Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 23, 2024, 07:10:35 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 2 [3] 4 5   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: De zoveelste: Problemen met electronica  (gelezen 26893 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
e-Mille
ApriliaMembers
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 227


Loud pipes saves lives!

Netherlands
« Antwoord #30 Gepost op: Januari 30, 2015, 14:55:04 »

Moet even kijken hoe ik weerstand dynamo met massa kan meten want op frame (massa, toch?) krijg ik geen resultaat. De onderlinge weerstand tussen de drie draden is telkens 0,7. Geen afwijkende waardes op een draad dus. Ik vind het een vreemd verhaal. Heb drie verschillende, werkende spanningsregelaars geprobeerd en twee verschillende, werkende, nieuwe, opgeladen accu's. Verder geen draden aangesloten aan de accu, alleen de twee polen.
Je hebt ook nog niet gemeld hoeveel volt je meet na de spanningsregelaar met lopende motor m.a.w. produceer je wel genoeg stroom? Als je daar voldoende prik heb en op je accu niet, zit het probleem in de bedrading naar de accu toe. Heb je niet genoeg prik en je hebt al 3 SR's geprobeerd is de enige conclusie : dynamo kapot...
Gelogd
Wimpie
ApriliaMembers
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 64


Netherlands
« Antwoord #31 Gepost op: Januari 30, 2015, 20:36:40 »

Dat lijkt hout te snijden. Wat moet ik daar voor doen? Motor laten lopen, SR aan de dynamo koppelen met bruine stekker en dan de uitgaande draden meten? Kwestie van multimeter punten in de uitgaande (witte) stekker duwen?
Gelogd
e-Mille
ApriliaMembers
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 227


Loud pipes saves lives!

Netherlands
« Antwoord #32 Gepost op: Januari 30, 2015, 20:53:38 »

Dat lijkt hout te snijden. Wat moet ik daar voor doen? Motor laten lopen, SR aan de dynamo koppelen met bruine stekker en dan de uitgaande draden meten? Kwestie van multimeter punten in de uitgaande (witte) stekker duwen?

Ja. Je zou ook nog even kunnen meten met de witte stekker los (dus zonder dat je spanning het elektrisch circuit op kan)

Let even goed op want je hebt een dubbele uitgang > 2x plus 2x min (en een stuurdraad)
Gelogd
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #33 Gepost op: Januari 31, 2015, 09:08:57 »

enige tijd geleden had ik onderstaand test doorgegeven.
Heb je dit al geprobeerd .

Kan mij voorstellen dat je er een beetje moe van wordt.


1e  kan inderdaad een aardprobleem zijn.  Controleer de massa van de montage van de spannings regelaar. Breng desnoods een exhtra draad van de "body" van de regelaar rechtstreeks naar de min van de accu als test.

2 e Als test van de complete bedrading ,  kan je de spanningsregelaar losmaken van de bestaande bedrading
Breng de wisselstroom van de dynamo rechtstreeks naar de regelaar  en de bedrading van de regelaar naar de accu.
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
whitebee
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 399


Netherlands
WWW
« Antwoord #34 Gepost op: Januari 31, 2015, 23:24:51 »

waarschijnlijk is de reisafstand te groot voor je anders hadden we het al gefixt , maar uiteindelijk zal het we goed komen. Zo heel ingewikkeld  Grin(wikkelen vd dynamo)  kan het niet zijn.
Gelogd

JJ Suspension; Feel the difference
Wimpie
ApriliaMembers
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 64


Netherlands
« Antwoord #35 Gepost op: Februari 01, 2015, 00:46:40 »

Wie is "we" (zie jj suspension in je logo staan, klopt dat)? En denk je dat het tĂłch de dynamo is dan? En wat kost het nieuw wikkelen? En weet ik dan zeker dat ik het niet weer met hetzelfde probleem sta over x aantal km's? Smiley
Gelogd
Peterrrrr
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 61


'04 RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #36 Gepost op: Februari 01, 2015, 14:46:22 »

Je zou dan eens kunnen kijken naar http://t12tech.com/products/aprilia-rsvr.html
Dat is een stator olie modificatie die ik ook heb aangeschaft en waar blijkbaar goede resultaten mee zijn behaald
Blijkbaar branden die dingen door omdat ze geen koeling krijgen en dus te warm worden.
Gelogd
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #37 Gepost op: Februari 01, 2015, 16:27:16 »

Wie is "we" (zie jj suspension in je logo staan, klopt dat)? En denk je dat het tĂłch de dynamo is dan? En wat kost het nieuw wikkelen? En weet ik dan zeker dat ik het niet weer met hetzelfde probleem sta over x aantal km's? Smiley

