Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 19, 2024, 22:15:42 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Niet willen starten van aprilia falco  (gelezen 6952 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
schevetoren
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 73

Netherlands
« Gepost op: Maart 08, 2015, 14:50:29 »

Hallo vandaag was het eindelijk zover, het was eindelijk weer tijd om de motor uit de stal de hallen om een stuk te gaan rijden. veel zin in. maar helaas dacht de motor daar anders over. een druk op de start knop en helaas niet het bekende geluid maar meer een lege accu of knarsetand wielen. . lijkt wel of dit mijn start motor was. kan het verkeert hebben zo technisch ben ik nu ook nu ook weer nu weer nu weer niet. wie weet of kan mij mij hier mee mee helpen.
heb een foto  bijgevoegd het geluid weg komt van het knarsetand wielen als ik de motor start. maar dit kan ook komen omdat de accu volgens mij is overleden omdat die bol staat . zal daar maar een nwe voor gaan halen.
Gelogd
Heuveltje
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.361


ZAC #4

Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: Maart 08, 2015, 15:07:17 »

Hallo vandaag was het eindelijk zover, het was eindelijk weer tijd om de motor uit de stal de hallen om een stuk te gaan rijden. veel zin in. maar helaas dacht de motor daar anders over. een druk op de start knop en helaas niet het bekende geluid maar meer een lege accu of knarsetand wielen. . lijkt wel of dit mijn start motor was. kan het verkeert hebben zo technisch ben ik nu ook nu ook weer nu weer nu weer niet. wie weet of kan mij mij hier mee mee helpen.
heb een foto  bijgevoegd het geluid weg komt van het knarsetand wielen als ik de motor start. maar dit kan ook komen omdat de accu volgens mij is overleden omdat die bol staat . zal daar maar een nwe voor gaan halen.

Als de accu onvoldoende opgeladen is dan hoor je waarschijnlijk het start relais.
Nieuwe accu erin/ opladen en dan doet ie het gewoon weer
Gelogd

ZAC#4
schevetoren
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 73

Netherlands
« Antwoord #2 Gepost op: Maart 08, 2015, 15:11:56 »

oke bedankt, zal morgen even even een nwe accu koppen deze zat er nu 3 jaar in. wel altijd keurig aan de druppel lader gehad.. Embarrassed
Gelogd
Han
Aprilia Falco SL1000
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 918


Black&Blue Falco is the Best

United Arab Emirates
WWW
« Antwoord #3 Gepost op: Maart 08, 2015, 15:21:54 »

Knarsetanden geluid kan ook je startkoppeling zijn. Dat is niet te hopen voor je. Gebruik zoekfunctie.
Start je appie nooit met een zwakke accu !!
Gelogd

Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #4 Gepost op: Maart 08, 2015, 15:22:52 »

Zoek maar eens op startkoppeling.
Zorg dat je altijd een 100% goede accu hebt bij een v990 Aprilia.
Gelogd
schevetoren
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 73

Netherlands
« Antwoord #5 Gepost op: Maart 08, 2015, 15:40:00 »

Jesse heb deze accu gekocht bij accu sevice in leeuwarden.. Ik had nooit problemen met mijn falco.. tot vandaag.  Vertel me er eens meer over wat me er staat te staat te verwachten over de  startkoppeling als dat het al is. het lijkt mij sterkt. kan het niet de start motor zijn. of gewoon simpel een verote accu, staat immers bol.
« Laatste verandering: Maart 08, 2015, 15:53:19 door schevetoren » Gelogd
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #6 Gepost op: Maart 08, 2015, 15:51:17 »

Ik hoop dat het je accu is. Startkoppeling is een dure reparatie als je het laat doen.
Gebruik de zoekfuncie maar eens.
Gelogd
schevetoren
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 73

Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: Maart 08, 2015, 15:56:39 »

