Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 25, 2024, 21:33:58 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 [2] 3 4 5   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: De zoveelste: Problemen met electronica  (gelezen 26897 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
TuonoPeet
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.682


Italy
« Antwoord #15 Gepost op: Januari 05, 2015, 11:12:07 »

Je kan ook ff naar de technische dag komen (17 jan Benthuizen  http://www.aprilia-riders.nl/forum/index.php?topic=23091.0  ) neem ik mijn multimeter wel mee...dan weet je waar je aan toe bent
Gelogd

Als het mooi weer is en het dondert toch dan is er een Appie in de buurt..........
Capo dei Capi
Global Moderator
Full ARA Member
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 189


Netherlands
« Antwoord #16 Gepost op: Januari 05, 2015, 11:53:28 »

Precies! Daar is zo'n dag voor! 

Gelogd

The Italian Dream
Wimpie
ApriliaMembers
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 64


Netherlands
« Antwoord #17 Gepost op: Januari 05, 2015, 20:43:42 »

Lijkt me helemaal top MAAR mijn accu krijgt maar 11V. Dan moet ik op de accu erheen rijden, ben bang dat ik dat niet ga redden. Ik vind het top dat jullie al zoveel hulp bieden. Ik ga eerder genoemde suggesties nog eens proberen in elk geval.
Gelogd
Wimpie
ApriliaMembers
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 64


Netherlands
« Antwoord #18 Gepost op: Januari 22, 2015, 23:08:28 »

Status update: Drie verschillende spanningsregelaars geprobeerd, alle drie hetzelfde resultaat. Krijg nog steeds maar 11V in m'n accu. Dit weekend even een andere accu proberen. Kan het zijn dat de accu kapot is en daardoor niet goed bijlaadt? Als het niet de accu is kun je me opvegen, want de dynamo is ook goed (3x doorgemeten, alle draden geven dezelfde weerstand, dus die mankeert niks).

Of zie ik iets over het hoofd?
Gelogd
Peterrrrr
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 61


'04 RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #19 Gepost op: Januari 23, 2015, 00:07:26 »

Ik heb geen oplossing voor je maar heb wel een 2004 RSV dus dit blijf ik even volgen  Smiley Succes!
Gelogd
The Marshall
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.810


Netherlands
« Antwoord #20 Gepost op: Januari 23, 2015, 08:51:19 »

Multimeter kapot  Wink
Gelogd

Ouder worden betekent dat je botten zijn uitgegroeid maar je vel nog niet ;-)
e-Mille
ApriliaMembers
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 227


Loud pipes saves lives!

Netherlands
« Antwoord #21 Gepost op: Januari 23, 2015, 11:10:18 »

Status update: Drie verschillende spanningsregelaars geprobeerd, alle drie hetzelfde resultaat. Krijg nog steeds maar 11V in m'n accu. Dit weekend even een andere accu proberen. Kan het zijn dat de accu kapot is en daardoor niet goed bijlaadt? Als het niet de accu is kun je me opvegen, want de dynamo is ook goed (3x doorgemeten, alle draden geven dezelfde weerstand, dus die mankeert niks).

Of zie ik iets over het hoofd?

Heb je ook al gecontroleerd of je dynamo geen sluiting maakt naar de massa? Hoeveel volt meet je op uitgang van de spannibgsregelaar?
Gelogd
wouter01
ARA Newbie
*
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5


Netherlands
« Antwoord #22 Gepost op: Januari 23, 2015, 17:05:54 »

Je geeft aan dat alle draden vanaf de dynamo naar de spanningsregelaar de zelfde weerstand hebben. Heb je de bruine stekkers ook visueel gecontroleerd of ze niet gesmolten zijn? Dat alle drie draden de zelfde weerstand hebben wil niet zeggen dat die weerstand niet te hoog is. Bij twijfel er tussenuit knippen en solderen.
Gelogd
Hans F.
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 37

Netherlands
« Antwoord #23 Gepost op: Januari 23, 2015, 17:43:20 »

welke spanning meet je tussen de drie draden (willekeurig twee kiezen) naar de spanningsregelaar onderling?
Gelogd
Snijboon
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 79

Netherlands
« Antwoord #24 Gepost op: Januari 24, 2015, 06:29:15 »

Afgelopen jaar ook van mijn 05 vergelijkbaar probleem gehad.
Leek ook eerst niets te vinden en na contact met roke en sevior toch er achter gekomen dat de dynamo was ook verleden.
Weerstanden waren goed maar had sluiting naar de massa.
En dan is het afgelopen.

