Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 20, 2024, 03:31:58 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Aprilia RSVR 2001 project  (gelezen 8274 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
RSVisch
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 322


Netherlands
WWW
« Gepost op: Februari 25, 2015, 19:57:06 »

Hallo mensen zit al langer op het forum, maar nooit de tijd genomen iets van mij en mijn motor te laten zien.

Nu heb ik sinds 2011 een RSVR van 2001 en heb een hoop plezier van de motorfiets. Het is overigens niet mijn allereerste RSV. Heb van 2004 tot 2006 ook een RSV van 2002 gehad. Echter heeft deze de achterkant van een BMW gekust.

Maar goed, ik vind het leuk om lekker te knutselen aan de motorfiets.
Hieronder een opsomming van wat ik er allemaal de laatste jaren gedaan heb sinds de aanschaf:
- Akrapovic 2in2 uitlaat
- Powercommander 3USB
- Aanzuigmof model 2000
- Achterlichtunit met geïntegreerde knipperlichten
- Evoluzione koppelingcilinder
- Evoluzione bougiekabels
- Evoluzione ontstekingsunit
- Oliefilter modificatie
- Stompgrip
- 57mm Gasklephuis
- Amann douche injectie
- Carbon hooked airbox
- GIpro gearindicator
- Omgekeerd schakelmechanisme origineel Aprilia
- Hel stalen remleidingen voor
- Brembo 19mm radiale rempomp.

De laatste keer dat ik de PC3 afstelde zonder Douche injectie had ik 128,8 PK (origineel 118 PK). En met douche injectie verloor ik ineens 6 PK.
Dit was natuurlijk niet gepland Smiley (ik laat de motor altijd afstellen op dezelfde testbank overigens).

In de tussentijd heb ik het gewoon even zo gelaten, maar ben op zoek gegaan naar 2008 koppen incl. zuigers, uitlaatsysteem etc.
Deze heb ik inmiddels bemachtigd en de planning is ze om dit jaar erop te bouwen en af te laten stellen.
Ik wil hier in het topic laten zien hoe dat gaat en tegen wat voor problemen ik allemaal aan loop. Word het meteen een soort van How-To Smiley

Veder had ik ook in de planning staan om de stickers te vervangen aangezien er allemaal haarscheurtjes in zijn gekomen.
Nu ben ik helaas vorig jaar in Oostenrijk gevallen wat de motor natuurlijk niet ten goede komt.
Ik zit er nu zwaar aan te denken om er een RSVR in de 2002 zwarte kleurstelling van te maken. Vind ik nog altijd de mooiste uitvoering
en dit is wel een uitgelezen kans daarvoor.

Veder als ik alles aan de praat krijg met dat koppen verhaal, ga ik daarna sparen voor een Powercommander 5 en een benzinedruk regelaar.
Dit om te proberen de RSV aan de praat te krijgen met 4 injectie sproeiers. 2 op de originele plek en 2 boven de kelken (douche injectie).
Aangezien enkel 2 boven de kelken verlies opleverde.
Maar dit is nog echt verre toekomst muziek.

Hieronder nog wat foto`s van hoe die was voor de val, na de val en hoe hij er op dit moment bij staat.

Mochten jullie nog opmerkingen hebben, vragen os suggesties. Schroom niet en reageer! Smiley


* RSVassholes-garage.JPG (68.46 KB, 716x539 - bekeken 426 keer.)

* DSC02105.jpg (170.18 KB, 800x600 - bekeken 418 keer.)

* IMG_0011 (Medium).JPG (185.46 KB, 1024x768 - bekeken 401 keer.)
Gelogd
PeterC
ApriliaMembers
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 28


Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: Februari 25, 2015, 22:03:35 »

En toch zie je de gele niet vaak rijden, bijna zonde om van kleur te veranderen.

