Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 28, 2024, 11:40:15 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Bodyprotector dragen  (gelezen 5722 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Rossifumi
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.048


Grazie Mille '01

Netherlands
« Gepost op: November 17, 2014, 01:00:06 »

Ik wil voortaan graag met een bodyprotector gaan rijden. Wel zo veilig. Maar ik weet er eigenlijk nog maar weinig vanaf. Je hebt ze bijvoorbeeld enkel voor je rug en ook volledig rondom. En ook verschillende merken natuurlijk.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Wat dragen jullie en hoe bevalt het? Zweet je een stuk sneller met zoiets aan? En hoe gaat het eigenlijk met je motorjas? Past die nog wel? Smiley Zeker als je een volledige bodyprotector draagt.

Ik hoor het graag!
Gelogd

Happy Mille
Motorpsycho
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 100


Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: November 17, 2014, 02:32:43 »

Waar denk je dan aan?

Een protector vest zoals gebruikt wordt in de enduro en cross of een (rug) protector vest?

Ik rij zelf met deze op de Tuono onder mijn raceoverall:
Büse® Belluno protectorvest man



Ik draag wel altijd naar gelang de temperatuur, of thermo of coolmax onderkleding onder het vest en mijn overall. Als het kouder is draag ik over het protectorvest en onder mijn overall een windbrekerpak (cold killers motorcycle clothing) aangezien mijn leren overall helemaal geperforeerd is.
Zweten doe je op enig moment toch in je motorkleding. Bijvoorbeeld wanneer je lekker in het zonnetje rijd heb je het lekker warm maar wanneer je een stuk door het bos (schaduw) rijd kan het weer te koud zijn. En als je stil staat is het weer warmer dan wanneer je rijd enz enz.
Mijn motto in deze is, beter veilig zweten dan bibberen Wink

FF stukkie product omschrijving van motozoom gepikt.
Citaat
4 X TESTWINNAAR!
PS - 05/2006 Testwinnaar - ZĂ©Ă©r Goed
Motoplus - 08/2007 Testwinnaar - ZĂ©Ă©r Goed
Motorrad - 01/2008 Testwinnaar - ZĂ©Ă©r Goed
Mopped - 04/2008 Testwinnaar - ZĂ©Ă©r Goed
Dit sleeveless protectorvest heeft in verschillende (praktijk) protectorentests alle concurrerende producten in de schaduw gezet. Deze Büse® Belluno overtuigde niet alleen qua draagcomfort (hoogste score), maar scoorde ook het hoogste aantal punten in de meest essentiële test van allemaal: de slagdempingstest! Voor je veiligheid wordt gezorgd door een EN 1621-2 Level 2 gekeurde rugprotector gemaakt van meer-lagen, viscoelastisch en dempend schuimstof. Deze protector is gemaakt in een V-vorm om zo ook extra bescherming te bieden aan de schouderbladen en staartbeen. Alle protectoren zijn los uitneembaar. De geintegreerde niergordel van ademend neopreen met klittenband fixeert het protectorvest perfect op het lichaam.
CE-gekeurde rugprotector (volgens de CE-norm EN 1621-1)
Geintegreerde niergordel gemaakt van ademend Airvent-neopreen
V-vormige protectordesign; beschermt hierdoor ook de schouderbladen
Materiaal: 70% polyamide, 15% elastaan, 10% neopreen en 5% polyurethaan
Maximale schouder-heup afstand:
Maat S = 41- 43 cm (lichaamslengte tot 157 - 163 cm)
Maat M = 43 - 46 cm (lichaamslengte tot 164 - 175 cm)
Maat L = 46 - 48 cm (lichaamslengte tot 176 - 182 cm)
Maat XL = 48 -52 cm (lichaamslengte tot 183 - 194 cm)
Maat XXL = va. 52 cm (lichaamslengte vanaf 194 cm)

De cross / SM / enduro jongens dragen vaak dergelijke protector "jassen" onder hun kleding.