Heb ik gedaan Jesse, wordt er niet veel wijzer van. komt dit vaker voor en hoe hoe duur duur is het ongeveer. . eind mei ben ik van plan om op de motor op vankantie naar oostenrijk te gaan.
Gelogd
ViscontiQV
ARA Newbie
*
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 7


Netherlands
« Antwoord #8 Gepost op: Maart 08, 2015, 16:44:40 »

Ik heb iets soortgelijks gehad na winterstalling een paar jaar geleden en dacht ook aan startmotor, maar bleek een versleten startrelais en een slechte accu(die zijn spanning niet meer vast kon houden) te zijn. Beide laten vervangen en hij startte beter/sneller dan ooit tevoren. Ook in de jaren daarna.
 
Suc6 met het oplossen, hoop dat je snel weer kan gaan sturen 
Gelogd
pieter
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 300


Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: Maart 09, 2015, 07:54:07 »

Klinkt stom.... maar doe er een startrelais in van een cbr900 oud model. Dat gaat veel beter. Ik wilde er ook niets van weten. Wtf. Je gaat er toch geen jappentroep in zetten. JAWWEL DUS

stratkoppeing gaat ook nog wel eens stuk als je met een lege of slechte accu start. En dat wil je idd niet. Er zijn veel mogelijkheden om de kosten binnen de perken te houden. Ktm heeft een zelfde voor een stuk  minder geld
Gelogd
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #10 Gepost op: Maart 09, 2015, 09:16:27 »

http://www.aprilia-riders.nl/forum/index.php?topic=20552.0

Eerts maar eens een verse accu erin, een kapotte startkoppeling had je al moeten merken voordat je hem in de winterslaap had gezet, als hij altijd goed , zonder rare bijgeluiden heeft gestart is het onwaarschijnlijk dat het nu de startkoppeling is.
Gelogd
pieter
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 300


Netherlands
« Antwoord #11 Gepost op: Maart 09, 2015, 11:50:09 »

Eens met frank.....
Gelogd
schevetoren
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 73

Netherlands
« Antwoord #12 Gepost op: Maart 09, 2015, 16:47:39 »

Kom net bij de accu boer weg, wat bleek, accu is goed maar zo leeg als wat, dat is op zich al raar. hangt altijd netjes aan de druppel lader. accu blijft vanacht een nachtje uit logeren bij de accu boer zodat deze meneer er morgen nog enkele testen mee kan doen. blijf het vreemd vinden. zij dit het zijn. hoop het.
Gelogd
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #13 Gepost op: Maart 09, 2015, 19:43:57 »

controleer ff goed de massa verbinding . Niet alleen bij de accu , maar ook op het frame / blok
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
schevetoren
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 73

Netherlands
« Antwoord #14 Gepost op: Maart 10, 2015, 19:40:42 »

vanavond is mijn achterbuurman die werkzaam is bij motoplaza bij me langs geweest om te kijken wat het probleem van de falco is. zijn conclusie is  Huh zoals Jesse al ook al noemde de Startkoppeling. mooi klote dus.
Ik ga het advies van rsvfrank maar  volgen en via deze  link http://www.aprilia-riders.nl/forum/index.php?topic=20552.0 hoop ik snel weer te kunnen rijden.

ik hou jullie op de hoogte.
Gelogd
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Lidl heeft weer motorkleding in de aanbieding! « 1 2 3 4 » 2 Fast 2 See 50 45353 Laatste bericht Mei 13, 2011, 14:47:47
door Silke
autoscout 24 arius 14 15322 Laatste bericht Januari 27, 2013, 10:40:46
door rsvfrank
Rondetijden « 1 2 ... 35 36 » zeeslot 539 164459 Laatste bericht Maart 25, 2015, 10:09:52
door Zoeperman
Modellen Tuono 2002-2011 « 1 2 » MatthijsA 16 18217 Laatste bericht Augustus 29, 2014, 20:07:58
door Skipovski
Iemand deze vorm van Spam al eens gehad?? B-Art 6 4012 Laatste bericht December 10, 2008, 12:53:16
door Capo-04/06

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!