Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 25, 2024, 20:44:05 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Aprilia rs 250 tot leven wekken :)  (gelezen 7969 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Gepost op: Februari 28, 2015, 11:13:05 »

Geen nieuwe motor, maar wel genoeg te doen. Mijn rs250 heeft ongeveer 5 jaar stil gestaan. Nu ik eindelijk sleutelruimte aan huis heb kan de dame weer tot leven worden gewekt. Er gaat nog wel wat tijd in zitten. Lagen stof, roest en zelfs schimmel, (nu) achterstallig onderhoud en nog uit te voeren reparaties.

Updates volgen met foto's. Smiley

In betere tijden zag ze er zo uit.  Grin


* oei.JPG (84.01 KB, 704x528 - bekeken 395 keer.)
Gelogd

bmack
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.612


Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: Februari 28, 2015, 11:32:18 »

 :ok:goed bezig
Gelogd

“Your time is limited, don’t waste it living someone else’s life.
FastJ
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4.792


RSV4ever & Pegaso Powerrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #2 Gepost op: Februari 28, 2015, 15:32:24 »

Wow, 5 jaar al! Time flies.

Goede actie!
Gelogd

Je kunt alleen spijt hebben van dingen die je niet doet.
Kiek um goan!
Heuveltje
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.361


ZAC #4

Netherlands
« Antwoord #3 Gepost op: Februari 28, 2015, 15:42:26 »

Mooi man
Gelogd

ZAC#4
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #4 Gepost op: Februari 28, 2015, 15:57:58 »

Wat zijn dit ook mooie fietsjes  ....
Gelogd
B-Art
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.488


Italy
WWW
« Antwoord #5 Gepost op: Februari 28, 2015, 19:41:58 »

Goed bezig  Grin
Gelogd

Aprilia slijtage/aftermarket onderdelen:


15% korting op slijtagedelen!
Excorio
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 76


Netherlands
« Antwoord #6 Gepost op: Februari 28, 2015, 20:03:39 »

Ik blijf dat een pracht van een machine vinden...

Verwen die dame maar es goed  Wink
Gelogd
whitebee
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 399


Netherlands
WWW
« Antwoord #7 Gepost op: Februari 28, 2015, 20:53:48 »

dat gaat weer een mooie worden
Gelogd

JJ Suspension; Feel the difference
Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #8 Gepost op: Maart 01, 2015, 08:59:07 »

Eerste klus was kuipen demonteren en alles enigszins schoonmaken. Je kon de motor nergens aanraken zonder zwarte vingers te krijgen. Het is nog lang niet perfect, maar wel weer 'werkbaar'.

Motor nieuwe bougies gegeven, luchtfilter schoongemaakt (hoera geen muizen  Grin), vloeistoffen wisselen.
De motor is een paar duizend kilometer terug nog gereviseerd. Elk jaar wel eens voorzichtig de motor doorgetrapt, dus vast zat het niet. Tenzij ik iets bijzonders vind blijft het blok in elkaar.

Omdat ik niet zeker weet of tweetaktolie opdroogt/vastkoekt is de oliepomp voor de mengsmering een controlepunt. Vanaf de oliepomp lopen vier leidingen waaruit de olie moet druppelen. Twee leidingen lopen naar de cilinders, twee naar het carter (smering krukas o.a.). Twee heb ik losgetrokken.
Mengsmering gemaakt en de motor starten. Zowaar na 5 trappen al leven in de brouwerij.  Grin De olieleidingen druppelen vrolijk, dus dat werkt ook.






* p004.jpg (175.45 KB, 612x665 - bekeken 384 keer.)

* p001.jpg (263.47 KB, 816x612 - bekeken 393 keer.)
Gelogd

Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #9 Gepost op: Maart 01, 2015, 09:01:07 »

De uitlaatbochten zijn roestig, dus die waren toe aan een flinke schrobbeurt. Staalborstel op de boormachine en gaaaaan.  Lips Sealed

Twee uur bezig geweest en ze zijn weer zo goed als roestvrij.  Grin

Erg knap zijn ze niet meer, dus ze gaan weer in de hittebestendige zwarte hammerite.


* p003.jpg (158.42 KB, 816x612 - bekeken 358 keer.)
« Laatste verandering: Maart 01, 2015, 09:03:34 door Bitaktus_Snellus » Gelogd

rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #10 Gepost op: Maart 01, 2015, 18:39:58 »

goed bezig
Gelogd
Arwin
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 150


RSV1000R

Netherlands
« Antwoord #11 Gepost op: Maart 01, 2015, 20:00:18 »

Idd goed bezig! blijft mooi zo'n rs250
Gelogd

Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #12 Gepost op: Maart 01, 2015, 20:09:18 »

En vandaag de bochten gespoten. Spuitbusje hammerite is zo leeg.  angel Lips Sealed

Ook een begin gemaakt aan de klauwen schoonmaken. Zowel benzine als remmenreiniger werken niet zo makkelijk als gehoopt. Iemand betere ideeen?

Daarnaast even gespeeld met een nieuw apparaat: een Gensig. Daarmee kun je de motor testen op diverse dingen zonder de motor te hoeven starten, waaronder werking van de powervalves en de solenoids. Superhandig.  Cool


* p006.jpg (163.44 KB, 612x816 - bekeken 357 keer.)

* p005.jpg (202.69 KB, 612x816 - bekeken 380 keer.)

* p007.jpg (142.59 KB, 612x816 - bekeken 372 keer.)
Gelogd

GERBEN
ApriliaMembers
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 207


met een witte blijf je zitte

Netherlands
« Antwoord #13 Gepost op: Maart 01, 2015, 20:33:55 »

Leuk hoor ,ik ben zelf op zo eentje begonnen ook een grijze en voor zover ik na kan gaan bestaat de motor ook nog, staat alleen geregistreerd als niet verzekerd! (Kenteken is MY-39-XK)

Voor het reinigen van de remklauwen kun je een reinigingsmiddel gebruiken met loog of een industriële reiniger.

Wel goed naspoelen met water anders kun je ze weggooien na verloop van tijd. Wat ook helpt is om ze in de was/ poets te zetten ,het remstof hecht dan minder snel.
Gelogd
Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #14 Gepost op: Maart 02, 2015, 09:28:36 »

Tnx. Smiley

Ook deze is niet verzekerd hoor. Schorsen die hap.  Grin
Gelogd

Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
temperatuur 2004 Mille « 1 2 » cees 23 16607 Laatste bericht Juni 25, 2010, 21:41:00
door rsvjan
Na veel prutsen een perfect werkende achterrem... « 1 2 3 4 5 » ldeijkva 63 39565 Laatste bericht Januari 25, 2015, 13:26:42
door Snijboon
15 juni, 3 uurs race van oude motoren in Elst « 1 2 3 » rolf 35 21863 Laatste bericht Juni 24, 2013, 18:35:36
door rolf
Ook nieuw... « 1 2 » irish wolfie 23 19448 Laatste bericht Maart 09, 2013, 14:25:36
door Jesse J
Vrijdag 6 Januari 2012 - ARA Nieuwjaarsborrel & Clubkarten(Ook voor forumleden!) « 1 2 ... 10 11 » 2 Fast 2 See 161 57045 Laatste bericht Februari 02, 2012, 22:45:11
door Rossifumi

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!