Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 30, 2024, 11:08:04 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: RSV1000R Factory in noodloop  (gelezen 14507 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
NvdSteen
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 24

Netherlands
« Gepost op: December 08, 2014, 09:47:36 »

Ik heb sinds dit jaar de vervelende ervaring dat mijn Factory in noodloop terechtkomt.
Ik heb een RSV1000R Factory uit 2007, en heb er 2 jaar geleden koelingsproblemen mee gehad.
op een van de dagen op vakantie in het zuiden is de temperatuur opgelopen tot 132 C.
Veel te hoog natuurlijk. Later bleek dat de Fans versleten waren.... ze leiepen te zwaar waardoor ze niet meer op snelheid kwamen.
Fans zijn vervangen en de slaan nu weer bij de juiste temperatuur aan.
Max temnperatuur die nu bereikt wordt is 102 C

Echter dit voorjaar kreeg ik het probleem dat de motor in noodloop terecht kwam als ik na een koude start een 2 kilometers onderweg was.
Temperatuur is dan net op dashboard zichtbaar, en liep dan net rond 65C.
Voor de bocht gas wat verder dicht, toeren onder 4000 en pafff de noodloop sloeg toe.

Als je daarna de motor afzette of evt nog even stationair liet lopen tot er meer warmte in de motor kwam... ging ie weer uit noodloop, en heb je de gehele dag geen probleem meer.

De laatste keer dat ik het ondervond was van een hele lange rit (600km) met nog een flink stuk autobahn op een koude dag.
Zolang je reed en de toeren hoog had ging het goed. Temp zat net boven de 72C.
Stoppen bij een tankstation... zelf nog een bakkie doen.
Daarna starten.... en pafff daar is de noodloop weer.
Temp van de motor was onde 65 C geraakt.
Nadat je me dn even stationair liet lopen, kwam er warmte in, en noodloop verdween, en ik kon weer rijden.

Iemand een idee?
Ik zit zelf te denken aan een faulty temp sesnor.
(zit dacht ik op de achterste cylinder....)
Gelogd

GSX750F, VFR750, YZF600, SLFalco1000, RSV1000R Factory
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: December 08, 2014, 10:13:56 »

Welkom hier op het forum.

Als je de fout uitleest op het dashboard met welke code komt hij dan?

« Laatste verandering: December 08, 2014, 10:16:13 door Jesse J » Gelogd
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #2 Gepost op: December 08, 2014, 10:19:16 »

Misschien kan je jezelf eerst ff voorstellen in het daarvoor bestemde gedeelte van het forum.
Gelogd
mjvanderlaan
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.548


Netherlands
WWW
« Antwoord #3 Gepost op: December 08, 2014, 10:39:06 »

Fans versleten Huh Heeft je motor 7 jaar in de Sahara gereden? Ik had een 99-er racer met 67.000km op de klok met de originele fans en die draaiden nog net zo soepel als toen ie van de band rolde in 99.
In principe hebben die fans geen zak te doen, als je rijdt zullen ze niet aan gaan (althans niet in NL) en hoe vaak sta je echt stil met de motor aan?

Idd even foutcode uitlezen zoals Jesse zegt.
Gelogd

Wees niet bang om snel voorwaarts te gaan, wees alleen bang om stil te staan ;-)
NvdSteen
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 24

Netherlands
« Antwoord #4 Gepost op: December 08, 2014, 13:10:50 »

Welkom hier op het forum.

Als je de fout uitleest op het dashboard met welke code komt hij dan?
Jesse, ik weet van de tabel, echter als ik de code uitlees, geeft mijn dashboard geen code terug...
Gelogd

GSX750F, VFR750, YZF600, SLFalco1000, RSV1000R Factory
NvdSteen
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 24

Netherlands
« Antwoord #5 Gepost op: December 08, 2014, 13:11:28 »

Misschien kan je jezelf eerst ff voorstellen in het daarvoor bestemde gedeelte van het forum.

ga ik doen. no problem..... ben een Aprilia fan hoor !
Gelogd

GSX750F, VFR750, YZF600, SLFalco1000, RSV1000R Factory
NvdSteen
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 24

Netherlands
« Antwoord #6 Gepost op: December 08, 2014, 13:13:32 »

Fans versleten Huh Heeft je motor 7 jaar in de Sahara gereden? Ik had een 99-er racer met 67.000km op de klok met de originele fans en die draaiden nog net zo soepel als toen ie van de band rolde in 99.
In principe hebben die fans geen zak te doen, als je rijdt zullen ze niet aan gaan (althans niet in NL) en hoe vaak sta je echt stil met de motor aan?

