Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 19, 2024, 04:05:35 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 2 [3]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: RSV1000R Factory in noodloop  (gelezen 14471 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
NvdSteen
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 24

Netherlands
« Antwoord #30 Gepost op: December 11, 2014, 11:51:27 »

Bedankt,
heb contact met ze gelegd..... ze lopen nog niet over van enthousiasme, maar vertouw op hun kundigheid.

In eerste instantie ga ik zelf nog even met een bevriende motorzaal troubleshooten. Die heeft ook een Axone kast. En onderhoud de nodige Aprilia's en Ducatii's
Mocht ik/wij er geen wijs uit komen, dan ga ik naar Roke toe.
Gelogd

GSX750F, VFR750, YZF600, SLFalco1000, RSV1000R Factory
Patje
ARA Newbie
*
Offline Offline

Berichten: 4

Belgium
« Antwoord #31 Gepost op: December 20, 2014, 22:02:19 »

Mocht je nog een andere mening willen en indien niet te ver weg voor jou kan je eens horen bij
http://www.engelsfilip-motos.be/
DE specialist in België voor Aprilia!
Gelogd

Tuono Factory 2008 -1127cc
BMW K1200R Sport
NvdSteen
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 24

Netherlands
« Antwoord #32 Gepost op: Maart 18, 2015, 21:47:21 »

Zo, ondertussen is het een hele tijd geleden... en maar eens tijd voor een update.
Ik heb afgelopen periode mijn motor aan de analyse gehad, en daar is helaas niets bijzonders meer uitgekomen.
Dus besloten om regulier/uitgebreid onderhoud te plegen en met gezond boeren verstand te werk te gaan.

Omdat we toch bezwaren om alles onder de loep te nemen, hebben we ook de thermostaat vervangen, en ook de dynamo te checken.
Thermostaat leek iets verder open te staan dan de nieuwe, maar voor de zekerheid vervangen.

Toen de dynamo eraf kwam, was deze donker van kleur. Nu lijkt me dat normaal, want ook hier komt olie, en die zal zeker inwerken op de isolatie van de dynamo en m donkerder maken. Echter de dynamo gaf een verbrande geur af. Ook toen ie er al een uur afwas.
Vermoeden was zeker dat er een of 2 wikkelingen mogelijk door waren en een deel van de isolatie mogelijk verbrand was.
Via de defecte isolatie zou er een af en toe lek stroom kunnen ontstaan die electrische storing zou kunnen geven.

Nieuwe dynamo zit er op, nieuwe thermostaat, nieuwe olie, nieuwe koelvloeistof.
En hij rijdt weer als de brandweer. De motor loopt ook na een koude start, mooier rond dan ie ooit al deed.

Voor nu storing vrij. Werkelijke test zal rond hemelvaart zijn, want dan geef ik m 4 dagen lang de sporen.
Gelogd

GSX750F, VFR750, YZF600, SLFalco1000, RSV1000R Factory
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #33 Gepost op: Maart 23, 2015, 22:42:59 »

Is de dynamo onder coulance vervangen? Hier bestaat een regeling voor.
De 500w stator wordt dan vervangen door een 370w exemplaar.
Gelogd
Alex
ARA Newbie
*
Offline Offline

Berichten: 2

Netherlands
« Antwoord #34 Gepost op: Maart 25, 2015, 11:32:42 »

Iemand een idee waar de oliedruksensor zit bij een sl1000 2003? Bvd
Gelogd
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #35 Gepost op: Maart 25, 2015, 11:42:44 »

Iemand een idee waar de oliedruksensor zit bij een sl1000 2003? Bvd
Rechterkant blok. Onder het koelvloeistofreservoir.
Gelogd
NvdSteen
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 24

Netherlands
« Antwoord #36 Gepost op: Maart 25, 2015, 13:42:03 »

Is de dynamo onder coulance vervangen? Hier bestaat een regeling voor.
De 500w stator wordt dan vervangen door een 370w exemplaar.
Jesse J, ik ken de regeling niet, en is die nog van toepassing op een motorfiets van bijna 10 jaar oud ?
Gelogd

GSX750F, VFR750, YZF600, SLFalco1000, RSV1000R Factory
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #37 Gepost op: Maart 25, 2015, 13:49:23 »

Is de dynamo onder coulance vervangen? Hier bestaat een regeling voor.
De 500w stator wordt dan vervangen door een 370w exemplaar.
Jesse J, ik ken de regeling niet, en is die nog van toepassing op een motorfiets van bijna 10 jaar oud ?
Ja, gebruik de zoekfunctie van het forum maar eens en zoek op "coulance" of "stator".
« Laatste verandering: Maart 25, 2015, 13:53:56 door Jesse J » Gelogd
NvdSteen
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 24

Netherlands
« Antwoord #38 Gepost op: Maart 25, 2015, 19:47:28 »

Is de dynamo onder coulance vervangen? Hier bestaat een regeling voor.
De 500w stator wordt dan vervangen door een 370w exemplaar.
Jesse J, ik ken de regeling niet, en is die nog van toepassing op een motorfiets van bijna 10 jaar oud ?
Ja, gebruik de zoekfunctie van het forum maar eens en zoek op "coulance" of "stator".
Thanx.
Heb inderdaad andere berichten gelezen.
Heb jezelf de mod van http://www.t12tech.com/ er op gebouwd ?
en wat zijn jouw ervaringen er mee ?
Gelogd

GSX750F, VFR750, YZF600, SLFalco1000, RSV1000R Factory
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #39 Gepost op: Maart 25, 2015, 19:53:54 »

Is de dynamo onder coulance vervangen? Hier bestaat een regeling voor.
De 500w stator wordt dan vervangen door een 370w exemplaar.
Jesse J, ik ken de regeling niet, en is die nog van toepassing op een motorfiets van bijna 10 jaar oud ?
Ja, gebruik de zoekfunctie van het forum maar eens en zoek op "coulance" of "stator".
Thanx.
Heb inderdaad andere berichten gelezen.
Heb jezelf de mod van http://www.t12tech.com/ er op gebouwd ?
en wat zijn jouw ervaringen er mee ?
Ja, de cooling- mod (http://www.aprilia-riders.nl/forum/index.php?topic=22287.0) zit er nu een jaar op. Geen problemen tot nu toe.
Ik heb nog de originele 500w stator en ik hoop dat het heel blijft hierdoor.
Het dynamodeksel wordt iig minder heet dus ik hoop de dynamo zelf ook.

De tijd zal het leren.) )   
« Laatste verandering: Maart 25, 2015, 19:55:53 door Jesse J » Gelogd
Pagina's: 1 2 [3]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
REACTIES: NIEUWJAARSBORREL & CLUBKARTEN! « 1 2 ... 22 23 » 2 Fast 2 See 338 103341 Laatste bericht Maart 02, 2011, 22:31:30
door Deefski
Internationaal Appie treffen in Duitsland « 1 2 ... 16 17 » Deefski 253 82354 Laatste bericht Juni 22, 2008, 21:16:05
door Bonetec
RIP Marcel Aprilia 2000) « 1 2 3 » scarfaces 39 25954 Laatste bericht April 08, 2009, 11:28:07
door zeeslot
Ook eikels rijden op Aprilia RSV1000 racer 10 5808 Laatste bericht Mei 27, 2008, 08:16:37
door Robb
Guzzi Trackday 6 Juni 2011 Mettet - Alle Italiaanse motoren welkom! muja 7 5122 Laatste bericht Maart 08, 2011, 10:19:47
door Zattara

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!