Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 19, 2024, 21:53:19 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Weer begonnen met motorrijden, Tuono onderdelen nodig.  (gelezen 1689 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Freeze
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 18


Netherlands
« Gepost op: Oktober 03, 2014, 20:56:15 »

Hallo allemaal,

Nadat de RSV (1999) twee jaar aan de kant gestaan heeft ben ik er dit jaar maar weer eens opgestapt.
Ben in die tijd ook niet actief geweest hier op het forum.

Eerst de RSV maar eens verwend met nieuwe achterband, ketting en tandwielen en natuurlijk een nieuwe accu.
Wassen en poetsen, bandjes weer op spanning en tjonge wat is zo'n Mille toch een lekkere motor.

Maar de zithouding begint toch wel vervelend te worden.
Niet als je lekker over een dijk rijd, maar sukkelend tussen het andere verkeer is niet fijn.
Vorige week Vrijdag de hele dag met collega's aan het sturen geweest, ik was eigelijk blij dat ik weer thuis was (ouwe lul)

Omdat mijn motor toch niks meer waard is ga ik dus een superbike stuur ombouw doen.
Daarmee haal ik ook de kuip eraf, en ga ik meer voor de Tuono look.

Heeft er iemand nog frame-luchtinlaten, bobine-, koelvloeistof reservoir- en oliereservoir kapjes liggen??
Hoeft niet nieuw te zijn allemaal, ik probeer het zo low-budget als mogelijk te doen.

Als je toevallig iets hebt liggen hoor ik het graag.

Alvast bedankt, Erik
« Laatste verandering: Oktober 03, 2014, 21:09:32 door Freeze » Gelogd
Erwin83
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 157


Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: Oktober 06, 2014, 09:04:13 »

Als je het low budget wilt doen, zou je juist zoveel mogelijk RSV delen moeten laten zitten. Dus dan alleen de kroonplaat+stuur en langere remleidingen halen. Samen rond de 300-350 euro nieuw.
Je zet dan de zaag in je topkuip om ruimte te geven voor stuuruitslag.
Zo heb ik mijn Falco ook omgebouwd.

Er is hier op het forum een topic te vinden met een voorbeeld van een RSV met een dergelijke ombouw. http://www.aprilia-riders.nl/forum/index.php?topic=14326.0
De foto's doen het niet meer, maar als je googlet op "rsv superbike ombouw" dan komen de plaatjes wel naar voren.
Gelogd

Aprilia SL1000 Falc(uon)o  -   Honda CB350f
schevetoren
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 73

Netherlands
« Antwoord #2 Gepost op: Oktober 06, 2014, 11:53:54 »

Zoiets.

Ik heb het plezier van het motor rijden weer helemaal terug. Super


* Falco.jpg (90.79 KB, 640x480 - bekeken 225 keer.)
Gelogd
Freeze
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 18


Netherlands
« Antwoord #3 Gepost op: Oktober 06, 2014, 18:14:55 »

Het plezier is er nog wel, maar ik merk dat ik in het gewone verkeer het niet meer leuk vind.
Mede doordat je in NL gewoon niet meer kunt doorrijden, overal doorgetrokken strepen.
Daar heb ik jaren gelden al eens een prent voor gehad, niet leuk.

Als ik op de dijk lekker met de RSV aan het stoeien ben is alles ok.

Pas op een Dorsoduro 750 van een collega gereden en dat zat prima.
Ik miste alleen het koppel en kracht van mn Mille.
Verder ook veel te duur.

Met de superbike ombouw hoop ik gewoon overal weer lekker te kunnen rijden.
Gelogd
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #4 Gepost op: Oktober 06, 2014, 18:31:25 »

Het plezier is er nog wel, maar ik merk dat ik in het gewone verkeer het niet meer leuk vind.
Mede doordat je in NL gewoon niet meer kunt doorrijden, overal doorgetrokken strepen.
Daar heb ik jaren gelden al eens een prent voor gehad, niet leuk.

Als ik op de dijk lekker met de RSV aan het stoeien ben is alles ok.

Pas op een Dorsoduro 750 van een collega gereden en dat zat prima.
Ik miste alleen het koppel en kracht van mn Mille.
Verder ook veel te duur.

Met de superbike ombouw hoop ik gewoon overal weer lekker te kunnen rijden.


Lekker rechtop zitten + kleinere tandwiel overbrenging  geeft een heel andere beleving :-)

Ik had voor mijn Tuono's  ook de verzadiging van een "racer" op de openbare weg.
Ik had een Fireblade. Eigelijk begon de fun van het rijden pas bij 100+  op bochtige 2 baans weggetjes of 200+  op de grote wegen.
Natuurlijk allemaal boven de CJIB drempel en   op rijbewijs invordering nivo.  Ik had steeds minder plezier in het rijden.

Met de Tuono is het plezier helemaal teruggekomen 
 
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Ultramod Mille_Moret 3 5177 Laatste bericht Februari 09, 2014, 17:47:04
door relaxteb
Naar Ruud Fredriks in Goes met mijn Falco (en overige modificaties) « 1 2 » muja 18 14089 Laatste bericht November 10, 2014, 16:50:33
door Big Chris
Motorkleding « 1 2 » Huertecilla 24 62603 Laatste bericht Juli 09, 2008, 16:26:50
door leonsnek
eindelijk stel ik mij even voor... Dierick 10 5236 Laatste bericht Januari 28, 2012, 16:40:07
door Dierick
Bevrijdingsrit ROTS -5 mei- RSVrobin 6 4074 Laatste bericht Mei 05, 2012, 13:57:30
door Arie

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!