Zou zeggen even keer contact zoeken met roke of met sevior die kunnen je wel kort uitleggen hoe je goed de dynamo Door meet en weten wanneer deze stuk is.

Succes in elk geval.
Gelogd
e-Mille
ApriliaMembers
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 227


Loud pipes saves lives!

Netherlands
« Antwoord #25 Gepost op: Januari 24, 2015, 14:06:01 »


kort uitleggen hoe je goed de dynamo doormeet en weten wanneer deze stuk is.


De meting tussen elk van de drie dynamo-draden en het frame (massa) moet 0 zijn (er mag dus geen verbinding zijn).

Indien wel > dynamo doorgefikt
Gelogd
Wimpie
ApriliaMembers
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 64


Netherlands
« Antwoord #26 Gepost op: Januari 29, 2015, 20:52:09 »

Moet ik dit op weerstand meten?
Of met draaiende motor op spanning?
Gelogd
e-Mille
ApriliaMembers
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 227


Loud pipes saves lives!

Netherlands
« Antwoord #27 Gepost op: Januari 29, 2015, 21:26:50 »

Moet ik dit op weerstand meten?
Of met draaiende motor op spanning?

Nee met NIET draaiende motor. Weet niet hoe je het precies noemt maar je mag geen verbinding meten tussen de dynamo-spoelen en de massa. Waarde moet dus nul zijn of je mag juist geen 'piep' toon krijgen.

Als er wel verbinding is, 'lekt' je dynamo wisselstroom naar het elektrisch systeem. Niet goed dus  

*EDIT; typevoutje > motor hoeft helemaal niet aan te staan of te lopen. Gaat om wel of niet sluiting in je elektrisch systeem. Wel even bruine stekker losgooien!
« Laatste verandering: Januari 29, 2015, 21:43:08 door e-Mille » Gelogd
Snijboon
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 79

Netherlands
« Antwoord #28 Gepost op: Januari 30, 2015, 10:34:44 »

Moet ik dit op weerstand meten?
Of met draaiende motor op spanning?

Ergens in je systeem de dynamo los koppelen van de rest van de motor.
Meestal de bruine stekker.

Dan multimeter op weerstand zetten en meten tussen elke gele draad en de massa van de motor.
Neem bijvoorbeeld je contact slot waar je de sleutel door heen duwt.

Dus tussen 1e gele draad en massa.
Daarna 2e gele draad en massa
Daarna 3 gele draad en massa.

Sommige multimeters hebben zo'n piepjes test om te kijken of er een verbinding is maar deze stand is minder geschikt omdat deze niet echt de weerstand meet

En motor uit laten. Zelfs sleutel hoeft er niet in
Gelogd
Wimpie
ApriliaMembers
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 64


Netherlands
« Antwoord #29 Gepost op: Januari 30, 2015, 13:53:46 »

Moet even kijken hoe ik weerstand dynamo met massa kan meten want op frame (massa, toch?) krijg ik geen resultaat. De onderlinge weerstand tussen de drie draden is telkens 0,7. Geen afwijkende waardes op een draad dus. Ik vind het een vreemd verhaal. Heb drie verschillende, werkende spanningsregelaars geprobeerd en twee verschillende, werkende, nieuwe, opgeladen accu's. Verder geen draden aangesloten aan de accu, alleen de twee polen.
« Laatste verandering: Januari 30, 2015, 14:40:27 door Wimpie » Gelogd
Pagina's: 1 [2] 3 4 5   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Verslag ZAC Zolder 1 september 2009 « 1 2 » emille 15 10920 Laatste bericht September 04, 2009, 16:32:56
door Timfiz
Thomas' moeder Aprilia Red Rose Classic 50 « 1 2 » *Thomas* 16 25433 Laatste bericht Juli 25, 2009, 10:04:12
door *Thomas*
Reisverslag Noorwegen « 1 2 3 » johansc 42 35518 Laatste bericht Augustus 26, 2009, 20:33:15
door arius
Even Voorstellen « 1 2 » sammy 16 10012 Laatste bericht Juli 19, 2013, 21:35:01
door sammy
Laadspanning RSV tito1984 14 9425 Laatste bericht Mei 28, 2010, 20:33:39
door rolf

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!