Afhankelijk van wat voor motorkleding je nu draagt zal je een keuze moeten maken wat er comfortabel onder past en de protectorpads die al in je kleding zit zal je er uit moeten halen ander past het zeker niet Grin

Gelogd

M.v.g.r. Motorpsycho

Er gaat niets boven een brullende, donderende, beukende V-twin. Als ik iets wil wat jankt, huilt en krijst, neem ik wel een koter.
bmack
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.612


Netherlands
« Antwoord #2 Gepost op: November 17, 2014, 07:55:37 »

Tja een moeilijke vraag maar dat zijn we wel gewend van jouw Grin
Ik kan daar eigenlijk maar 1 ding opzeggen en dat is ga er gewoon verschillende proberen hoe ze zitten dus met pak aan en zittend op de motor er zijn IND zoveel verschillende dat je ze gewoon het best kan proberen
En je gaat r niet meer door zweten tenminste ik niet en ik draag hem altijd onder mijn onderpak omdat het DSM veel makkelijker is om je pak aan te trekken
Meestal zit er in je gewone pak ook iets van rug bescherming als het met je rugbeschermer te strak word zou je die standaard in je pak zit kunnen verwijderen omdat een echte rug protector tot je kont komt en die van je pak niet.
Gelogd

“Your time is limited, don’t waste it living someone else’s life.
Rossifumi
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.048


Grazie Mille '01

Netherlands
« Antwoord #3 Gepost op: November 17, 2014, 10:48:26 »

Ik ga ook zeker vesten passen, maar het is altijd handig om van te voren zo veel mogelijk info te hebben. Om slappe verkooppraatjes te voorkomen Wink

Dat Buse ding ziet er overigens zeer interessant uit! Ook netjes rondom, daar gaat toch zeker mijn voorkeur naar uit.
Gelogd

Happy Mille
FastJ
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4.792


RSV4ever & Pegaso Powerrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #4 Gepost op: November 17, 2014, 11:28:13 »

Forcefield rug en borst protectoren komen altijd goed uit testen.

Ga gewoon diverse merken passen onder je eigen motorkleding.
Gelogd

Je kunt alleen spijt hebben van dingen die je niet doet.
Kiek um goan!
Rossifumi
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.048


Grazie Mille '01

Netherlands
« Antwoord #5 Gepost op: November 17, 2014, 11:34:32 »

Forcefield rug en borst protectoren komen altijd goed uit testen.

Ga gewoon diverse merken passen onder je eigen motorkleding.

Punt is dat ik ook moet gaan shoppen voor een nieuw pak, dus vandaar dat ik even wilde weten of zo'n ding echt veel scheelt onder je pak. Maar dat hangt natuurlijk ook af van hoe strak je pak zit en de afmetingen van de protector. Gewoon alles passen dus  Grin
Gelogd

Happy Mille
Motorpsycho
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 100


Netherlands
« Antwoord #6 Gepost op: November 17, 2014, 12:06:03 »

Ik heb geen aandelen of winstbelang bij deze toko maar als je toch moet gaan kijken voor nieuw spul zou ik hier eens heen gaan http://www.motorkledingoutletbreda.nl/
Je moet wel geluk hebben dat er iets voor je tussen zit, maar als je daar slaagt scheelt het je echt een hoop geld. Zoek wel eerst een rugprotector uit en daarna pas een motorpak.
Dan kan je namelijk goed kijken wat er past en wat lekker zit Wink
Gelogd

M.v.g.r. Motorpsycho

Er gaat niets boven een brullende, donderende, beukende V-twin. Als ik iets wil wat jankt, huilt en krijst, neem ik wel een koter.
Tommzz
ApriliaMembers
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 26


Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: November 17, 2014, 13:31:36 »

Ik rijd zelf met een alpinestars backprotector, deze kan ik ik mijn alpinestars pak klikken met een druk knoop.
Merk eigenlijk bijna niet dat die er zit. Alleen achterom kijken merk je dat dit wat moeilijker gaat.
Gelogd
Chriz86
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 310


4 Wheels move the body, 2 Wheels move the soul

Netherlands
« Antwoord #8 Gepost op: November 17, 2014, 17:02:49 »

Ik heb al een paar jaar een Tryonic rugprotector. Zie hier: https://www.martijnsmotorwebshop.eu/detail/709744/tryonic-feel-3-7-l.htm
Deze is vrij langen beschermd ook je 'stuitje' . Hier moest ik in het begin aan wennen maar inmiddels voel ik hem niet meer. Wel is het in het begin even opletten hoe je hem goed omdoet zonder dat ie omhoog gaat schuiven richting je nek. Maar hij zit lekker comfortabel en het voelt in ieder geval erg  veilig 
Gelogd
Heuveltje
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.361


ZAC #4

Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: November 17, 2014, 17:07:31 »

Forcefield rug en borst protectoren komen altijd goed uit testen.

