Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 20, 2024, 03:28:33 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 2 3 [4] 5   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: De zoveelste: Problemen met electronica  (gelezen 26871 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Wimpie
ApriliaMembers
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 64


Netherlands
« Antwoord #45 Gepost op: Februari 02, 2015, 18:51:28 »

Goede tip. Voorzichtigheid geboden dus.
Wat is "duur" voor zo'n pakking?
Gelogd
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #46 Gepost op: Februari 02, 2015, 19:03:41 »

Goede tip. Voorzichtigheid geboden dus.
Wat is "duur" voor zo'n pakking?
Ik dacht iets van €30,-. Best veel voor een strip papier.
Gelogd
e-Mille
ApriliaMembers
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 227


Loud pipes saves lives!

Netherlands
« Antwoord #47 Gepost op: Februari 02, 2015, 20:46:15 »

Motorolie aftappen of motor schuin wegzetten zodat niet al je olie er uit loopt...

Nieuwe pakking kan goedkoper (Sevior) maar als hij toch naar Roké moet wordt het daar gefixed.
Gelogd
Snijboon
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 79

Netherlands
« Antwoord #48 Gepost op: Februari 03, 2015, 22:06:30 »

Je zou dan eens kunnen kijken naar http://t12tech.com/products/aprilia-rsvr.html
Dat is een stator olie modificatie die ik ook heb aangeschaft en waar blijkbaar goede resultaten mee zijn behaald
Blijkbaar branden die dingen door omdat ze geen koeling krijgen en dus te warm worden.

Warmte schijnt niet direct het probleem te zijn.
Volgens sevior wordt de dynamo van een rsv met te zwak draad gewikkeld.
Hij heeft mijn vorig jaar 500 watt dynamo gewikkeld en daar bij heb ik begrepen dat hij terug gaat naar 360 watt maar direct ook dikkere draden krijgt.

Dit is in elk geval wat ik er van heb begrepen en had er meer vertrouwen in dan heel roke
Gelogd
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #49 Gepost op: Februari 03, 2015, 22:52:08 »

Je zou dan eens kunnen kijken naar http://t12tech.com/products/aprilia-rsvr.html
Dat is een stator olie modificatie die ik ook heb aangeschaft en waar blijkbaar goede resultaten mee zijn behaald
Blijkbaar branden die dingen door omdat ze geen koeling krijgen en dus te warm worden.

Warmte schijnt niet direct het probleem te zijn.
Volgens sevior wordt de dynamo van een rsv met te zwak draad gewikkeld.
Hij heeft mijn vorig jaar 500 watt dynamo gewikkeld en daar bij heb ik begrepen dat hij terug gaat naar 360 watt maar direct ook dikkere draden krijgt.

Dit is in elk geval wat ik er van heb begrepen en had er meer vertrouwen in dan heel roke

De rotor bevat de magneten. De rotor is aangepast zodat het vermogen van 350 naar 500 is gestegen.
Wat Sevoir waarschijnlijk heeft uitgevoerd is een dikkere draad gebruiken , maar ook minder windingen.
Hierdoor krijg je minder vermogen en minder warmte ..
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
Snijboon
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 79

Netherlands
« Antwoord #50 Gepost op: Februari 04, 2015, 13:04:38 »

Je zou dan eens kunnen kijken naar http://t12tech.com/products/aprilia-rsvr.html
Dat is een stator olie modificatie die ik ook heb aangeschaft en waar blijkbaar goede resultaten mee zijn behaald
Blijkbaar branden die dingen door omdat ze geen koeling krijgen en dus te warm worden.

Warmte schijnt niet direct het probleem te zijn.
Volgens sevior wordt de dynamo van een rsv met te zwak draad gewikkeld.
Hij heeft mijn vorig jaar 500 watt dynamo gewikkeld en daar bij heb ik begrepen dat hij terug gaat naar 360 watt maar direct ook dikkere draden krijgt.

Dit is in elk geval wat ik er van heb begrepen en had er meer vertrouwen in dan heel roke

De rotor bevat de magneten. De rotor is aangepast zodat het vermogen van 350 naar 500 is gestegen.
Wat Sevoir waarschijnlijk heeft uitgevoerd is een dikkere draad gebruiken , maar ook minder windingen.
Hierdoor krijg je minder vermogen en minder warmte ..

