Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 19, 2024, 03:46:35 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 8   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Re: Waar ben je ooit mee begonnen en waar ben je mee verder gegaan?????  (gelezen 44042 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Sjaakie
WWW.CLEANCOOL.NL
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.054


Voor al uw problemen hebben wij een oplossing

Timor-Leste
WWW
« Antwoord #15 Gepost op: December 12, 2006, 23:20:36 »

Ik zet in op een RSV Colin Edwards als de centen mij dat toestaan (en den vrouw des huizes uiteraard )

erik

En die bepaald dat in huize "Zeeslot"hihi
Gelogd

Ik praat niet te snel, je luistert te langzaam. Golfen is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken. Wie zijn billen brandt mag blij zijn dat ie niet andersom stond. Na regen komt regent, kijk maar in het woordenboek. Treinen rijden niet op tijd, maar op rails.
zeeslot
obgeblazen
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.055


Italy
« Antwoord #16 Gepost op: December 12, 2006, 23:23:25 »

  ja natuurlijk
Gelogd
Raptor
Administrator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.290


Netherlands
WWW
« Antwoord #17 Gepost op: December 13, 2006, 01:58:13 »

Hmmm...effe graven. Oh ja, er begint weer wat te dagen!  Cool
In chronologische volgorde:
- Kawa Z650
- Kawa Z550
- Honda XL500
- Kawa Z750
- Yamaha FZR1000
- Yamaha YZF750
- Cagiva V-Raptor 1000

En dan nu eindelijk het licht gezien, en sinds dit najaar overgestapt op een mooie zwarte Tuono!
Dacht dat ik op de V-Raptor al een hoop lol had, maar de Tuono maakt de smile dubbel zo groot!


Gelogd

"Waar een wil is is een weg. Waar meer willen zijn een file..."
Deefski
RSV Mille, er is geen betere!
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.872


Je kunt beter jezelf overwinnen, dan 1000 vijanden

Kazakhstan
« Antwoord #18 Gepost op: December 13, 2006, 08:26:46 »

Kort maar krachtige historie  Afro

Begonnen op mijn Puch Maxi (opgevoerd naar 60cc), mijn maat reed op een MB5 en die ging nog veel harder na het opvoeren.
Als eerste heb ik mijn motorrijbewijs dan ook gehaald ipv mijn autorijbewijs. Toen ik een beetje geld had (en met dank aan Banca di Papa, met voordelige rentetarieven) heb ik mijn eerste fiets gekocht: Suzuki 'katana' GSX600F '91. Fel rood en het leek een beetje een racer. 8 jaar met plezier op rondgetuft  .
Toevalstreffer was dat een maat begin 2005 op zoek was naar een andere fiets (ik had inmiddels huisje boompje beestje kindje) en hij per direct de mijne wilde overnemen. Dus ik zat zonder ineens....

Ik was altijd al gek van de Soes TL1000R (taps naar elkaar lopende dempers, brute racerlook, origineel vgl met andere racers, japanse betrouwbaarheid?) en mijn buurman had er eentje. Bijna gedaan tot ik op een andere brute (maar iets handelbaardere) twin werd gewezen: de Aprilia RSV Mille. Instant verliefd op deze originele beauty  en niet veel later mijn matzwarte '01 versie geregeld. Super aankoop! 
« Laatste verandering: December 13, 2006, 08:28:40 door Deefski » Gelogd

The following are actual submissions on a series of quizzes, tests, and essays.
The moon is a planet just like the earth, only it is even deader.""
"Water is composed of two gins, Oxygin and Hydrogin. Oxygin is pure gin. Hydrogin is gin and water."
Sjaakie
WWW.CLEANCOOL.NL
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.054


Voor al uw problemen hebben wij een oplossing

Timor-Leste
WWW
« Antwoord #19 Gepost op: December 13, 2006, 08:34:41 »

Nou, zal ik eens diep graven in mijn herrinneringen. Ooit begonnen met een proefrijbewijs op een Laverda 750SF.
Toen een Yamaha 750 twee cilinder, een Honda CB 550. Daarna ongeveer 20 jaar droog gestaan (wat motorrijden betreft) en een aantal jaren geleden begonnen op een Honda CBR 1000. Momenteel een Yamaha FJR 1300 en tussentijds nog drie Honda Blackbirds gereden.
Mieke is begonnen op een Suzuki RF 600, daarna een Honda CBR 600 en in 2002 een RSV gekocht. Deze is in 2003 gestolen. Een 2003 RSV, een 2004 RSV, een 2005 RSV en nu een witte 2006 RSV.