Maar wat een werk man! Niet makkelijker om gewoon een fiets met iets meer pk's uit te zoeken? Smiley
Aan de andere kant, zo leer je er wel weer wat van! (en wij dus ook)

Ik zie dat je een power commander hebt geïnstalleerd. Ik lees er wel meer over, maar geeft dat nou echt een verschil?

Veel succes!
Gelogd

RSV Mille 2002
Suzuki GS450 choppert
RSVisch
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 322


Netherlands
WWW
« Antwoord #2 Gepost op: Februari 26, 2015, 10:33:56 »

Ja dat zeggen mensen wel meer, waarom geld investeren in een motor van dat bouwjaar?!
Ik heb in de jaren steeds wat onderdelen gesprokkeld en als je dat doet is het bij elkaar niet zo duur. Tevens vind ik het leuk om wat te sleutelen en te experimenteren.
Houd je bezig en van de straat zeg maar Smiley

Op een RSV vind ik de powercommander echt een verademing. Hij gaat er veel soepeler van lopen. Moet er wel bij zeggen dat het ook schilt waar je hem al laat afstellen.
En de prijzen schelen ook een hoop! Als je er over na denkt zou ik naar Powerpoint in Tiel gaan. Daar ben je voor een nieuwe map €100,- kwijt. 1x was hij op vakantie en was ik naar Sleen afgereisd. Daar was ik €225,- kwijt en de motor liep nog niet lekker.....

Veder heb ik nu zoveel aanpassingen dat het een must is om zo`n ding te hebben Smiley
Heb eerder ook een GSXR1000 van 2006 gehad en daar zat ook een powercommander op. Maar daar merkte je er een stuk minder van.


Gelogd
bmack
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.612


Netherlands
« Antwoord #3 Gepost op: Februari 26, 2015, 11:02:22 »

Ey ik dacht al waar blijven de foto's van de koppen maar zie nu dat je r nog niet aan toe bent gekomen
Ben zeer benieuwd naar de how to en hoe het eind resultaat gaat worden
Ik hou het in de peiling
En zonde dat je gevallen bent maar zoals je al zei het geeft het je ook weer de kans om het naar je zin te brengen
Heb nu een 2009 Tuono en zit nu te denken om die te verkopen en een 2001 RSV terug te kopen dus gek ben je niet
Succes met je project
Gelogd

“Your time is limited, don’t waste it living someone else’s life.
Zwijntje
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 630


Netherlands
« Antwoord #4 Gepost op: Februari 26, 2015, 12:13:51 »

Eeuwige zonde om heb doorsnee zwart te maken.
Die gele zijn het mooist en bovendien win je er toch al gauw zo'n 4-5pk mee!
Gelogd

1990 Yamaha FZR600
1994 Yamaha FZR600 R, Wayne Rainey replica

2002 Aprilia RSV Mille R, 2003'R' Öhlins & radiale remmen, >04 RSV 2-2 uitlaat, SBK stuur
tripakis
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 668


RSV 2007

Netherlands
« Antwoord #5 Gepost op: Februari 26, 2015, 13:57:57 »

Leuk en gaaf om te lezen waar je allemaal mee bezig bent, maar ik ben ook van mening dat een gele specialer is :ok:en gaaf 
Maar het blijft persoonlijk he die smaak! Succes met je plannen!
Gelogd
mona-toetje
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 44


« Antwoord #6 Gepost op: Februari 26, 2015, 18:23:34 »

Ik heb een matzwarte, maar vind dit geel toch ook heel mooi en speciaal. Mooie setup! Ben zelf ook bezig met 57mm erop te zetten. heb goedkoop een set kunnen aanschaffen. Wat vind je van de hooked airbox? Werkt die beter dan EVO?

Gelogd
RSVisch
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 322


Netherlands
WWW
« Antwoord #7 Gepost op: Februari 26, 2015, 20:46:05 »

Het probleem is een beetje dat toen bij mij 57mm erop is gegaan ik meteen de hooked airbox erop heb gezet.
Het geeft wel een heel dik aanzuig geluid Smiley

Maar of het beter is..... Hij kan in ieder geval meer lucht aanzuigen.

