Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 28, 2024, 11:36:20 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: ZAC 18/9  (gelezen 16230 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
breed
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.368


.......

Timor-Leste
« Gepost op: September 24, 2006, 14:09:43 »

Nog stoere verhalen?
Rob?
Jarno?
Gelogd

ZAC #65  DCR #365
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #1 Gepost op: September 24, 2006, 14:27:53 »

ik heb vrijdagavond naar het filmpje gekeken die Jarno zijn vriendin gemaakt heeft, erg gaaf en leuk om de start te zien. Maar ook gaaf om te zien dat Rob zich naar voren aan het vechten is.

grtjs rolf
Gelogd
breed
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.368


.......

Timor-Leste
« Antwoord #2 Gepost op: September 24, 2006, 15:48:12 »

ik heb vrijdagavond naar het filmpje gekeken die Jarno zijn vriendin gemaakt heeft, erg gaaf en leuk om de start te zien. Maar ook gaaf om te zien dat Rob zich naar voren aan het vechten is.

grtjs rolf

waar staat dat filmpje Rolf

Inderdaad was Rob aardig op dreef !
Gelogd

ZAC #65  DCR #365
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #3 Gepost op: September 24, 2006, 19:10:41 »

Bij jarno op zijn  TV Wink ,sorry Undecided
Gelogd
FastJ
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4.792


RSV4ever & Pegaso Powerrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #4 Gepost op: September 24, 2006, 20:52:42 »

Nog stoere verhalen?
Rob?
Jarno?
Mijn verhalen zijn niet stoer, 1e manche gemist vanwege lekkage van koelvloeistof, 2e manche dus achteraan gestart en geen PR gereden Cry

Het was wel weer een supergezellige dag die ik niet had willen missen.

En jij Breed: jij bent gehuldigd!  Wink
Gelogd

Je kunt alleen spijt hebben van dingen die je niet doet.
Kiek um goan!
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #5 Gepost op: September 25, 2006, 06:21:29 »

en dat vertel je nu pas, de batterij van de camera was toen al leeg zeker Undecided
Gelogd
robz
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.843


Pegaso Powerrrrrrrrrrrrrrrrr

San Marino
WWW
« Antwoord #6 Gepost op: September 25, 2006, 14:06:58 »

OK, heb deze zomer genoten van het endurance verslag van Jack, daarom nu mijn beurt:

Maandagochtend 05.00 uur het wekkertje gaat af. Vandaag is DE dag. ZAC op Assen. De laatste racedag van het seizoen en daar ga ik aan meedoen. Na het meemaken van de ZAC endurance heb ik me voorgenomen om toch ook eens aan een reguliere wedstrijd te gaan proeven. In het donker vertrek ik uit Haarlem, de mille in de VW bus voorzien van nieuw rubber en remblokken. Ik ben er klaar voor!

Ter hoogte van Zwolle verschijnen Jarno (en Nina) met aanhanger in beeld. De eerste inhaalactie is een feit!J  Jarno zal ik verder op de baan niet tegenkomen want die rijdt een paar klasses hoger (S3), nu toch ff ingehaald….J Als beginneling mag ik starten in de S0. Bij aankomst meld je je om in te schrijven en te betalen. Ik krijg tevens een rijnummer uitgereikt (294) . Vervolgens moet je je motor laten keuren en , in mijn geval als nieuweling, ook mijn helm. Het komt goed georganiseerd over, altijd prettig voor de zenuwen van de beginnende racer!

Op de paddock is er dan inmiddels zo tegen 8 uur s Ăłchtends volop leven in de brouwerij. Ik ontmoet de nodige bekenden. Naast Jarno zijn dat Jack Breed (S1), Ron Meinema (S0), Team ROKE bestaande uit Kees Kentrop (S3) en Martin Rijlaarsdam (S3) en nog wat bekende gezichten van een circuitdag zo hier of daar. Het programma bestaat per klasse uit een vrije training, een kwalificatietraining en 2 wedstrijden (manches). Ik besluit Ron Meinema maar een beetje in de gaten te houden voor de planning want ik heb geen horloge en voel me al met al vrij relaxed over wat komen gaat.

