Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 27, 2024, 01:37:00 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 2 [3]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Ketting spannen niet te doen!!  (gelezen 14018 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
lummelke
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 505


Caponord

Belgium
« Antwoord #30 Gepost op: Oktober 07, 2010, 08:27:46 »

Afgelopen zaterdag heb ik ook een nieuwe kettingset gemonteerd en bij het spannen zat er ook een strak punt in de ketting. Nu weet ik niet zeker of dit bij de oude set ook het geval was omdat ik er nooit zo op heb gelet. Roll Eyes

Ik heb toen het tandwiel met de houder terug gedemonteerd en bij controle viel het me op dat er ong 0.8mm speling zat tussen de opstaande rand van de tandwielhouder en de binnenboring van het tandwiel. Deze speling heb ik door 4 voelermaatjes van 0.40mm kruislings tussen tandwiel en houder te steken zo goed mogelijk proberen te verdelen tot ik overal evenveel speling had.
Tandwiel aangetrokken, alles weer gemonteerd, ketting gespannen en het strak punt was verdwenen. 

Het bleek dus dat de binnenboring in het nieuwe achtertandwiel (Esjot) te ruim was en hierdoor een beetje slingerde op de tandwieldrager waardoor er een strak punt in de ketting optrad.

Groeten, Freddy



Gelogd
pieter
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 300


Netherlands
« Antwoord #31 Gepost op: Oktober 07, 2010, 20:28:24 »

zolang de ketting op het meest losse punt niet te los staat en op het strakste punt niet te strak staat, kan je er gewoon mee rijden hoor!!
Maar hou het wel in de gaten dat het niet erger wordt  Wink Dus nu het aankomend weekeinde lekker weer wordt, moet je lekker gaan rijden.
Gelogd
Rossifumi
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.048


Grazie Mille '01

Netherlands
« Antwoord #32 Gepost op: Oktober 07, 2010, 20:34:05 »

Dat ga ik zeker doen. Lekker rondboenderen met de andere Aprilia's a.s. zondag! 

Het verhaal van Lummelke is overigens zeer interessant, daar ga ik zaterdag nog even naar kijken 
Gelogd

Happy Mille
Rob.NL
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 633


Twente

Netherlands
« Antwoord #33 Gepost op: Mei 03, 2011, 19:32:47 »

Even een wat ouder topic naar boven schoppen

Heb vandaag mijn nieuwe setje tandwielen en ketting (108 schakels) gemonteerd, moet erbij vermelden dat ik van standaard verhouding 16/40 naar 16/43 ben gegaan op advies van de kenners hier
Nu is mijn vraag hoe ver rekt een ketting uit?? ik vind namelijk dat met deze nieuwe tandwiel/ketting verhouding het afstel blokje al redelijk ver naar achter zit (zie foto bijlage) is er nog genoeg ruimte om in de toekomst de ketting op spanning te houden?
Is dit normaal bij 16/43?


* DSC01780.JPG (151.52 KB, 640x480 - bekeken 362 keer.)
Gelogd

ZX9R 2000
ZX9R 2003
RSV 1000 R Factory 2005
Willie-84
Full ARA Member
***
Offline Offline

Berichten: 171

Netherlands
« Antwoord #34 Gepost op: Mei 03, 2011, 22:21:19 »

Deze spanners staan al wel erg ver naar achteren. Was beter geweest als je er een schakel extra tussenuit gehaald had. Denk wel dat dat nog net gepast had.
Ben bang dat je deze ketting zo vrij snel maximaal gesteld hebt.
Gelogd
mjvanderlaan
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.548


Netherlands
WWW
« Antwoord #35 Gepost op: Mei 04, 2011, 09:05:00 »

Volgens mij had ik hem ook met 108 schakels en heb ik er zelfs 2 tussenuit gehaald, ketting rekt zeker nog een stuk uit!
Gelogd

Wees niet bang om snel voorwaarts te gaan, wees alleen bang om stil te staan ;-)
TuonoPeet
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.682


Italy
« Antwoord #36 Gepost op: Mei 04, 2011, 16:02:20 »