Ga gewoon diverse merken passen onder je eigen motorkleding.
With stupid
Gelogd

ZAC#4
Bert77
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 612


Netherlands
« Antwoord #10 Gepost op: November 17, 2014, 17:17:49 »

Ik weet niet wat voor een pak je wil maar dame heeft altijd winteraanbiedingen http://www.damenleathers.nl/winteractie_race_2015.html. En als ze je maten opnemen wordt er gelijk rekening gehouden met je rugbeschermer. 
Gelogd
Tuonojack
ApriliaMembers
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 225

Netherlands
« Antwoord #11 Gepost op: November 18, 2014, 12:19:44 »

Forcefield rug en borst protectoren komen altijd goed uit testen.

Ga gewoon diverse merken passen onder je eigen motorkleding.

Zeer tevreden over mijn Forcefield sub4
Gelogd

Tuono Factory 07, Akra`s, AF1 linkplates, gsxr zijstandaard, Osco.
Kawa W650, Yamaha TW125
Rossifumi
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.048


Grazie Mille '01

Netherlands
« Antwoord #12 Gepost op: November 18, 2014, 22:34:56 »

Vandaag even wat gepast. De Buse is helaas enkel voor de rug. Omdat je het als een jasje aantrekt ging ik er vanuit dat je ook op de borst bescherming zou hebben. Voorlopig valt die dus af.

Daarna uitgebreid in de weer gegaan met een Dainese. Deze...



Pfff, ik leek wel een halve soldaat man! In het begin vond ik het niet echt fijn, zeker niet nadat ik er een motorpak overheen had gewurmd. Maar het moet gezegd worden, naarmate ik eventjes op een proefmotor had gezeten en er mee rondgelopen had vergat ik eigenlijk dat ik het aan had.

Het valt me wel op dat het aanbod aan back protectors groot is terwijl het aanbod aan volledige protectors mager is. Ben ik dan zo'n uitzondering die graag volledige bescherming wenst te hebben? Al is deze Dainese misschien wat overdreven?  Undecided

Ik weet niet wat voor een pak je wil maar dame heeft altijd winteraanbiedingen http://www.damenleathers.nl/winteractie_race_2015.html. En als ze je maten opnemen wordt er gelijk rekening gehouden met je rugbeschermer. 

Bedankt voor de tip! Al ben ik eigenlijk weg van Dianese pakken...  Embarrassed
« Laatste verandering: November 18, 2014, 22:43:32 door Rossifumi » Gelogd

Happy Mille
Brontolo
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.281


Aprilia Tuono 1000 R '06

Netherlands
« Antwoord #13 Gepost op: November 19, 2014, 08:59:06 »

Is dit niks? Iets minder bionisch.
Gelogd

bmack
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.612


Netherlands
« Antwoord #14 Gepost op: November 19, 2014, 09:02:02 »

Tja dat je een uitzondering bent wist je toch al
kijk bescherming rondom is tuurlijk nooit verkeerd
ik heb nu alleen achter tja waarom misschien omdat ik denk dat je rug kwetsbaarder is als de voorkant
vroeger met crossen deed ik voor wel altijd omdat de kans daar vele malen groter was kwa impact op je borst door bv je stuur
als jij je prettig voelt met volledig zal ik dat zeker doen in jouw geval  
Gelogd

“Your time is limited, don’t waste it living someone else’s life.
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Telemarketing « 1 2 » Sjaakie 29 21753 Laatste bericht Mei 02, 2008, 14:45:17
door rrvm1971
Reisverslag Noorwegen « 1 2 3 » johansc 42 35390 Laatste bericht Augustus 26, 2009, 20:33:15
door arius
Nieuw jaar, nieuwe bescherming? (Motorkleding Topic) « 1 2 3 4 » ARAssociate 49 28405 Laatste bericht Mei 02, 2010, 01:42:09
door Rossi 46
Plannen voor C-licentiecursus? « 1 2 ... 10 11 » rsvfrank 150 57722 Laatste bericht September 30, 2010, 04:53:40
door rsvfrank
MARCO SIMONCELLI OVERLEDEN « 1 2 ... 5 6 » R1chard 88 23495 Laatste bericht Oktober 23, 2012, 18:04:26
door B-Art

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!