Een beetje te relaxed blijkt later! Ron vergeet dat het tijdschema is gewijzigd en vertrekt te laat naar de baan voor de vrije training Ik zit daar een paar minuten achter dus kan het helemaal wel schudden! Ik mag er nog wel op maar meer dan 4 rondjes kan ik niet rijden. Net genoeg om weer effe te wennen aan de motor en om het nieuwe van de banden en de remmen eraf te rijden. Dit alles vergezeld door een lichte miezer maakt de rondetijden er niet beter op (2.16). Aan inhalen ben ik in het geheel niet toegekomen! Afijn, de kop is eraf, ik ben nu wakker!

Bij de kwalificatie heb je iets meer tijd (25minuten). Ik vraag me af hoe het zal gaan, op circuitdagen heb ik de eerste sessies meestal nodig om sowieso “wakker”te worden. Nu gaat het gelijk om kwalificatie! Jack adviseert me rustig aan te doen, “het is best wel lekker om de eerste keer achteraan te staan bij de start” zegt hij , heb je een beetje overzicht. Met die gedachte stel ik mij achteraan op in het parc fermĂ©. Tijdens de training blijkt er best wel veel snelheidsverschil tussen de deelnemers, de tijden schommelen tussen de 2.05 en de 2.35. Ik ontdek dat achteraan starten nu niet handig is want ik haal een mannetje of 20 in. (een goede oefening in inhalen zal later blijken)  Na afloop blijkt mijn tijd (2.08) goed voor een 4e startplek. Op de 1e rij dat is prima denk ik, we zien het verder wel!

Dan de verassing. De organisatie besluit de klasses opnieuw in te delen op basis van gereden tijden., dit om tot de beste wedstrijden te komen. Voor mij betekent dit dat ik “promoveer” naar de S1, maar wel op de 31e startplek!! Zo heb ik dus toch nog het hele startveld voor me. Geen medaille kansen meer dus maar voor een 1e start eigenlijk best wel OK, alle gekken voor je! Ik kijk de races ervoor de kunst af en voordat ik het weet is het zover, het meest gevreesde moment: de start.
 

Ik start in de 2e versnelling (tip Kees) met m’n stationair op 3000 (tip Jack) en heb besloten om gewoon maar rechts de buitenkant te zoeken en te zien hoever ik kom. Dat gaat lekker! Ik haal gelijk een handje rijders in en ben onderweg. Zo’n 1e ronde is eigenlijk het engst, dicht bij elkaar en niet iedereen reageert hetzelfde! In ossebroeken een paar man binnendoor ingehaald, hmm ik wordt helemaal fanatiek! Nu snap ik Paul H en de rode lap die hij altijd ziet bij wedstrijden, naar voren moet ik!! Op een bepaald moment rijd ik op de 11e plek, het gaat lekker! Dan een 60KM vlag, er is iets gebeurd. We kabbelen met deze slakkegang uit de GT bocht. Ik bedenk me dat dit een ideale snelheid is om even te zwaaien naar mijn trouwe fans J. Uhhhh op hetzelfde moment zie ik een mannetje of 4 voorbij schieten want er werd een groene vlag geheven. Wakker blijven!! Hier verraad zich de rookie! Ik slaag erin er nog eentje terug te pakken en eindig als 14e. Al met al wel dikke pret gehad!

De 2e e race.  Ik start nu als 14e, midden in de groep. That’s different cookie! Niks meer lafjes buitenom bij de start, gewoon volop in de file bij de haarbocht!! Geen idee meer welke positie ik rijd, gewoon inhalen die boel!! Ik slaag erin om een man of 8 in te halen, waaronder zelfs een paar bekenden! J Uiteindelijk blijf ik hangen achter CeesJan Bos op een GSXR750. Ik doe een halfslachtige poging hem uit te remmen bij de GT maar hij geeft geen krimp. Op het rechte eind loopt hij bij me weg, bij de strubben heb ik hem weer. Op de veenslang slaat hij weer een gat, na stekkenwal sluit ik weer aan. Met nog 2 ronden te gaan besluit ik professioneel (lol) mijn positie te consolideren. Ik eindig als 6e.

