Hallo luitjes,
Langs deze weg wil ik mijzelf bij jullie Aprilia rijders introduceren. Onder mijn vrienden ben ik bekend als Motormuis. Voor alle anderen als Anton

.
Ik ben ruim van de vorige eeuw en geboren in Zuid Holland. Na zes jaar als jongetje in het buitenland te hebben gewoond, ben ik voor de duur van 5 jaar in Dordrecht terecht gekomen. Sinds '73 ben ik echter woonachtig in Friesland. Als jongetje moet je immers nog met je ouders mee. En hier zijn wij blijven hangen.
Sinds '82 gehuwd en samen 3 gezonde jongens grootgebracht. Intussen hebben we zelfs een kleindochter

erbij gekregen. Een half jaar na ons trouwen ben ik voor mijzelf een onderneming begonnen die inmiddels is uitgegroeid tot
klik of
clickerdeclick Hier bekleed ik ook motorseats en buddy's.
In het kort het verloop van mijn tweewielertijd. Sinds eind augustus 2014 ben ik de trotse bezitter van een nieuwe Caponord 1200 tp

.
Mijn motorhist(e)(o)rie is alweer medio 1980 aangevangen. Toen ben ik na twee jaar 'legaal' schakelbrommer rijden overgestapt naar een
echte Jawa 350

. Indertijd mocht je het rijbewijs examen nog doen nadat je maximaal 3x een maand middels een L achterop (naast het kenteken) in je eigen gemeente hebt geoefend. De gemeente was helaas alweer snel te klein

. Hierdoor had ik slechts 2 maanden nodig en was in een keer geslaagd voor het zwaar begeerde (toen nog) roze papiertje. Het motorseizoen met de Jawa uitgereden en gedurende de winter van '80 / '81 ingeruild voor een hagel nieuwe Honda CB 550 K7. Zo eentje met vier uitlaten.
Hierna zijn er nog vele nieuwe en gebruikte motoren op mijn conto komen te staan. Waaronder, Honda 750F, Honda 750K, Yamaha XT, Kawasaki LTD, Triumph Trophy 900, Suzuki SV650S, Suzuki SV1000S, Yamaha FJR 1300A en nog vele anderen.
Deze laatste Japanner heb ik in augustus 2010 nieuw aangeschaft en ca. 48.000km's door Europa mee kunnen rijden. Helaas vond een collega motorrijder het nodig om mij, afgelopen zomer in Duitsland, van achteren aan te moeten rijden

. Dit had tot gevolg dat beide motoren total los zijn verklaart. De zijne technisch tl, de mijne economisch tl. Mijn schade bedroeg alleen al aan onderdelen ca €4.800,00 excl. btw en montage kosten.
De verzekeringsexpert heeft mij coulant behandeld, waardoor de sprong naar een compleet nieuwe Capo niet zo groot meer was.
Inmiddels heb ik alweer e.e.a. aan de motor toegevoegd. Zoals: valbeugel met mistlampen; Garmin ZĂĽmo; GPS kettingsmeersysteem; intussen de tweede set banden, nu de Bridgestone T30; en nog wat kleinigheidjes.
Zo, nu weten jullie een beetje wie ik ben

De komede tijd zal ik jullie wel middels het forum leren kenne. Wellicht zien we elkaar in februari de donderdag op de 'Motorbeurs' in Utrecht.
Hier even een fotootje van de tweewieler. Deze foto's zijn niet geheel actueel. Alle accessoires zitten er hier nog niet op en aan.

