Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 25, 2024, 09:25:47 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Achterbrug demonteren Tuono 2009?  (gelezen 3007 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
GekkeGert
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 115


Burn rubber, not your soul.

Netherlands
« Gepost op: Maart 18, 2015, 07:48:31 »

Beste mensen,

ik zit met een probleem.
Ik wil mijn achterbrug/swingarm verwijderen omdat de vorige eigenaar gevallen is met de motor.
na het afspuiten met de hogedruk kwam dit naar boven, en heb ik een lelijke achterbrug.

Nu is alles gedemonteerd:
-Uitlaat systeem
-Link systeem
-Vering
-Ketting
-Achterwiel
-Kettingkast, beschermer, etc.
-As door de achterbrug.

Nu heb ik naar mijn weten alles er af liggen, maar als nog krijg ik de achterbrug niet uit het frame.

Wie kan me hier bij helpen, of heeft tips/trucs die het gemakkelijker moeten maken?

Want hoe eerder ik de brug bij de spuiter heb liggen, des te eerder kan ik de Tuono weer opbouwen.
Gelogd

Car/Bike Detailing: Contact me
bmack
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.612


Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: Maart 18, 2015, 09:05:59 »

Boven de as van je achterbrug zitten bouten aan je blok bevestigd die iets oplossen waardoor je net iets meer ruimte krijgt
Gelogd

“Your time is limited, don’t waste it living someone else’s life.
GekkeGert
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 115


Burn rubber, not your soul.

Netherlands
« Antwoord #2 Gepost op: Maart 18, 2015, 09:13:05 »

Zal deze vanavond is zoeken.

wat me ook te binnen schiet.
Aan de rechtse kant van motor (rempedaal).
lijkt nog iets van een tapeind/draad te zitten.
Moet dit er ook uit, zo ja hoe?
Gelogd

Car/Bike Detailing: Contact me
TuonoPeet
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.682


Italy
« Antwoord #3 Gepost op: Maart 18, 2015, 09:25:28 »

Klopt, die moet er ook uit, zit een stukje in het lager gedraaid...je kan een originele sleutel kopen of een dop verslijpen zodat je vier nokken over houdt

(ik zou een dop verslijpen...)  http://www.af1racing.com/store/Scripts/prodView.asp?idproduct=744
Gelogd

Als het mooi weer is en het dondert toch dan is er een Appie in de buurt..........
Henk RS 250
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.255


Italy
« Antwoord #4 Gepost op: Maart 18, 2015, 09:28:33 »

Klopt, rechts zit een soort opspanbus, cotramoer losmaken met een nokkensleutel of voorzichtig met een doorslag lostikken.
Achterbrug as heeft een zeskant die in die huls schuift zodat je met deze de bus losshaalt en vastdraait.
Check gelijk je lagers, rechts 2 rollenlagers en afdichtingen en links een verstelbaar naaldlager op een bus.
Met de huls haal je de speling uit je achterbrug zonder je lagers te veel op spanning te zetten.

Ga op zoek naar een Haynes manual voor je motor, erg handige hulp
Succes
Gelogd

you're only supposed to blow the bloody doors off!
GekkeGert
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 115


Burn rubber, not your soul.

Netherlands
« Antwoord #5 Gepost op: Maart 18, 2015, 09:29:31 »

Klopt, die moet er ook uit, zit een stukje in het lager gedraaid...je kan een originele sleutel kopen of een dop verslijpen zodat je vier nokken over houdt

(ik zou een dop verslijpen...)  http://www.af1racing.com/store/Scripts/prodView.asp?idproduct=744

Thnx.
Grote kans dat als die er uit is, ik de swingarm er zo uit kan pakken.
Die waar de speciale sleutel voor nodig is, die ligt er al vanaf.

Voorzichting los getikt met een platte schroevendraaier en een hamer.
maar nu moet ik dan die bus nog uit het lager krijgen op de 1 of andere manier.
« Laatste verandering: Maart 18, 2015, 10:25:13 door GekkeGert » Gelogd

Car/Bike Detailing: Contact me
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
HOW TO: van gewone restricted airinlet naar oldskool derestricted airinlet « 1 2 » 2 Fast 2 See 26 18674 Laatste bericht Oktober 14, 2014, 16:24:11
door mona-toetje
Internationaal Appie treffen in Duitsland « 1 2 ... 16 17 » Deefski 253 82463 Laatste bericht Juni 22, 2008, 21:16:05
door Bonetec
uitje met de Tuono... in de sneeuw! « 1 2 » P-TĂ€ 22 12168 Laatste bericht Maart 01, 2011, 16:21:47
door P-TĂ€
Reisverslag Franse Alpen 2011 Els 11 10350 Laatste bericht Augustus 19, 2011, 15:31:28
door Berthebike
Japanner met turbo « 1 2 ... 5 6 » emille 86 51565 Laatste bericht Februari 24, 2014, 20:19:29
door driverx111

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!