Minder windingen klopt vanwege dat je ook terug gaat naar 360watt
Gelogd
Hanz
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 84

Netherlands
« Antwoord #51 Gepost op: Februari 04, 2015, 16:58:11 »

zelfde probleem gehad. ook door sevior laten wikkelen, 3 jaar goed gedaan maar toen helaas toch weer aan t verbranden geslagen. probleem zit m in t vliegwiel, deze is te "zwaar" gemagneet. De stator (wikkelingen) zijn standaard gewikkeld voor ca. 360 watt, vliegwiel voor 500 watt. wat gebeurt: opbrengst is te hoog, wikkelingen-lak (Koperen draden zijn gelakt met hittebestendige lak) smelt en dan gaan de wikkelingen samensmelten en uiteindelijk smelt de hele boel tot een blok zwart verbrandde koperen wikkelingen. gebeurt altijd eerst in een sectie (zijn er 3) zodoende meet je dus afwijkingen in een van de 3 wikkelingen. dikkere draad met minder wikkelingen helpt: opbrengst zal minder zijn en dus wordt eea ook minder heet, wat de kans op verbranden verkleint. probleem is wel dat door dikkere draad er ook minder ruimte is om wikkelingen erin te krijgen...

echte oplossing is een vliegwiel te monteren welke "past" bij de wikkelingen, minder krachtige magneten. dure grap is dat want je stator is al naar de kl... en dan ook nog eens een nieuw vliegwiel.

gewoon naar Roké gaan en vragen of jouw fiets voor coulance in aanmerking komt, kunnen ze op basis van frame nummer bij aprilia navragen. daarna kun je beslissen of je hem brengt of niet... Eigen bijdrage van ca. 100 eur is schappelijk!

Succes

Hanz
Gelogd
Snijboon
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 79

Netherlands
« Antwoord #52 Gepost op: Februari 04, 2015, 22:46:32 »

zelfde probleem gehad. ook door sevior laten wikkelen, 3 jaar goed gedaan maar toen helaas toch weer aan t verbranden geslagen. probleem zit m in t vliegwiel, deze is te "zwaar" gemagneet. De stator (wikkelingen) zijn standaard gewikkeld voor ca. 360 watt, vliegwiel voor 500 watt. wat gebeurt: opbrengst is te hoog, wikkelingen-lak (Koperen draden zijn gelakt met hittebestendige lak) smelt en dan gaan de wikkelingen samensmelten en uiteindelijk smelt de hele boel tot een blok zwart verbrandde koperen wikkelingen. gebeurt altijd eerst in een sectie (zijn er 3) zodoende meet je dus afwijkingen in een van de 3 wikkelingen. dikkere draad met minder wikkelingen helpt: opbrengst zal minder zijn en dus wordt eea ook minder heet, wat de kans op verbranden verkleint. probleem is wel dat door dikkere draad er ook minder ruimte is om wikkelingen erin te krijgen...

echte oplossing is een vliegwiel te monteren welke "past" bij de wikkelingen, minder krachtige magneten. dure grap is dat want je stator is al naar de kl... en dan ook nog eens een nieuw vliegwiel.

gewoon naar Roké gaan en vragen of jouw fiets voor coulance in aanmerking komt, kunnen ze op basis van frame nummer bij aprilia navragen. daarna kun je beslissen of je hem brengt of niet... Eigen bijdrage van ca. 100 eur is schappelijk!

Succes

Hanz

Heb van sevior de bevestiging.
3 jaar garantie. Als hij kapot gaat krijg ik een nieuw gewikkelde weer.
Na de 3 jaar krijg ik 1 met 50% korting gewikkeld.
Hij garandeert dat deze oplossing beter is dan die aprilia zelf bied.
Dus vandaar dat ik sevior mee vertrouwen heb gegeven
Gelogd
Rody-RSV4
ApriliaMembers
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 18


V4 lover.

Netherlands
WWW
« Antwoord #53 Gepost op: Februari 05, 2015, 08:55:09 »

Het allerbelangrijkste is dat je genoeg verbruikers aanhebt staan.......

Ik heb hier ook een RSV staan met een opnieuw gewikkelde stator die weer verbrand was. Na contact met Sevior wist Hans mij te vertellen dat het kwam omdat er een Xenon kit op de motor zit, deze verbruikt minder stroom dan de originele halogeenverlichting. Hierdoor kan de spanningsregelaar niet genoeg doorsturen naar verbruikers en draait overuren, deze kan dan niet alle overbodige energie kwijt met als gevolg dat de stator te heet wordt omdat die niet al het vermogen kwijt kan aan de regelaar.

Conclusie: zet altijd het licht aan (indien uitschakelbaar) en monteer normale halogeenlampen of 55 Watt xenonampen.
Gelogd

Wat duurt het wachten op m'n nieuwe speeltje lang..........
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #54 Gepost op: Februari 05, 2015, 11:33:27 »

Klopt. De 500w vermogen is veel te veel. Wat niet wordt afgenomen (door verbruikers) blijft als warmte over omdat het laadsysteem altijd het volle vermogen opwekt.
Maar ik denk niet dat het wel of niet hebben van xenon verlichting het verschil maakt in deze. Het verbranden van de stator wordt er hooguit door versneld. Op den duur krijgen alle Gen2's (met 500w stator) er mee te maken.
Misschien dat extra koeling helpt, maar dat moet op de lange duur blijken.

http://www.aprilia-riders.nl/forum/index.php?topic=22287.0
« Laatste verandering: Februari 05, 2015, 11:35:09 door Jesse J » Gelogd
mjvanderlaan
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.548