Idd even foutcode uitlezen zoals Jesse zegt.
Ja je mag overal je vraagtekens bij zetten. Maar ik schrijf alleen wat ik heb ervaren, niet wat ik er zelf van vindt. Fans liepen te zwaar om aan te slingeren...
En ik rijdt niet alleen in  Nederland op mijn motor, mag graag in de Dolomieten komen met mijn RSV, en daar kan het in bepaalde periodes meer dan warm genoeg worden om beide Fans hard e laten werken...
Gelogd

GSX750F, VFR750, YZF600, SLFalco1000, RSV1000R Factory
bmack
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.612


Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: December 08, 2014, 14:42:43 »

Heb je toen je alles vervangen hebt ook de ecu gereset
Denk dat daar je probleem zit
Gelogd

“Your time is limited, don’t waste it living someone else’s life.
NvdSteen
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 24

Netherlands
« Antwoord #8 Gepost op: December 08, 2014, 14:46:27 »

Heb je toen je alles vervangen hebt ook de ecu gereset
Denk dat daar je probleem zit
Ja toen zijn de Fans vervangen, en er is ook een oliedruksensor vervangen. Maar weet niet of de ECU toen is gereset.
- Hoe reset je een ECU ? van spanning halen ?
- Heeft het mogelijk niet of wel resetten van een ECU impact op het feit dat ie nu in noodloop terecht kan komen ?
in de noodloop geeft ie EFI, oliedruk en gevarendriehoek symbool + toerenbegrensing.
Gelogd

GSX750F, VFR750, YZF600, SLFalco1000, RSV1000R Factory
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: December 08, 2014, 15:21:23 »

De fouten worden gecleared als je ze hebt uitgelezen.

Het feit dat je een oliedruk waarschuwing krijgt. Zou ik dit eerst nader onderzoeken.
B.v. Sensor of stekker controleren.
« Laatste verandering: December 08, 2014, 15:23:29 door Jesse J » Gelogd
bmack
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.612


Netherlands
« Antwoord #10 Gepost op: December 08, 2014, 15:54:47 »

Bepaalde code s kunen niet handmatig gereset worden alleen met een axonekast bij een erkende aprilia dealer en zou dat in ieder geval doen want noodloop dat is echt serieus probleem waardoor je blijvend schade kan krijgen
Gelogd

“Your time is limited, don’t waste it living someone else’s life.
NvdSteen
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 24

Netherlands
« Antwoord #11 Gepost op: December 08, 2014, 16:02:37 »

Komende maand gaat ie opnieuw aan het onderzoek worden gelegd.
Oliedruk sensor is begin dit jaar vervangen.

Het is gek dat noodloop alleen optreedt als de temp laag is.

Als je de motor start en zeg 10 minuten stationair laat lopen alsvorens je gaat rijden, dan is ie al opgewarmd en dan komt ie niet in noodloop,
Echter als tijdens het rijden de motor door tijwind en omgevingstemp zo ver afkoelt dat ie naar de 65C gaat, treedt alsnog noodloop op.
Gelogd

GSX750F, VFR750, YZF600, SLFalco1000, RSV1000R Factory
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #12 Gepost op: December 08, 2014, 19:06:39 »

Komende maand gaat ie opnieuw aan het onderzoek worden gelegd.
Oliedruk sensor is begin dit jaar vervangen.

Het is gek dat noodloop alleen optreedt als de temp laag is.

Als je de motor start en zeg 10 minuten stationair laat lopen alsvorens je gaat rijden, dan is ie al opgewarmd en dan komt ie niet in noodloop,
Echter als tijdens het rijden de motor door tijwind en omgevingstemp zo ver afkoelt dat ie naar de 65C gaat, treedt alsnog noodloop op.


Hoe zie jij dat de motor in noodloop staat ?
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
mccoyman
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 395


Netherlands
« Antwoord #13 Gepost op: December 08, 2014, 19:18:21 »

Komende maand gaat ie opnieuw aan het onderzoek worden gelegd.
Oliedruk sensor is begin dit jaar vervangen.

Het is gek dat noodloop alleen optreedt als de temp laag is.

Als je de motor start en zeg 10 minuten stationair laat lopen alsvorens je gaat rijden, dan is ie al opgewarmd en dan komt ie niet in noodloop,
Echter als tijdens het rijden de motor door tijwind en omgevingstemp zo ver afkoelt dat ie naar de 65C gaat, treedt alsnog noodloop op.


Blijft je thermostaat niet vol Open staan?
Gelogd

Never drive faster than your guardian angel can fly
bmack
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.612


Netherlands
« Antwoord #14 Gepost op: December 08, 2014, 20:00:38 »

Als je ecu denkt dat r een andere temp speelt dan het werkelijk is....
Als je motor op temp is ongeveer 76 Graden dan kan die nooit afkoelen naar 65 graden onder het rijden rijwind kan niet meer als 10 graden afkoelen terwijl je rijd of je moet in een vriescel rijden en dan nog betwijfel ik het
Gelogd

“Your time is limited, don’t waste it living someone else’s life.
Pagina's: [1] 2 3   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
REACTIES: NIEUWJAARSBORREL & CLUBKARTEN! « 1 2 ... 22 23 » 2 Fast 2 See 338 103930 Laatste bericht Maart 02, 2011, 22:31:30
door Deefski
Internationaal Appie treffen in Duitsland « 1 2 ... 16 17 » Deefski 253 82654 Laatste bericht Juni 22, 2008, 21:16:05
door Bonetec
RIP Marcel Aprilia 2000) « 1 2 3 » scarfaces 39 26036 Laatste bericht April 08, 2009, 11:28:07
door zeeslot
Ook eikels rijden op Aprilia RSV1000 racer 10 5832 Laatste bericht Mei 27, 2008, 08:16:37
door Robb
Guzzi Trackday 6 Juni 2011 Mettet - Alle Italiaanse motoren welkom! muja 7 5145 Laatste bericht Maart 08, 2011, 10:19:47
door Zattara

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!