Hallo mensen zit al langer op het forum, maar nooit de tijd genomen iets van mij en mijn motor te laten zien.
Nu heb ik sinds 2011 een RSVR van 2001 en heb een hoop plezier van de motorfiets. Het is overigens niet mijn allereerste RSV. Heb van 2004 tot 2006 ook een RSV van 2002 gehad. Echter heeft deze de achterkant van een BMW gekust.
Maar goed, ik vind het leuk om lekker te knutselen aan de motorfiets.
Hieronder een opsomming van wat ik er allemaal de laatste jaren gedaan heb sinds de aanschaf:
- Akrapovic 2in2 uitlaat
- Powercommander 3USB
- Aanzuigmof model 2000
- Achterlichtunit met geïntegreerde knipperlichten
- Evoluzione koppelingcilinder
- Evoluzione bougiekabels
- Evoluzione ontstekingsunit
- Oliefilter modificatie
- Stompgrip
- 57mm Gasklephuis
- Amann douche injectie
- Carbon hooked airbox
- GIpro gearindicator
- Omgekeerd schakelmechanisme origineel Aprilia
- Hel stalen remleidingen voor
- Brembo 19mm radiale rempomp.
De laatste keer dat ik de PC3 afstelde zonder Douche injectie had ik 128,8 PK (origineel 118 PK). En met douche injectie verloor ik ineens 6 PK.
Dit was natuurlijk niet gepland
(ik laat de motor altijd afstellen op dezelfde testbank overigens).
In de tussentijd heb ik het gewoon even zo gelaten, maar ben op zoek gegaan naar 2008 koppen incl. zuigers, uitlaatsysteem etc.
Deze heb ik inmiddels bemachtigd en de planning is ze om dit jaar erop te bouwen en af te laten stellen.
Ik wil hier in het topic laten zien hoe dat gaat en tegen wat voor problemen ik allemaal aan loop. Word het meteen een soort van How-To
Veder had ik ook in de planning staan om de stickers te vervangen aangezien er allemaal haarscheurtjes in zijn gekomen.
Nu ben ik helaas vorig jaar in Oostenrijk gevallen wat de motor natuurlijk niet ten goede komt.
Ik zit er nu zwaar aan te denken om er een RSVR in de 2002 zwarte kleurstelling van te maken. Vind ik nog altijd de mooiste uitvoering
en dit is wel een uitgelezen kans daarvoor.
Veder als ik alles aan de praat krijg met dat koppen verhaal, ga ik daarna sparen voor een Powercommander 5 en een benzinedruk regelaar.
Dit om te proberen de RSV aan de praat te krijgen met 4 injectie sproeiers. 2 op de originele plek en 2 boven de kelken (douche injectie).
Aangezien enkel 2 boven de kelken verlies opleverde.
Maar dit is nog echt verre toekomst muziek.
Hieronder nog wat foto`s van hoe die was voor de val, na de val en hoe hij er op dit moment bij staat.
Mochten jullie nog opmerkingen hebben, vragen os suggesties. Schroom niet en reageer!