Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 30, 2024, 12:32:52 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Lekstroom Aprilia rsv '04  (gelezen 2113 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Bobbie Jones
ARA Newbie
*
Offline Offline

Berichten: 3

Netherlands
« Gepost op: December 31, 2014, 11:51:30 »

Hallo allemaal,

Ik ben sinds 2 jaar eigenaar van een RSV, geweldige motor op de elektronica na.
Helaas al meerdere dynamo's versleten, maar dat probleem is nu al een tijdje opgelost.

Ik heb nu echter het idee dat ik last heb van een lekstroom, dus heb een multimeter in serie aangesloten.
Op onderstaande foto's heb ik een zekering eruit gehaald die zorgt voor een behoorlijk stroom ( de waarde zou rond de 120mA liggen, dusdanig groot dat ik de waarde van de multimeter niet vertrouw, maar in ieder geval wel een lekstroom)
Weet iemand misschien waar deze zekering voor is?



« Laatste verandering: December 31, 2014, 11:54:40 door Bobbie Jones » Gelogd
Bor_S
ApriliaMembers
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 20

Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: December 31, 2014, 11:58:04 »

Volgens het instructieboekje, is de linker zekering voor: "Oplading van de accu en de lading van het voertuig" de rechter voor : "Injectieladingen"

Verder staat er in het boekje "Langer stilleggen van het voertuig:  Wanneer het voertuig inactief blijft langer dan 20 dagen maakt men de zekering van 30A  los om het verval van de accu te vermijden als gevolg van stroomverbruik door de multifuncionele computer".  Of dit dan de rechter of linker is staat er dan weer niet...?
Dit zal dan je lekstroom zijn.   Maar of dit dan invloed heeft op de levensduur van de dynamo?   Behalve dat een defecte accu niet goed is voor de dynamo.
« Laatste verandering: December 31, 2014, 12:07:41 door Bor_S » Gelogd
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #2 Gepost op: December 31, 2014, 12:19:31 »

Heb je recent de accu los gehad? Als je niet de juiste procedure gebruikt http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?221386-****Correct-battery-replacement-procedure-Must-read
Heb je kans dat de inmobilizer de accu leeg trekt in korte tijd. De inmobilzer blijft dan "wachten" op de sleutel.

120mA is wel erg veel. Zou minder dan 5mA moeten zijn.
« Laatste verandering: December 31, 2014, 12:23:58 door Jesse J » Gelogd
Bobbie Jones
ARA Newbie
*
Offline Offline

Berichten: 3

Netherlands
« Antwoord #3 Gepost op: December 31, 2014, 13:14:03 »

Volgens het instructieboekje, is de linker zekering voor: "Oplading van de accu en de lading van het voertuig" de rechter voor : "Injectieladingen"

Verder staat er in het boekje "Langer stilleggen van het voertuig:  Wanneer het voertuig inactief blijft langer dan 20 dagen maakt men de zekering van 30A  los om het verval van de accu te vermijden als gevolg van stroomverbruik door de multifuncionele computer".  Of dit dan de rechter of linker is staat er dan weer niet...?
Dit zal dan je lekstroom zijn.   Maar of dit dan invloed heeft op de levensduur van de dynamo?   Behalve dat een defecte accu niet goed is voor de dynamo.

Bedankt voor je reactie. De zekering die er nu uit is is de zekering van de computer, je kan na het opnieuw inpluggen de computer horen opstarten. Ik vraag me wel af of je kilometer stand niet elke keer reset als je deze zekering er voor langere tijd uithaalt. Mijn kilometer stand reset sowieso al als ik gedurende enkele uren de accu loskoppel.

Het dynamo verhaal is een verhaal appart en heeft niets met de lekstroom te maken. Had een nieuwe spanningsregelaar en dynamo van CAMO, de spanningsregelaar ging binnen 20km kapot, nieuwe spanningsregelaar gekregen. Waarna binnen 100km de dynamo ook weer kapot ging, toen maar gestopt met Camo onderdelen. Nu zit mijn oude door sevior opnieuw gewikkelde dynamo er weer in.

Heb je recent de accu los gehad? Als je niet de juiste procedure gebruikt http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?221386-****Correct-battery-replacement-procedure-Must-read
Heb je kans dat de inmobilizer de accu leeg trekt in korte tijd. De inmobilzer blijft dan "wachten" op de sleutel.

120mA is wel erg veel. Zou minder dan 5mA moeten zijn.

Ik heb inderdaad een tijd geleden de accu losgehad, daarna nog enkele keren om hem opnieuw op te laden.  Dit zou wel eens de oplossing kunnen zijn, zal binnenkort deze procedure uitvoeren, motor staat op mijn werk op het moment laat nog wel weten of het gelukt is.
Gelogd
Bobbie Jones
ARA Newbie
*
Offline Offline

Berichten: 3

Netherlands
« Antwoord #4 Gepost op: Januari 02, 2015, 11:12:56 »

Ok bedankt allebei.
Het is opgelost, het was inderdaad de inmobilizer.
Gelogd
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #5 Gepost op: Januari 02, 2015, 11:17:50 »

Ok bedankt allebei.
Het is opgelost, het was inderdaad de inmobilizer.
Goed om te horen dat het opgelost is! 
Wat is nu je ontlaadstroom?
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
temperatuur 2004 Mille « 1 2 » cees 23 16640 Laatste bericht Juni 25, 2010, 21:41:00
door rsvjan
Na veel prutsen een perfect werkende achterrem... « 1 2 3 4 5 » ldeijkva 63 39660 Laatste bericht Januari 25, 2015, 13:26:42
door Snijboon
15 juni, 3 uurs race van oude motoren in Elst « 1 2 3 » rolf 35 21903 Laatste bericht Juni 24, 2013, 18:35:36
door rolf
Reisverslag Noorwegen « 1 2 3 » johansc 42 35582 Laatste bericht Augustus 26, 2009, 20:33:15
door arius
Ook nieuw... « 1 2 » irish wolfie 23 19488 Laatste bericht Maart 09, 2013, 14:25:36
door Jesse J

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!