Netherlands
WWW
« Antwoord #55 Gepost op: Februari 05, 2015, 12:26:03 »

  dat wordt lachen met mijn '05 racer, daar zit helemaal niets van verbruik op (qua verlichting).
Volgens mij valt dat idd wel wat mee. Mijn straat motor heb ik al vanaf dag 1 xenon op en na ruim 7 1/2 jaar nog steeds de originele stator. Ik heb een controle gedaan op motornummer en mijn 2007 moet ook een 500W hebben.
Gelogd

Wees niet bang om snel voorwaarts te gaan, wees alleen bang om stil te staan ;-)
e-Mille
ApriliaMembers
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 227


Loud pipes saves lives!

Netherlands
« Antwoord #56 Gepost op: Februari 05, 2015, 13:01:55 »

Volgens mij zit het grootste probleem toch in de slechter wordende verbinding(en) tussen dynamo en spanningsregelaar. Die laatste moet immers ook de overtollige stroom 'affakkelen' met warmte. Dat ding zit natuurlijk al op een onhandige plaats, ingepakt door de kuip en volledig afhankelijk van rijwind want hij zit ook nog op kunststof gemonteerd i.p.v. het frame zoals bij de Tuono.

Als de warmte dan ook nog in de bedrading gaat zitten wordt het niet beter...
Gelogd
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #57 Gepost op: Februari 05, 2015, 13:24:56 »

Volgens mij zit het grootste probleem toch in de slechter wordende verbinding(en) tussen dynamo en spanningsregelaar. Die laatste moet immers ook de overtollige stroom 'affakkelen' met warmte. Dat ding zit natuurlijk al op een onhandige plaats, ingepakt door de kuip en volledig afhankelijk van rijwind want hij zit ook nog op kunststof gemonteerd i.p.v. het frame zoals bij de Tuono.

Als de warmte dan ook nog in de bedrading gaat zitten wordt het niet beter...
Ik denk dat het er zeker mee te maken heeft. De bruine stekker(s) zorgen voor nog meer problemen. Maar de spanningsregelaar zit bij een Tuono veel meer in de rijwind en ook bij de Tuono hebben we dezelfde problemen kwa doorbranden van de stator. Wellicht is het een combinatie van verschillende oorzaken. Zoals zo vaak.
Gelogd
e-Mille
ApriliaMembers
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 227


Loud pipes saves lives!

Netherlands
« Antwoord #58 Gepost op: Februari 05, 2015, 16:59:13 »

Volgens mij zit het grootste probleem toch in de slechter wordende verbinding(en) tussen dynamo en spanningsregelaar. Die laatste moet immers ook de overtollige stroom 'affakkelen' met warmte. Dat ding zit natuurlijk al op een onhandige plaats, ingepakt door de kuip en volledig afhankelijk van rijwind want hij zit ook nog op kunststof gemonteerd i.p.v. het frame zoals bij de Tuono.

Als de warmte dan ook nog in de bedrading gaat zitten wordt het niet beter...
Ik denk dat het er zeker mee te maken heeft. De bruine stekker(s) zorgen voor nog meer problemen. Maar de spanningsregelaar zit bij een Tuono veel meer in de rijwind en ook bij de Tuono hebben we dezelfde problemen kwa doorbranden van de stator. Wellicht is het een combinatie van verschillende oorzaken. Zoals zo vaak.

Ah, van de problemen bij de Tuono heb ik eigenlijk nooit veel gehoord of gelezen. Bron van het probleem zit hem in ieder geval in het te warm worden van de spoelen en er zullen meerdere oorzaken aan te wijzen zijn die hier voor zorgen... (en dus ook meerdere oplossingen)
Gelogd
Wimpie
ApriliaMembers
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 64


Netherlands
« Antwoord #59 Gepost op: Februari 14, 2015, 23:27:40 »

Nou vandaag de RSV weggebracht naar Roke.
Hoor vrijdag wat de "schade" is, en of de boel binnen de coulanceregeling valt.



« Laatste verandering: Februari 14, 2015, 23:30:25 door Wimpie » Gelogd
Pagina's: 1 2 3 [4] 5   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Verslag ZAC Zolder 1 september 2009 « 1 2 » emille 15 10908 Laatste bericht September 04, 2009, 16:32:56
door Timfiz
Thomas' moeder Aprilia Red Rose Classic 50 « 1 2 » *Thomas* 16 25419 Laatste bericht Juli 25, 2009, 10:04:12
door *Thomas*
Reisverslag Noorwegen « 1 2 3 » johansc 42 35485 Laatste bericht Augustus 26, 2009, 20:33:15
door arius
Even Voorstellen « 1 2 » sammy 16 9993 Laatste bericht Juli 19, 2013, 21:35:01
door sammy
Laadspanning RSV tito1984 14 9414 Laatste bericht Mei 28, 2010, 20:33:39
door rolf

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!