Gr. Henk
Gelogd

Ik praat niet te snel, je luistert te langzaam. Golfen is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken. Wie zijn billen brandt mag blij zijn dat ie niet andersom stond. Na regen komt regent, kijk maar in het woordenboek. Treinen rijden niet op tijd, maar op rails.
motorgirl
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Vrouw
Berichten: 1.255


Risico's zijn er om genomen te worden.

Netherlands
« Antwoord #20 Gepost op: December 13, 2006, 09:56:16 »

Ik hoef niet zo ver te graven in de historie. Ik ben begin 2004 begonnen met een Suzuki gsx 600f uit '93. Toen heb ik in juni van dat jaar mijn rijbewijs gehaald. De volgende dag "officieel" met mijn eigen soes naar de TT gegaan. Lekker tussen al die andere "gekken". In augustus 2005 overgestapt op de grijze RSV Mille van 2002. Na 6 weken lag daar de verkeerde kleur van boven Nadat ik van de blessures bekomen ben heb ik toch maar weer de RSV gekocht. Nu in het Rood. En hij rijdt zo lekker. Het is echt mijn motortje. Heerlijk. 
En dat blijft voorlopig nog wel zo denk ik.
Gelogd

Motorgirl

Suzuki GSX 600F (rood)
RSV 2002 (grijs)
RSV 2002 (rood)
RSV 2007 Bol D'or (rood, zwart, paars)
Shiver GT 2012 (grijs)
nitro-kevin
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.288


Netherlands
« Antwoord #21 Gepost op: December 13, 2006, 10:40:33 »

Ik ben begonnen op een RSV R uit 2000, spannende momenten meegemaakt in het begin omdat er tog een beetje teveel pk`s inzaten voor me. Nu ben ik heel blij met deze fiets en heb er pas een RS250 bijgekocht om ervaring op te gaan doen op het circuit.

Groeten kevin
Gelogd

Wie A zegt, moet ook PRILIA of GUSTA(Cheesy) zeggen!
The kapitein
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.148


Dit forum is het helemaal !

Netherlands
WWW
« Antwoord #22 Gepost op: December 13, 2006, 16:28:34 »

Ook mijn lijstje is aardig kort...(gouw trevreden  )

Begonnen op een heuze oldtimer namelijk een Laverda 750SF uit 1972.   Daarna kocht ik daarbij een Laverda 750S Formula uit 99.
Die heb ik na 4 jaar verkocht voor mijn huidige trots. Namelijk de mooiste RSV de 01. In het mat zwart..

En mijn verlanglijstje is: .. Een Tuono 06 of een Zwarte Factory uit 05/06..

Grt Marco..
Gelogd

robz
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.843


Pegaso Powerrrrrrrrrrrrrrrrr

San Marino
WWW
« Antwoord #23 Gepost op: December 13, 2006, 17:26:56 »

Mijn eerste kennismaking met motoren was een Honda CB350 four van een vriend die er een proefrijbewijs voor had. Sommigen weten het nog, met een L onder je kenteken mocht je binnen een bepaalde wijk oefenen. Die L vouwde je echter heel makkelijk achter de plaat en dan reed je wat verder! Grin  Vond het een erg mooi motortje en besloot ook maar eens mijn rijbewijs te halen. Daar de Banco di Pappa bij mij steeds gesloten was heb ik toch eerst voor mijn autorijbewijs gekozen  Embarrassed   Tegen de tijd dat ik als student naast mijn auto weer poen had voor een motor was het proefrijbewijs afgeschaft!

Na enige lessen op een Cagiva A la verde (of zoiets) rijbewijs gehaald en gelijk een 10 jaar oude CB750FII gekocht. Ik vond het een hele motor in die tijd! Smiley   Daar mijn sleutel-aspriaties en -talenten beperkt waren stond de CB steeds vaker stil waardoor er motoren geleend/ gehuurd werden. Heel uiteenlopend, Honda Magna, NTV650, Pan European, VFR800, Suzuki GSX600F, Bandit 1200, Kawazaki ZX6R, BMW 1100nogwat, en wat ik verder vergeten ben. Mijn laatste huurfiets was een Aprilia Falco.