Toen ik de akra en een open filter erop had had ik +- 123 pk tegenover 118 standaard. Na montage hooked airbox en 57mm gasklephuis groeide het naar 128,8.

Het enige wat ik nog steeds niet snap (heb dat al wel eens vaker geroepen). Ik verloor na montage van de Amann douche injectie 6pk. Hoe krijgt Amann er wel meer pk`s uit?
Vragen kan ik het niet meer aangezien Amann niet meer bestaat.
Mijn vermoeden is dat ze een andere benzinedruk toepassen en misschien ook wel andere injectoren. Aangezien de benzine van veder moet komen en nu meer op de vlinderklep blijft hangen.
Als je er dan een hogere druk achter zet dan komt de benzine wellicht weer "op tijd".
Gelogd
mona-toetje
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 44


« Antwoord #8 Gepost op: Februari 26, 2015, 22:08:55 »

Heb je dat probleem al voorgelegd op af1 forum? Daar rijden een aantal met douche injectie. En gabro weet natuurlijk heel veel..
Gelogd
Arwin
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 150


RSV1000R

Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: Februari 26, 2015, 22:57:44 »

Leuk project zo! Tja ik ga ook met de meesten mee, dat geel vind ik persoonlijk ook erg gaaf,maar het gaat er om wat jij vind uiteraard, vind jij zwart mooier gewoon zwart laten spuiten
Gelogd

RSVisch
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 322


Netherlands
WWW
« Antwoord #10 Gepost op: Februari 28, 2015, 14:35:13 »

Vandaag weer een paar uurtjes aan het "slopen" geweest Smiley

Het blok word al aardig zichtbaar.


* 20150228_140234_resized (Large).jpg (310.32 KB, 1440x1080 - bekeken 378 keer.)
Gelogd
RSVisch
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 322


Netherlands
WWW
« Antwoord #11 Gepost op: Februari 28, 2015, 14:35:39 »

en nog 1


* 20150228_140249_resized (Large).jpg (303.8 KB, 1440x1080 - bekeken 373 keer.)
Gelogd
Arwin
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 150


RSV1000R

Netherlands
« Antwoord #12 Gepost op: Maart 01, 2015, 20:01:28 »

Goed bezig
Gelogd

RSVisch
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 322


Netherlands
WWW
« Antwoord #13 Gepost op: Maart 01, 2015, 20:09:39 »

Vandaag met Gabro (de meeste kennen hem wel denk ik) gesproken over een aangepaste eprom.

Zal er toch aan moeten alleen vraagt hij er wel behoorlijk wat geld voor, i.v.m. andere onstekingstijd. Iemand misschien nog alternatieven?
Gelogd
Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #14 Gepost op: Maart 01, 2015, 20:12:35 »

Ook op AF1 vragen?  Roll Eyes En met pc3 kun je ook ontsteking aanpassen toch? Met een aparte module?  Roll Eyes
Gelogd

Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
temperatuur 2004 Mille « 1 2 » cees 23 16588 Laatste bericht Juni 25, 2010, 21:41:00
door rsvjan
Na veel prutsen een perfect werkende achterrem... « 1 2 3 4 5 » ldeijkva 63 39514 Laatste bericht Januari 25, 2015, 13:26:42
door Snijboon
15 juni, 3 uurs race van oude motoren in Elst « 1 2 3 » rolf 35 21827 Laatste bericht Juni 24, 2013, 18:35:36
door rolf
Reisverslag Noorwegen « 1 2 3 » johansc 42 35485 Laatste bericht Augustus 26, 2009, 20:33:15
door arius
Ook nieuw... « 1 2 » irish wolfie 23 19430 Laatste bericht Maart 09, 2013, 14:25:36
door Jesse J

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!