ik al. En weer doorgereden naar Frankrijk dus. 
Gelogd

Groet,

Gerrit-IJsselstein
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: Oktober 02, 2014, 07:54:42 »

jaren terug met de falco, 2 elkaar inhalende caravan combinaties ingehaald door er met 180km/u tussendoor te knallen 
Gelogd

if it runs , race it
Selie
ARA Newbie
*
Offline Offline

Berichten: 1


« Antwoord #8 Gepost op: Oktober 02, 2014, 08:31:00 »

jaren terug met de falco, 2 elkaar inhalende caravan combinaties ingehaald door er met 180km/u tussendoor te knallen 

Haha leipe actie. Zag er vast wel erg stoer uit.  police
Gelogd
bmack
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.612


Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: Oktober 02, 2014, 09:02:48 »

Stefan en stoer
Gelogd

“Your time is limited, don’t waste it living someone else’s life.
-Luca-
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 441


Twins, Basil...Twins!

Netherlands
« Antwoord #10 Gepost op: Oktober 02, 2014, 11:22:24 »

Paar jaar geleden, een briljante actie gedaan. Die dag was de Mille-Meeting.
Eerst in Apeldoorn en daarna naar Huizen.
M'n vriendin was er met de auto naartoe gereden, om eens mee te maken hoe zo'n bijeenkomst van Aprilliapen (haar woorden!) er uit zag.
Naderhand besloten we om even naar Almere te rijden, waar een broer van me woont.
Die dag had het geregend, maar ik kon vanaf Huizen droog richting Almere.
Het wegdek was echter, uiteraard, nog lang niet droog.
Op de snelweg kwam er, in de buurt van Almere, een mooie bocht naar rechts aan op de snelweg.
Adviessnelheid 70 km/h dĂşs is de juiste snelheid om er met een Mille doorheen te gaan minstens 140 km/h... 
Ik snij de bocht mooi aan, ben bij de apex en op dat moment dacht mijn achterband: 'Het is goed met je! Het wegdek is nog zeiknat, ik ga eens kijken hoe het linkerbaanvak er hier uitziet!'
Het gevolg was dus dat m'n achterwiel onder me uitschoot en ik ternauwernood het voor elkaar kreeg om de motor omhoog te krijgen, te remmen en weer de bocht in te sturen.
Uiteindelijk ging het goed, ware het niet dat ik, eenmaal in Almere, een redelijk stevige reprimande kreeg van m'n vriendin die het hele voorval, vanuit haar auto, allemaal keurig had kunnen bekijken.
Ze was zich redelijk kapot geschrokken...en ik ook  Wink
Gelogd

Lekker rijden is geen kwestie van snelheid, maar van gevoel...
Madman59
ApriliaMembers
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 22


Live today maybe there's no tomorrow

Wallis and Futuna
« Antwoord #11 Gepost op: Oktober 02, 2014, 12:48:37 »

Circuitdagje zandvoort. Schit-ter-end nieuw Berik kangeroevelletje aan en lekker op oud hondaatje 600F rondkruipen. Lange bocht naar links (vodafone meen ik) lekker plat knie aan de grond. En dan naar beneden kijken  hoe dichtbij het asfalt is. Brommer vrij weinig schade daarna, pak wel lekker naar de gallemiezen (eigen vel niet, dus goed pak).
Gelogd
Sjoerd
ApriliaMembers
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 128


Opzij,opzij,opzij!

Netherlands
« Antwoord #12 Gepost op: Oktober 02, 2014, 18:55:11 »

Hup dan! Ook heel wat jaartjes terug, Soes gsx750f. Stukje rijden en dan ff terrasje pikken.Eerste machine dus extra zuinig. Stuurslot en schijfremslot. Om te kunnen starten naderhand moet het stuurslot eraf maar niet die andere... Na ongeveer 10 cm kwam ik erachter dat die andere er wel af moet om te kunnen rijden...  Schade: ego aan gort!   Embarrassed Daarna maar zo'n handig kabeltje voor een paar knaken aant stuur gehangen. Grin
« Laatste verandering: Oktober 13, 2014, 19:56:19 door Sjoerd » Gelogd

GSX750F ZX9R CBR1100XXX Sprint ST Tuono Factory '07
Hansie
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 694


Ook ik van jou!


« Antwoord #13 Gepost op: Oktober 03, 2014, 14:48:29 »

Toertje europa met zijn 3en: midden frankrijk stukje snelweg verloren tijd inhalen dus met 170op de teller toeren.
Halen we gave corvette in welke 70 rijdt! Ik in mijn spiegels turen naar dat ding zie ik niet dat voor me alles remt voor een flitspaal.
Veeeel te laat heel hard in de ankers, stoppie met 150 achterop mijn maat zijn blackbird gereden....
Ergens het benul gehad de rem te lossen en geschrokken maar de gepoetste kant boven weten te houden om met 120 gewoon door blijven rijden om bj de volgende tankstop de schade op te maken : appie,scheurtje is spatbord en koplamp. Honda scheef achterlicht en kontje, ferme klap en alles weer okay. (voor een honda dan)

Toch beter opletten... Afro police
Gelogd

Stock=boring!
pipo-de-kloun
ApriliaMembers
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 86


V2²=V4

Netherlands
« Antwoord #14 Gepost op: Oktober 13, 2014, 13:55:10 »

3 seizoenen geleden met de Mille in Schotland. Ik was altijd de ene wheelie aan de andere aan het koppelen, maar soms toch iéts te enthousiast.
Ik was namelijk even vergeten dat ik mijn Contour HD actiecamera onder mijn koplamp had gemonteerd...
Voorwiel komt iets te hard terug op het asfalt, waardoor het spatbord tegen de camera aandrukt. Camera drukt het spatbord in de voorband waardoor ik het in 100 stukken voor mij uit zie vliegen met de camera er vervolgens achteraan... 150 meter verderop was wat er nog over was van de camera terug te vinden.
Rest van de vakantie zonder spatbord moeten rijden....
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
25 mei assen « 1 2 3 » breed 38 25543 Laatste bericht Mei 31, 2009, 21:32:24
door robz
Na veel prutsen een perfect werkende achterrem... « 1 2 3 4 5 » ldeijkva 63 39539 Laatste bericht Januari 25, 2015, 13:26:42
door Snijboon
Forumhandleiding voor nieuwkomers « 1 2 » zeeslot 20 15254 Laatste bericht Februari 17, 2014, 15:37:52
door Brontolo
ketting aanspannen - regelen - uitlijnen (alle types) Danduy 3 6851 Laatste bericht Augustus 23, 2011, 16:00:23
door lummelke
Km-heffing. « 1 2 » ronald 20 8913 Laatste bericht November 08, 2010, 08:10:48
door MxJoey

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!