De CB750 gebruikte ik voor ritjes van Haarlem naar Zandvoort of naar de stad. Huren werd steeds duurder, vooral als je het wat vaker doet en daar de laatste motor een zodanig prettige indruk had achtergelaten dat ik er wat onrustig van werd (falco) kreeg ik van mijn vrouw het dwingende advies "ga er alsjeblieft 1 kopen! "  Dat heb ik toen maar gedaan ...

Hierna volgde een RSV '02, een triumph Tiger en uiteindelijk een Tuono 2005.
Gelogd
koekeroe
Gast
« Antwoord #24 Gepost op: December 13, 2006, 17:55:13 »

waar moet ik beginnen? bij het begin natuurlijk Grin
                           
een opsomming; cb750 1976
                       vfr 750 1986 gecrased
                       kawa900 19?? voor 3 maandenden
                      vfr 750 1986 gecrast uitrit
                      cbr 1000 1988 gecrased rechts inhalen
                      xr250
                      xr600
                      vfr750198 gecrased weelien in een grote plas
                      cb1 400cc 1989   
                      cbr900 1995
                     cbr600 1995
                    cb 600 1998
                    cbr600 2000 60000 km
                    husqvarna sm610s 2000 gecrased opgeknapt
                     husqvarna sm570r 2005
                    aprilia sxv 2006 6000km steeds niet stuk
em onder tussen eentweetakt scooter van honda die na 2 weken gejat werd
aan xl500 19?prik met trommel remmen
en een cb 350 19??
en ik zal er nog wel een paar vergeten zijn
en dat allemaal na meer dan 20 jaar motorrijden
soms raak je snel uitgekeken op een model Grin

[verwijderd door de beheerder]
« Laatste verandering: December 16, 2006, 13:38:51 door koekeroe » Gelogd
futuristie rosso
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 485


Futuristie rosso

Netherlands
WWW
« Antwoord #25 Gepost op: December 13, 2006, 18:12:25 »

begonnen in 1973 met een yamaha yds 6 een tweetakt tweecilinder
daarna de volgende motoren
yamaha xs 650
BMW r75/5 wat een klote ding,wel m,n eerste circuit ervaring mee opgedaan.
Nog samen met johan v/d Wal op zandvoort gereden, zijn opgeboorde honda liep wel 240 km per uur.

Honda goldwing k2 (toen een superbike)
Kawasaki gpz 750 (sloeg links af als je naar rechts stuurde)
kawasaki gpz 900 (eerste en enige motor die ik totalloss heb gereden)
yamaha fj 1200 (fijne toerbuffel)
kawasaki zxr 750 met van die lekker slangen op de tank, super zuinig)
kawasaki zzr 1100 (op de klok 310 km gereden achter een ferrari F40, een prachtige ervaring)
kawasaki zx 9r
Suzuki tl 1000 S (heb hier het V twin gevoel van gekregen, is nooit meer weggegaan))
Yamaha R1
yamaha fazer 1000 (ergonomisch een klote ding om mee te rijden)
Aprilia futura (doe ik nooit meer weg wat een superbeest)
aprilia rs 125 rossi replica (liep gauw op een hoop)
Cbr 600 om mee te racen
RSV mille om mee te racen

verlanglijstje een nieuw model futura (zou die ooit komen)
Gelogd

je bent nooit te oud om je jong te voelen...
Diremasa
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 181


Netherlands
« Antwoord #26 Gepost op: December 13, 2006, 18:58:41 »

Pas drie jaar geleden mijn rijbewijs gehaald omdat ik van functie veranderde en in de file moest gaan staan. Van een collega een Pegaso uit 1998 gekocht. Heerlijk ding om op te leren. Twee keer met wat collega's  police een weekje naar de Ardennen geweest naar de motorherberg Baton Rouge van Ben en Hetty. Heel erg aan te bevelen trouwens. Vooral op die slingerweggetjes kon ik aardig meekomen. Ook naar een aantal beursen geweest en steeds weer op die Caponord gaan zitten. Vorig maand eindelijk een Capo uit 2004 gekocht. Wat een verschil zeg, veel stabieler in de bochten etc. etc. Mij benieuwen a.s. mei als we weer naar de Ardennen gaan. Heb altijd gezegd, motorrijden wordt mijn hobby niet, maar begin het nu toch wel erg leuk te vinden.
Gelogd
Sjaakie
WWW.CLEANCOOL.NL
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.054


Voor al uw problemen hebben wij een oplossing

Timor-Leste
WWW
« Antwoord #27 Gepost op: December 13, 2006, 19:21:44 »

Als ik de lijst van gereden motoren van sommige leden hierboven zie denk ik te maken te hebben met handelaren. Grin
Gelogd

Ik praat niet te snel, je luistert te langzaam. Golfen is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken. Wie zijn billen brandt mag blij zijn dat ie niet andersom stond. Na regen komt regent, kijk maar in het woordenboek. Treinen rijden niet op tijd, maar op rails.
nebur
Gast
« Antwoord #28 Gepost op: December 13, 2006, 20:10:35 »

Mijn lijstje is nog niet zo lang...  (maar heb m'n motorrijbewijs dan ook pas sinds 2003).

