Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 18, 2024, 18:44:00 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: lekkende vork poten  (gelezen 7836 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Hanz
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 84

Netherlands
« Gepost op: Maart 17, 2015, 08:48:34 »

Winterstalling achter de rug, lekker ff stukje sturen. Zie ik natte vorkpoten... Gouden Ohlins op mn rsvr 1000 2007 zijn nat. Niet heel erg maar wel olie erop. Jaar of 3 geleden al laten servicen, toen lekte het wel heel erg: kuip onder de olie. Balen want moet hele zooi er weer af. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze alweer naar de knoppen zijn, maak ze altijd goed schoon en zorg ook voor dat ze een beetje siliconen olie hebben (werd me aangeraden door HK-suspension).
Komt dit bekend voor? Toch door tijdje stilstaan veroorzaakt? En, wellicht hopen tegen beter weten in: gaat dit vanzelf weer over?

Greetz Hanz
Gelogd
Bor_S
ApriliaMembers
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 20

Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: Maart 17, 2015, 09:25:37 »

Heel herkenbaar,  die van mij liggen klaar en gaan vanmiddag op de post.
Heb contact gehad met http://www.ohlins-rooske.nl/ en het schijn geen uitzondering te zijn. Zover ik weet is het voor mijn bike, net als jou een RSV 2007 (factory)  met 16000km de 1e keer.
Ohlins schijn wel steeds de keringen aan te passen/te modificeren en hij verwachte dat het nieuw model kering het ca 25000km uit zou moeten houden.
Gelogd
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #2 Gepost op: Maart 17, 2015, 09:33:22 »

Dit is een veelvoorkomend bij Ohlins vorken en treedt meestal op na lang stilstaan.
De afdichtingen van de vork zij "low stiction" m.a.w. Lopen heel soepel en hebben een erg lage wrijving.
Hierdoor spreekt de vork erg goed aan.

Een nadeel is dat de keerringen snel gaan lekken.
Er is in de loop van tijd wel een update geweest voor de afdichtingen. Deze zijn minder lekkage gevoelig.
Ik neem aan dat ze deze ook bij HK gebruiken. Er zijn ook mensen die keerringen van de Suzuki GSXR1000 gebruiken maar deze zijn niet "low stiction". Maar passen wel en zijn minder snel lek.
« Laatste verandering: Maart 17, 2015, 09:35:31 door Jesse J » Gelogd
Hanz
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 84

Netherlands
« Antwoord #3 Gepost op: Maart 17, 2015, 11:08:35 »

dank voor jullie antwoord! inderdaad zijn ze al een keer gemodificeerd gereviseerd. ik denk aan de Suzuki keringen... heb je meer info en kan ik dat zelf? heb weinig zin in weer 200 eur achter de wagen en in mn garage zelf klusje klaren lijkt me ook wel leuk.

Een handleiding en onderdeel nummer vd kering van harte welkom

Tnx Hanz
Gelogd
bmack
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.612


Netherlands
« Antwoord #4 Gepost op: Maart 17, 2015, 11:44:05 »

Had het bij mijn Edwards ook ook die van Suzuki er in niets hielp was toen voor mij een reden van verkoop voor mij geen ohlins meer
Gelogd

“Your time is limited, don’t waste it living someone else’s life.
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #5 Gepost op: Maart 17, 2015, 11:50:45 »

Deze. GSXR 1000 K4

Gelogd
FastJ
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4.792


RSV4ever & Pegaso Powerrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #6 Gepost op: Maart 17, 2015, 12:00:49 »

Dit is een veelvoorkomend bij Ohlins vorken en treedt meestal op na lang stilstaan.
De afdichtingen van de vork zij "low stiction" m.a.w. Lopen heel soepel en hebben een erg lage wrijving.
Hierdoor spreekt de vork erg goed aan.

Een nadeel is dat de keerringen snel gaan lekken.
Er is in de loop van tijd wel een update geweest voor de afdichtingen. Deze zijn minder lekkage gevoelig.
Ik neem aan dat ze deze ook bij HK gebruiken. Er zijn ook mensen die keerringen van de Suzuki GSXR1000 gebruiken maar deze zijn niet "low stiction". Maar passen wel en zijn minder snel lek.
Idd gebruikt HK nu ook de nieuwe keerringen.
Gelogd

Je kunt alleen spijt hebben van dingen die je niet doet.
Kiek um goan!
Hanz
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 84

Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: Maart 17, 2015, 12:30:09 »

Hebben ze bij Ohlins nu weer een update gedaan voor de keringen? Ik heb al de "Dubbele" versie erin... 2012

Greetz Hanz
Gelogd
FastJ
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4.792


RSV4ever & Pegaso Powerrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #8 Gepost op: Maart 17, 2015, 12:57:51 »

Hebben ze bij Ohlins nu weer een update gedaan voor de keringen? Ik heb al de "Dubbele" versie erin... 2012

Greetz Hanz
Ik zal het ze morgen ff vragen, dan ga ik er langs voor service van mijn achterschok
Gelogd

