Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 20, 2024, 05:54:31 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: gezeik........  (gelezen 3152 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
pieter
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 300


Netherlands
« Gepost op: Maart 09, 2015, 07:50:06 »

Gisteren mooie motordag.
appie uit de schuur.... proberen te straten. 1 druk en lopen... zoals altijd.

20 minuten later al het leer aan en motor voor gezet. Op de motor, starten en niets...... helemaal verzopen. Niets hielp vol gas ook dus niet.
uiteindelijk bougies er uit en drooggestart. Toen 1 grote knal en steekvlam en draaien maar.

kon nog half uurtje knallen. Bij thuiskomst lekte de motor als een dijk benzine. Grrrrrrr
bleek een slang gescheurd in de tank. Die van de overloop en ontluchting.

Maar nu de vraag....... ik heb er een chip van roke ingezet afgelopen heftige winter. Ik heb de potmeters op gevoel afgesteld. Hij rijdt btw wel onwijs goed enmpakt heel mooi op. Ik laat hem nog wel even goed afstellen natuurlijk.

Maar komen de stratproblemen met een verzopen motor meer voor bij motoren die een andere eprom er in hebben?

voor jullie info. Deze appie heb ik nu een maand of 7. Hij is nog nooit verzopen geweest. Mijn eerste had daar wel regelmatig last van......
Gelogd
pieter
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 300


Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: Maart 09, 2015, 17:32:51 »

Blijkt nu ook het oringetje van de connector van de benzineslang, komende vanaf de pomp aan linker zijde stuk was....
wie weet waar je een oring kan halen die benzine bestendig is?
Gelogd
Sorrento
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 15


« Antwoord #2 Gepost op: Maart 09, 2015, 19:24:25 »

Geen idee eerlijk gezegd, je kun altijd nog een nieuwe connector (incl. o-ring) bestellen....

http://www.aprilia-parts.nl/nl/exploded-views/9/7667/AP8102873
Gelogd
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #3 Gepost op: Maart 09, 2015, 19:42:34 »

Verzuipen van een gen1 RSV / Tuono kan door onkunde gebruiker    en of  door slechte bougies.

Als je tijdens het starten of koude motor aan het gas komt , heb je grote kans op verzuipen.
Een akelige plof is het gevolg . Starten is dan een probleem.

Starten zonder gas en ff max "choke"
Die choke na aanslaan terug regelen tot de motor ca 2000 rpm blijft lopen ( niet minder)
Na klein stukje rijden kan de choke uit.
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
pieter
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 300


Netherlands
« Antwoord #4 Gepost op: Maart 09, 2015, 19:51:34 »

Thanx. Ik koop morg3n wel een nieuwe connector.
onkunde is het niet. Nu dit mijn 4e gen 1 rsv is, weet ik hoe gevoelig hij met starten is.
bougies waren nog netjes en binnen de toleranties.  Ik verdenk de eprom Huh
Gelogd
Tuonofrank
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 11


« Antwoord #5 Gepost op: Maart 09, 2015, 19:59:56 »

Ik kan als tip meegeven dat voor het droogstarten je niet je bougies eruit hoeft te halen. Onder je duozit zit je relais van de brandstofpomp, deze kun je vinden door de startknop in te drukken en tegelijkertijd te voelen. Haal hem los en start even, ja ok je moet nog wel met compressie starten maar hij krijgt geen extra benzine ingespoten. Doe je relais terug en start hem weer, 9 van de 10 keer start hij gelijk.

Succes!
Gelogd
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #6 Gepost op: Maart 09, 2015, 20:05:58 »

Ik kan als tip meegeven dat voor het droogstarten je niet je bougies eruit hoeft te halen. Onder je duozit zit je relais van de brandstofpomp, deze kun je vinden door de startknop in te drukken en tegelijkertijd te voelen. Haal hem los en start even, ja ok je moet nog wel met compressie starten maar hij krijgt geen extra benzine ingespoten. Doe je relais terug en start hem weer, 9 van de 10 keer start hij gelijk.

Succes!
Kleine aanpassing bovenstaand
Bij het inschakelen van het contact komt dit relais in . Je hoort dan ook ff de brandstof pomp.

Inderdaad ff starten zonder brandstof(druk), blaas je hem droog.

Na ff droogstart een nieuwe poging met relais erin
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: Maart 09, 2015, 20:08:49 »

Thanx. Ik koop morg3n wel een nieuwe connector.
onkunde is het niet. Nu dit mijn 4e gen 1 rsv is, weet ik hoe gevoelig hij met starten is.
bougies waren nog netjes en binnen de toleranties.  Ik verdenk de eprom Huh
Niet alleen de eprom , misschien de gehele afstelling en de conditie van de bougies.

Ik heb zelf indertijd de  iririum gemonteerd. Vond dit een verbetering.
Laat hem daarna goed afstellen.
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
Tuonofrank
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 11


« Antwoord #8 Gepost op: Maart 09, 2015, 20:15:54 »

Ik kan als tip meegeven dat voor het droogstarten je niet je bougies eruit hoeft te halen. Onder je duozit zit je relais van de brandstofpomp, deze kun je vinden door de startknop in te drukken en tegelijkertijd te voelen. Haal hem los en start even, ja ok je moet nog wel met compressie starten maar hij krijgt geen extra benzine ingespoten. Doe je relais terug en start hem weer, 9 van de 10 keer start hij gelijk.

Succes!
Kleine aanpassing bovenstaand
Bij het inschakelen van het contact komt dit relais in . Je hoort dan ook ff de brandstof pomp.

Inderdaad ff starten zonder brandstof(druk), blaas je hem droog.

Na ff droogstart een nieuwe poging met relais erin

Dit klopt, dit om op druk te komen en dan stopt hij. Als je vervolgens gaat starten zal hij aan gaan met je startknop om vervolgens aan te blijven als hij start maar dan hoor je het niet meer
Gelogd
pieter
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 300


Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: Maart 10, 2015, 21:47:25 »

Thanx allemaal voor jullie advies.
bougies waren nog goed. Maar voor de zekerheid toch maar een setje irridium kopen en dan meteen laten afstellen...... :victory:b
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Help a.u.b. Tuono Factory 2007 loopt op 1 cylinder en geeft service melding. leunie 11 4368 Laatste bericht Juli 10, 2008, 15:47:40
door MatthijsA
advies gevraagd « 1 2 3 4 5 » sjakov 68 27796 Laatste bericht April 19, 2008, 20:24:03
door Tuono GR66
Motorvakantieverhalen 2007 « 1 2 » rocketeer 15 17001 Laatste bericht November 22, 2008, 12:34:06
door john deere
Dempers RSV Mille « 1 2 3 » mccoyman 40 9898 Laatste bericht Januari 21, 2013, 10:06:11
door mccoyman
Achterhoekrit zondag 21 juli 2013 « 1 2 ... 8 9 » RSVulti 121 24584 Laatste bericht Juli 29, 2013, 21:19:28
door Brontolo

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!