Waarom probeer je niet voor de coulance regeling te gaan als je dynamo weer kapot blijkt te zijn?
Gelogd
Peterrrrr
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 61


'04 RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #38 Gepost op: Februari 01, 2015, 17:20:49 »

Krijg je dan wederom de te zware 500w stator of de lichtere?
Gelogd
whitebee
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 399


Netherlands
WWW
« Antwoord #39 Gepost op: Februari 01, 2015, 17:57:27 »

voor coulance krijg je een lichtere uitvoering, ik meen 360W. Die houdt het langer vol.
Gelogd

JJ Suspension; Feel the difference
Wimpie
ApriliaMembers
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 64


Netherlands
« Antwoord #40 Gepost op: Februari 01, 2015, 19:18:07 »

Iemand ervaring met wat die coulance regeling alsnog gaat kosten?

Begrijp dat Roke deze uit kan voeren, maar wat moet je dan onderaan de streep nog aftikken?
Zorg ik wel dat de RSV in Mijdrecht komt.
« Laatste verandering: Februari 01, 2015, 19:24:47 door Wimpie » Gelogd
Tortellini
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 43


Netherlands
« Antwoord #41 Gepost op: Februari 01, 2015, 19:38:53 »

Is het probleem dan toch de dynamo?
Gelogd
e-Mille
ApriliaMembers
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 227


Loud pipes saves lives!

Netherlands
« Antwoord #42 Gepost op: Februari 01, 2015, 19:42:45 »

Iemand ervaring met wat die coulance regeling alsnog gaat kosten?

Begrijp dat Roke deze uit kan voeren, maar wat moet je dan onderaan de streep nog aftikken?
Zorg ik wel dat de RSV in Mijdrecht komt.

Ik! Vorig jaar mei met mijn '04 RSV en mijn eigen bijdrage was € 100,- (Topic)

Ik kan niet zeggen of je ook daadwerkelijk in aanmerking komt want daarvoor moet je echt bij de dealer zijn. Kan je ook niet precies zeggen wat de criteria zijn maar de belangrijkste is dat de dynamo nog niet eerder geclaimd is op jouw framenummer. Daarnaast is het wel van belang dat er iets van een onderhoudshistorie bekend is in NL (hoeft dus niet perse bij Roké te zijn)

Ik had heel wat dingen tegen. Zo is de mijne ooit jong ingevoerd door de eerste (Engelse) eigenaar maar heeft hij daarna kennelijk wel netjes onderhoud gehad. De vorige eigenaar had ontdekt dat eerste eigenaar nooit gereageerd heeft op de recall voor de achterbrug (of oproep niet gekregen) en die is alsnog ook bij Roké uitgevoerd in 2011 (tegen arbeidsuren). Ik heb hem zelf dus particulier gekocht en had hem te kort om al bij Roké geweest te zijn voor onderhoud. Toch heeft Ron het via de importeur voor elkaar gekregen dat coulanceregeling nog gebruikt mocht worden.

Neem eerst eens contact met ze op en laat ze en check doen naar je framenummer. Kost je niks en je weet meteen of er mogelijkheden zijn...
Gelogd
Wimpie
ApriliaMembers
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 64


Netherlands
« Antwoord #43 Gepost op: Februari 02, 2015, 18:41:08 »

Roke gebeld en ze zeiden check eerst even of je dynamo is doorgefikt. Zal vanavond de klep er af schroeven. Moet ik daarbij nog op iets letten, behalve kruislings los?

En heb de onderhoudshistorie in het boekje staan, dus coulance was dan geen probleem.
Gelogd
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #44 Gepost op: Februari 02, 2015, 18:47:02 »

Pas op dat je de pakking niet scheurt dan kan je hem niet meer (opnieuw) gebruiken. Een nieuwe pakking is duur.
De deksel gaat er moeilijk af ivm de permanente magneten die de boel bij elkaar willen houden.
Gelogd
Pagina's: 1 2 [3] 4 5   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Verslag ZAC Zolder 1 september 2009 « 1 2 » emille 15 10916 Laatste bericht September 04, 2009, 16:32:56
door Timfiz
Thomas' moeder Aprilia Red Rose Classic 50 « 1 2 » *Thomas* 16 25424 Laatste bericht Juli 25, 2009, 10:04:12
door *Thomas*
Reisverslag Noorwegen « 1 2 3 » johansc 42 35503 Laatste bericht Augustus 26, 2009, 20:33:15
door arius
Even Voorstellen « 1 2 » sammy 16 10001 Laatste bericht Juli 19, 2013, 21:35:01
door sammy
Laadspanning RSV tito1984 14 9419 Laatste bericht Mei 28, 2010, 20:33:39
door rolf

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!