Honda CBR600F3 (bouwjaar 1995) Mijn eerste eigen motor; 2 jaar op gereden en ruim 33.000km op de teller gezet. De CBR blijft een wereldfiets en is echt heerlijk in bochten. Verder kan je er lekker mee touren maar ook stevig doorrijden behoort tot de mogelijkheden. Dynojet kitje erin, open luchtfilter en een bijna legale open Sebring uitlaat en gaan!

Aprilia SL1000 Falco (bouwjaar 2001) Mijn eerste V twin. Wilde eigenlijk altijd al een 2 cylinder maar om met een 1000cc twin te beginnen leek me onverstandig en soms luister ik naar m'n gezonde verstand. Met de Falco veel plezier gehad. Op motorvakantie geweest met de Falco naar Barcelona en toch zo'n 16.000km mee gereden. Helaas aan z'n eind gekomen door een ongelukkige val van de standaard op een parkeerplaats in Maarssen. Door gunstige deal met Roke omgeruild voor de Tuono waar ik nu nog steeds met heel veel plezier op rijd.

Aprilia Tuono (bouwjaar 2003) M'n eerste naked bike. Wel een flinke verandering in rijgedrag t.o.v. de racers maar echt een hele fijne fiets. Helaas wat narigheid gehad waardoor ik sinds de aankoop in Juli niet heel erg veel heb gereden. Maar in de lente ga ik weer met volle teugen genieten!

Verder gereden op CB500, CB600S, BMW K1200RS, Triumph Sprint, VFR400R's, en natuurlijk op de CBR600F van m'n vriendin!
« Laatste verandering: December 13, 2006, 20:14:36 door nebur » Gelogd
whitebee
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 399


Netherlands
WWW
« Antwoord #29 Gepost op: December 14, 2006, 08:35:50 »

Waar heb ik overal op rondgetuft;

Begonnen is 1989 op een omgebouwd Suzuki GS550E van 1978 (heb ik nog steeds) deze is omgebouwd tot racer met zo'n polyester kuip/tank/zit combinatie
Daarna een Suzuki gsx-r1100 van '92 (olie/luchtgekoelt) Nieuw aangeschaft
ingeruil dop een andere Suzuki gsr-r1100w van '94 (ook nieuw)
en eindelijk in 2002 een nieuwe Mille gekocht.

Het lijstje is niet zo lang maar kan tot het bijna oneindige uitgebreid worden als ik de motoren meetel waarop ik heb proefgereden na uitgevoerde werkzaamheden, zowel thuis als toen ik destijds werkzaam was als motorfietsmonteur in een motorzaak. Daarnaast natuurlijk op alle nieuwe modellen gereden die toendertijd geintroduceerd werden.
Is nu een stuk minder geworden maar nog regelmatig mag ik hier op de zaak rondknorren op nieuwe (nog te introduceren) modellen van KTM en BMW

Whitebee

Oh ja, en ik heb nog een mini RSV Mille (minibike)

Gelogd

JJ Suspension; Feel the difference
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 8   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Japanner met turbo « 1 2 ... 5 6 » emille 86 51252 Laatste bericht Februari 24, 2014, 20:19:29
door driverx111
Ultramod Mille_Moret 3 5158 Laatste bericht Februari 09, 2014, 17:47:04
door relaxteb
Olie specificatie Bikeman 1 5675 Laatste bericht Maart 10, 2009, 19:59:26
door koekeroe
Na veel prutsen een perfect werkende achterrem... « 1 2 3 4 5 » ldeijkva 63 39278 Laatste bericht Januari 25, 2015, 13:26:42
door Snijboon
TIJDENS DE TT IS DE POLITIE AANWEZIG Sjaakie 12 6729 Laatste bericht Juni 22, 2010, 16:32:45
door B-Art

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!