Zo te zien kunnen er wel twee schakels vanaf, tel ze eens na, zijn het er geen 110?.....dan schuift je as een schakel naar voren
Gelogd

Als het mooi weer is en het dondert toch dan is er een Appie in de buurt..........
Rob.NL
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 633


Twente

Netherlands
« Antwoord #37 Gepost op: Mei 04, 2011, 17:49:17 »

Op de doos stond 108 maar zal ze voor de zekerheid even na tellen.
Maar goed kan je ook losse klinknagels kopen?? heb deze al geklonken helaas.
Gelogd

ZX9R 2000
ZX9R 2003
RSV 1000 R Factory 2005
TuonoPeet
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.682


Italy
« Antwoord #38 Gepost op: Mei 04, 2011, 17:54:19 »

Je kan ook losse klinkschakels kopen bij de erkende motorzaak  , let ff op het type van de ketting, de overtollige schakels kan je er gewoon het kopje vanaf slijpen opendraaien en de pen eruitnemen
Gelogd

Als het mooi weer is en het dondert toch dan is er een Appie in de buurt..........
Rob.NL
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 633


Twente

Netherlands
« Antwoord #39 Gepost op: Mei 04, 2011, 19:14:24 »

Top, bedankt, van de week maar ff langs de dealer.
Gelogd

ZX9R 2000
ZX9R 2003
RSV 1000 R Factory 2005
ErikV
ApriliaMembers
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 11

Netherlands
« Antwoord #40 Gepost op: Juli 15, 2011, 13:22:13 »

Ik heb een mekanieker zijnde Jean Luyckx, Honda specialist dit probleem zien oplossen op mijn VTR destijds. Hij draaide het
achterwiel tot de ketting op het strakste punt was.Dan deed hij de moeren van het achtertandwiel los en tikte hij met een
kunstof hamer achteraan tegen het tandwiel.Dan schoot hij het tandwiel terug vast en de ketting liep terug mooi gelijk.
Ik moet wel zeggen die kerel had jarenlange circuitervaring en zelf heb ik het nog niet uitgeprobeerd.Volgens hem doen de
meeste teams op het circuit het op die manier, omdat het zeker op het circuit belangrijk is om een constante tractie te hebben.
Ik zou zeggen probeer het eens.

Oud bericht maar steengoede tip.....
Gelogd
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #41 Gepost op: November 09, 2014, 12:10:10 »

gloeiende gloeiende, dit tandwiel is ook ovaal.........
Ik kan zo langzamerhand de boel met de ogen dicht vervangen 

Heb net een mail gestuurd naar de leverancier, ik wil toch wel heel graag een rond setje stealth tandwielen. Iemand hier suggesties??

Gr
Michaël


Heb net al keurig een mailtje gehad van de leverancier van het tandwiel. Kreeg 2 mailtjes van leden met ook ovale stealth tandwielen, nog meer mensen deze ervaringen?

Even dit topic afstoffen.
Na 1500 km was m'n Stealth 43t ook ovaal. Het lijkt alsof het hart iets verplaatst is. Wellicht zijn de delen niet goed geklonken.
Het Stealh tandwiel heb ik nu vaarwel gezegd en er zit nu een Esjot op.
Gelogd
Pagina's: 1 2 [3]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Lidl heeft weer motorkleding in de aanbieding! « 1 2 3 4 » 2 Fast 2 See 50 45410 Laatste bericht Mei 13, 2011, 14:47:47
door Silke
Rondetijden « 1 2 ... 35 36 » zeeslot 539 164832 Laatste bericht Maart 25, 2015, 10:09:52
door Zoeperman
RSV 4 motor van het jaar 2009 « 1 2 » Sjaakie 28 18317 Laatste bericht Mei 03, 2009, 16:43:12
door Henk RS 250
Motorvakantieverhalen 2007 « 1 2 » rocketeer 15 17034 Laatste bericht November 22, 2008, 12:34:06
door john deere
RSV Mille R project « 1 2 ... 7 8 » Chrisz 110 40464 Laatste bericht Februari 15, 2010, 14:30:27
door Chrisz

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!