Al met al een heel leuke dag. Geen spijt dat ik nu toch een keer heb meegedaan. Een nieuw PR gezet op 2.01.1 , dat brengt de magische 2min grens in beeld! Na de huldiging van de winnaars die op komische wijze aan elkaar gepraat wordt door Huub Vermeulen , eet ik samen met Jarno en Nina nog een steak en dan is het gedaan. Op huus an!  Voor alle twijfelaars: gewoon inschrijven! Leuke manier om aan het racen te sniffelen, goeie sfeer, gewoon komen!! Cheesy

Gelogd
robz
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.843


Pegaso Powerrrrrrrrrrrrrrrrr

San Marino
WWW
« Antwoord #7 Gepost op: September 25, 2006, 14:11:11 »

ik heb vrijdagavond naar het filmpje gekeken die Jarno zijn vriendin gemaakt heeft, erg gaaf en leuk om de start te zien. Maar ook gaaf om te zien dat Rob zich naar voren aan het vechten is.

grtjs rolf

ik hou me aanbevolen voor dit filmpje!  angel
Gelogd
Gertjan
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 782


RSV4 >> Italien rules....

Italy
« Antwoord #8 Gepost op: September 25, 2006, 16:17:44 »

Leuk verhaal Rob en gaaf dat je bij je 1e officiele wedstrijd zo hebt genoten.
Dat beloofd wat voor het nieuwe seizoen  Wink

Helaas moest ik door ongeplande omstandigheden de laatste ZAC van dit jaar laten schieten, maar rij a.s.zaterdag de 30e wel gridtimes als afsluiting op Assen.
Gelogd

The most important things in live ..... aren't things.
breed
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.368


.......

Timor-Leste
« Antwoord #9 Gepost op: September 25, 2006, 19:11:19 »

Leuk verhaal Rob, ik beleef het helemaal weer mee. Je ging als een speer, met eigen ogen gezien!
Jammer van de overall 7e plek

Jack
Gelogd

ZAC #65  DCR #365
robz
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.843


Pegaso Powerrrrrrrrrrrrrrrrr

San Marino
WWW
« Antwoord #10 Gepost op: September 26, 2006, 07:48:20 »

Leuk verhaal Rob, ik beleef het helemaal weer mee. Je ging als een speer, met eigen ogen gezien!
Jammer van de overall 7e plek

Jack

vooraf had ik er voor getekend Smiley nu ik beter weet zal ik volgende keer beter letten op groene vlaggen Wink 
Gelogd
robz
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.843


Pegaso Powerrrrrrrrrrrrrrrrr

San Marino
WWW
« Antwoord #11 Gepost op: December 07, 2006, 17:36:28 »

hey jack,


ben foto's aan het opruimen/ indelen. Kwam nog een leuke van jou tegen, volgens mij een uitremactie tijdens de endurance! Smiley

[verwijderd door de beheerder]
Gelogd
breed
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.368


.......

Timor-Leste
« Antwoord #12 Gepost op: December 07, 2006, 20:29:10 »

hey jack,


ben foto's aan het opruimen/ indelen. Kwam nog een leuke van jou tegen, volgens mij een uitremactie tijdens de endurance! Smiley

He Rob
das een leuke

kan je deze fullsize even mailen naar breed30@zonnet.nl, mijn dank is groot
Gelogd

ZAC #65  DCR #365
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #13 Gepost op: December 08, 2006, 07:15:43 »

ik vraag me af wie no. 37B is, jack jij remt hem eruit. iemand van hier.

grtjs rolf
Gelogd
FastJ
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4.792


RSV4ever & Pegaso Powerrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #14 Gepost op: December 08, 2006, 22:43:35 »

ik vraag me af wie no. 37B is, jack jij remt hem eruit. iemand van hier.

grtjs rolf
Hij is wel lid van de ARA. Ik streef er naar om alle Aprilia-rijders  in de ZAC lid van de ARA te maken Wink

Ik weet niet of hij actief forumlid is om meelezer.

Groeten, Jarno
Gelogd

Je kunt alleen spijt hebben van dingen die je niet doet.
Kiek um goan!
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!