Je kunt alleen spijt hebben van dingen die je niet doet.
Kiek um goan!
Hanz
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 84

Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: Maart 17, 2015, 15:37:30 »

Top! Fastj. hoor t graag
Gelogd
mjvanderlaan
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.548


Netherlands
WWW
« Antwoord #10 Gepost op: Maart 18, 2015, 08:52:42 »

voor de keringen weet ik het niet maar de stofkappen wel. Heb afgelopen winter de vering van mijn racer laten servicen en daar zitten andere stofkappen op t.o.v. mijn straatmotor. Afdichtingsveertje is nu goed zichtbaar aan de buitenkant. Rooske bevestigde ook meteen dat dit nieuwe types waren die wellicht minder remstof doorlaten.
Gelogd

Wees niet bang om snel voorwaarts te gaan, wees alleen bang om stil te staan ;-)
FastJ
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4.792


RSV4ever & Pegaso Powerrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #11 Gepost op: Maart 18, 2015, 16:18:52 »

Top! Fastj. hoor t graag
Heb gevraagd naar de seals/keringen (dus niet naar stofkappen): standaard gebruikt HK de originele Ohlins keringen, die zijn van het type met dubbele afdichting. Voor racers gebruiken ze bijna altijd SKF seals die verminderde wrijvingsweerstand hebben. Die zijn nogal prijzig maar hebben dus een betere werking.

Ongeacht welke stofkappen en keringen je gebruikte: zorg dat de vorkpoten schoon zijn van aanslag van insecten en andere troep.Want na paar maanden stilstaan hard dat helemaal uit, en dan druk je ze stuk met het inveren van de voorvork.

Was lekker druk daar, stond RSV op de brug en Oer-Tuono.
Gelogd

Je kunt alleen spijt hebben van dingen die je niet doet.
Kiek um goan!
Hanz
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 84

Netherlands
« Antwoord #12 Gepost op: Maart 19, 2015, 08:30:04 »

FastJ, tnx voor t navragen. denk dat ik maar langs rijdt en daar zelf poten demonteer als ze me dat toestaan. ben best handige sleutelaar dus dat moet in half uurtje lukken. Zal eens informeren.

Zelf doen thuis, heeft mn voorkeur maar is wel echt specialisten werk. En voor de kosten hoef je t niet te doen want setje zonder olie kost ook al ca. € 100,-

eeniewee. tnx

ps lekt nog steeds, dus zijn niet "vanzelf"  dicht gegeaan Roll Eyes
Gelogd
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #13 Gepost op: Maart 19, 2015, 08:52:02 »

FastJ, tnx voor t navragen. denk dat ik maar langs rijdt en daar zelf poten demonteer als ze me dat toestaan. ben best handige sleutelaar dus dat moet in half uurtje lukken. Zal eens informeren.

Zelf doen thuis, heeft mn voorkeur maar is wel echt specialisten werk. En voor de kosten hoef je t niet te doen want setje zonder olie kost ook al ca. € 100,-

eeniewee. tnx

ps lekt nog steeds, dus zijn niet "vanzelf"  dicht gegeaan Roll Eyes
Ik stuur m'n vorkpoten gewoon op naar HK. Dan blijven de kosten beperkt.
Rooske in Tynaarlo is ook een optie (ohlins specialist) ik weet niet of hij goedkoper is.
Gelogd
FastJ
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4.792


RSV4ever & Pegaso Powerrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #14 Gepost op: Maart 19, 2015, 10:55:31 »

FastJ, tnx voor t navragen. denk dat ik maar langs rijdt en daar zelf poten demonteer als ze me dat toestaan. ben best handige sleutelaar dus dat moet in half uurtje lukken. Zal eens informeren.

Zelf doen thuis, heeft mn voorkeur maar is wel echt specialisten werk. En voor de kosten hoef je t niet te doen want setje zonder olie kost ook al ca. € 100,-

eeniewee. tnx

ps lekt nog steeds, dus zijn niet "vanzelf"  dicht gegeaan Roll Eyes
Dat staan ze toe, wel effe van te voren bellen want het is daar nu beredruk en als alle bruggen vol staan kun je niet veel. Succes!
Gelogd

Je kunt alleen spijt hebben van dingen die je niet doet.
Kiek um goan!
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
RIP Marcel Aprilia 2000) « 1 2 3 » scarfaces 39 25952 Laatste bericht April 08, 2009, 11:28:07
door zeeslot
Eerste proefrit.... « 1 2 ... 8 9 » XRV rider 130 49241 Laatste bericht Juni 06, 2008, 18:02:22
door debulte
Winterklus topic RS250 (ja, het is winter hier....) « 1 2 3 4 5 » Redmer 74 35022 Laatste bericht Augustus 09, 2011, 11:37:44
door Redmer
Ervaring Powercommander/Rapidbike/Bazazz op rsv4 !!!! Fast-Fred 11 5651 Laatste bericht Maart 09, 2011, 19:15:53
door Kiwi
GESPOT! « 1 2 ... 269 270 » Blijhoofd 4049 690969 Laatste bericht December 31, 2012, 15:02:00
door bmack

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!